chris-mc schreef:tis mischien een stomme vraag,maar hoe werk het eigenlijk?de wagen wordt op de rollerbank gezet,en dan?
De auto wordt voor en achter vastgezet, zodat 'ie met de wielen op de rol blijft staan.
Dan gaat één van die mensen van dat bedrijf in jouw auto zitten en laat de auto een paar keer acceleren; dat levert een paar vermogen- en koppeluitdraaien op.
chris-mc schreef:tis mischien een stomme vraag,maar hoe werk het eigenlijk?de wagen wordt op de rollerbank gezet,en dan?
De auto wordt voor en achter vastgezet, zodat 'ie met de wielen op de rol blijft staan.
Dan gaat één van die mensen van dat bedrijf in jouw auto zitten en laat de auto een paar keer acceleren; dat levert een paar vermogen- en koppeluitdraaien op.
tot in z'n begrenzing?
Renault Megane Coupé 2.0 16v Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc schreef:tis mischien een stomme vraag,maar hoe werk het eigenlijk?de wagen wordt op de rollerbank gezet,en dan?
De auto wordt voor en achter vastgezet, zodat 'ie met de wielen op de rol blijft staan.
Dan gaat één van die mensen van dat bedrijf in jouw auto zitten en laat de auto een paar keer acceleren; dat levert een paar vermogen- en koppeluitdraaien op.
tot in z'n begrenzing?
Nee, tot het vermogen inzakt.
Overigens: wat is er mis met testen tot in de begrenzer ?
Vanaf dat er een datum vast staat zal ik het voorstellen aan de Renault club Belgium,
is vanuit antwerpen niet zo ver
Dus komen we waarschijnlijk wel een kijkje nemen !
Deze Dynojet meeting is in principe voor iedereen open.
Ik wil de dag het liefst vullen met sportieve Renaults. Maar als iemand iets speciaals heeft van een ander merk kan je dat altijd aan mij voorleggen...
Ik wil wel eens komen kijken met de renault club belgium.
Als mijn clio klaar is, dan wil ook wel eens meten. Alles hangt af van de datum die je voorop stelt.
De clio zal nog wel standaard zijn, maar dan heb ik een goede start om te kijken in welke staat mijn motor is. En dan zal ik ook een duidelijk verschil kunnen merken bij latere aanpassingen.
PtrGte schreef:Ik weet niet wanneer je dit van plan bent te doen, maar als de datum goed is dan wil ik mijn auto wel als demo-auto laten fungeren, niet met de 155 pk motor, maar uiteraard met nieuwe "andere" ( ) motor...is misschien wel leuk om voor iedereen te zien hoe Henk het vermogen met een laptop ff opkrikt...
Puik idee. Kan ik nummer 1 noteren voor custom rollen? (Slechts 2 plaatsen!)
PtrGte schreef:ik moet tegen die tijd toch het ding af laten stellen...maar ik wil dit ook nog ff met Henk overleggen omdat hij en ik nog niet zeker weten of het allemaal wel wil gaan lopen zoals wij het in gedachte hadden...
PtrGte schreef:maar goed...zodra jij een datum hebt en een goedkeuring, zal ik ff kijken of ik die motor dan ook echt aan het lopen kan krijgen voor die tijd...maar als het te krap is wordt het niks, want "standaard" is NIET mijn middle-name...duZZZzzz...
kevinb schreef:Vanaf dat er een datum vast staat zal ik het voorstellen aan de Renault club Belgium,
is vanuit antwerpen niet zo ver
Dus komen we waarschijnlijk wel een kijkje nemen !
Geert Claes schreef:Ik wil wel eens komen kijken met de renault club belgium.
Als mijn clio klaar is, dan wil ook wel eens meten. Alles hangt af van de datum die je voorop stelt.
De clio zal nog wel standaard zijn, maar dan heb ik een goede start om te kijken in welke staat mijn motor is. En dan zal ik ook een duidelijk verschil kunnen merken bij latere aanpassingen.
Ik hoop alleen dat de datum niet te vroeg komt.
Onze Belgische vrienden zijn van harte welkom! In het speciaal Gille. Die zou ik graag op denne bank zien...
kevinb schreef:Vanaf dat er een datum vast staat zal ik het voorstellen aan de Renault club Belgium,
is vanuit antwerpen niet zo ver
Dus komen we waarschijnlijk wel een kijkje nemen !
Geert Claes schreef:Ik wil wel eens komen kijken met de renault club belgium.
Als mijn clio klaar is, dan wil ook wel eens meten. Alles hangt af van de datum die je voorop stelt.
De clio zal nog wel standaard zijn, maar dan heb ik een goede start om te kijken in welke staat mijn motor is. En dan zal ik ook een duidelijk verschil kunnen merken bij latere aanpassingen.
Ik hoop alleen dat de datum niet te vroeg komt.
Onze Belgische vrienden zijn van harte welkom! In het speciaal Gille. Die zou ik graag op denne bank zien...
als de datum nie voor 16 juli valt kom ik ook(rijverbod 2 maand)
ik hoop tegen dan de goede motor erin te hebben
dankzij raepers zal het een dikke verassing zijn,een tipje van de sluier (iets met cup)
Orgineel idee zo'n dag, Speedline! Succes ermee. Misschien wil ik de Kadett er ook wel op, 'tis alleen zo'n eind rijden. Wil wel eens weten wat mijn Kadett op een dynojet aan pk's opbrengt.
Donleben schreef:Even een vraagje over de banden en de testbanken. Wat zal een betere resultaat geven, versleten banden (vrijwel slicks) of gloednieuwe?
Ik weet niet of dat dan invloed heeft op een meting ivm de rolweerstand?
Gewoon meten met de banden waar je normaal mee op straat rijd. Dan weet je het vermogen waar je normaal mee rond rijd.
oldskool schreef:het is zeker geen 4 wd bank ?
anders kan men broer een s kyke wat daluk het verschil is met de 3 inch uitlaat en de chip in de 21 quadra
marcel
Bij een quadra kun je de cardan as er NIET onder vandaan halen. De auto heeft geen centraal differentieel namelijk.
Kan dus niet aangezien het inderdaad geen 4wd bank is.
Ennuh wat voor chip? Fastchip met Bosch 803 injectoren?
Laatst gewijzigd door speedline op za 26 jun 2004 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline schreef: Bij een quadra kun je de cardan as eronder vandaan halen. De auto heeft geen centraal differentieel namelijk. Kun je gewoon op de voorwielen meten.
Een Quadra heeft WEL een centraal dif. Gevaarlijke tip om de cardanas er ondervandaan te halen; behalve dat je niet echt schappelijk kunt meten, heb je ook dikke kans dat je viscosper en dif omzeep helpt. Niet doen dus!
speedline schreef: Bij een quadra kun je de cardan as eronder vandaan halen. De auto heeft geen centraal differentieel namelijk. Kun je gewoon op de voorwielen meten.
Een Quadra heeft WEL een centraal dif. Gevaarlijke tip om de cardanas er ondervandaan te halen; behalve dat je niet echt schappelijk kunt meten, heb je ook dikke kans dat je viscosper en dif omzeep helpt. Niet doen dus!
Je hebt gelijk. NIET DOEN! Ik zit weer overhoop met 2e gen. quadra aandrijflijn.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 23 mei 2004 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Nope, hij is continu vierwielaangedreven, dmw het centraal dif (planetair) gaat 2/3 van de kracht naar voren, en 1/3 naar achter. Paralel aan dit dif zit de viscosper, die grote snelheidsverschillen tussen voor en achter tegengaat.
Grappig is dat je het ingrijpen van die sper enigszins kan merken, als je leuk bezig bent met de wagen
Aniehoe: 't is een 2wiel bank daar in Goes?
Laatst gewijzigd door Menno op zo 23 mei 2004 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno schreef:Nope, hij is continu vierwielaangedreven, dmw het centraal dif (planetair) gaat 2/3 van de kracht naar voren, en 1/3 naar achter. Paralel aan dit dif zit de viscosper, die grote snelheidsverschillen tussen voor en achter tegengaat.
Je hebt gelijk.
Menno schreef:Grappig is dat je het ingrijpen van die sper enigszins kan merken, als je leuk bezig bent met de wagen
Je had me al een demonstratie gegeven in wat minder extreme condities hoeveel grip je hebt met 4x4...
Menno schreef:Aniehoe: 't is een 2wiel bank daar in Goes?
Mocht je animo te laag zijn dan weet ik iemand met een leuk gekietelde en uigebouwde kever die graag zou willen komen,zn blokkie is net klaar,dus die zou hem graag willen testen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!