ACT: Mégane III RS Coupe
Mooi setje die Bilstein, zou ik sowieso kiezen boven H&R en KW. KW kan voor ver omlaag, achter volgens mij niet. AST maakt ook nog een set net als Nitron.
Bilstein heb je ook nog de B6 en B12 set. H&R heeft ook nog een Clubsport set. Genoeg keus.
Is ook veel info te vinden op de Duitse en Engelse Renault fora.
Bilstein heb je ook nog de B6 en B12 set. H&R heeft ook nog een Clubsport set. Genoeg keus.
Is ook veel info te vinden op de Duitse en Engelse Renault fora.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
H&R gebruikt bilstein poten dus op de veren na zijn de sets gelijk.
Verder is de keuze reuze en zou ik eens op diverse foras inlezen over hoe andere het ervaren
Verder is de keuze reuze en zou ik eens op diverse foras inlezen over hoe andere het ervaren
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als deze Safety Car een voorbode is van de RS-R ... mag er wat mij betreft wel een kleine uitbreiding plaatsvinden van het klimrek achterin
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gister weer even wat RS-gevoel opgepikt tijdens het Michelin Performance evenement.
Lekker raggen over het circuit van Zolder met een GT3 op 'oude' Pilot Cup banden, en de Mégane III RS op de nieuwe Cup2 banden.
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1501_n.jpg[/img]
Serieus goed plakkend spul zeg. En volgens mij zijn het de banden waar de Trophy zijn nieuwe record op de Ring mee heeft gezet.
M.b.t. de band. Hij plakt veel meer, voelt veiliger aan dan de oude cup. En zou op het circuit 50% langer mee moeten gaan.
Natuurlijk was het weer lekker appels met peren vergelijken tussen de RS en GT3, maar de Mégane gaven véél meer vertrouwen. Zeker op de grens.
Al met al. Alle journalisten (benelux) waren over een ding eens. Wat een geweldige auto is de Mégane op het circuit.
Lekker raggen over het circuit van Zolder met een GT3 op 'oude' Pilot Cup banden, en de Mégane III RS op de nieuwe Cup2 banden.
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1501_n.jpg[/img]
Serieus goed plakkend spul zeg. En volgens mij zijn het de banden waar de Trophy zijn nieuwe record op de Ring mee heeft gezet.
M.b.t. de band. Hij plakt veel meer, voelt veiliger aan dan de oude cup. En zou op het circuit 50% langer mee moeten gaan.
Natuurlijk was het weer lekker appels met peren vergelijken tussen de RS en GT3, maar de Mégane gaven véél meer vertrouwen. Zeker op de grens.
Al met al. Alle journalisten (benelux) waren over een ding eens. Wat een geweldige auto is de Mégane op het circuit.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Leuk ding, maar deze circuitveriant vergelijken met een (standaard) leon cupra is natuurlijk niet eerlijk.
Record van de leon blijft in mijn ogen dus staan.
Record van de leon blijft in mijn ogen dus staan.
Een auto met een basis van 4 jaar geleden vergelijken met een nieuwe is ook niet eerlijkBamiesRS schreef:Leuk ding, maar deze circuitveriant vergelijken met een (standaard) leon cupra is natuurlijk niet eerlijk.
Record van de leon blijft in mijn ogen dus staan.
Op een Renault forum een pro Seat reactie geven.. je doet het goedBamiesRS schreef:Leuk ding, maar deze circuitveriant vergelijken met een (standaard) leon cupra is natuurlijk niet eerlijk.
Record van de leon blijft in mijn ogen dus staan.
Je kan zeggen dat Seat dit strak doet maar ga maar eens naar de ring. Buiten wat oude Leon cupra's van 10 jaar oud is daar weinig Seat te vinden. Renault wordt je echter mee doodgegooit..
Iets met sportieve genen, meer gevoel en rijbeleving misschien?
Op papier is hij de snelste en qua gevoel staat hij ook 15 treden hoger.. leuk dat het maar 4 seconden scheelt met de Seat.. zegt verder niet veel over de auto zelf.
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Het record van Seat is gereden met een auto in een configuratie die tot op heden niet te bestellen is. Dit kan pas volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid. Het record is daarom niet eens overal vermeld aangezien deze is verreden met een niet productieauto.
Maar daar wordt door verschillende media niet over geschreven aangezien er voornamelijk alleen gekopieerd wordt.
Maar daar wordt door verschillende media niet over geschreven aangezien er voornamelijk alleen gekopieerd wordt.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Exact, 15 pk meer, geen airco (pomp/condensor) en nog wat andere gewichts besparingen.
Absoluut geen productie exemplaar en waarschijnlijk nooit echt te bestellen. In tegenstelling tot de megane.
Absoluut geen productie exemplaar en waarschijnlijk nooit echt te bestellen. In tegenstelling tot de megane.
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=29599 staat hier onder meer vermeld
Ik ga er dan ook vanuit dat ik op dit forum te maken heb met volwassen mensen en geen kinderachtige pubers die gelijk bloed willen zien wanneer er iets positiefs over een ander merk wordt geroepen.JDclio schreef:Op een Renault forum een pro Seat reactie geven.. je doet het goedBamiesRS schreef:Leuk ding, maar deze circuitveriant vergelijken met een (standaard) leon cupra is natuurlijk niet eerlijk.
Record van de leon blijft in mijn ogen dus staan.
Je kan zeggen dat Seat dit strak doet maar ga maar eens naar de ring. Buiten wat oude Leon cupra's van 10 jaar oud is daar weinig Seat te vinden. Renault wordt je echter mee doodgegooit..
Iets met sportieve genen, meer gevoel en rijbeleving misschien?
Op papier is hij de snelste en qua gevoel staat hij ook 15 treden hoger.. leuk dat het maar 4 seconden scheelt met de Seat.. zegt verder niet veel over de auto zelf.
Ik blijf bij mijn mening. De R is een gestripte versie. De Leon niet of in ieder geval niet dusdanig. Desalniettemin een knappe prestatie.
Ik vond het interessanter dat de r26r sneller was dan de 75pk sterkere focus!
Persoonlijk vind ik het ook een beetje een slappe vooruitgang, als je echt wilt onderscheiden maak dan een auto die niet met het leegtrekken van het interieur en een remap sneller is dan de R versie van Renault.
Leuk dat ze zichzelf op de kaart willen zetten maar het zou mij echt niet verleiden er zo een te kopen omdat ie 13s sneller is wat ik toch nooit zal rijden. (Overigens heb ik het geld toch niet dus zou ook niet hoeven twijfelen )
Persoonlijk vind ik het ook een beetje een slappe vooruitgang, als je echt wilt onderscheiden maak dan een auto die niet met het leegtrekken van het interieur en een remap sneller is dan de R versie van Renault.
Leuk dat ze zichzelf op de kaart willen zetten maar het zou mij echt niet verleiden er zo een te kopen omdat ie 13s sneller is wat ik toch nooit zal rijden. (Overigens heb ik het geld toch niet dus zou ook niet hoeven twijfelen )
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Komen er wellicht 10 naar Nederland, Anthony?
Las je bericht op het Renault-UK forum .
Las je bericht op het Renault-UK forum .
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tjonge, draadje op Autoweek gesloten....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
UPDATE:Arno17 schreef:Tjonge, draadje op Autoweek gesloten....
Het is een beetje jammer voor de bezoekers die wél de moeite nemen serieus en inhoudelijk te reageren, maar kennelijk is er een aantal vaste klanten hier dat het nodig vindt om de sfeer op deze website te verzieken met allerlei off-topicgeneuzel en pesterijtjes. Buiten het feit dat het gewoon kinderachtig is, is het ook in strijd met onze huisregels. Het heeft ons in elk geval doen besluiten de reacties op dit topic te sluiten, hoe spijtig dat ook is voor de reacties die er wel toe doen. Beschouw het als een waarschuwing; de volgende keer moeten we de gevreesde banzweep maar weer eens uit het vet halen ...
Redactie AutoWeek
Tja, heb het merendeel gelezen, mafkezen soms....
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tja, wat een RS van Renault allemaal los maakt.
Maar goed, genoeg daarover wachten op de Civic Type R, kunnen we weer verder gaan daar.
Ontopic dan maar weer....
Maar goed, genoeg daarover wachten op de Civic Type R, kunnen we weer verder gaan daar.
Ontopic dan maar weer....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
- Car: megane rs3
Vraagje heren.
Op die nieuwe trophy 275R zitten die instelbare dempers van ohlins road&track onder.
Kunnen die later ook op de aftermarket bestelt worden voor de mensen met de normale megane rs.
Om de handeling te willen verbeteren ????
Op die nieuwe trophy 275R zitten die instelbare dempers van ohlins road&track onder.
Kunnen die later ook op de aftermarket bestelt worden voor de mensen met de normale megane rs.
Om de handeling te willen verbeteren ????
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
- Car: megane rs3
Ivo schreef:Dat zal wel kunnen ja. Aansluiting is hetzelfde. Overigens zijn de veren onder een Trophy R. anders dan onder de Trophy 275.
huh ??? komt er 2 versies dan ??? ik dacht alleen trophy275R. Toch wat is verschil tussen trophy 275 en trophy275r ???
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Even alle verschillende eigenschappen op een rijtje ten opzichte van een Mégane III RS 265.
Mégane III RS Trophy 275 verschillen ten opzichte van de Mégane III RS 265;
- 275 pk (+10)
- Standaard Akrapovic uitlaatsysteem
- Standaard Recaro kuipstoelen met alcantara afwerking
- Optioneel leverbaar met Ohlin dempers ( Road & Track )
- Optioneel leverbaar met 19'' Speedlines in het zwart
- Optioneel leverbaar met 19'' Michelin Pilot Sport Cup 2 banden (i.c.m. Ohlins)
- Leverbaar in 5 kleuren (Wit, Wit met zwart dak, Geel metallic, Grijs & Zwart)
Mégane III RS Trophy-R 275
- Standaard Recaro Pole Position kuipstoelen met alcantara afwerking (Polycarbonaat -42kg).
- Standaard 19'' Speedlines
- Standaard Ohlin dempers ( Road & Track verstelbaar )
- Standaard Allevard Composiet veren
- Standaard dwarsbalk in het interieur
- Minder geluidsisolatie
- Geen achterbank
- Airconditioning optioneel (climate)
- Optioneel R-link navigatie & radio cd (i.c.m. RS monitor V2)
- Optioneel Renault Sport monitor V1
- Optioneel Renault Sport monitor V2 (i.c.m. R-link)
- Optioneel Nürburgring pack (Lithium ion accu, Sabelt 4-punts gordel, reservewielhoezen, Performance Brakes (350mm schijven voorzijde (+10mm))
*Let op, per land kan de samenstelling en de beschikbaarheid van de opties verschillen. Eventuele fouten voorbehouden.
**Bovenstaande opties zijn voor de UK exemplaren beschikbaar.
Mégane III RS Trophy 275 verschillen ten opzichte van de Mégane III RS 265;
- 275 pk (+10)
- Standaard Akrapovic uitlaatsysteem
- Standaard Recaro kuipstoelen met alcantara afwerking
- Optioneel leverbaar met Ohlin dempers ( Road & Track )
- Optioneel leverbaar met 19'' Speedlines in het zwart
- Optioneel leverbaar met 19'' Michelin Pilot Sport Cup 2 banden (i.c.m. Ohlins)
- Leverbaar in 5 kleuren (Wit, Wit met zwart dak, Geel metallic, Grijs & Zwart)
Mégane III RS Trophy-R 275
- Standaard Recaro Pole Position kuipstoelen met alcantara afwerking (Polycarbonaat -42kg).
- Standaard 19'' Speedlines
- Standaard Ohlin dempers ( Road & Track verstelbaar )
- Standaard Allevard Composiet veren
- Standaard dwarsbalk in het interieur
- Minder geluidsisolatie
- Geen achterbank
- Airconditioning optioneel (climate)
- Optioneel R-link navigatie & radio cd (i.c.m. RS monitor V2)
- Optioneel Renault Sport monitor V1
- Optioneel Renault Sport monitor V2 (i.c.m. R-link)
- Optioneel Nürburgring pack (Lithium ion accu, Sabelt 4-punts gordel, reservewielhoezen, Performance Brakes (350mm schijven voorzijde (+10mm))
*Let op, per land kan de samenstelling en de beschikbaarheid van de opties verschillen. Eventuele fouten voorbehouden.
**Bovenstaande opties zijn voor de UK exemplaren beschikbaar.
Ook enig idee of er ook nog wat van de bovenstaande versies/aantallen naar NL gaan komen?AnthonyR schreef:Even alle verschillende eigenschappen op een rijtje ten opzichte van een Mégane III RS 265.
Mégane III RS Trophy 275 verschillen ten opzichte van de Mégane III RS 265;
- 275 pk (+10)
- Standaard Akrapovic uitlaatsysteem
- Standaard Recaro kuipstoelen met alcantara afwerking
- Optioneel leverbaar met Ohlin dempers ( Road & Track )
- Optioneel leverbaar met 19'' Speedlines in het zwart
- Optioneel leverbaar met 19'' Michelin Pilot Sport Cup 2 banden (i.c.m. Ohlins)
- Leverbaar in 5 kleuren (Wit, Wit met zwart dak, Geel metallic, Grijs & Zwart)
Mégane III RS Trophy-R 275
- Standaard Recaro Pole Position kuipstoelen met alcantara afwerking (Polycarbonaat -42kg).
- Standaard 19'' Speedlines
- Standaard Ohlin dempers ( Road & Track verstelbaar )
- Standaard Allevard Composiet veren
- Standaard dwarsbalk in het interieur
- Minder geluidsisolatie
- Geen achterbank
- Airconditioning optioneel (climate)
- Optioneel R-link navigatie & radio cd (i.c.m. RS monitor V2)
- Optioneel Renault Sport monitor V1
- Optioneel Renault Sport monitor V2 (i.c.m. R-link)
- Optioneel Nürburgring pack (Lithium ion accu, Sabelt 4-punts gordel, reservewielhoezen, Performance Brakes (350mm schijven voorzijde (+10mm))
*Let op, per land kan de samenstelling en de beschikbaarheid van de opties verschillen. Eventuele fouten voorbehouden.
**Bovenstaande opties zijn voor de UK exemplaren beschikbaar.
Als beide versies officieel niet naar Nederland komen valt er altijd wel wat te regelen. Renault doet hier nooit zo moeilijk over toch?
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 7 apr 2014 10:40
- Car: Megane 310 RS Cup
- Locatie: Bergen op Zoom
Wie heeft er ervaring met deze racechip :
http://www.racechip.nl/chiptuning/renau ... /index.php
of deze speedbuster :
http://www.speed-buster.de/chiptuning-b ... 928418416/
is dit aan te bevelen ?
Groetuhh
http://www.racechip.nl/chiptuning/renau ... /index.php
of deze speedbuster :
http://www.speed-buster.de/chiptuning-b ... 928418416/
is dit aan te bevelen ?
Groetuhh