Torsen sper voor CLio ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Hi,

Welke types Torsen sper diffs zijn er voor een Clio te koop (Clio I)
Zag in de Quaife catalogus enkel een sper voorbij komen voor de Clio 172/182...

Groetjes,
Aernoudt
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die gaat ook passen in een Willy bak. Enige jammere is dat ie dit jaar iig nog niet leverbaar is :(
rev it like a rental
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Menno schreef:Die gaat ook passen in een Willy bak. Enige jammere is dat ie dit jaar iig nog niet leverbaar is :(
Hi Menno, Dat had ik al begrepen van Raymond. Erg jammer; iets met een produktie probleem oid...

Zijn er ook andere sper types voor een Clio I beschikbaar ?
Heb wel een gripper diff gevonden (platensper), ga er van uit dat die ook in een Willy past (staat op hun website nekle de vermelding 'Clio')

http://www.racecar.co.uk/gripper/
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

oei, ook 12-58 en 12-63 eindoverbrengingen.....das leuk!
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Inmiddels uitgebreid kontakt gehad met de mensen van DR engineering. Om dit diff te plaatsen moeten er wel enkele aanpassingen gedaan worden. Dit combineren zij altijd met het controleren van de versnellingsbak (en reviseren wat nodig is). Kost ongeveer 4 werkdagen bij elkaar (en 2000 euro; los van het heen en weer rijden met de auto dan en de overnachtingen ;) ).
Laatst gewijzigd door Lionheart op wo 20 sep 2006 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

redelijke prijs toch?
ik heb 1200 betaald voor een sper voor in de sadev bak
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik ben altijd wel eens benieuwd geweest naar de effectiviteit van dit apparaat als dif:


http://www.phantomgrip.com

Je moet wel een dif opsturen, en dan maken ze m op maat, omdat ze nog geen standaard dif hebben de prijs is in vergelijk met andere difs wel erg aantrekkelijk, en iemand moet de eerste zijn om het te proberen >-)

Gezien zijn werkingsprincipe denk ik niet meteen dat het een broodje aap is wat ze verkopen.

Bovendien, wanneer ze 1x voor dat dif het sper gemaakt hebben, is het voor alle andere JB bakken leverbaar :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

@Luco: klopt; het jammere is alleen dat ik wel hiervoor naar de UK moet (ook ivm evt aanpassing aan 1 van de 2 aandrijfassen; naast de benodigde aanpassingen aan het bakhuis + kroonwiel). In NL verkoopt Guus de koster (racehardware.nl) ze (de gripper diffs), maar bouwt niet in.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

kan je hem zelf niet inbouwen?
of pm cannonbalman even, misschien dat die het kan

en aandrijfassen moet je gewoon naar brezan gaan en een renault as van de goede lengte bestellen
renault heeft diverse lengtes en er zal er vast 1 bij zitten die goed van lengte is (Y)
kwestie van meten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Op zich zou dat kunnen (zeker tav het reviseren van de bak (Y) ), maar ik geef er altijd de voorkeur aan om dit soort zaken te laten doen door iemand die er al meerdere van heeft gedaan... anders zit ik straks ergens op een circuit met een auto die het niet doet. Daar kan ik erg slecht tegen zeg maar ;)

Maar ik kan (en ga) het zeker bij onze Canonballman voorleggen (bij deze ;) )
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als je de juiste sper neemt
hoeft het bakhuis enzo toch niet aangepast te worden?
anders even naar de sadev specialist bellen, die heeft mijn sper ingebouwd
die kan het zeker
heeft jaren bij team verschuur gewerkt, en werkt nu voor spijker
als die een sadev bak kan doen, kan die zeker de renault bakken doen

weet alleen niet of die dat wel doet hoor, liefst doet die sadev bakken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bij een Gripper diff moet de behuizing altijd worden aangepast. Heb inmiddels een aantal berijders gevonden (UK) en die zijn er erg tevreden over. Ik overweeg dit sper steeds meer ivm het (nog niet) leveren van Quaife... Sadev is een andere bak + een ander diff...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hij laat de dif op maat maken door een fabriek
wist niet dat voor sommige difs de behuizing aangepast moest worden
als dat allemaal in die 2000 zit, is het niet echt duur (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Zit er inderdaad bij in (als mede wat klein laswek).
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

scheelt enorm hoor een diff (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:scheelt enorm hoor een diff (Y)
Klopt, had er 1 in mijn 306 ring racer zitten (peugeot 306 ;) ). In een Peugeot is het echter a. maar 800 euro en b. nog niet eens een ochtendje werk...
Verschil met sper is enorm groot. Beste investering in een FWD auto !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

yeps veel meer grip en scheelt enorm in bandenslijtage :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Meer grip en vooral: minder onderstuur ! Met name in scherpe/geknepen bochten (zoals Kallenhard op de Nurburgring) gaan in 1 keer een stuk beter !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

trekt wel meer aan stuur met een sper vind ik
steviger vasthouden :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Met een platensper misschien, heb ik geen ervaring mee (in FWD; wel icm RWD, maar dat zegt niet zo veel in deze :D ); had een Quaife (torsen sper) in de 306, die kun je met 2 vingers het circuit over krijgen (ook met vol gas uit accellereren)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

op de ring rij je met straatbanden he?
dat scheelt ook in vergelijking met slicks

ik moet zeggen dat ik niet eens weet wat voor sper er bij mij in zit :lol: erg he
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Als je een sadev bak hebt een platen sper (dog box + de H patroon bak hebben beide een platensper)
Op de Nurburgring inderdaad straatbanden. Op Zolder etc op slicks (maar dat wordt van het voorjaar pas weer denk ik)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik ga morgen naar oschersleben
maar als je eens gaat geef maar een seintje
rondjes op zolder altijd leuk :D
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op wo 20 sep 2006 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

2 December op Zolder ! Met de BMW drivers club; er is nog plaats, en het kost maar 135 euro voor een hele dag circuit rijden (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mmm ben lid geworden, maar hoor maar niks van ze
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:mmm ben lid geworden, maar hoor maar niks van ze
Beste is ff bellen met Dik Dekker ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heb ze nogmaals gemaild, als ik volgende week niks gehoord heb ga ik ff bellen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Lionheart schreef:2 December op Zolder ! Met de BMW drivers club; er is nog plaats, en het kost maar 135 euro voor een hele dag circuit rijden (Y)
Kost dit keer 150 euro. Maar nu hebben ze geen langzame sessies meer :worship:

Als ik die dag kan zal ik er ook zeker zijn. Zijn leuke circuitdagen van de BMW driversclub. Veel serieuse auto's en rijders.

Als je wilt meerijden, gewoon het inschrijfformulier op de site netjes invullen, dan krijg je binnen een paar weken netjes een brief op de mat met je inschrijving.
Plaats reactie