[R5GTT] Project SuperCinq op MAK L34's!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

kheb de mijne juist niet voor de rad gehangen :)

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/11_schade%2006%20inet.JPG[/img]
Mrtn = Maarten
Tijn
Contacteer:

eigenwijs :wink:

als hij maar koude lucht krijgt.... daar gaat het een beetje om zeg maar ....
there is no spoon.
Dennis VK

Jongens hier is het oliepeilverhaal volgens het onderhoudsboekje:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/instrupaneel4.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/instrupaneel2.jpg[/img]

Met de uitleg (dit zal voor veel mensen nog van pas komen denk ik :D ):

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/instrupaneel3.jpg[/img]

En hier de uitleg van het oliepeil, gekoppeld aan je peilstok en meter op het dashboard:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/peil2.jpg[/img]

Vandaar dat ik in verwarring was met een opkomende wijzer tijdens het rijden. Er staat niets over de oliedruk. Ik dacht dus dat ik ergens olie lekte. Het is nu duidelijk.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Er staat inderdaad niks in over de oliedruk. Vreemd!

Wel relaxed, want het heeft mij toch weer een Mac-menuutje opgeleverd! :lol:
Anonymous

Merijn schreef:Er staat inderdaad niks in over de oliedruk. Vreemd!

Wel relaxed, want het heeft mij toch weer een Mac-menuutje opgeleverd! :lol:
Help Merijn de winter door... hij is nu al vast aan het sparen :lol:
Riël
Über-Spammer

Die handleiding klopt niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Contacteer:

Dennis VK schreef:Ik kwam de volgende olie coolers tegen op een belgische link.

Blijkt uiteraard verschil te zitten in grootte, welke zou je dan moeten hebben voor je 5je en waar kan je deze plaatsen?
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/oliekoeler.jpg[/img]

13 rijen Racimex
Dennis VK

Ik heb ook nog een ander probleem:

We hebben laatst dus alleen die carborateurpakking vervangen. En de sproeiers, stelschroeven enzo schoongemaakt. Maar sindsdien loopt ie stationair op 1100 toeren. Dit zou een kleine 650~700 rpm moeten zijn toch?

Wat zou ik kunnen doen, hetgeen laten stellen door een garage of net zolang blijven klungelen met die stelschroeven totdat hetgeen goed staat. Dit kan naar mijn idee overigens niet hoor.

Het is ook zo, dat ik een volledige pakkingset van Lubking heb. En nu heb ik alleen die grote vlottercarborateurpakking vervangen. IS het nu nodig om echt al die andere ook te vervangen denk je?

Waarom niet zou je zeggen zeker?
Matijs
Contacteer:

Het hogere toerental na schoonmaken duidt er in ieder geval op dat het schoonmaken niet voor niks was :) Stationair toerental terug draaien naar zo'n 800 toeren terugdraaien (daaronder zal hij toch echt wel afslaan denk ik, het is niet nieuw meer) en dan aan de mengelschroef draaien tot hij mooi rond loopt, en dan evt. het toerental weer corrigeren.
Steven
Car: M536

Mijne loopt ook 1100 stationair, maar mijn toerenteller schijnt ook helemaal het verkeerde aan te geven. Zou 900 moeten zijn ofzo.

Als ik em op 700 rpm zet dan loopt ie net als een soort dragster. Pakt ie gewoon niet lekker op.

Je moet em gewoon op een toerental zetten waarmee ie lekker oppakt en niet al te hoog loopt naar je idee.
Die toerenteller zou ik niet op letten.
Dennis VK

Ik heb dus nu mijn sensor idd op deze locatie zitten, zie foto van Matijs:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/sensorgat.jpg[/img]

Maar ook na een uur rijden op de snelweg, geeft ie slechts de 80 graden aan. Ik denk dat het komt doordat de sensor op deze locatie te kort is. Een schetsje:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/tempsensor2.jpg[/img]

Vanwege de konische draad kan het sensorgedeelte niet verder komen en ik denk dat er simpelweg geen olie tegenaan komt. Misschien een andere sensor?
Laatst gewijzigd door Dennis VK op wo 18 aug 2004 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Kan wel kloppen wat je zegt, je meet de temperatuur van het materiaal van het onderblok.
tyberium
Contacteer:

Ik heb zo'n pijlstokmetertje..werkt ook wel goed. Alleen meet je dan volgens mij ook de oliedampen mee. Geeft bij mij tenminste ca. 110 tot 120ºC aan. Lijkt me ni goed als dit echt zo warm is toch. (er zit nog geen externe koeler tussen, die word volgende maand ingebouwd).
Mrtn

denk dat t wel een normale waarde is??
Mrtn = Maarten
Daaf (Davy)

tyberium schreef:Ik heb zo'n pijlstokmetertje..werkt ook wel goed. Alleen meet je dan volgens mij ook de oliedampen mee. Geeft bij mij tenminste ca. 110 tot 120ºC aan. Lijkt me ni goed als dit echt zo warm is toch. (er zit nog geen externe koeler tussen, die word volgende maand ingebouwd).
Dat kan wel kloppen hoor. had ik eerst ook. Nu met oliekoeler netjes tussen de 80-85 graden. Advies: inbouwen die hap...
Dennis VK

Ik heb de turbo overigens weer losgekoppeld zodat ik zonder problemen kan rijden.

Ik sta nu met mijn auto in Delft en rijd morgen tussen 10 en 12 naar Enschede, en uiteraard in de avond weer terug...dus try to catch me if you can :D

Ook heb ik gesproken met een andere spuiter, een autoschadebedrijf, die zo'n 2000 euro vraagt. Maar dan kan ie pas komen na augustus. En ik denk dat ik dit ga doen! Dus nog even wachten mensen, en ik geld verdienen... :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat doet 'ie allemaal voor die 2000?
Vos

Merijn schreef:Wat doet 'ie allemaal voor die 2000?
dat vraag ik me ook af! welke kleur? binnen en buitenkant?
Clio 16v.....
Dennis VK

ja goede vraag :D

Hij spuit hem dan in de originele witte kleur. Op deze manier is het minder nodig om de stijlen perfect mee te nemen. Voorraam en deurramen plakt hij af. Achterraampjes en achterruit gaan er uit.

Alle kunststofonderdelen worden strak gemaakt, geschuurd enz. en gespoten.

Deur wordt uitgedeukt en roestplekken worden kaal geschuurd met beschermende lak ingespoten, strak gezet met plamuur.

That's it.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Als je zo bezig gaat (het zo grondig aanpakt), waarom dan niet ALLE ruiten er uit? Zonde om er omheen te gaan spuiten als je de 'hele' auto doet.

Zit de motorruimte er ook bij voor dat geld?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Dennis VK

Bas schreef:Als je zo bezig gaat (het zo grondig aanpakt), waarom dan niet ALLE ruiten er uit? Zonde om er omheen te gaan spuiten als je de 'hele' auto doet.

Een aantal redenen:

Rubbers zijn oud en versleten. Loshalen lijdt geheid tot lekkages...of je moet de boel vernieuwen.

Zoals je weet zit de voorruit geplakt. Het er uithalen is daarom een risicootje en de spuiter wil dit liever netjes afplakken.

En nee de motorruimte hoeft van mij niet. Aangezien we toch over dezelfde kleur praten.
Riël
Über-Spammer

NIeuw raam en rubbers zijn het geld niet :p
Dennis VK

Riël schreef:NIeuw raam en rubbers zijn het geld niet :p
vertel? bij de dealert kopen soms?
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Raam en rubbers kosten idd geen drol in vergelijking met wat je nu voor spuiten gaat betalen denk ik hoor, misschien moet je 't nog eens overwegen.
Laatst gewijzigd door Bas op di 6 jul 2004 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Riël
Über-Spammer

denk dat je voor 200 euro altijd klaar bent met je voorruit. Altijd eens goed om onder de rubbers te kijken (beginnende roest) is kut als je over anderhalf jaar brobbels krijgt onder de raam als ie net gespoten is.
Christian

wat ga je eigenlijk in enschede ophalen dan ?
of heb ik er even over heen gelezen (S)
Mrtn

kvind ook véél geld (N) zeker voor het werk dat ie gaat leveren, hoeveelheid dan :)
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer

Dennis VK schreef:Ik heb de turbo overigens weer losgekoppeld zodat ik zonder problemen kan rijden.
Kun je hier eens meer over vertellen??? want dit stukje snap ik niet
Riël
Über-Spammer

Hij had er toch zijn watergekoeld systeem op aangesloten, dat werkte niet helemaal goed, ligt er nu weer vanaf. Iets met rare bochten enzo :)
pierre

Dennis VK schreef:
Bas schreef:Als je zo bezig gaat (het zo grondig aanpakt), waarom dan niet ALLE ruiten er uit? Zonde om er omheen te gaan spuiten als je de 'hele' auto doet.

Een aantal redenen:

Rubbers zijn oud en versleten. Loshalen lijdt geheid tot lekkages...of je moet de boel vernieuwen.

Zoals je weet zit de voorruit geplakt. Het er uithalen is daarom een risicootje en de spuiter wil dit liever netjes afplakken.

En nee de motorruimte hoeft van mij niet. Aangezien we toch over dezelfde kleur praten.
loshalen van rubbers leidt niet tot lekkage hoor, voorruit gaat vanzelf lekken door corrosie en dan loslaten plaklaag.
voorruit moet eruit, dit heeft geen zin zo, het is berucht dat het eronder roest omdat het water er niet goed weg kan.
auto volledig overspuiten, alle ramen eruit.
dan zie je ook hoe erg het is.
dit is struisvogelgedrag en kostenbesparing ?
Dennis VK

pierre schreef:dit is struisvogelgedrag en kostenbesparing ?
Soms, maar dan ook heeeeeeeeeeeeel soms.... :wink: heb ik wel eens het idee dat er een aantal zijn binnen de club die niet in de gaten hebben dat niet ALLES perfect kan en HOEFT te zijn!!!

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen die zijn auto heeft laten spuiten het op de "perfecte manier" laat doen. Dat schadebedrijf weet echt wel wat ie gaat doen en ik neem het dan serieus als hij er voor kiest het op zijn manier te doen. Dus nee, het is geen struisvogelgedrag en ...kostenbesparing??? Hoe in hemelsnaam kom je op deze belachelijke gedachte? Als je de auto spuitklaar aflevert zit je onder die 2000 euro~!!
Steven
Car: M536

Nouja denk dat Pierre bedoelt dat het maar een klein beetje extra moeite is op een toch al forse klus.
Beetje puntjes op de i zeg maar.

Maargoed doe lekker wat jij vind dat goed is, tis jouw auto :)

Ojah over de achterste zijruitjes, die kun je het beste pakken van een 'normale' 5, die kunnen dan niet open. En kun je zo met rubber en al erin klikken.
Ik heb een GTT gehad met van die rotte uitzetdingen en kep nu dichte ruitjes en ben er nog steeds zeer tevree over. Wanneer gebruik je ze nou + dat het beter diefstalbestendig is (Y)
Roy
Moderator

Je word hier alleen gewaarschuwd dat je beter je raam er ff uit kan halen. Omdat dit echt een kwaal is bij de R5. Het is lullig als je over 2 jaar alsnog roest ziet verschijnen rond je ruit terwijl je het nu zo makkelijk kunt oplossen.

Maargoed dit is een advies en wat jij doet moet je lekker zelf weten (~)
5 GT Turbo '88 GT5
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ben je niet benieuwd hoe het eronder de ruit uitziet?
Nu bespaar je wat,en over een jaar sla je jezelf voor je kop omdat het gaat roesten..

Ik snap er echt niets van..
Het hele resultaat is gelijk een stuk mooier als je de ruiten en rubbers eruit haalt.
Maar volgens mij heb ik wel eens eerder een discussie met je gehad over een kachelradiateur??

Maar in ieder geval succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Dennis VK

Chris schreef: Het hele resultaat is gelijk een stuk mooier als je de ruiten en rubbers eruit haalt.
Maar volgens mij heb ik wel eens eerder een discussie met je gehad over een kachelradiateur??
Ja Chris je kent me al een beetje :D
Plaats reactie