ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Waar ging het ook alweer over dan? :lol:
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Jasper16v schreef:goh is hetzelfde ;)

hier is iets
Ja maar dat is de grand prix, je hebt toch ook een gewone fase2 uitvoering??
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Jasper16v schreef:goh is hetzelfde ;)

hier is iets
Ja maar dat is de grand prix, je hebt toch ook een gewone fase2 uitvoering??[/quote]
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Jasper16v schreef:goh is hetzelfde ;)

hier is iets
Ja maar dat is de grand prix, je hebt toch ook een gewone fase2 uitvoering??
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Nu wil ik mijn ph1 die half om gebouwd is naar ph2 :lol: voorzien van een andere einddemper alleen wat is ongeveer de prijs van een Devil xl 102?
329 euri? en heeft hier iemand een foto van heb al gezocht maar niet gevonden heb nu een 114 Sebring maar daar komt net iets te weinig geluid uit

gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Probeer eens een middendempervervanger. Over te weinig geluid heb ik niet te klagen namelijk.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UQASA4wa ... 5673493941[/img]

Dat is een Devil 102 mm. Maakt genoeg herrie vind ik zelf, alleen vinden vele anderen dat hij teveel herrie maakt. :lol:
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Basic schreef:
Jasper16v schreef:goh is hetzelfde ;)

hier is iets
Ja maar dat is de grand prix, je hebt toch ook een gewone fase2 uitvoering??
Interieur gewone fase 2 16v:

[img]http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/ ... 40x3x0.jpg[/img]
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

LotuzClioWilliams schreef:Probeer eens een middendempervervanger. Over te weinig geluid heb ik niet te klagen namelijk.
:worship: slim idee!!!
maar die zit er al onder :wink: weet iemand een prijsje?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ik had je profiel eerst even moeten checken. |:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

€329,- is een vrij normale prijs voor een Devil 102mm einddemper.
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

hej, ik heb er pas een liter olie in gegooid en vandaag stond het peil laag en heb er net 2 liter bijgedaan en hij is nog niet vol!! :(
Hoort dat zo bij een clio 16v of is er iets niet goed? Voor zover ik weet lekt hij niet!
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

jordyp schreef:hej, ik heb er pas een liter olie in gegooid en vandaag stond het peil laag en heb er net 2 liter bijgedaan en hij is nog niet vol!! :(
Hoort dat zo bij een clio 16v of is er iets niet goed? Voor zover ik weet lekt hij niet!
Dat is serieus niet goed! Het verschil tussen de max en min lijn op je pijlstuk bij koude motor is 0,5 liter volgens meneer Haynes, dus 3 liter die verdwijnt is echt niet goed.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

das egt niet goed ofzo, in het algemeen lusten die 16 v's wel een slokje motorolie, maar van ut ene tot het andere streepje op je peilstok is ongeveer een liter.....

dus 2 liter bijgegooid?? wtf, kijk ut jonge, das egt niet goed volgens mij....

denk dat mijn clio een liter motorolie zuipt op 1500 a 2000 km ofzo :)
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

hmm toen ik een paar weken geleden er een liter olie bij had gegooid stond de meter links van die drie(olie dus) net boven die dikke strepen bovenaan.
en toen ik daarstraks terug kwam van mijn werk, ik had wel beetje flink gas gegeven met koude moter(ik weet het is stom)toen stond ie met nog maar flink onder de helft :( na die 2 liter gaf de meter wel vol aan maar ik vond het toch vrij veel. en ik heb na het vullen van die ene liter olie echt nie meer dan 1000 km gereden ofzo!
Maar waar kan het dan aan liggen dat ie zoveel olie verbruikt? Hoe verbruikt ook al best veel benzine 1:8 ofzo
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Hoeveel km heeft hij gelopen?
Zorg dat je bijvult tot hij vol zit (meten via de pijlstok).
En dan gewoon dagelijks checken (via de pijlstok! en natuurlijk met koude motor).

Let er even op of er blauwe rook uit je uitlaat komt (bij warme motor).
Veel clio 16v's met een wat hogere km stand verbruiken olie langs de zuigerveren en kleppenseals.

En gassen met koude motor moet je echt effe afleren, vinden ze niet zo fijn :wink: .
Rij hem gewoon rustig warm, dan heb je er het langste plezier van.

Gr, Frits.

PS. Volgens het werkplaatshandboek is het verschil tussen max en min op de pijlstok 0,6 liter.
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

hij heeft toen ik heb kocht 130000 gelopen, maar hij is geimporteerd uit duitsland volgens mij, kweet niet of dat iets zegt?
en voor zover ik weet komt er geen blauwe rook uit bij warme moter!
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

en het vervangen van zuigerveren en kleppenpakking zal het probleem verhelpen? scheelt dat in ook benzine en wat kost da ongeveer als dat het probleem schijnt te zijn?
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Clio Baccara 16v schreef:PS. Volgens het werkplaatshandboek is het verschil tussen max en min op de pijlstok 0,6 liter.
Mr. Haynes is gewend om met gallons te rekenen dus daar zal het verschil inzitten :)

De meters op het dashboard moet je zien als indicatie, als je echt wil weten hoeveel olie je hebt zul je echt de peilstok moeten gebruiken. Teveel olie is ook schadelijk voor je motor!

Als ik bij mijn voormalige GTT tot exact max aanvulde gaf de meter op mijn dashboard niet thuis meer. Pas als ik de olie iets onder het max liet zakken dan gaf de meter aan dat hij vol was... Nu komt het bijde clio allemaal een stuk robuuster over, ik vertrouw niet voor de volle 100% op de meters.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

van welk bouwjaar is ie, en in welk jaar is ie geimporteerd??
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

hij is van 91 en is volgens mij in 96 is geimporteerd
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

een 91-er met 130k is dan wel erg weinig voor een duitser. het zou natuurlijk kunnen maar meestal hebben die 16v's uit duitsland wel wat meer gelopen.

liggen er wel eens olie vlekken onder je auto op de straat waar je je auto geparkeerd hebt. Het zou namelijk ook de keerring tussen je motor en je bak kunnen zijn. Deze gaat nogal al eens lekken bij de 16v's.
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

nee hij lekt geen olie
JoostT3
Berichten: 11
Lid geworden op: di 12 okt 2004 19:19

Heb sinds kort een Clio 16V uit 92 waar ik veel plezier van heb, maar zit met het volgende probleem: soms als ik 's ochtends met koude motor wegrij dan houd de motor in bij ongeveer 2000 toeren en zakt helemaal terug tot onder de 1000 toeren. Als ik als hij inhoud het gaspedaal diep intrap dan pakt hij weer en schiet hoog in de toeren, niet echt prettig dus. Na enkele minuten is het probleem weg. Heb het idee dat dit alleen gebeurt bij vochtig weer. Heb het idee dat het een ontstekingsprobleem is, iemand een tip waar ik moet beginnen met zoeken??
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

@ Jordyp:
Trek je bougies er eens uit, en kijk of daar olie (-resten) aan zit.

@JoostT3:
Kijk eens in dit topic: klik
Het is nog steeds een raadsel waar het precies aan ligt, veel clio 16v's hebben hier last van.
Maar in dit topic staan wel een aantal dingen wat je zou kunnen proberen

Gr, Frits.
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

Ik heb gisteren voor het eerst in de jonge geschiedenis van mijn clio een botsing gehad :X :( :@ ,nog wel met een maat van me!! Ik balen als een gek natuurlijk! Mijn rechter deur helemaal naar de klote en het plaatwerk rechts achter helemaal ingedeukt en vol krassen :( :( :(
Maar nu heb ik eigenlijk een andere rechter deur nodig en weet iemand van jullie misschien hoe ik voor een zacht prijsje (ben arme student)aan een zwart metallic rechter deur kan komen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jordyp schreef:Ik heb gisteren voor het eerst in de jonge geschiedenis van mijn clio een botsing gehad :X :( :@ ,nog wel met een maat van me!! Ik balen als een gek natuurlijk! Mijn rechter deur helemaal naar de klote en het plaatwerk rechts achter helemaal ingedeukt en vol krassen :( :( :(
Maar nu heb ik eigenlijk een andere rechter deur nodig en weet iemand van jullie misschien hoe ik voor een zacht prijsje (ben arme student)aan een zwart metallic rechter deur kan komen?
PM Haaz eens. die heeft er nog een liggen volgens mij. :D

GR.Frits
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Maandagochtend ff naar de sloop. Was vandaag een clio 16v binnen gekomen. Geen blok en interieur meer.... maar wie weet is er nog wat leuks op te vinden....
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Bram schreef:Maandagochtend ff naar de sloop. Was vandaag een clio 16v binnen gekomen. Geen blok en interieur meer.... maar wie weet is er nog wat leuks op te vinden....
Heb jij contacten bij de sloop of zo...
Misschien kan je een fase 2 grilletje regelen voor de jouwe :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee in Velserbroek zit een sloop, Bram stapt op de fiets: gaat een paar straten links en rechts, langs 3 boederijen en hij isser :p

Tis wel fijne sloop trouwens, alles netjes gesorteerd op merk, lekker overzichtelijk. Geen auto's op elkaar gestapeld etc.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Geen willie toevallig :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee sinds vandaag staat er wel een blauwe 16V! bram ga snel heen jongen :)
Immer wieder die verdammte Holländer
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Misschien zitten er geschroefde remschijven op :D
Of een leuke verlagingsset misschien.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik ben eigelijk vergeten om m ff goed te bekijken... was bezig met heel andere dingen :)
Immer wieder die verdammte Holländer
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Waarom heb ik dat nooit in de beurt, een leuke sloop enzo, waarom weinig clio's in de buurt :(

IJmuiden is leuker, ik ga verhuizen, je betaalt er nog minder wegenbelasting ook :(
Gesloten