ACT : Megane III

Post hier al je vragen over de Renault Mégane

Postby Patrick RS » Mon 19 Nov 2012 23:13

Rik Hamberg wrote:Een gelimiteerde Grandtour met 220PK:

http://www.renault.cz/nove-vozy/osobni- ... /index.jsp

Iets voor VKV om te leveren?


VET!
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14754
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Postby ramon16V » Tue 20 Nov 2012 19:22

die is wel VET,

maar die van mij heeft een 225 ook grand tour wel is waar een megane 2
neem aan dat die nog wel een tandje meer kan hebben die 3 grand tour
ramon16V
 
Posts: 340
Joined: Sun 17 Mar 2002 0:00

Postby Rik Hamberg » Tue 20 Nov 2012 20:11

Hij komt dus wel:

Renault Megane Estate GT 220

De Mégane Estate staat al tijden stijf bovenaan in de Nederlandse verkooplijstjes, maar natuurlijk alleen omdat er een 14%-knieperds-versie van is. Ben jij een zeldzaam geval dat wel een beetje oempf wilt in je Franse station? Dan heeft Renault iets leuks voor je.

Je verwacht het haast niet in deze tijden, waarin de grootste schrapers de dienst uitmaken in autoland, maar Renault doet even ondeugend, en stopt maar liefst 220 peekaas (en 340 Nm) in de familievervoerder uit het C-Segment. Deze power is afkomstig uit de bekende 2.0T-motor, die alle potente Renaults voortbeweegt.

Om de sportiviteit te onderstrepen zit de GT 220 vol met RS-DNA, zoals een stijf chassis, sportieve vering, en fatsoenlijke ho-ijzers rondom. Standaard rolt de auto op 18 inch lichtmetaal, en de bestuurder mag zelf roeren met een zesbak. Hier tegenover staan 169 grammen CO2 per km, en een gemiddeld verbruik van 7,3 liter.

De meest krachtige Estate op onze markt is momenteel de TCe 190 GT, en het is nog maar de vraag of de GT 220 hierboven wordt gepositioneerd. De limited edition komt namelijk op slechts 12 geslecteerde markten uit, van Europa tot Japan. Wij hebben de vraag uitstaan of deze auto ook onze markt gaat verrijken.

Wel prettig om te zien dat Renault toch nog plek ziet in het sportieve segment, en met een mooie (kleinere) tegenhanger van de (inmiddels gepensioneerde) Mondeo ST 220 komt.

Update 16:25 – Reactie van Renault Nederland: jawel, deze auto komt ook naar ons land, per januari 2013! Een prettige afwisseling naast alle 14%-DCi’s die momenteel de linkerbaan opstoppen.

Bron: http://www.autoblog.nl/renault-megane-e ... -de-poivre


Jammer dat er geen dikke pijp achter en RS-voorbumper op zit :-( .
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2432
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Postby Steven » Tue 20 Nov 2012 22:46

Mwah hoeft ook niet, ik vind die Estate's wel stijlvolle dingen zo...

Misschien voor over 5 jaar, als ze wat betaalbaarder zijn voor mij :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby ARNO16V » Thu 22 Nov 2012 20:39

Erg gaaf van Renault! Toch weer een hele verademing tov de Kia ceed's met de 16.16v's!! Misschien wat in de toekomst voor me ipv m'n Megane II RS... :p (Henk kan d'r vast wat mee.)
ARNO16V
 
Posts: 6619
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Chris » Fri 14 Dec 2012 10:17

Nieuwe diefstalrage?!

Vannacht gestolen uit de Mégane (2011) van een klant van ons:

- startmotor
- injectoren
- luchfilter

Ook bij de Mégane van zijn buurman trouwens... :(
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21989
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Postby Adinsx » Fri 14 Dec 2012 10:24

Ruitje ingetikt om motorkap los te maken?

Had er nog niet van gehoord. Wel dat complete wintersets verdwijnen momenteel in deze omgeving.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Chris » Fri 14 Dec 2012 11:02

Slot open gebroken...

Wintersets had ik gelezen ja... :(
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21989
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Postby Merijn » Fri 14 Dec 2012 14:25

Jezus... :( Het wordt steeds gekker!

Zijn die dingen kostbaar? Of gaan ze vaak kapot? Of beide?
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31480
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Maarten-Jan » Fri 14 Dec 2012 15:12

Luchtfilter is in elk geval niet kostbaar :p

Die injectoren en de start motor wel maar die gaan bij de megane 3 weer niet stuk maar zullen vast op eerdere modellen passen waar ze wel een stuk gaan.
Maarten-Jan
 
Posts: 4603
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Adinsx » Fri 14 Dec 2012 15:37

1.5 dCi?

Startmotor past dan natuurlijk op heel veel Dacia / Nissan / Renault modellen gezien dat blok zo ongeveer overal wel in ligt. Maar dan nog. Is zo'n startmotor zo simpel even te demonteren?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Adinsx » Fri 6 Sep 2013 8:33

Mégane III Phase3 is zojuist bekend gemaakt:











NIEUW FAMILIEGEZICHT VOOR DE RENAULT MÉGANE
Renault presenteert de Mégane met het nieuwe familiegezicht op de internationale autoshow IAA in Frankfurt. De nieuwe Mégane staat vanaf begin 2014 bij de Renault dealer in de showroom.

Renault voert de nieuwe merkidentiteit in voor zijn gehele modellengamma en presenteert in Frankfurt de Mégane met het nieuwe familiegezicht. De vernieuwde Mégane heeft een aanzienlijk dynamischere uitstraling en hij is voorzien van geavanceerde voorzieningen, zoals het multimediasysteem R-Link. Het nieuwe front van het Mégane-gamma zorgt voor een grotere eenheid tussen de Mégane Hatchback, Estate en Coupé, doordat alle drie varianten nu van dezelfde voorbumper en motorkap zijn voorzien. Toch behoudt elke versie zijn onderscheidende kenmerken. Renault voorziet de nieuwe Mégane verder van nieuw vormgegeven elliptische koplampen. Het nieuwe front van de sportiefste Mégane-varianten – de R.S. en de GT – is voorzien van koplampen met glanzend zwarte ‘oogleden’.

Meer informatie over de Mégane maakt Renault bekend op de internationale autoshow IAA in Frankfurt op 10 september a.s.
Last edited by Adinsx on Fri 6 Sep 2013 9:33, edited 1 time in total.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby remcob » Fri 6 Sep 2013 8:48

Mogen de foto's wat kleiner? :)

Ben niet zo gecharmeerd van de nieuwe neus, vindt de mijne (bouwjaar 2011) wat stoerder en mooier.

Als ik die foto van de neus van de GT bekijk moet ik op een of andere manier aan een Golf denken en da's het laatste wat ik wil! :)


BTW slechte zaak van die diefstallen!
remcob
 
Posts: 141
Joined: Sat 6 Apr 2013 16:16
Location: Zoetermeer

Postby sitechris » Fri 6 Sep 2013 10:38

verrassend deze facelift. Ik dacht dat ze al vrij ver waren met nieuwe model.
sitechris
 
Posts: 91
Joined: Tue 4 Dec 2012 18:33

Postby Adinsx » Fri 6 Sep 2013 11:19

Toen ik in april/mei mijn leaser aan het uitpluizen was, was al wel bekend dat de facelift met 'Laurens-neus' op de IAA zou worden onthuld. De Mégane IV komt pas in 2015/2016.

Ben er niet rauwig om, want als ik zo die GT neus zie is de plaatsing van de leds niet echt briljant naar mijn idee. Verder ziet het er wel lekker uit overigens. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Postby Triggerhappy » Fri 6 Sep 2013 15:15

Hmm.. is er niet beter op geworden, maar gelukkig ook niet slechter.. Vond de auto zoals hij nu is eigenlijk al wel "af" De lijn van de Clio is er wel in te herkennen. (Ook een schitterende auto geworden overigens)

Ik snap wat je bedoeld met de LEDs denk ik. De huidige uitvoering vind ik mooier daarin.

Ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet.
Triggerhappy
 
Posts: 158
Joined: Thu 18 Apr 2013 17:38
Car: Megane 3 Trophy + GT

Postby Rik Hamberg » Fri 6 Sep 2013 21:27

Vind de facelift erg geslaagd moet ik zeggen!

De voorkant van de RS deedt me denken aan:

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2432
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: ACT : Megane III

Postby Adinsx » Thu 28 Nov 2013 7:26

Eens kijken of er iemand is, wellicht werkend binnen Renault, hier een antwoord op weet...

Toen Renault met de Clio IV kwam werd duidelijk dat xenon geen optie / mogelijkheid meer was. Een reden is hier nooit voor gegeven.
Er deden zich geruchten de ronde dat vanwege veranderende EU-regelgeving mogelijk xenon niet meer mocht in de toekomst.
Daar ben ik ingedoken en na het doorpluizen van de EU-regelgeving en contact met R&D van Philips Automotive Lighting en Hella. Niemand heeft een antwoord...

Begin van de week volgde het persbericht van de facelift Mégane III. Ondanks dat alle modellen "nieuw ontworpen elliptische koplampen" hebben, is xenon ook compleet van de optielijst geschrapt. Wat dat betreft heel blij dat ik lekker een MJ2012 heb, want de meesturende xenon was de eerste optie die ik aanvinkte.

Kortgezegd, wie heeft er een verklaring voor dat Renault bij de Mégane III ook geen xenon, maar alleen halogeen koplampen voert?
Ik neem aan dat de verkopers onder ons ook die vraag krijgen van klanten?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT : Megane III

Postby AnthonyR » Thu 28 Nov 2013 8:05

Wat ik begreep van iemand van Renault UK dat de optie te weinig besteld werd om het rendabel te maken.
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT : Megane III

Postby Adinsx » Thu 28 Nov 2013 8:26

Is de optie buiten NL dan zoveel duurder? Ik kom toch echt veel Mégane's tegen met xenon. Of zou het grootte aandeel lease daarvoor zorgen waar men toch sneller een optie aanvinkt 'omdat het binnen budget past'.

Ik vind het een vreemde ontwikkeling. Ze maken nu wel alle Mégane met een lenskoplamp, maar zetten er vervolgens normale halogeen achter...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT : Megane III

Postby Tom » Thu 28 Nov 2013 9:35

Wel een beetje vreemd idd. Vrijwel ieder ander merk laat de klant ze wel bestellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Re: ACT : Megane III

Postby Jacob Priem » Fri 29 Nov 2013 14:09

Xenon was bij mij ook de eerste optie die ik aanvinkte, behoorlijk meerwaarde qua zicht onderweg. Renault voert het door bij meerdere (zo niet alle) modellen, op de Captur is het ook niet leverbaar namelijk.
User avatar
Jacob Priem
 
Donateur
Posts: 1673
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Re: ACT : Megane III

Postby Erik Olijnsma » Wed 29 Jan 2014 19:42

Adinsx wrote:Ben ik ook zeker benieuwd naar. Het normale verbruik is al niet om over naar huis te schrijven. (eerste 16.000km gemiddeld 1:11,6 ipv opgegeven 1:18,5)
De 1.4tsi (125pk) in de Altea van m'n schoonouders trekt die sleurhut overigens goed zat. Je komt niet te kort, dus ik verwacht ook wel dat het goed zal gaan. De vraag is dan wel de hoe dat zit met de levensduur.


Ik ben benieuwd als die muesli-motoren 10 jaar oud zijn en met een paar kilometers erop, hoe betrouwbaar ze nog zijn. Zoals je zegt is het verbruik hoog, maar dat is niet erg vreemd.
Aan de andere kant, we draaien al 100 jaar op ongeblazen motoren (voor de doorsnee auto's) dus we zouden toch eens in staat moeten zijn om het proces efficienter te maken.
Zoals ik zei; ik ben benieuwd en laat mij verrassen. Maar zoals het nu staat, koop ik geen kleine, geblazen motor als particulier. Ik geef toch de voorkeur wat aan de grotere motoren.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
 
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân

Re: ACT : Megane III

Postby AnthonyR » Wed 29 Jan 2014 20:42

Die keuze heb je wel steeds minder.
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT : Megane III

Postby Ivo » Wed 29 Jan 2014 21:17

Wij hebben pas contact gehad met renault over de Clio rs, komt een leukere uitvoering voor nl aan,en gelijk aangegeven dat er behoefte is aan xenon.
Dit gaat komen in de Clio initiale die er dit jaar ook bijkomt en dan komt de optie ook beschikbaar voor meerdere clio's :)
Ivo
Über-Spammer
 
Posts: 9454
Joined: Sat 11 Jan 2003 17:26
Location: Holland

Re: ACT : Megane III

Postby Adinsx » Thu 30 Jan 2014 7:56

Kijk, dat is altijd mooi. Ook meteen gesmeekt om een handbak en 215pk zoals de Juke nu krijgt? (0) :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT : Megane III

Postby Erik Olijnsma » Thu 30 Jan 2014 16:10

AnthonyR wrote:Die keuze heb je wel steeds minder.


Helaas wel, het is denk ik tot zo'n beetje 2010 nog wel te doen, daarna wordt de spoeling erg dun.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
 
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân

Re: ACT : Megane III

Postby Tom » Thu 30 Jan 2014 21:43

Zou idd mooi zijn als ze er gewoon een handbak in lepelen. Denk dat ze daarmee toch wel mensen een plezier doen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Re: ACT : Megane III

Postby Clio4RS » Wed 18 Jun 2014 14:02

Na 3 jaar in een Megane Estate GT te hebben gereden gaat ie er a.s. vrijdag uit en komt er een Clio 4 RS voor in de plaats.

Nu 90K gereden met de GT en het enige wat ie gehad heeft is een rammel in de achteras (garantie), verder helemaal niets!

Hoop dat de clio net zo probleemloos zal zijn.....
Clio4RS
 
Posts: 11
Joined: Wed 18 Jun 2014 13:47

Re: ACT : Megane III

Postby Patrick RS » Wed 18 Jun 2014 14:12

Clio4RS wrote:Na 3 jaar in een Megane Estate GT te hebben gereden gaat ie er a.s. vrijdag uit en komt er een Clio 4 RS voor in de plaats.

Nu 90K gereden met de GT en het enige wat ie gehad heeft is een rammel in de achteras (garantie), verder helemaal niets!

Hoop dat de clio net zo probleemloos zal zijn.....



Gaaf wissel zeg. Veel plezier alvast :D
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14754
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Re: ACT : Megane III

Postby Clio4RS » Wed 18 Jun 2014 14:23

Patrick RS wrote:
Clio4RS wrote:Na 3 jaar in een Megane Estate GT te hebben gereden gaat ie er a.s. vrijdag uit en komt er een Clio 4 RS voor in de plaats.

Nu 90K gereden met de GT en het enige wat ie gehad heeft is een rammel in de achteras (garantie), verder helemaal niets!

Hoop dat de clio net zo probleemloos zal zijn.....



Gaaf wissel zeg. Veel plezier alvast :D


Thanks zal vast goed komen! Heb 8,5 jaar in een clio 16V gereden en hoop met deze net zo veel plezier te gaan hebben als toen!
Clio4RS
 
Posts: 11
Joined: Wed 18 Jun 2014 13:47

Re: ACT : Megane III

Postby DennisT » Fri 9 Jan 2015 7:55

Weet iemand wat de verschillen zijn na de facelifts van de Mégane III (Estate)? Ik geloof dat we onderhand op facelift 4 zitten?
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Re: ACT : Megane III

Postby Adinsx » Fri 9 Jan 2015 8:25

De relatief kleine facelift van 2012 was natuurlijk de andere neus. Leds onder de koplampen, of in geval van GTline of GT onderin de bumper.
In 2014 kwam de echte facelift met de 'v.d. Acker' neus.

Er zitten hier en daar wel verschillen. Mijn leaser hangt tussen MJ2012 en MJ2013 in. MJ2012 had nog lampjes in de deuren, een armsteun in de achterbank, opbergvakken in de vloer en heel belangrijk, de sensoren achter de handgrepen.
De MJ2013 en 2014 hebben niet meer die sensoren, maar het knopje op de handgreep zoals de Clio IV.

Mijn leasert is een mengelmoesje. Geen armsteun in de achterbank, maar wel de sensoren achter de handgrepen. Geen opbergvak voor de bagageafdekroller, maar wel opbergvakjes bij de voeten. Etc. etc.

Er zijn dus best wel wat kleine verschillen. De uiterlijke verschillen vallen veel meer op.

Stukje van die kleine veranderingen tussen MJ2013:
De levering van de Mégane is in volle gang en gelukkig met een positief resultaat. In de maand april 2013 was de Renault Mégane opnieuw de best verkochte auto van Nederland! Met 1.694 registraties en een marktaandeel van maar liefst 5,5% hebben we een bijzonder goed resultaat neergezet.

Een belangrijk concurrentievoordeel van de Mégane Estate t.o.v. Volkswagen Golf Variant en Skoda Octavia Combi met 14% bijtelling is dat we snel kunnen leveren, terwijl de levertijd bij de concurrentie nog onzeker is en niet eerder dan november/december gaat plaats vinden (voor meer informatie zie Renault.Net bericht ‘Concurrentieoverzicht Mégane 14% bijtelling”). Om de goede levertijd te kunnen blijven handhaven heeft de fabriek de landen gevraagd om de verschillen in uitrusting tussen de diverse landen te verkleinen. Als gevolg hiervan gaat vanaf juli 2013 productie er enkele kleine wijzigingen plaatsvinden in de standaard- en optionele uitrusting van de Mégane. Daarnaast hebben de landen ook de mogelijkheid gekregen om uiterlijke verbeteringen door te voeren vanaf dezelfde productiemaand. Zo worden er verbeteringen in het interieur van de Expression doorgevoerd met een nieuwe bekledingstof en sierlijst op het dashboard. Het uiterlijk van de Bose gaat nog meer luxe uitstralen met standaard privacy glass.

Hieronder vindt u een totaal overzicht van alle wijzigingen, waarvan we een aantal wijzigingen verder worden uitgelegd met een foto in de bijlage:


ALGEMENE WIJZIGINGEN
• Infraroodsensor van de Renault Handsfree Card wordt vervangen door een knop. Hiermee wordt werking van de Renault Handsfree Card op de Mégane gelijk aan dat van bijvoorbeeld de nieuwe Clio;
• De optie 16” reservewiel (maximum 80 km/u) wordt vervangen door de optie 15” reservewiel met een maximum snelheid van 80km/u;
• Mistachterlicht aan passagierskant komt te vervallen;
• Luchtkwaliteitsensor op de elektronische geregelde airconditioning komt te vervallen;
• Verlichting voordeur wordt vervangen door reflectoren (net als bij de Volkswagen Golf);
• Opbergvakken in de bodem voor de voorstoelen komen te vervallen;
• Materiaal achterkant van voorstoelen van TEP lederen bekleding in plaats van stoffen bekleding, net als bij de Bose uitvoering;
• Exterieurkleur Orange Cayenne komt te vervallen;
• De opties bandenspanningcontrolesysteem, radio 3D Arkamys en 17” lichtmetalen wielen Schuss niet meer te bestellen;
• Nieuw optiepakket Pack Modulariteit op de Mégane Estate: meer details over Pack Modulariteit verderop in dit bericht;
• Nieuw optiepakket Pack Modulariteit Extra inclusief elektrisch verstelbare bestuurdersstoel op de Mégane Estate. De optie elektrisch verwarmbare voorstoelen blijft beschikbaar als losse optie, maar Pack Luxe komt hiermee te vervallen op de Mégane Estate. Op de Mégane Hatchback blijft Pack Luxe wel leverbaar: meer details over Pack Modulariteit Extra verderop in dit bericht.


AUTHENTIQUE
• Chroomkleurige afwerking versnellingspookknop voor een hoogwaardigere interieuruitstraling


EXPRESSION
• Nieuwe stoffen bekleding met dubbele siernaden en zonder patroon. Het patroon in de bekleding op de huidige bekleding werd niet door alle klanten gewaardeerd;
• Nieuwe sierlijst dashboard in antraciet metal look zonder patroon en om dezelfde reden als de bekleding gewijzigd;
• Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar niet meer standaard en optioneel leverbaar in Pack Modulariteit (alleen van toepassing op Mégane Estate);

COLLECTION
• De ring van de speakers van het optionele Bose Sound System afgewerkt met in hoogglans zwart in plaats van in zilver (net als op de Bose uitvoering).
• Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar, armsteun achter, opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte niet meer standaard en optioneel leverbaar in Pack Modulariteit en Pack Modulariteit Extra (alleen van toepassing op Mégane Estate);/

BOSE
• Standaard met privacy glass in plaats van getinte ruiten;
• Afwerking grille in voorbumper in antraciet in plaats van hoogglans zwart (in overeenstemming met de Collection uitvoering);
• Pack Lumière komt te vervallen op de Bose uitvoering en het panoramisch open dak of panoramisch glazen vast dak zijn nu als losse optie verkrijgbaar voor € 995,-. De optiecode van het open dak is TOPAN (op Mégane Hatchback en Estate) en van het glazen vaste dak is TVFIX (op Mégane Coupé);
• Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar, armsteun achter, opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte niet meer standaard en optioneel leverbaar in Pack Modulariteit of Pack Modulariteit Extra (alleen van toepassing op Mégane Estate).
• Nieuwe optie: automatische dimmende binnenspiegel in combinatie met verlichte make-up spiegel voor bestuurder en passagier. De optiecode is PRLUX2 (alleen leverbaar op de Bose uitvoering).

GT-LINE EN GT
• De ring van de speakers van het optionele Bose Sound System afgewerkt met in hoogglans zwart in plaats van in zilver (net als op de Bose uitvoering).
• Armsteun achter, opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte niet meer standaard en optioneel leverbaar in Pack Modulariteit (alleen van toepassing op Mégane Estate).


PACK MODULARITEIT OP MEGANE ESTATE
De inhoud van Pack Modulariteit verschilt per uitrustingniveau en type bekleding. De consumentenprijs voor alle pakketten is echter wel altijd € 195,-. Ook de omschrijving is altijd Pack Modulariteit. Daarnaast komt er ook een Pack Modulariteit Extra, die alleen i.c.m. lederen bekleding kan worden besteld. Belangrijk om te weten is dat bij de optie lederen bekleding altijd Pack Modulariteit of Pack Modulariteit Extra dient te worden meebesteld. Hieronder vindt u een overzicht van de pakketcodes per uitrusting per type bekleding en ook de inhoud van de diverse optiecodes:

Uitvoering Type bekleding Omschrijving pakket Optiecode
Authentique Stof ‘Base’ Niet beschikbaar Niet beschikbaar
Expression Stof ‘Java’ Pack Modulariteit PK85CI
Collection Stof ‘Elan’ Pack Modulariteit PK85CJ
Collection Leder/alcantara ‘Riviera’ Pack Modulariteit of PK85CK
Pack Modulariteit Extra PK85CN
Bose Half TEP lederen bekleding Pack Modulariteit PK85CK
Bose Leder/alcantara ‘Riviera’ Pack Modulariteit of PK85CK
Pack Modulariteit Extra PK85CN
GT-Line en GT Half TEP lederen bekleding Pack Modulariteit Nog niet bekend #1
GT-Line en GT Leder ‘Renault Sport’ 2-tone Pack Modulariteit Nog niet bekend #2


Pack Modulariteit (optiecode = PK85CI) op Expression
• Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar
• Opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte

Pack Modulariteit (optiecode = PK85CJ) op Collection
• Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar
• Armsteun achter met geïntegreerde bekerhouder
• Opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte

Pack Modulariteit (optiecode = PK85CK) op Bose of Collection met de optionele bekleding rundleder/alcantara ‘Riviera’ 2-tone
• Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar
• Passagiersstoel in hoogte verstelbaar (al standaard op de Bose uitvoering)
• Armsteun achter met geïntegreerde bekerhouder
• Opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte

Pack Modulariteit Extra (optiecode = PK85CN) op Collection en Bose en alleen i.c.m. de opties bekleding rundleder/alcantara ‘Riviera’ 2-tone en elektrisch verwarmbare voorstoelen
• Rugleuning passagiersstoel neerklapbaar
• Passagiersstoel in hoogte verstelbaar (al standaard op de Bose uitvoering)
• Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
• Armsteun achter met geïntegreerde bekerhouder
• Opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte


Pack Modulariteit (optiecode = n.n.b. #1) op GT-Line en GT
• Armsteun achter met geïntegreerde bekerhouder
• Opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte

Pack Modulariteit (optiecode = n.n.b. #2) op GT-Line en GT
• Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
• Armsteun achter met geïntegreerde bekerhouder
• Opbergruimte voor bagageafdekhoes en indeelbare bagageruimte

In de prijslijst gaan we de diverse Packs Modulariteit niet allemaal apart benoemen. Pack Modulariteit, Pack Modulariteit Extra en Pack Luxe worden als volgt omschreven:




De passagiersstoel in hoogte verstelbaar is voor Collection, GT-Line en GT alleen onderdeel van Pack Modulariteit als de optionele lederen bekleding wordt besteld en daarom bij de beschrijving toegevoegd van de twee lederen bekleding opties en niet bij de omschrijving van Pack Modulariteit. Op Bose behoort de passagiersstoel in hoogte verstelbaar tot de standaarduitrusting en hoeft daarom ook niet verder te worden omschreven in de pakketomschrijving van Pack Modulariteit.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT : Megane III

Postby DennisT » Fri 9 Jan 2015 10:31

Zijn er nog bepaald modeljaren/opties welke ik beter kan mijden? Bij voorkeur zou ik een 1.4 TCE 130 GT line tegenkomen met alle denkbare opties erop :)
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Re: ACT : Megane III

Postby Adinsx » Fri 9 Jan 2015 11:06

Die 1.4 is sowieso een zuipert :p
Niet voor niets is dat blok er al heel snel uitgegaan voor de 1.2 TCe130 zoals ik hem heb. In mijn geval blijft het een zuipert met 1:12 (rechter voetje staat nog op RS-stand), maar de 1.4 TCe haalde nauwelijks 1:10 meen ik. Ook niet naar software-updates. Een fijn blok is het wel. :)
1:12 is ook vast haalbaar met dat blok hoor, maar hij stond wel bekend als 'zuipert' ;)

Qua opties maakt het volgens mij niet uit. R-link zal denk ik niet haalbaar zijn, gezien dat pas een jaar leverbaar is.
TomTom voldoet prima, en als je veel kilometers maakt zou ik zeker een abo (60,- per jaar?) op TomTom Live overwegen. Werkt erg goed.
Verder, neem de facelift dan zit je altijd beter qua storingen. Al kent de Mégane III geen enorme gekke trekjes volgens mij.

Gaat om en Estate toch?

Tot 2012 was dit de neus:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... 95006#foto

Na 2012 dit:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... 03508#foto
(in het geval van een GTline)

Mijn keus zou altijd vallen op na 2012 vanwege het faceliftneusje. Heb je een linkje van iets wat je al gezien hebt?

Need-2-have-opties zijn wat mij betreft: Xenon, Bose, Elektrische handrem (handmatige is briljant lelijk).
Panoramadak is ook heerlijk, en je kunt natuurlijk er altijd nog 18" onder schroeven ;)

Een 2.0TCe GT is niet haalbaar?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Return to Mégane



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group