hoi ik heb een renault 5 turbo motor met bak in een twingo uit '93 gebouwd.
het probleem zit nu in de aansturing van de twingo teller dmv de sensor in de renault 5 bak(hall gever)
ik moet dus een sinus omzetten in een blok en dan ook nog eens het aantal pulsen sychroniseren.
wie heeft hier ervaring mee?
denk aan bijv. waarden,voltage's ingaand signaal enz.
vast bedankt voor de moeite,
bert
teller problemen in een twingo met een renault 5 turbo motor
Voglens mij gaat dat niet met een GT bak, die heeft daar geen aandrijving voor. Die komt namelijk o pde plek waar de kabel in gaat.
Je kan wel een gte/16v bak nemen, daar gaat ie zover ik weet wel in.
Wil je met een stukje electronica de pulsen synchroniseren:
de GTT heeft per omwenteling 4 pulsen, 1 puls pauze, 3 pulsen, 2 pulsen pauze, dus
[x][x][x][x][..][x][x][x][..][..]
Het is gewoon een spanninkje.
Je kan met bijvoorbeeld een digitale audiorecorder het signaal uitlezen of met een ocscilloscoop in de auto, om te kijken hoeveel pulsen bij welke snelheid komen. Dan omzetten in een signaal voor de twingo
Je kan wel een gte/16v bak nemen, daar gaat ie zover ik weet wel in.
Wil je met een stukje electronica de pulsen synchroniseren:
de GTT heeft per omwenteling 4 pulsen, 1 puls pauze, 3 pulsen, 2 pulsen pauze, dus
[x][x][x][x][..][x][x][x][..][..]
Het is gewoon een spanninkje.
Je kan met bijvoorbeeld een digitale audiorecorder het signaal uitlezen of met een ocscilloscoop in de auto, om te kijken hoeveel pulsen bij welke snelheid komen. Dan omzetten in een signaal voor de twingo

Ik ben net hetzelfde van plan. Hoe rijdt zo'n Twingo met tubomotor?