Hoi ik wou vragen wat het verschil is tussen een phase 1 en phase 2 blok van een GTT en hoe ik het veschil kan zien.
M.V.G Turbonutter
Verschillen GTT Ph I/II motor
volgens mij:
Ph II heeft klopsensor (te vinden op de kop tussen de middelste cilinders)
Ph II heeft een water en olie gekoelde turbo.
Ph II heeft klopsensor (te vinden op de kop tussen de middelste cilinders)
Ph II heeft een water en olie gekoelde turbo.
Phase 1 is C1J 782, of C1J 78x.oldskool schreef:ander motornummerTurbonutter schreef:Hoi ik wou vragen wat het verschil is tussen een phase 1 en phase 2 blok van een GTT en hoe ik het veschil kan zien.
M.V.G Turbonutter
ph 1 is 787
ph 2 is 788
Phase 2 is C1J 788.
Het verschil is vast wel te vinden via de search functie.
In het kort: Phase 2 heeft een watergekoelde turbo (later phase 1 modellen trouwens ook) en daarmee een iets ander koelsysteem, andere ontstekingsunit met klopsensor in kop, en nog wat andere dingen.
Dit alles zorgt voor +5pk tov phase 1.
Je kan het beste het verschil zien in het aantal koelslangen en aan de expantievaatje van je koelvloeistof.
-
Was er ook niet iets met de koppeling c.q. drukgroep verandert..? Ontsteking is zowiezo gewijzigd..
-
Volgens mij is de koppeling precies het zelfde gebleven 
Rob schreef:Phase 1 is C1J 782, of C1J 78x.oldskool schreef:ander motornummerTurbonutter schreef:Hoi ik wou vragen wat het verschil is tussen een phase 1 en phase 2 blok van een GTT en hoe ik het veschil kan zien.
M.V.G Turbonutter
ph 1 is 787
ph 2 is 788
Phase 2 is C1J 788.
Het verschil is vast wel te vinden via de search functie.
In het kort: Phase 2 heeft een watergekoelde turbo (later phase 1 modellen trouwens ook) en daarmee een iets ander koelsysteem, andere ontstekingsunit met klopsensor in kop, en nog wat andere dingen.
Dit alles zorgt voor +5pk tov phase 1.
Je kan het beste het verschil zien in het aantal koelslangen en aan de expantievaatje van je koelvloeistof.
Phase2 loopt op meer druk, ik verklaar de PK winst alleen daaraan eerlijk gezegd.
Klephoek verschilt ook.
Er zijn in totaal 4 verschillende koelsystemen in omloop

Antiperculatie ism met carterontluchting gewijzigd (met afsluitklep op het schutbord).
Uitlaatspruitstuk van phase 2 is dikwandiger maar smaller van binnen.
Inslaatspruitstukken (antiperculatie sensor aan andere kant en vacuumaansluiting op een andere plek).
Ohja, kies voor n phase 1 blok, minder ongein erop en loopt agressiever 

Kan ik ervaringsgewijs wel stellen. Phase 2 loopt wat gerafifneerder, voor mij hoeft dat niet