gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT

Ben al een tijdje bezig met het verzamelen van onderdelen om mijn GTT wat meer vermogen te geven en ook om dat nog betrouwbaar te houden >-) . Ik was eerst van plan om alles in te laten bouwen maar zoals normaal is bij dit soort projecten, is het geld inmiddels ver op :( . Ik werk zelf in de bouw dus heb weinig verstand van dit soort projecten en wil, om de kosten te besparen, jullie hulp inroepen. De meeste rand onderdelen heb ik(motorblok ligt nog bij Achterberg en versnellingsbak bij Reinier) maar mij lijkt het verstandig om zoveel mogelijk te leren voordat ik er aan begin. Als jullie advies of opmerkingen hebben hoor ik die graag want ik ben van mening dat ieders mening een waarheid heeft. Zo, tot zover de intro, nu ff wa pics :D [img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... GE0013.jpg[/img] Snap je nu dat ik verliefd ben :) [img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... GE0160.jpg[/img]Het belangrijkste!!![img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... GE0162.jpg[/img]De sachs powerclutch :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: Afbeelding AfbeeldingDe spullen Reichard AfbeeldingDe spullen van Mister RenaultAfbeeldingC&E Turbo Chargers 8) AfbeeldingEn m'n groep A carb(met dank aan Mathijs :worship: )Hoop dat jullie me helpen en steunen in dit project want er zijn mensen die me voor gek verklaren maar die hebben nog nooit in een GTT gereden :D
Laatst gewijzigd door GerryTT op ma 18 jul 2016 19:13, 55 keer totaal gewijzigd.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Goed bezig (Y)

Kan je wel ff de foto's verkleinen aub ??
GerryTT

Zou het wel wille maar weet niet hoe. Heb m'n foto's op Photo Bucket staan maar krijg ze niet kleiner dus als iemand me daar mee kan helpen denk ik dat ik veel mensen een plezier kan doen :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Dit is het makelijkste
[img=600,450]link naar de foto[/img ]
Wel ff de spatie tussen /img en ] weghalen
GerryTT

Haha zie alleen een rood kruisje.
-PAZ-
Über-Spammer

zo dat ziet er allemaal super uit aan de spullen zal het in elk geval niet liggen :worship: :worship: . met je remmen zal het strax wel in orde zijn als ik je klauwen zo zie :),
die koppeling kan wel wat geweld verdragen heb dezelfde in mijn gtt zitten.

veel succes verder met je project
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT

Florus

Mooi project,al een aardig bergje onderdelen ingeslagen (Y) .

Succes :)
GerryTT

Om bij het begin te beginnen; heb naast deze nog 2 GTT's gehad(om het interieur van de mijne weer in perfecte staat te krijgen) en heb daar de motorblokken uitgetakeld. Nu heb ik hier een paar keer gelezen dat je dit ook kunt doen door het subframe los te maken en het chasis erover heen te tillen. Ik ben nu van plan om de motor op het subframe op te bouwen en dat zo weer onder het chasis te plaatsen. Zijn er dan dingen waar ik op moet letten die jullie uit ervaring opgedaan hebben. Moet ik er iets af laten of juist wel opdoen voordat ik alles weer inbouw?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dat ziet er allemaal goed uit Gerry! :worship:
Toevallig bij JL gewinkeld?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
GerryTT

Nee, tis wel een bekende bij sommige hier(volgens mij heb jij een stoel van hem) en denk dat hij de beste formule samen gesteld heeft. En dan bedoel ik betrouwbaarheid en vermogen
ger

Mooie spulletjes,hoezo slechte economie investeren in je GTT. Succes met je project.

Check mijn websitehttp://home.zonnet.nl/ghslootjes/
Chris
Erelid - Moderator - RvT

GerryTT schreef:Nee, tis wel een bekende bij sommige hier(volgens mij heb jij een stoel van hem) en denk dat hij de beste formule samen gesteld heeft. En dan bedoel ik betrouwbaarheid en vermogen
Stoel? Wie is het dan?
GerryTT

Kees van Bree. Schrijft ook de tunings verhalen bij het AM van de CRS club waar ik ook lid van ben
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Naam ken ik wel, persoon zelf niet.
GerryTT

Heb wel het geld maar niet het verstand om m'n GTT te tunen en heb in hem de idiale persoon gevonden om mij te helpen. Het is best moeilijk om iemand te vertrouwen tegenwoordig maar denk dat hij hetzelfde warme hart voor een GTT heeft als ik :worship: :worship: :worship:
FrankB

GerryTT schreef:Heb wel het geld maar niet het verstand om m'n GTT te tunen en heb in hem de idiale persoon gevonden om mij te helpen. Het is best moeilijk om iemand te vertrouwen tegenwoordig maar denk dat hij hetzelfde warme hart voor een GTT heeft als ik :worship: :worship: :worship:
Aan Kees heb je een hele goeie!!! Hij zal je absoluut geen onzin vertellen over het tunen van de GT turbo. Voordat hij over gaat tot aanschaf van iets zoekt hij het écht helemaal tot op de bodem uit. En met zijn achtergrond is die bodem erg diep!

Succes met je project en doe Kees de groeten van mij!
Haas
Car: Megane RS

ziet er goed uit, kerol! Wagentje opzich ook hoor (Y) Al een nieuwe waterpomp? ;)
Abel
Über-Spammer

~Haas~ schreef:ziet er goed uit, kerol! Wagentje opzich ook hoor (Y) Al een nieuwe waterpomp? ;)
kijk eens goed naar de foto's??
Patrick L.

je had het er op de camping al over,
maar dat ziet er lekker uit , al die nieuwe spullen, lekker uitlaatspruitstukje ligt daar :p

succes met je projekt!
Matijs
Contacteer:

Ik snap in ieder geval wel dat je geen geld meer over hebt om alles in te laten bouwen... Dat is echt een klein kapitaal aan onderdelen dat je daar hebt liggen! :worship: En dan hoor ik ook nog de naam van meneer Achterberg vallen... dat gaat een aangenaam wagentje worden als ik het zo hoor 8) Succes met het project (Y)
Zijn dat trouwens cup motorsteunen? En zijn dat nog speciale klepveren, of gewoon nieuwe?
Oja, en ga je die windvangers van de zijruiten afhalen, of vind je dat erg mooi?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Goed bezig .

Wat voor een turbo is het ?
Roy
Moderator

Dus je koopt eerst een berg onderdelen en dan kom je erachter dat het allemaal nog ingebouwd moet worden?

Wel leuke onderdelen trouwens. Komt er geen injectie meer op?
5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT

Zijn dat trouwens cup motorsteunen?
Het zijn wel stijvere motorsteunen maar of het dezelfde als bij een cup is weet ik niet :D
En zijn dat nog speciale klepveren, of gewoon nieuwe?
Zijn idd betere van Reichard. Achterberg zet er gewoon originele in dus moeten we die laten vervangen tegelijk met het laten aanpassen van de compressie 8)
Oja, en ga je die windvangers van de zijruiten afhalen, of vind je dat erg mooi?
Die blijven zitten, vind ze idd erg mooi :)
eenkapottespatiebalkisnietleuk
GerryTT

Wat voor een turbo is het ?
Tis de MD28R. T2 turbine huis en lager met een T25 compressor gedeelte. :p
GerryTT

Dus je koopt eerst een berg onderdelen en dan kom je erachter dat het allemaal nog ingebouwd moet worden?
:D Foutje
Komt er geen injectie meer op?
JAAAA, maar dat duurt nog wel een jaar of meer. Mijn ontwikkellaar moet dat eerst nog uitzoeken en als hij tevreden is komt het er op. We maken al wel een aantal voorberijdingen zodat straks niet heel het blok er weer uit hoeft.
Roy
Moderator

Waarom heb je dan een spaghetti spruitstuk gekocht? Die past niet meer in combinatie met injectie :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT

Word zelfbouwinjectie(niet door mij :lol: ) van MegaSquirt. Zoals ik het begrepen heb word dat op het originele inlaatspruitstuk gemaakt dus neem ik aan dat het uitlaatspruitstuk wel kan blijven zitten. Degene die dat gaat doen heeft zelf ook een spaghetti spruitstuk en denk niet dat ie eerst 600 euro's uitgeeft om die over 1,5 jaar weg te gooien. Heb trouwens zelf wel een Groep A carb gekocht waar ik straks ook niets meer aan heb. Lang Leven de Beunerarij :)
GerryTT

Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dat ziet er bekend en mooie uit zeg :D
Sander
Contacteer:

Roy schreef:Waarom heb je dan een spaghetti spruitstuk gekocht? Die past niet meer in combinatie met injectie :wink:
Waarom zo de spagherri niet passen met een injectie systeem? Heeft toch niets met elkaar te maken? Neem maar aan van mij dat echt wel gaat passen. :p

gr s :D nder
Roy
Moderator

Sander schreef:
Roy schreef:Waarom heb je dan een spaghetti spruitstuk gekocht? Die past niet meer in combinatie met injectie :wink:
Waarom zo de spagherri niet passen met een injectie systeem? Heeft toch niets met elkaar te maken? Neem maar aan van mij dat echt wel gaat passen. :p

gr s :D nder
Het past wel. Alleen komt er vanaf die spaghetti een pijp omhoog die dan 2/3 cm vanaf een injector zit. Lijkt mij niet echt ideaal :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Menno

das natuurlijk ook maar net hoe je 't inlaatspruitstuk in elkaar knutselt en de injectoren plaatst.
rev it like a rental
Roy
Moderator

Daar heb je gelijk in. Maar ik dacht dat gerry zo'n injectie spul van jl gekocht had :)
5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT

Maar ik dacht dat gerry zo'n injectie spul van jl gekocht had
Zou wel willen maar dat ging over m'n budget heen.Als ik het goed begrepen heb(verbeter me maar als ik er naast zit S :D nder) komen de injectoren boven op het inlaatspruitstuk zodat de benzine in een goede hoek de verbrandingsruimte in word gespoten. Tevens word het uitlaat spruitstuk ingepakt zodat er zoveel mogelijk(hoe warmer hoe groter het volume) lucht door de turbo gaat. Maar dat injectie systeem zal nog wel ff duren aangezien Dhr van Bree(en S :D nder) alles tot in de puntjes willen weten en begrijpen en er ook water/methanol injectie op aangesloten word 8) zodat de temperatuur ook netjes onder controle blijft.
Plaats reactie