ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dat is dus het probleem jongens,in de parafaan zie ik niks zitten,f getest met een gieter maar loopt goed weg.
De reden waarom ik de voorruit verdenk is het feit dat na zeer vochtig weer een klein spierwitte(vocht)vlek in mijn voorraam komt precies in de linkerbovenkant als ik in de auto zit,rechtsboven buiten de auto precies in de hoek van de a stijl en de bovenste dakrubber.

Nogmaals alles nagekeken binnen maar niks is vochtig of nat,alles voelt droog aan,en toch is het net of ik een aquarium in mijn auto heb staat qua geluid als ik rem of een bocht pak.
Hij gaat donderdag sowieso voor apk en nieuwe remmen naar veban en later die dag terug naar carglass om het laten herstellen,dus ik ben benieuwd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

succes (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Misschien is je afvoer van je portier verstopt. Dan blijft er water onder in je deur staan. Even aan de onderkant van je deur kijken naar de (waarschijnlijk) 2 afvoer gaatjes en eventueel met een ijzerdraadje doorprikken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Thanks voor de tips,neem ik morgen meteen te harte.
(Y) (Y)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Mijn auto is vandaag weer goedgekeurd,nieuwe remmen en 1 nieuw kentekenlampje vervangen,voor de rest totaal niks op aan te merken.
Op mijn verzoek hebben ze alle afwateringsgaten nagekeken,deuren waren goed,maar er stond wel bijna een halve liter water onder de parafaan.
Ze hebben meteen de plastic en rubberdelen eruit gehaald wat zorgt voor een snelle verstopping,nu moet ik er veel minder last van hebben.
In de werkplaats lag meteen een flink plas water,gelukkig heeft er geen kritieke delen onder water gestaan.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Hebben jullie dat ook dat de druppels aan de binnenkant van de voorruit naar beneden rollen?het vriest nu(net thuisgekomen),en het raam aan de binnenkant zat voor de helft ijs aan,er zit een weer een nieuwe ruit in,die andere was een fabricagefout folie liet los,maar nog niet van het vochtprobleem af.
Snap er niks van,water uit de parafaan is weg,kan nergens natte plekken ontdekken en toch is mijn ruit steeds zeiknat.
Begin het nu echt beu te worden met die franse troep en denk eraan om hem te verkopen,zit ook meer dan 2000euro reparaties in in 1 jaar tijd.
Ik begin steeds sterker te twijfelen of hij geen zware schade heeft gehad zoveel was er mis met de auto,ik rij alleen in de weekenden en ga er zeer netjes mee om,maar sorry vind dit overdreven en begint me nu de keel uit te hangen.
Erg mooie auto maar wel de laatste.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Bedankt voor je informatie (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Op zich wel logisch dat de auto van binnen nat is als je alleen in de weekenden er mee rijdt..zeker met het huidig weer.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Rob72
Berichten: 38
Lid geworden op: do 18 aug 2011 8:23
Locatie: Tegelen

Misschien een idee om zo'n vochtvreter in je auto te leggen als je 'm weinig gebruikt.
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Ik zag er een bij de ANWB in de aanbieding. ;-)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

kattenbakkorrels in een sok doen, die kristalachtige......zuigt alles eruit.
Born Grippy
Maarten-Jan
Berichten: 4638
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Misschien ligt het aan mij hoor, maar we hebben het hier over een clio III R.S., die zou als die een week stil staat niet helemaal vochtig van binnen moeten worden. Laat staan dat je met vochtvreters of kattenbak korrels moet gaan werken. Onze clio 2 uit 98 staat ook wel eens week stil als dat zo uit komt, dan is die echt niet helemaal vochtig van binnen als we hem weer tot leven wekken.
Er komt ergens vocht die auto binnen waar het niet hoort of - waarschijnlijker - er is nog gewoon een grote hoeveelheid vocht aanwezig vanwege de verstopte afwaterinsgaten.
Waarschijnlijk is er gewoon een grote lading water je interieur in gelopen.
Heb je al onder de bekleding gekeken of het schuim daaronder niet helemaal nat is? Dat ga je ook met een vochtvreter niet droogkrijgen.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met de verschillende Clio 3 RS modellen?

Met name de phase verschillen en bouwjaren wanneer ze uitgekomen zijn. En welke verschillen er zijn in RS versies (aankoop tips? :) ). Zie bv ook 2.0 clios staan maar die niet RS zijn etc.

van de clio 2 weet ik wel een hoop, alles nieuwer is wat onduidelijk :)
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Clio 2.0 heb je in 137pk en 197/200pk waarbij de laatste Renault Sport modellen zijn. In 2006 kwam de eerste Clio 3 RS, eind 2009 werd volgens mij de 200 (ook wel 201 of 203 genoemd) geïntroduceerd.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Die van 2006 is de phase 1 dan, is er nog een phase 2 en 3?
Maarten-Jan
Berichten: 4638
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Je hebt ook nog de Clio 3 GT (1.6 16V uit de twingo R.S. met +/- 128 pk) maar met onderstel van Renault Sport (in tegenstelling tot de 2.0 140).
Rob72
Berichten: 38
Lid geworden op: do 18 aug 2011 8:23
Locatie: Tegelen

PaulM schreef:Die van 2006 is de phase 1 dan, is er nog een phase 2 en 3?
Die van eind 2009 is de phase 2 (er is geen phase 3) verschil is makkelijk te zien aan de voorbumper, deze is anders dan de phase 1 (diffuser achterbumper is ook verschillend maar dit is minder opvallend)
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Gister een proefrit gemaakt in deze:

[img]http://members.ziggo.nl/ron.mekenkamp/RTC/IMG_1947.jpg[/img]

Dit is de demo Trophy van Renault Nederland. Fijn ding. Stuurt en schakelt beter als mijn 4RS. Iets stugger geveerd, maar nog wel te doen. Deze heeft ook die peperdure akrapovic uitlaat. Dat ding pruttelt leuk als je schakelt, maar verder vind ik dat 'ie teveel bromt als je op constante snelheid rijdt. (Y)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Rob72 schreef:
PaulM schreef:Die van 2006 is de phase 1 dan, is er nog een phase 2 en 3?
Die van eind 2009 is de phase 2 (er is geen phase 3) verschil is makkelijk te zien aan de voorbumper, deze is anders dan de phase 1 (diffuser achterbumper is ook verschillend maar dit is minder opvallend)
Heeft de phase 1 geen uitstekende uitlaten in de diffuser? Zie modellen met 2 mooie uitstekende pijpjes en zie modellen met meer geïntegreerde in de diffuser uitlaten.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

PaulM schreef:
Rob72 schreef:
PaulM schreef:Die van 2006 is de phase 1 dan, is er nog een phase 2 en 3?
Die van eind 2009 is de phase 2 (er is geen phase 3) verschil is makkelijk te zien aan de voorbumper, deze is anders dan de phase 1 (diffuser achterbumper is ook verschillend maar dit is minder opvallend)
Heeft de phase 1 geen uitstekende uitlaten in de diffuser? Zie modellen met 2 mooie uitstekende pijpjes en zie modellen met meer geïntegreerde in de diffuser uitlaten.
Een ph1 heeft uitlaten die verdiept liggen in de diffuser. De "uitstekende pijpjes" zijn accessoires, die erin gestoken zijn. Bij een ph2 eindigen de uitlaten in het einde van de diffuser, met een chromen ring.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Allereerst iedereen de allerbeste wensen voor 2017 en uiteraard iedereen een happy 2017.
Terugkomende op het vochtprobleem in mijn auto,nu het weer vriest buiten zit er dus weer een ijslaag aan de binnenkant van mijn voorruit.

Ik kan 2 dingen bedenken,de paravanbak heeft natuurlijk vol water gestaan,kleine 2 maanden geleden is dat geleegd,kan het daardoor zijn dat de paravanbak nog vochtig is?
En ik heb weleens gehoord dat de airco afvoerslang onder de auto soms verstopt of dicht kan zitten?
Ik heb verder nergens last van,geen natte bekleding,geen vocht onder de matten of in de kofferbak.
Wordt er moedeloos van,hoop maar dat het evt geen kwaad kan voor de auto zelf.
Maarten-Jan
Berichten: 4638
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ramen bevroren aan de binnenkant duidt er gewoon op dat er nog steeds ergens vocht binnenkomt waar het niet hoort.
Als het weer het toelaat zou ik eens op onderzoek gaan met een tuinslang (+ helpende persoon) en kijken waar het nou echt vandaan komt.
Een verstopte airco afvoerslang kan inderdaad een mogelijkheid zijn maar met de temperaturen van de afgelopen dagen schakelt je airco echt niet in (op druk beveiligd en die druk is gerelateerd aan de temperatuur, onder de 5-7 graden zal die niet inschakelen). Dat betekent dat er vanaf de airco ook geen vocht afgevoerd wordt maar het zou natuurlijk wel kunnen dat als die slang verstopt zit er zich al een hoeveelheid vocht heeft opgebouwd die nog niet weg is.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik kan me een foto van een clio hier op het forum herinneren een gele, gekocht door een optische tuner. die was onder de bekleding helemaal zeik nat en dat terwijl hij een al een tijdje binnen stond.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Onder de vloermat zit nog een dikke laag schuim, als er een keer flink wat water de auto is ingelopen (afgelopen zomer?) dan kan dit nog steeds wel gevolgen hebben.. Kan ooit erg lang duren voordat dat helemaal droog is
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dat is dus bij mij allemaal niet het geval,nergens nat ook niet onder de bekleding e.d(ik neem aan van de vloer?)ook eropgeduwd maar alles is kurkdroog.
Ik ga maar eens keer op me gemak zoeken,ook keer ff de rubbers invetten misschien helpt het ook.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Verstopte paravan toch we?l? Op de vloerbekleding duwen heeft geen zin. Die schuimlaag onder de mat is een paar cm dik, dus dat kun je niet voelen.
Als je het echt zeker wil weten zou ik het een en ander los schroeven zodat je dat schuim eens op kunt tillen. Misschien komt het dan wel boven water (I) :p
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Niels,dank je voor je tip,helemaal niet bij nagedacht.
Ik heb wel twee kromme handen haha,is het echt kwestie van paar schroefjes losdraaien of moet je het halve interieur slopen?
Ik wil het morgen meteen even doen.
Stel als het inderdaad nat/vochtig is,dan vraag ik mij af of de bodemplaat dan niet aangetast is door het water?veroest of poreus e.d?of kan een auto hier wel tegen?
En is het dan een grote kans dat dit inderdaad door mijn paravanbak komt,die vol water heeft gestaan?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tuurlijk kan het daar door komen... en roesten dat valt wel mee met zo'n "nieuwe" auto ;-)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dank jewel Abel,wilde vandaag ff kijken,maar kan beter een betere zonnige dag uitkiezen.
Ik heb evt de mogelijk om de auto keer bij iemand binnen te zetten,een nachtje,met de deuren open en dan een flinke bouwdroger erbij zetten mocht het nat zijn.
Weet niet of dat een optie is,ipv alles eruit halen met kans dat je alles naar de kl.. trekt.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik heb trouwens op google en youtube gezocht hoe je het beste dit alles kan loshalen,maar kan er niet veel over vinden,dan maar zelf ff kijken.
Maarten-Jan
Berichten: 4638
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Om even te spieken zou ik je deurrubbers loshalen (en dan niet die van de deur maar aan de kant van de carrosserie uiteraard :D ), dan kun je het vloerkleed al optillen en daarna het schuim, dan zie je vanzelf of het schuim nog nat is
aan de onderkant of dat er een plas water op de bodem staat...
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

onder de voorstoelen is zit de overlap van de vloerbedekking, daar kun je zo je hand onder de mat steken.
(komt ook de kabel van je stoelverwarming en airbag vandaan.
hoef je niks los te halen (I)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Bedankt iedereen,ik heb inderdaad ff gekeken,maar voelde droog.
Garage mag het verder uitzoeken als hij voor een grote beurt gaat,laat ik meteen de uiteinde van de aircoslang controleren.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Trouwens, mijn auto stond ook 1,5 week stil en de ruit was ook nat en bevroren.
Niks boeiends, als je geen lange stukken in de tussentijd rijd zal dit zo blijven ook, aangezien het er dan niet uit kan dampen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Jongens help,ik heb nog een keer gekeken en gevoeld(eerste keer schijnbaar niet goed),en mijn mat onder bijrijdersstoel helemaal nat met ijsvorming.
Daaronder drijfnat,wat moet ik nu doen?
Ten eerste,als dit dus al lang zo is,kan de bodemplaat hier wel tegen,kan het niet rotten?
Het zal gebeurd zijn toen de parafaan vol zat,ik heb mogelijkheden om binnen te stallen.
Ik ben bang dat er elektrische componenten aangetast zijn of iets dergelijks,of hoef ik hiervoor niet zo bang voor te wezen?alles werkt gewoon goed.
Hoelang zal het duren voordat het droog is?moet heel de vloerbedekking eruit?

Sorry voor de vragen,maar ik heb geen idee hoe hier aan te beginnen,denk er steeds meer aan om weg te doen aan een handelaar ofzo om ervanaf te zijn,maar goed..
Voel me even lichtelijk depressief.
Plaats reactie