Veerpootlagers oorzaak naar rechts trekken?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Kosta
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 23 jul 2017 20:30
Car: Clio RS Cup 20th ann
Locatie: Vlaardingen

Mijn Clio 3 RS heeft af en toe de neiging om iets naar rechts te trekken . Het is niet altijd . Uitlijning en bandenspanning zijn in orde . Zou het probleem in de veerpootlagers kunnen liggen ? Als ik een rukje naar links geef aan het stuur is het weg om daarna weer terug te komen . Het is minimaal maar ik erger me wel aan. Als ik bijv. 80 rij met stuur losjes in handen moet ik met met mijn rechterhand altijd iets meer kracht omhooggeven dan met mijn linkerhand . Een kennis raadde mij aan om het stuurhuis door te spoelen en nieuwe olie erin te doen . Wie weet meer ?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De veer, van de ophanging, is niet gebroken?
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Stuurhuis doorspoelen is geen optie, want die is electrisch. Als de uitlijning klopt ligt het 90% van de gevallen aan de banden. Ik zou beginnen met links voor naar rechtsvoor te wisselen. Trekt ie dan de andere kant op dan weet je genoeg.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Als er een veerpoot lager stroef gaat of wat vast staat kan het zijn dat de auto idd niet terug komt in zijn 0 stand of rechtuit stand ..
Het is idd een optie , maar kijk het eerder genoemde ook even na.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Camberboutje? :(
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Kosta
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 23 jul 2017 20:30
Car: Clio RS Cup 20th ann
Locatie: Vlaardingen

Bedankt voor de reacties . Ik ga eerst de wielen maar wisselen . Binnenkort APK dus kunnen ze naar de veren kijken .
Plaats reactie