Als hier al een post van is sorry niets gevonden heb wel gezocht.
Heb ph 1 en een ph 2 versnellingsbak alle 2 meerdere jaren mee gereden.
Vraag me toch af of iemand anders er ook ervaring mee heeft,
weet dat ph 1 minder top snelheid heeft maar welke is nou echt sneller van 0-100.
wat denken jullie?
Ik vind zelf dat ph 2 sneller is reden hoeft maar 2 keer te schakelen ph 1 is 3 keer schakelen
rij nu ph 2 maar die bak rammel veel en het is niet de steek as vandaar ik dit vraag.
Heb nog goede ph 1 bak maar wil niet in acceleratie achteruit gaan
ph1 ph2 versnellingsbak
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Maar ik neem aan dat je met die ph2 bak ook wel eens in zijn 3 reed? Schakelen moet je toch! Zoals Tim ook zegt; Het is voor jou weinig boeiend of je in zijn 2 95 haalt of 103 (bijv.). In de dagelijkse praktijk duw je hem een versnelling verder en gaat het gas weer onderin. Voor een fabrikant kan het zinvol zijn omdat die cijfertjes geil staan in een boekje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
als je bak codes hebt? jb3 0xx dan kunnen wij wel zien wat de verhoudingen t.o.v. elkaar verschillen.
R19 heeft een langere eind overbrenging dan een Clio 16V ieder geval en de fase 1 en 2 hebben de zelfde eind overbrenging hebben Mark5t en ik laats gezien dus dan moet het verschil in de versnelling zitten.
R19 heeft een langere eind overbrenging dan een Clio 16V ieder geval en de fase 1 en 2 hebben de zelfde eind overbrenging hebben Mark5t en ik laats gezien dus dan moet het verschil in de versnelling zitten.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je mag alles vragen. Maar dat wil niet zeggen dat een ander niets mag zeggen. Ik heb even voor je op de site van autoweek gekeken en daar staat het volgende: Enkel de 4e versnelling zou dus verschil in zitten.
Ph1
1 3,09:1
2 1,86:1
3 1,32:1
4 1,03:1
5 0,82:1
Ph2
1 3,09:1
2 1,86:1
3 1,32:1
4 0,97:1
5 0,82:1
Ph1
1 3,09:1
2 1,86:1
3 1,32:1
4 1,03:1
5 0,82:1
Ph2
1 3,09:1
2 1,86:1
3 1,32:1
4 0,97:1
5 0,82:1
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
nice
maar zal mij ph1 bak wel andere vertanding hebben weet bak nummer ook niet,
zit geen plaatje meer op dacht altijd dat het ph1 was die r19 16v ph2 waar die uit kwam is uit Duitsland ingevoerd in 1999
1rst 2de 5de versnelling is toch echt heel anders dan die ik nu rij
afwijking op km teller was heel groot
maar zal mij ph1 bak wel andere vertanding hebben weet bak nummer ook niet,
zit geen plaatje meer op dacht altijd dat het ph1 was die r19 16v ph2 waar die uit kwam is uit Duitsland ingevoerd in 1999
1rst 2de 5de versnelling is toch echt heel anders dan die ik nu rij
afwijking op km teller was heel groot
ik vond het verschil tussen een fase1 en fase2 bak best groot met een f7r motor. En ik denk dat het met een nog hoog toerige f7p niet anders zal zijn. De acceleratie is merkbaar beter maar de top snelheid zakte van 235 (7000rpm) naar 225, maar dat vind ik geen probleem.