Hai,
Mijn electrische raam aan de rechterkant, de bijrijderskant. Gaat verschrikkelijk langzaam omhoog! Nu had ie dit altijd al een beetje maar het lijkt alsof het steeds erger wordt.
Heeft me motortje het begeven of is het een kwestie van schoonmaken? En hoe kan ik erbij? Zit dat gewoon met een paar torxsschroefjes vast?
Groeten,
Maurice
[clio16v] electrische ramen
Mijn ervaring is dat rechterraampjes(ongeacht welke auto) altijd langzamer omhoog gaan dan de linker. Heb het wel over autos van een 3 jaar of ouder.
Bij mijn clio heeft het geholpen door het kapje eraf te halen en even contact spray erop spuiten.
Maar gelijk omhoog gaan ze nog steeds niet. Links zal het raampie eerder worden open gemaakt dan links en is het allemaal wat soepeler.
En de draden naar het linker raampje zijn langer en hebben dus meer weerstand. Wat ook niet positief werkt ervoor.
Bij mijn clio heeft het geholpen door het kapje eraf te halen en even contact spray erop spuiten.
Maar gelijk omhoog gaan ze nog steeds niet. Links zal het raampie eerder worden open gemaakt dan links en is het allemaal wat soepeler.
En de draden naar het linker raampje zijn langer en hebben dus meer weerstand. Wat ook niet positief werkt ervoor.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Gaat dat makkelijk? Dan ga ik als het weer eens wat beter wordt gelijk ff doen. Want zo is het best vervelend.Bart V schreef:ff deurpaneel losgooien, en alles goed smeren. Verder helpt het ook om de raamrubbers waar het raam in geleid in te spuiten met een vettig goedje, zoals siliconenvet bijv.
-
Volgens mij hebben heel veel clio's dit. Mijn vorige clio 16v had het, en die ik nu heb heeft het ook.
Op het forum heb ik het ook wel eens eerder gelezen, maar ik kan dat topic effe niet meer vinden. Ik kan me wel iets herinneren dat het met de weerstand van de kabels te maken had...
Gr, Frits.
Op het forum heb ik het ook wel eens eerder gelezen, maar ik kan dat topic effe niet meer vinden. Ik kan me wel iets herinneren dat het met de weerstand van de kabels te maken had...
Gr, Frits.
Dus met andere woorden, er is niet veel aan te doen?Clio Baccara 16v schreef:Volgens mij hebben heel veel clio's dit. Mijn vorige clio 16v had het, en die ik nu heb heeft het ook.
Gr, Frits.
Het ziet er toch wel een lullig uit hoor als dat raampje zo langzaam onhoog schuit. Maar goed als het weer mee zit ga ik zaterdag ff alles schoonmaken. En hopelijk werkt het...