Tunen Diesel (DTI)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Even een theoretische vraag.

Op mn megane DTI zit nu een standaard intercooler. Als ik het in eerste oogopslag mag gokken formaatje GTT. Gemonteerd achter de linkerkoplamp.

Nu was mijn idee om deze mogelijk te gaan vervangen voor een grotere meer frontmount intercooler.

Zou dit schelen? Merk ik er straks wat van?

Graag: tips, trucs, ideën enz.
:worship:
bvd. Gerald
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Eigenlijk geldt bij een diesel: meer diesel erin = meer power. Hij heeft geen gasklep dus kan gewoon aanzuigen zoveel ie wil. Maar meer diesel geeft nóg meer gorigheid uit je uitlaat :p dus t is wat je wil.

Alleen andere intercooler geeft geen effect, wel als je er dan voor zorgt dat ie een evenredig tikkie meer diesel krijgt, dan gaat ie meer power leveren. Dan kom je op aanpassen van de pomp (?) of chiptuning. Ik heb verder geen idee hoe dat bij n dci zit, bij een golfje 2 draaide je aan een schroefje voor meer diesel -> meer zwarte damp -> meer power :smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Riël Notermans schreef:bij een golfje 2 draaide je aan een schroefje voor meer diesel -> meer zwarte damp -> meer power :smoke:
The Haas Effect :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

daarom rookte die van Haas dus zo :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gossie... zie t nu pas! :D
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Ow het kuch-effect :lol:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

En een dTi kan standaard al flink roken, dus dat wordt feest. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
DutchArt
Berichten: 119
Lid geworden op: do 5 apr 2007 22:06
Car: Express
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Behalve voor je portemonnee!

De diesel prijs gaat nl erg snel naar de benzineprijs!
+ de hogere belasting!!!!! Wordt er niet vrolijk van!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Terecht ook, opzouten met die verkapte trekkers >-)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die chip fabrikanten menen zelfs dat je auto er zuiniger van kan worden met meer power.

voor de dti geen gepruts met je intercooler dat maakt echt niks uit.


en een gt krijgt ook geen enkele pk meer door een groter interooler hoor.. het is gewoon dat je met een grotere intercooler in de regel iets meer druk kan gaan rijden om dat door de intercooler de lucht kouder word en daar door minder snel gaat pingelen.. En laat een diesel door een pingel juist gaan rijden ;) :bang:

dus chippen die bak! (0)
Plaats reactie