ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Sun 28 Aug 2016 15:51

Ik denk na onderzoek trouwens dat het mijn brandstofpomp is die zoemt,lijkt me niet echt normaal.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Gaatze » Sun 28 Aug 2016 18:59

Brandstof pomp zoemt altijd. Hoe hard kan ik niet beoordelen natuurlijk bij jouw. Maar als het niet indringend is zou ik me geen zorgen maken.
User avatar
Gaatze
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 652
Joined: Wed 17 Aug 2005 10:07
Location: Leeuwarden
Car: 5AT,12TS

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Mon 29 Aug 2016 9:03

Hallo Gaatze,erg bedankt voor je antwoord,dat is beetje dus mijn probleem eigenlijk sinds zondag zoemt ie best hard,je hoort het helemaal buiten de auto.
Ik rij vandaag nog even langs Veban.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Mon 29 Aug 2016 13:55

Ben net geweest bij Veban,stuurhuis e.d kon hij niks aan ontdekken,maar de brandstofpomp is wel naar zijn grootje.
Ze bestellen een nieuwe dan wordt hij gemonteerd.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Geert Claes » Mon 12 Sep 2016 4:49

Even een vraagje tussendoor voor de rs kenners. Ik heb een clio 2 rs fase 1 gekocht met kapotte versnellingsbak.
Nu staat er een jc5 089 onder. Wie kan mij vertellen welke bakken uit de renault familie er nog onder kunnen gezet worden.

Alvast bedankt

Geert
Geert Claes
 
Posts: 1213
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Mon 12 Sep 2016 7:27

hoi Geert, weer een leuk projectje? je kan de bak(boite) ook laten reviseren? dan weet je meteen af alles goed is.

de 089 is een fase1
en de fase2 variant is JC5 129 is qua ratio het zelfde.
En dat geld ook voor de 130 maar de laatste kan niet in jou auto vanwege de aansturing van de snelheidsmeter :)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby Geert Claes » Mon 12 Sep 2016 13:48

Is er ergens een overzicht van de verschillen in de jc5 bakken?
Geert Claes
 
Posts: 1213
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Mon 12 Sep 2016 17:15

http://www.cliosport.net/threads/is-the ... 459/page-2

Wat je met Google in 1 minuut kan vinden (0) :bang:
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby the reaper » Tue 13 Sep 2016 17:35

Hallo rs kenners. Een vraagje collega van me rijdt een clio2 rs fase 1 . Hij heeft als probleem dat soms bij ongeveer 2000 rpm zijn gas even blijft hangen. Als hij een tikje gas geeft op dat moment valt hij gelijk weer terug naar stationaire toerental maar weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Gasklep met potmeter al vervangen. Stappenmotortje ook al vervangen maar probleem blijft erin. Graag advies van de rs kenners hier bedankt alvast
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Re: ACT: Clio RS

Postby hostler » Thu 22 Sep 2016 7:51

Dat doet de mijne ook soms. Bekend probleem. Het is de gasklep die blijft "hangen". Omdat er speling ontstaat aan het as waar de vlinderklep op zit is hij niet meer netjes gecentreerd en blijft hij hangen/haken. Even laten reviseren. Stuur SmokeyTheBandit een PM ;)
hostler
 
Posts: 34
Joined: Mon 21 Jul 2014 19:28
Car: Clio 2 ph1 rs

Re: ACT: Clio RS

Postby Geert Claes » Fri 23 Sep 2016 20:42

Bij de rs die ik gemaakt heb is dit ook, maar eerder een willekeurig toerental waar hij op blijft hangen, als ik dan met de hand de gasklep toe trek, dan gebeurt het nog dat hij niet onder de 1200tr gaat, heeft dit dezelfde oorzaak of moet ik verder zoeken?
Tijdens.het rijden als je ontkoppelt oscileert het toerental ook tussen 1500 en 2000 te.

Wie weet waar ik moet zoeken....
Geert Claes
 
Posts: 1213
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Re: ACT: Clio RS

Postby the reaper » Fri 7 Oct 2016 18:03

Bedankt voor de reacties het is de auto van een collega van me. Het is alleen zo raar dattie het met 2 gaskleppen doet. Zijn eigenste ook pas nadat ik m gereinigd heb.. hij leert er wel mee leven zei hij maar t blijft raar
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Re: ACT: Clio RS

Postby franx » Sun 9 Oct 2016 16:30

Abel wrote:hoi Geert, weer een leuk projectje? je kan de bak(boite) ook laten reviseren? dan weet je meteen af alles goed is.

de 089 is een fase1
en de fase2 variant is JC5 129 is qua ratio het zelfde.
En dat geld ook voor de 130 maar de laatste kan niet in jou auto vanwege de aansturing van de snelheidsmeter :)



Niet helemaal correct... de 129 heeft een kortere eindoverbrenging als de 089 . Dus alle versnellingen zijn +- 5% "korter" met die jc5-129

Overigens heb ik nog een goede JC5-089 in de schuur voor je Geert (I)
franx
 
Posts: 313
Joined: Tue 26 Sep 2006 22:51

Re: ACT: Clio RS

Postby Geert Claes » Thu 13 Oct 2016 7:07

Intussen heb ik er een jc5 onder zitten, maar niemand weet wat voor 1 het is prijs was er ook naar Rijd prima, snelheid komt prima overeen. Wat een leuk ding zo een RS!
Jammer dat ik het niet wist. Maar ik hou het in gedachten. :grin:
Geert Claes
 
Posts: 1213
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Fri 28 Oct 2016 9:29

Weet iemand hoe je het beste het motorblok een beetje kan reinigen?met een stoomcleaner werd me absoluut afgeraden,omdat renault blokken zeer gevoelig zijn voor elektronicaproblemen.
Nu zou het wel met remmenreiniger kunnen en een doek,is dat genoeg?moet je het dan niet alsnog afspoelen met water?en hoeveel moet je ervan gebruiken?
Alvast bedankt (Y) (Y)
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Sat 29 Oct 2016 9:10

Met een stoomcleaner kan wel, een Renault is niet gevoeliger met motorbedrading dan andere auto's, zorg er dan wel voor dat na het cleanen de boel genoeg tijd krijgt om op te drogen. Zoals bij elke auto zijn stekker vol met water niet echt bevorderend
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Sat 29 Oct 2016 15:34

Dankje tutuur,nog een vraagje,ik wil de dopjes van de naaf eraf hebben van mijn velgen,ik wil dit gaan plastidippen.
Kun je de dopjes erzo afhalen of moeten de velgen eraf?de dopjes worden een beetje lelijk vandaar.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Sat 29 Oct 2016 15:53

Ik koop wel nieuwe naafdopjes in een de kleur die ik wil hebben,heb er al wat gezien.
Alleen is het de juiste maat?buitenmaat 60mm,klemmaat 56/56.5mm siliconen.

Zou dit de juiste zijn qua maat?en is er een manier om de oude dopjes eraf te halen zonder de velgen te verwijderen?en kun je de nieuwe er ook zo inklikken?
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Sat 29 Oct 2016 18:25

De oude verwijderen zonder wielen er af te halen zal niet lukken zonder iets te beschadigen. De maat durf ik zo niet te zeggen
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Mon 31 Oct 2016 19:40

Ik had op youtube gezien dat men het deed met een soort dikke kleefband,dubbelvouwen eropplakken en dan met een tangetje snel lostrekken.
Ik bel morgen anders wel veban even op,die weten het vast wel.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Lex » Tue 1 Nov 2016 7:36

Doe eens een linkje van de naafdopjes Remco???

Ik ben er inmiddels weer 1 kwijt van mijn phase 1 velgen...
Lex
Über-Spammer
 
Posts: 13324
Joined: Thu 16 Aug 2001 0:00
Location: Nieuwegein

Re: ACT: Clio RS

Postby Daan2D » Tue 1 Nov 2016 19:45

Ik heb er nog 1 lexie (I) de alleelaatste :smile:
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Limburg
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Re: ACT: Clio RS

Postby Lex » Wed 2 Nov 2016 8:45

(Y) ik heb nu 1 alternatieve achter zitten die is eigenlijk te groot. Dus zoek er echt 4 of zo.

Maar als ik niks vind dan hoor je mij nog wel even Daan
Lex
Über-Spammer
 
Posts: 13324
Joined: Thu 16 Aug 2001 0:00
Location: Nieuwegein

Re: ACT: Clio RS

Postby zipzip » Wed 2 Nov 2016 18:38

zipzip
 
Posts: 388
Joined: Mon 17 Jan 2011 23:32
Location: Hagestein

Re: ACT: Clio RS

Postby srvip » Sat 5 Nov 2016 17:16

Goede avond iedereen,

Vandaag mijn winterbanden onder de RS gezet.

Er is me echter wel iets opgevallen aan de zomer/ voorbanden die zijn namelijk vrijwel kaal aan de binnenkant terwijl er voor de rest nog genoeg profiel opzit.

Ik neem aan de de auto opnieuw uitgelijnd moet nu ? Ik merk er met rijden verder niks van zowel rechtuit als in de bochten niet, behalve dat hij op wegen met spoorvorming in het asfalt wat nerveus is en van links naar rechts 'aan het zoeken is ' maar dat werd eerder als normaal bestempeld vanwege het sportieve onderstel.

Moet er verder nog ergens op gelet worden bij het uitlijnen ? Of kan ik er vanuit gaan dat de normale uitlijnspecialist ook een clio 3 ph2 RS cup goed afsteld.

Alvast bedankt voor de reacties.
srvip
 
Posts: 31
Joined: Mon 7 Sep 2015 19:03

Re: ACT: Clio RS

Postby srvip » Sun 6 Nov 2016 19:56

srvip wrote:Goede avond iedereen,

Vandaag mijn winterbanden onder de RS gezet.

Er is me echter wel iets opgevallen aan de zomer/ voorbanden die zijn namelijk vrijwel kaal aan de binnenkant terwijl er voor de rest nog genoeg profiel opzit.

Ik neem aan de de auto opnieuw uitgelijnd moet nu ? Ik merk er met rijden verder niks van zowel rechtuit als in de bochten niet, behalve dat hij op wegen met spoorvorming in het asfalt wat nerveus is en van links naar rechts 'aan het zoeken is ' maar dat werd eerder als normaal bestempeld vanwege het sportieve onderstel.

Moet er verder nog ergens op gelet worden bij het uitlijnen ? Of kan ik er vanuit gaan dat de normale uitlijnspecialist ook een clio 3 ph2 RS cup goed afsteld.

Alvast bedankt voor de reacties.


Heeft niemand toevallig een schema met de afstellingen/waardes van een 3 rs cup ?
srvip
 
Posts: 31
Joined: Mon 7 Sep 2015 19:03

Re: ACT: Clio RS

Postby jacques » Sun 6 Nov 2016 20:30

Een goed uitlijnbedrijf http://www.steverinkbanden.nl/ Het kan ook liggen aan een versleten fuseekogel o.i.d. Een millimetertje speling in de sielophanging en de banden slijten ziender ogen.

We zijn er met RTC ook een paar keer geweest.

http://www.steverinkbanden.nl/galerij/renault/
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Clio RS

Postby srvip » Sun 6 Nov 2016 21:15

jacques wrote:Een goed uitlijnbedrijf http://www.steverinkbanden.nl/ Het kan ook liggen aan een versleten fuseekogel o.i.d. Een millimetertje speling in de sielophanging en de banden slijten ziender ogen.

We zijn er met RTC ook een paar keer geweest.

http://www.steverinkbanden.nl/galerij/renault/


Ok bedankt voor de reactie, maar ik denk toch dat iets dichter bij huis iets ga zoeken (z-limburg), wilde alleen even de waardes zien wat een rs cup moet hebben dan kan ik dat vergelijken.

Maar ik dacht indd ook al aan slijtage van het onderstel ergens, omdat ze ineens zo hard weggesleten zijn in een paar maanden tijd. Ik zal eerst eens naar de monteur gaan, kijken of hij iets kan vinden. Merk verder niks bijzonders aan de auto, behalve het ietsjes nerveus zoeken bij spoorvorming.
srvip
 
Posts: 31
Joined: Mon 7 Sep 2015 19:03

Re: ACT: Clio RS

Postby derbimarcel » Fri 11 Nov 2016 14:52

Lex wrote:Doe eens een linkje van de naafdopjes Remco???

Ik ben er inmiddels weer 1 kwijt van mijn phase 1 velgen...


naafkapjes kosten bij Renault maar €11,- gespoten en wel. meerdere gekocht in zowel antraciet als wit.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
User avatar
derbimarcel
 
Donateur
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: ACT: Clio RS

Postby Patrick RS » Sat 12 Nov 2016 10:18

Moet je voor de gein is vragen wat de RS doppen kosten :p
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14763
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Re: ACT: Clio RS

Postby AnthonyR » Mon 14 Nov 2016 19:27

:D € 25 incl. BTW
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Thu 17 Nov 2016 19:49

Lex hier het linkje,ben ff tiijdje niet geweest door mijn werk.
www.naafdoppenshop.nl/c-3146686/renault/
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Sat 19 Nov 2016 16:13

Jongens ik heb een probleem,nu het slechter weer begint te worden hoor ik weer een klotsgeluid rechts in mijn auto,zelfde klacht als verleden jaar.
Na een kortritje stapte ik uit,deed de motorkap open en links bij het rooster onder de ruitenwisser bleef water uitdruppelen naar beneden,was ook natter dan rechts.
Ook heb ik verleden jaar een nieuwe ruit laten zetten bij carglass laten zetten,maar nu zit in de hoek de strip los op het aansluitpunt van de bovenste dakrubber.
Ik kan dat plasticding gewoon beetje erafhalen en zit niet vast,andere kant wel.
Kan het zijn dat water eronder gaat?mijn ramen zitten potdicht na een rit en na een paar uur kom ik terug.
Ook zit mijn voorruit aan de binnenkant onder de condens,maar het begint dus in die bovenhoek die loszit omdat daar ook een witte plek zit van het vocht.
Verder geen natte plekken in de auto,overal heb ik gekeken onder de matten en kofferbak e.d,achter dashboard gevoelt alles gewoon droog.

Kan zo iets kleins,zoals een rubber of strip die niet goed vast zit zulke gevolgen hebben?En kan het dan dat water zijn die ik hoor sijpelen doordat de water misschien in a styl blijft staan?
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Mon 21 Nov 2016 19:21

water in de a-stijl? heb je je deur al gecontroleerd? je Raam zit rondom gekit dus daar zou geen water langs moeten kunnen gaan. dat een rubber los zit gebeurt wel eens helaas. Maar lekkage bij het raam, dat moet je echt kunnen terugzien aan vocht in de auto. Voeten nat oid. Bij mijn Megane coupe ooit ook eens een nieuwe raam in laten zetten bij de dealer. Gaan we door de wasstraat opeens een straal water op mijn schoot. :Censored: hebben ze er opnieuw ingeplakt toen |:
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby Jacob Priem » Mon 21 Nov 2016 21:05

De rubberen afvoerbuisjes in je parafaan zijn waarschijnlijk verstopt (bladeren e.d.).

Voor wat betreft de ruit teruggaan naar Carglass en laten controleren of montage goed is ?
User avatar
Jacob Priem
 
Donateur
Posts: 1676
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group