Hoi,
ik ben momenteel bezig met een concept om een site op te zetten die gericht is op de (Nederlandse) tuning-scene. Ik merk dat de tuning-scene in Nederland erg groot (aan het worden) is, echter kan ik geen duidelijke plaats op het internet vinden waar tunend-Nederland bij elkaar komt.
Ik wil echter voor ik een hoop tijd&moeite in dit project ga steken wel graag weten of er mensen geïnteresseerd zijn in zoiets en of er misschien ideeën zijn.
Momenteel ben ik verschillende tuners en autoclubs aan het benaderen en van het overgrote deel heb ik positieve reacties op het idee gekregen. Nou is het de bedoeling dat er dus ins&outs te vinden zijn op de site en daarvoor heb ik hulp nodig van liefhebbers. Het is onmogelijk om in je eentje ALLE nieuwtjes bij te houden en daarom zou ik het liefst voor elk merk een klein aantal liefhebbers willen vragen om mee te helpen. Liefhebbers weten namelijk vaak als eerste de nieuwtjes van "hun" merk, dus vandaar mijn idee om liefhebbers van meerdere merken te vragen.
Dus:
1. Wat is jullie mening over dit idee?
2. Zijn er liefhebbers geïnteresseerd om eventueel mee te werken als alles doorgaat?
3. Zijn er ideetjes om me verder te helpen?
Vast bedankt!
tuning site?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hoi, welkom op de site. Wil je je in het onderstaande topic even voorstellen?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 18#1399218

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 18#1399218

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou ik zou eerst eens echt goed rondkijken en je dan realiseren dat er voldoende van dit soort sites zijn.
Veel mensen kijken merk/type specifiek, maar er zijn echt voldoende algemene sites volgens mij. Dus tenzij jij een gat in de markt ontdekt, denk ik dat je er niet aan moet beginnen </persoonlijke mening>
Veel mensen kijken merk/type specifiek, maar er zijn echt voldoende algemene sites volgens mij. Dus tenzij jij een gat in de markt ontdekt, denk ik dat je er niet aan moet beginnen </persoonlijke mening>
-
- Moderator
- Car: MB
de plekken waar tuning Nederland bij elkaar komt liggen met name op de kaart (meetings dus). Tuningliefhebbers zijn met name te vinden op hun "eigen" merk gebonden site. Wellicht is het wel leuk om een soort van site te maken waar van alles over meetings staat. Zodat je dus snel kunt zien wie wanneer en waar welke meetings organiseerd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
Als je genoeg exclusieve dingen weet aan te bieden op je site, dan kan het nog leuk worden. Denk aan filmpjes (mensen zijn dol op filmpjes
1 nadeel:bandbreedte) en bijvoorbeeld MOOIE wallpapers van getunede auto's (niet van die gare photoshop aftreksels). Een van de vele sites die ook tuned nederland bij elkaar wil brengen is http://www.tunerz.nl
Ik geloof dat je zoiets bedoeld?
Succes iig!

Ik geloof dat je zoiets bedoeld?
Succes iig!
* Stefan T-SPORT *
@ Neobyte -> zoiets wel ja
alleen is tunerz.nl een beetje teveel forum en te weinig site (naar mijn idee). Mijn idee is om alles in merk/onderwep onder te verdelen, zodat alles makkelijk te vinden is. Mijn ervaring met het vinden van tuning onderwerpen is dat alles heel erg verspreid over het internet "ligt"... Mijn bedoeling is om alles bij elkaar te brengen, zodat mensen gewoon naar 1 site kunnen gaan waar ze kunnen vinden wat ze willen weten.
Verder staat er ook in de planning dat er een kalender komt en dat er ook regelmatig shows bezocht worden, met de nodige foto's en reviews, waar uiteraard op gereageerd kan worden. Daarnaast vind ik het idee van MOOIE wallpapers helemaal zo slecht nog niet
had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht! Ik doe momenteel een opleiding waar ook grafische vormgeving bij zit (hoewel dat niet mijn sterkste punt is), er zijn genoeg klasgenoten die ERG goed kunnen designen, zo nu en dan een wallpaper gemaakt krijgen zal zo moeilijk niet zijn
@ Dennisvr -> ik weet dat er veel tuning sites zijn, maar zoals ik hierboven al zei: "alles ligt verspreid" het is gewoon zonde dat er niet een centrale plek is waar je gewoon veel kan vinden.. ik hoop dat ik zoiets kan bereiken...
@ Tom -> Ja de kalender zal een prominente plek op de site krijgen, ik besef heel goed dat de meetings juist DE plekken zijn waar men samen komt. Het is de bedoeling dta mensen ook zelf evenementen aan kunnen geven, zodat ook minder bekende evenementen aandacht krijgen.
Hopelijk heb ik jullie reacties zo genoeg behandeld
Verdere reacties zijn welkom! 

Verder staat er ook in de planning dat er een kalender komt en dat er ook regelmatig shows bezocht worden, met de nodige foto's en reviews, waar uiteraard op gereageerd kan worden. Daarnaast vind ik het idee van MOOIE wallpapers helemaal zo slecht nog niet

@ Dennisvr -> ik weet dat er veel tuning sites zijn, maar zoals ik hierboven al zei: "alles ligt verspreid" het is gewoon zonde dat er niet een centrale plek is waar je gewoon veel kan vinden.. ik hoop dat ik zoiets kan bereiken...
@ Tom -> Ja de kalender zal een prominente plek op de site krijgen, ik besef heel goed dat de meetings juist DE plekken zijn waar men samen komt. Het is de bedoeling dta mensen ook zelf evenementen aan kunnen geven, zodat ook minder bekende evenementen aandacht krijgen.
Hopelijk heb ik jullie reacties zo genoeg behandeld

Momenteel begint het hele concept vorm te krijgen. Ik heb al een sponsor gevonden voor webhosting.
Echter heb ik nog geen mensen voor het Renault nieuws... Mensen die altijd op de hoogte zijn van het laatste Renault nieuws en graag stukjes schrijven voor mensen om zo (hun) kennis te delen zou ik graag willen "spreken"...
DUS: Heb je zin en tijd en pas jij in het bovenstaande profiel?
Stuur me dan even een mailtje 
Vast bedankt!
Echter heb ik nog geen mensen voor het Renault nieuws... Mensen die altijd op de hoogte zijn van het laatste Renault nieuws en graag stukjes schrijven voor mensen om zo (hun) kennis te delen zou ik graag willen "spreken"...
DUS: Heb je zin en tijd en pas jij in het bovenstaande profiel?

Vast bedankt!