Heeft iemand een oplossing?
Betreft 5gtt, bij optrekken en wat meer vermogen vragen van de motor, begint ie in te houden, te stotteren en stopt er zelfs soms mee.
Na afkoeling of even een kwartiertje wachten kun je weer rijden , maar al snel dient het probleem zich al weer aan...
Iemand een idee??
gas.inhouden,stotteren...
maybe ontstekingprobleempjes?
we hebben al wat kleine dingen gedaan, rotor en verdelerkap, morgen kijken we naar het brandstoffilter, bougiekabels, sproeiers/karburateur,Floris schreef:maybe ontstekingprobleempjes?
we zullen toch wat tegen moeten komen...
alle ideetjes zijn welkom...
Kijk ook ff de bobinekabel na... deze kan ook wel eens verrot zijn... 

Hangt de ontsteking boven de turbo...?
Ja, maar dat is bij mijn auto ook het geval, ik heb daar geen last van...maar wie weet!..Floris schreef:Hangt de ontsteking boven de turbo...?
Hoe is dit probleem opgelost?
Heb nl. precies hetzelfde probleem met m'n Peugeot 205 1.4 turbo. Weet dat dit een Renault forum is, maar m'n ik gebruik een carb. + benzinedrukregelaar van een gtt, maakt de auto toch wel 1/100ste Renault
De motor stottert enorm bij vol gas en komt nauwelijks vooruit. Wanneer er geen 'boost' is rijdt de auto wel aardig. Wanneer je lang een constante snelheid rijdt gaat hij ook enorm stotteren en valt spontaan uit. Na een paar minuten wachten loopt hij weer als een zonnetje (overtollige benzine verdampt?). De mengels meter geeft constant rijk aan.
Heb al vanalles vervangen; bougies, bougiekabels, verdeelkap + rotor, ontstekingsversterker, bobine, en de benzinedrukregelaar.
Het leek mij dat het probleem in de carb. moest zitten; 3 verschillende carbs geprobeerd maar dat hielp ook niets
Lijkt me dat de benzinepomp niet stuk is, aangezien de motor constant erg rijk loopt.
Hopelijk hebben jullie een idee.
groeten,
Pieter
Heb nl. precies hetzelfde probleem met m'n Peugeot 205 1.4 turbo. Weet dat dit een Renault forum is, maar m'n ik gebruik een carb. + benzinedrukregelaar van een gtt, maakt de auto toch wel 1/100ste Renault

De motor stottert enorm bij vol gas en komt nauwelijks vooruit. Wanneer er geen 'boost' is rijdt de auto wel aardig. Wanneer je lang een constante snelheid rijdt gaat hij ook enorm stotteren en valt spontaan uit. Na een paar minuten wachten loopt hij weer als een zonnetje (overtollige benzine verdampt?). De mengels meter geeft constant rijk aan.
Heb al vanalles vervangen; bougies, bougiekabels, verdeelkap + rotor, ontstekingsversterker, bobine, en de benzinedrukregelaar.
Het leek mij dat het probleem in de carb. moest zitten; 3 verschillende carbs geprobeerd maar dat hielp ook niets

Lijkt me dat de benzinepomp niet stuk is, aangezien de motor constant erg rijk loopt.
Hopelijk hebben jullie een idee.
groeten,
Pieter
waarschijnlijk kapot membraam van het potje op je
re 208 of 209 ontsteking.
re 208 of 209 ontsteking.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Bij de Peug? Zakt de brandstofdruk niet in elkaar als je met "boost" aan het rijden bent? Levert de brandstofpomp wel genoeg hoeveelheid/tijdseenheid? Wat voor tussenkoeler gebruik je? Pingelt het "zooitje" niet? (Hoge compressie?) Hoe stuur je de ontsteking aan bij deze 205?
BDP sensor?
Heb je site overigens gezien! Mijn complimenten voor je werk
Bovenaan (gtt): Hoe zit het met het relais van de brandstofpomp? Is de brandstofpomp wel in orde? Al eens geluisterd naar het functioneren van de pomp?
BDP sensor?
BDP sensor?
Heb je site overigens gezien! Mijn complimenten voor je werk

Bovenaan (gtt): Hoe zit het met het relais van de brandstofpomp? Is de brandstofpomp wel in orde? Al eens geluisterd naar het functioneren van de pomp?
BDP sensor?
marcel, ik had precies hetzelfde...., bdp-sensor vervangen en geen last meer gehad!!! De kapotte sensor gaf met doormeten gewoon de goede waarden aan (200ohm??geloof ik), maar toch was ie kaduuk.
Daarna hield hij bij mij nog wel in met volgas en dat lag weer aan de ontsteking.., 209 door 208 vervangen en ik had meteen een hele ander auto
succes!
Daarna hield hij bij mij nog wel in met volgas en dat lag weer aan de ontsteking.., 209 door 208 vervangen en ik had meteen een hele ander auto


