ACT: Clio RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Klopt ....
Gefeliciteerd! Dit was toch die van Roel?!k33z schreef:Inmiddels heb ik mijn Panda 100HP verkocht en is daar een Clio 197 voor in de plaats gekomen als 2e auto. Een zeer net exemplaar uit 2006, met 110k op de klok (originele NL auto met historie en top conditie).
Nu gelijk even een vraagje. Deze RS heeft natuurlijk nog de oudere versnellingsbak, met de korte 5 en 6. Het blokje draait bij 130km/u al ruim meer dan 4.000rpm en dat hoor je. Ik vind het geluid in de auto (lijkt op uitlaat drone) behoorlijk aanwezig vanaf 120km/u. Daaronder is hij heerlijk stil, daarboven behoorlijk luid.
Herkennen jullie dit? Zal hem eens op de brug zetten binnenkort en kijken of er iets met de middendemper gedaan is of iets dergelijks. Of ik word gewoon oud
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Hallo, nieuwe user hier. Ik heb een Williams mk1 in restauratie en een rs182 op het oog:
Kenteken: 04-PK-BB in zilvergrijs
Op dit forum lees ik dat deze auto oa van ene Maus is geweest die er naar het lijkt zuinig mee om is gegaan. Kent iemand de verdere historie van deze auto?
Alvast erg bedankt voor reacties!
Kenteken: 04-PK-BB in zilvergrijs
Op dit forum lees ik dat deze auto oa van ene Maus is geweest die er naar het lijkt zuinig mee om is gegaan. Kent iemand de verdere historie van deze auto?
Alvast erg bedankt voor reacties!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Welkom,
voor meer info zou ik even contact opnemen met Patrick, hij beheert hier bijna alle RS registers dus kan hij je wel wat vertellen over deze en andere Rs modelle.
http://www.renault-tuning.com/memberlis ... ile&u=1054
voor meer info zou ik even contact opnemen met Patrick, hij beheert hier bijna alle RS registers dus kan hij je wel wat vertellen over deze en andere Rs modelle.
http://www.renault-tuning.com/memberlis ... ile&u=1054
Project: GTT Blue Sport
Welkom bij RTC Elflamo!
Uit ervaring kan ik zeggen dat zo'n 182 echt een superleuke auto is om te rijden.
Degene die jij in het vizier hebt is afkomstig van de derde eigenaar. Je moet toch altijd geluk hebben bij de aanschaf van een gebruikte auto.
Welke Williams heb je?!
Uit ervaring kan ik zeggen dat zo'n 182 echt een superleuke auto is om te rijden.
Degene die jij in het vizier hebt is afkomstig van de derde eigenaar. Je moet toch altijd geluk hebben bij de aanschaf van een gebruikte auto.
Welke Williams heb je?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Zojuist proefrit gemaakt in de rs. Eigenlijk enige wat tegenvalt is de zithouding met dat vlakke stuur. Stoel stond misschien ook niet op laagste stand
Ik neem aan dat de koplampsproeiers moeten werken, tegelijk met de voorruitsproeiers? Ze doen het iig niet. Is dacht ik apk afkeur icm xenon?
Ik neem aan dat de koplampsproeiers moeten werken, tegelijk met de voorruitsproeiers? Ze doen het iig niet. Is dacht ik apk afkeur icm xenon?
Oja, en het motormanagementlampje brandt. Dit werd gemeld door de verkoper toen ik belde. Verhaal erachter is iets met de sportkatalysator omdat een standaard cat niet paste op de rvs eindpijp/demper. Dat moet maar even gechecked worden bij renault wb de foutcode.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Volgens mij sproeien ze alleen als de xenon brandt. Weet het niet meer exact hoe het bij mijn 182 was, huidige Mégane III sproeien ze (gelukkig) alleen met verlichting aan.
APK-afkeur is lastig te zeggen. De regels zijn enige tijd terug wat gewijzigd.
Stoel kan niet heel laag in de RS helaas. Dan moet je er zelf aan gaan klussen.
APK-afkeur is lastig te zeggen. De regels zijn enige tijd terug wat gewijzigd.
Stoel kan niet heel laag in de RS helaas. Dan moet je er zelf aan gaan klussen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
zou dit eerst laten uitlezen (of zelf doen met obd lezer) tenzij die sportcat minder dan 200cell is (wat de standaardcat ook is) zou het gewoon moeten werken, denk eerder aan een lambda oid (allemaal redenen om goed te onderhandelen)Elflamo schreef:Oja, en het motormanagementlampje brandt. Dit werd gemeld door de verkoper toen ik belde. Verhaal erachter is iets met de sportkatalysator omdat een standaard cat niet paste op de rvs eindpijp/demper. Dat moet maar even gechecked worden bij renault wb de foutcode.
dat van die sproeiers kan ik je ook niet vertellen....ik heb ze nooit gecontroleerd...
ik zal starks voor ik naar huis rij eens even kijken wanneer ze het wel/niet doen (of überhaupt)
Born Grippy
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Is dit nog niet wat?
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 55997.html
De 38ZGGK ->
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 4
Datum eerste toelating NL: 17 januari 2008
APK verloopdatum: 29 jul 2016
Import auto: Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 24 januari 2012
Dagen Eigenaar: 1515
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 15 april 2009
Dagen Eigenaar: 1014
Eigenaar tot: 24 januari 2012
Eigenaar 2
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 17 januari 2008
Dagen Eigenaar: 454
Eigenaar tot: 15 april 2009
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 02 november 2005
Dagen Eigenaar: 806
Eigenaar tot: 17 januari 2008
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 55997.html
De 38ZGGK ->
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 4
Datum eerste toelating NL: 17 januari 2008
APK verloopdatum: 29 jul 2016
Import auto: Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 24 januari 2012
Dagen Eigenaar: 1515
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 15 april 2009
Dagen Eigenaar: 1014
Eigenaar tot: 24 januari 2012
Eigenaar 2
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 17 januari 2008
Dagen Eigenaar: 454
Eigenaar tot: 15 april 2009
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 02 november 2005
Dagen Eigenaar: 806
Eigenaar tot: 17 januari 2008
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Aha, dat schijnt een ander licht op de zaak
De auto staat inmiddels op gereserveerd, mogen we jou feliciteren?!Elflamo schreef:Zojuist proefrit gemaakt in de rs. Eigenlijk enige wat tegenvalt is de zithouding met dat vlakke stuur. Stoel stond misschien ook niet op laagste stand
Ik neem aan dat de koplampsproeiers moeten werken, tegelijk met de voorruitsproeiers? Ze doen het iig niet. Is dacht ik apk afkeur icm xenon?
@ Daan, jij die motor erin gehangen?! Zonde dat er een phase1 in hangt. Altijd de motorcode controleren bij een 182!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ik wel inderdaadElflamo schreef:Hi, ja ik heb de auto gekocht.
Wb motorwissel: jullie hebben het over de 38-zg-gk neem ik aan?
@ chris, nee motor kwam uit mijn rode ph1, ik heb toen gewisseld naar cup racer motor.
Racing is the best way to convert money into noise
Okay.....
Ik heb de 182 als vervanger voor een z4m coupe. Persoonlijk vind ik de 182 veel leuker om te rijden. Toegankelijker en je moet meer moeite doen om hard te gaan. Agieler ook, zeker. En toch soepeler ride. De z4m is veel te snel voor 'around town'.
De Williams heeft bij turn in wat meer bite lijkt het. Ik heb daarin meer het gevoel dat de voorwielen meer links en rechts van mij zitten, dus een bredere track tov de zitpositie. Maar de 182 is big fun, ik ga er asociaal van rijden
Ik heb nog wel wat vragen maar ik ga eerst maar even de zoekfunctie gebruiken!
Ik heb de 182 als vervanger voor een z4m coupe. Persoonlijk vind ik de 182 veel leuker om te rijden. Toegankelijker en je moet meer moeite doen om hard te gaan. Agieler ook, zeker. En toch soepeler ride. De z4m is veel te snel voor 'around town'.
De Williams heeft bij turn in wat meer bite lijkt het. Ik heb daarin meer het gevoel dat de voorwielen meer links en rechts van mij zitten, dus een bredere track tov de zitpositie. Maar de 182 is big fun, ik ga er asociaal van rijden
Ik heb nog wel wat vragen maar ik ga eerst maar even de zoekfunctie gebruiken!
Geniet ervan! Zag je foto al op facebook voorbij komen...
Dat je de 182 ipv een Z4 M Coupé gaat rijden... Grappig, ik zou die keuze andersom logischer vinden... De kosten van een Clio zullen daarentegen wel een stuk acceptabeler zijn.
Dat je de 182 ipv een Z4 M Coupé gaat rijden... Grappig, ik zou die keuze andersom logischer vinden... De kosten van een Clio zullen daarentegen wel een stuk acceptabeler zijn.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Weet er iemand wat het ongeveer zou kosten om bij de garage de stabiliteitsrubbers,of hoe dat heet,te laten vervangen.
Mijn auto kraakt licht aan de voorkant bij optrekken.
Tevens maakt me stuur weer een knarsend geluid als je beide kanten op draait,ene keer hoor je niks andere keer wel,dit jaar hebbben ze 1 toplager vervangen wellicht de andere kant aan de buurt?
Mijn auto kraakt licht aan de voorkant bij optrekken.
Tevens maakt me stuur weer een knarsend geluid als je beide kanten op draait,ene keer hoor je niks andere keer wel,dit jaar hebbben ze 1 toplager vervangen wellicht de andere kant aan de buurt?
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ik ga het nog 1x vertellen aan je, als je een prijs van jou garage wil weten kun je die vraag hier wel neer plompen maar je zal toch echt daar een offerte moeten laten maken Wij weten toch niet hoe gierig of comfortabel hij is
Racing is the best way to convert money into noise
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Iedere garage heeft een ander tarief, kopen op verschillende plekken de onderdelen,.... Prijs is toch nooit gelijk.
@abel
Clio 3 heeft geen naald lagers enkel meg 2
@abel
Clio 3 heeft geen naald lagers enkel meg 2
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Denk dat die fuseekogels het eerder zijn dan een stabstang.. die hoor je meestal alleen over drempels..
Klinkt nogal bekend, dat kraken. Bij mij was het een kogel
Klinkt nogal bekend, dat kraken. Bij mij was het een kogel
Ik ga jullie tips meenemen,gekke is dat ik soms een lange rit heb waarbij ik nergens last van heb,en op de terugweg ineens wel.Ook lijkt het erger te worden wanneer het voorjaar is.
Ik ga morgen contact opnemen om jullie tips te laten controleren,steeds kunnen ze niks vinden maar dit keer heb ik er een filmpje van gemaakt waarin het te horen is.Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ga morgen contact opnemen om jullie tips te laten controleren,steeds kunnen ze niks vinden maar dit keer heb ik er een filmpje van gemaakt waarin het te horen is.Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb wat engelse fora afgestruind,zijn er meer met deze problemen,echte oplossingen niet duidelijk.Fabricage issue van renault?
Zou de 4rs ook last van hebben?Schijnt geen kwaad te kunnen maar toch irritant.
Ik las op engelse fora net dat men de zgn bolts en crossovers verdenkt,volgens mij heb ik dat eerder aangehaald bij de dealer maar men wist niet wat ik bedoelde.
Bolts zijn bouten toch of lagers?en crossovers?
Zou de 4rs ook last van hebben?Schijnt geen kwaad te kunnen maar toch irritant.
Ik las op engelse fora net dat men de zgn bolts en crossovers verdenkt,volgens mij heb ik dat eerder aangehaald bij de dealer maar men wist niet wat ik bedoelde.
Bolts zijn bouten toch of lagers?en crossovers?
Ik heb vandaag Veban rijswijk gebeld,ik kreeg een 06 nummer van de receptie van een man die bekend zou staan als rs specialist.
Hij vroeg aan mij of de multiriem weleens vervangen is,ik heb geen idee staat niks in mijn onderhoudjes voorzover ik kan zien.
Het is een mogelijkheid dat het daar aan kan liggen,vervangen kan sowieso geen kwaad kost iets van 70euro.
Ik ben een leek op autogebied,het geluid komt duidelijk aan de onderkant vandaan,multiriem zit hoger?ik zie niet in wat het met sturen te maken heb,althans dat geluid dan.
Nog een mogelijkheid,water in stuurkogel,dit sluit ik uit omdat ik dat al uitvoerig heb laten checken 2 maal,1 met apk in december en nog een keer in februari met de beurt.
Morgen terugbellen voor een afspraak dan loopt hij heel mijn auto even na,klonk als een aardige man en ging helemaal op in zijn verhaal over rsen(ook hij vindt de 4 rs niks ),maaar goed ieder zijn smaak.
Hij vroeg aan mij of de multiriem weleens vervangen is,ik heb geen idee staat niks in mijn onderhoudjes voorzover ik kan zien.
Het is een mogelijkheid dat het daar aan kan liggen,vervangen kan sowieso geen kwaad kost iets van 70euro.
Ik ben een leek op autogebied,het geluid komt duidelijk aan de onderkant vandaan,multiriem zit hoger?ik zie niet in wat het met sturen te maken heb,althans dat geluid dan.
Nog een mogelijkheid,water in stuurkogel,dit sluit ik uit omdat ik dat al uitvoerig heb laten checken 2 maal,1 met apk in december en nog een keer in februari met de beurt.
Morgen terugbellen voor een afspraak dan loopt hij heel mijn auto even na,klonk als een aardige man en ging helemaal op in zijn verhaal over rsen(ook hij vindt de 4 rs niks ),maaar goed ieder zijn smaak.
Ben al bij 2 verschillende garages geweest om mijn probleem te achterhalen,geen van allen weet precies wat het kan zijn.
Naar de veban moet ik nog gaan,had weinig tijd ivm drukte op het werk,2 andere garages waren dichterbij.
Ik hoor zelfs van 1 garage dat het de veerpootlagers niet kan zijn,omdat de bovenste veerpoot niet meedraait met sturen,liet mij zien terwijl hij met zijn handen aan de wielen duwde van links naar rechts(stuurbeweging).
Het gekraak komt meer bij de onderkant vandaan,nu verdenkt hij een wiellager,ik ga nog wel naar de veban hopelijk deze week.
Als ik er dan nog niet uitkom dan weet ik niet wat ik ga doen,stuurhuis geeft soms een droog wringend geluid bij draaien aan stuur plus dat gekraak.
Het rottige is dat het niet altijd zo is,maar als het eris het wel steeds erger wordt.
Als niemand weet wat het is dan denk ik erover om hem weg te doen,rijplezier wordt wel vergald zo.
Naar de veban moet ik nog gaan,had weinig tijd ivm drukte op het werk,2 andere garages waren dichterbij.
Ik hoor zelfs van 1 garage dat het de veerpootlagers niet kan zijn,omdat de bovenste veerpoot niet meedraait met sturen,liet mij zien terwijl hij met zijn handen aan de wielen duwde van links naar rechts(stuurbeweging).
Het gekraak komt meer bij de onderkant vandaan,nu verdenkt hij een wiellager,ik ga nog wel naar de veban hopelijk deze week.
Als ik er dan nog niet uitkom dan weet ik niet wat ik ga doen,stuurhuis geeft soms een droog wringend geluid bij draaien aan stuur plus dat gekraak.
Het rottige is dat het niet altijd zo is,maar als het eris het wel steeds erger wordt.
Als niemand weet wat het is dan denk ik erover om hem weg te doen,rijplezier wordt wel vergald zo.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
is 100% je fusseekogel, mijne kraakt ook maar af en toe en soms is zelfs de speling er helemaal uit.
Ja, is een raar verhaal maar denk dat hij weer dichtslip door vuil oid en na verloop van tijd zit er weer speling op.
Ja, is een raar verhaal maar denk dat hij weer dichtslip door vuil oid en na verloop van tijd zit er weer speling op.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Derbimarcel,als het inderdaad een fuseekogel is hoort er dan geen speling op de wielen te zitten?
Mijn auto stond op een vierpootsbrug(als ik het goed zeg)en de monteur heeft de voorwielen gecontroleerd maar geen milimeter speling.
Hij kon nergens anders speling op ontdekken,wel een verwaarloosbare speling op stabiliteitsstangetje maar dit kon geen kwaad.
En verleden jaar is er aan de rechterkant al een nieuwe lager ingegaan,dus wat ik opmaak aan je antwoord hoeft dit dus niet de veerpootlagers te zijn?
Ook moet je een fuseekogel toch constant horen onder het rijden?
Ik laat er verder nakijken volgende maand,wil graag me auto goed onderhouden maar als men niks ziet dan valt er niks te maken,best frustrerend omdat ik weet dat er iets niet goed is.
Mijn auto stond op een vierpootsbrug(als ik het goed zeg)en de monteur heeft de voorwielen gecontroleerd maar geen milimeter speling.
Hij kon nergens anders speling op ontdekken,wel een verwaarloosbare speling op stabiliteitsstangetje maar dit kon geen kwaad.
En verleden jaar is er aan de rechterkant al een nieuwe lager ingegaan,dus wat ik opmaak aan je antwoord hoeft dit dus niet de veerpootlagers te zijn?
Ook moet je een fuseekogel toch constant horen onder het rijden?
Ik laat er verder nakijken volgende maand,wil graag me auto goed onderhouden maar als men niks ziet dan valt er niks te maken,best frustrerend omdat ik weet dat er iets niet goed is.
Waarom ga je nou niet gewoon naar Veban dan? Met posts op internet wordt het in elk geval niet opgelost en blijkbaar stoor je je er dagelijks aan dus ik begrijp eigenlijk je manier van handelen niet zo.remco2706 schreef:Derbimarcel,als het inderdaad een fuseekogel is hoort er dan geen speling op de wielen te zitten?
Mijn auto stond op een vierpootsbrug(als ik het goed zeg)en de monteur heeft de voorwielen gecontroleerd maar geen milimeter speling.
Hij kon nergens anders speling op ontdekken,wel een verwaarloosbare speling op stabiliteitsstangetje maar dit kon geen kwaad.
En verleden jaar is er aan de rechterkant al een nieuwe lager ingegaan,dus wat ik opmaak aan je antwoord hoeft dit dus niet de veerpootlagers te zijn?
Ook moet je een fuseekogel toch constant horen onder het rijden?
Ik laat er verder nakijken volgende maand,wil graag me auto goed onderhouden maar als men niks ziet dan valt er niks te maken,best frustrerend omdat ik weet dat er iets niet goed is.