Snelheidsmeter valt soms uit en pakt dan weer op

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
marcoclio
Berichten: 25
Lid geworden op: za 4 sep 2004 8:02
Locatie: Krommenie

Goedenmiddag,
Het gaat over een Clio II 1.6 16V uit 1999.
Heb de laatste tijd steeds meer last dat mijn snelheidsmeter uitvalt en terug valt naar '0' en op een gegeven moment weer de juiste snelheid oppakt.
Heb hier en daar al gekeken en wat ik begrepen heb gaat het hier waarschijnlijk om een sensor welke op de versnellingsbak zit en het af en toe laat afweten.
Kan iemand mij vertellen waar ik die sensor kan vinden, eventueel met foto en wat de kosten zijn voor een nieuwe sensor ?.
Neem aan dat ik dit zelf wel kan vervangen en daarvoor niet naar de garage hoef.
Alvast bedankt en een goed weekend,

Marco
marcoclio
Berichten: 25
Lid geworden op: za 4 sep 2004 8:02
Locatie: Krommenie

Duidelijker kan het niet :worship: .
Zo te zien zit er geen 'schroefdraad' op de sensor en kan ik hem er gewoon uittrekken of moet ik dat bruine beugeltje verwijderen met die 2 bouten...of lijkt dit maar optisch dat hij hierop vast zit ?

Marco
marcoclio
Berichten: 25
Lid geworden op: za 4 sep 2004 8:02
Locatie: Krommenie

marcoclio schreef:Duidelijker kan het niet :worship: .
Zo te zien zit er geen 'schroefdraad' op de sensor en kan ik hem er gewoon uittrekken of moet ik dat bruine beugeltje verwijderen met die 2 bouten...of lijkt dit maar optisch dat hij hierop vast zit ?
Marco
Net zelf even aan de slag gegaan...de zon scheen toch :beer: .
Sensor gevonden, aansluitstekker losgemaakt en kon de senser er gewoon uittrekken.
Viel me wel op dat deze wat smerig/vettig was...dit gelijk maar schoongemaakt en de sensor weer teruggeplaats...wat maar op 1 manier kan door de 2 'klemnokjes' aan de zijkant.

Kan het zo zijn geweest dat de sensor het soms niet deed door de smerigheid/vettigheid omdat hij het soms wel en dan weer niet doet of beter maar gewoon vervangen ?.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Ik denk het niet. Vervangen. :beer:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is dit een sensor die de mechanische beweging uit de bak omzet in een digitale? Dan lijkt me dat beetje vet aan de mechanische kant niet zo erg.

Dat "beugeltje" is zo te zien gewoon een motor/kantel steun. Daar kun je idd lekker vanaf blijven :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie