Verschillen GTT Ph I/II motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Turbonutter
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 aug 2006 9:37
Locatie: Kerkrade

Hoi ik wou vragen wat het verschil is tussen een phase 1 en phase 2 blok van een GTT en hoe ik het veschil kan zien.

M.V.G Turbonutter
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

volgens mij:

Ph II heeft klopsensor (te vinden op de kop tussen de middelste cilinders)
Ph II heeft een water en olie gekoelde turbo.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ph1 heeft de kleppen onder een wat andere hoek staan, geloof ik.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Turbonutter schreef:Hoi ik wou vragen wat het verschil is tussen een phase 1 en phase 2 blok van een GTT en hoe ik het veschil kan zien.

M.V.G Turbonutter
ander motornummer
ph 1 is 787
ph 2 is 788
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

oldskool schreef:
Turbonutter schreef:Hoi ik wou vragen wat het verschil is tussen een phase 1 en phase 2 blok van een GTT en hoe ik het veschil kan zien.

M.V.G Turbonutter
ander motornummer
ph 1 is 787
ph 2 is 788
Phase 1 is C1J 782, of C1J 78x.
Phase 2 is C1J 788.

Het verschil is vast wel te vinden via de search functie.
In het kort: Phase 2 heeft een watergekoelde turbo (later phase 1 modellen trouwens ook) en daarmee een iets ander koelsysteem, andere ontstekingsunit met klopsensor in kop, en nog wat andere dingen.
Dit alles zorgt voor +5pk tov phase 1.

Je kan het beste het verschil zien in het aantal koelslangen en aan de expantievaatje van je koelvloeistof.
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Was er ook niet iets met de koppeling c.q. drukgroep verandert..? Ontsteking is zowiezo gewijzigd..
Frank van Hees
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 29 apr 2005 15:34
Locatie: Druten

Volgens mij is de koppeling precies het zelfde gebleven :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Rob schreef:
oldskool schreef:
Turbonutter schreef:Hoi ik wou vragen wat het verschil is tussen een phase 1 en phase 2 blok van een GTT en hoe ik het veschil kan zien.

M.V.G Turbonutter
ander motornummer
ph 1 is 787
ph 2 is 788
Phase 1 is C1J 782, of C1J 78x.
Phase 2 is C1J 788.

Het verschil is vast wel te vinden via de search functie.
In het kort: Phase 2 heeft een watergekoelde turbo (later phase 1 modellen trouwens ook) en daarmee een iets ander koelsysteem, andere ontstekingsunit met klopsensor in kop, en nog wat andere dingen.
Dit alles zorgt voor +5pk tov phase 1.

Je kan het beste het verschil zien in het aantal koelslangen en aan de expantievaatje van je koelvloeistof.

Phase2 loopt op meer druk, ik verklaar de PK winst alleen daaraan eerlijk gezegd.

Klephoek verschilt ook.

Er zijn in totaal 4 verschillende koelsystemen in omloop :)
Antiperculatie ism met carterontluchting gewijzigd (met afsluitklep op het schutbord).

Uitlaatspruitstuk van phase 2 is dikwandiger maar smaller van binnen.

Inslaatspruitstukken (antiperculatie sensor aan andere kant en vacuumaansluiting op een andere plek).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ohja, kies voor n phase 1 blok, minder ongein erop en loopt agressiever >-)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Riël schreef:Ohja, kies voor n phase 1 blok, minder ongein erop en loopt agressiever >-)
hoe kom je erbij dat een fase 1 agressiever zou lopen ???
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan ik ervaringsgewijs wel stellen. Phase 2 loopt wat gerafifneerder, voor mij hoeft dat niet :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie