ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Roald » Wed 2 Sep 2015 10:41

Check de injectoren eens, en probeer eens zonder de TPS aangesloten.
Roald
 
Posts: 1728
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Ronald1916V » Wed 2 Sep 2015 11:36

Van verotte injectoren gaat ie niet ineens hoog stationair lopen Roald, van een verotte TPS sensor ook niet. Als de sensor niet goed is afgesteld gaat het stationair toerental schommelen of wordt het toerental iets hoger of iets lager dan normaal. Met afgekoppelde sensor ook zulke taferelen maar geen eniorm hoog toerental.

Doet hij het nadat hij 1x wat hoger in toeren is geweest ? (4000 RPM bijvoorbeeld) of begint hij uit het niets hoger te lopen ?

Vochtschade in de ECU heb ik bij een 19 16V nog nooit gezien, daar zit hij op een relatief droge plek. Bij Clio's echter wel, helemaal als er water in de paravan blijft staan.

Heb eventueel nog wel een paar ECU's voor je die je kunt proberen. Even langsrijden mag ook als je een keer in de buurt bent.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 2 Sep 2015 12:04

Hij schiet vanuit het niets naar het hoge toerental, zowel bij stationair draaiende motor als ook onder het rijden.
Soms valt het toerental terug naar hetgeen daarvoor maar vaak moet ik het contact verbreken omdat hij anders hoog blijft lopen.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerald » Wed 2 Sep 2015 12:15

Ik zou het ding gewoon naar de sloop duwen. :D
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11090
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 2 Sep 2015 12:18

Dat wilde Sicco doen, ik probeer het ding op de weg te houden :lol:
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 2 Sep 2015 16:00

Heb nu de stekker van de stappenmotor eraf en dit heeft geen effect op het stationair toerental, blijft iets onregelmatig schommelen rond de 1050.
Kan ik zonder aangesloten stappenmotor rijden, wat heeft dat voor een invloed?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerrit79 » Mon 7 Sep 2015 9:50

Heb hier ook last van gehad met mijn 19 16v, klinkt als mijn oude probleem was ook weg na verbreken van contact.
viewtopic.php?f=86&t=30273
Kijk de kabel van KM teller die 3 draadjes onder km teller geel moet 12v op staan.
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Mon 7 Sep 2015 12:49

Bedankt voor de info, vanaaf ff meten (Y)
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Tue 8 Sep 2015 19:48

Gemeten maar er staat netjes 12v op.
Rotor en verdelerkap vervangen, andere tps gemonteerd maar het toerental blijft dansen.

Stationair loopt ie onregelmatig en ca 1200 toeren, rijdend en rollend de koppeling intrappen schiet het toerental naar 1500-1700 tot de auto echt stil staat.
Eenmaal stil dan draait ie weer rond de 1200 toeren.

Stekker van de lambda eraf gehad maar ook dat geeft geen effect.

Wat is het verschil tussen een fase1 en fase2 ecu?
Heb in mn 5 ook een 1.8 16v en ik zou die ecu kunnen/willen proberen.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerrit79 » Tue 8 Sep 2015 20:29

Merk is verschil dus andere chip set,
heb clio cup chip van siemens maar werkte niet op fase 2 alleen op fase 1 heb hem nog doe er niets mee
fase1 heb bij jacques thuis er in gehad en werkte gewoon
heb je tps nog gerest?
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 9 Sep 2015 17:33

De stekker van de 'vijfde' injector lag eraf, het schommelen lijkt nu over te zijn.
Heb er nadien nog niet echt km's mee gemaakt dus ik hoop op het beste.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby larsdijkstra » Thu 10 Sep 2015 5:23

Welke stekker van de vijfde injector bedoel je?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1329
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Thu 10 Sep 2015 7:28

Vijfde injector zit onder je inlaatspruitstuk (vlak bij de pingelsensor).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Ronald1916V » Thu 10 Sep 2015 7:29

Weet je zeker dat die gewisselde stappenmotor goed is ? die dingen zijn allemaal vervuild, ik knal er altijd een bus remmenreiniger doorheen voordat ik ze monteer. Ik heb er nog wel een paar liggen om te proberen eventueel.

Dat die stekker van de 5e injector er af ligt maakt weinig uit, daar kan je probleem niet echt inzitten.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Fri 11 Sep 2015 20:11

Spat zuiver loopt ie nog niet stationair maat het spontane pieken in toeren is weg.
Zonder de 5e injector loopt ie echt gaar, bij mn vijf is de stekker er ook af maar die draait zonder stappenmotor dus dat kan ik niet vergelijken.

Als ik in de buurt kom dan maak ik graag gebruik van je aanbod Ronald (Y)
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby larsdijkstra » Sat 12 Sep 2015 7:52

stappenmotor zit toch rechts naast motor bij de buis van luchtinlaatbox?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1329
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Sat 12 Sep 2015 10:32

Correct
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerrit79 » Sun 27 Sep 2015 19:21

Kwam vriend van mij tegen, iemand bekent met deze 19 16v PH1
http://www.autohan.nl/aanbod/1098/Renau ... ase-I.html
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Maarten-Jan » Mon 28 Sep 2015 12:19

Staat al een hele poos te koop, lijkt een erg mooi exemplaar te zijn!
Maarten-Jan
 
Posts: 4602
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby lekkerebert » Mon 28 Sep 2015 13:35

Je weet dat 9750 euri ruim 1200 gulden meer is dan de nieuwprijs destijds?
lekkerebert
 
Posts: 58
Joined: Fri 18 May 2012 6:36

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Roald » Mon 28 Sep 2015 14:14

Voor een fase 2 was de nieuw prijs vanaf 22.000 euro. (en dat is al omgerekend vanaf guldens)
Roald
 
Posts: 1728
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Mon 28 Sep 2015 14:35

ik dacht toch ook dat het rond de 20000euro lag...
FS1
 
Posts: 320
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Maarten-Jan » Tue 29 Sep 2015 12:06

Wou net zeggen, volgens mij was de instapper niet eens zo goedkoop.
Maarten-Jan
 
Posts: 4602
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby lekkerebert » Wed 30 Sep 2015 15:53

Maar tis een fase 1...
lekkerebert
 
Posts: 58
Joined: Fri 18 May 2012 6:36

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Wed 30 Sep 2015 18:05

die kan toch niet maar de helft gekost hebben van de phase 2?
FS1
 
Posts: 320
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby lekkerebert » Wed 30 Sep 2015 23:56

Ik snap t al. Sorry, t spijt me.
:@
lekkerebert
 
Posts: 58
Joined: Fri 18 May 2012 6:36

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 21 Sep 2016 19:22

Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.

Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Jochem de Haas » Wed 21 Sep 2016 20:07

Waarschijnlijk sensor van je koelwater temp.
Er zitten er 2 aan de zijkant van je blok.
Een witte en een bruine...welke t van de 2 is weet ik ff niet meer.
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14127
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 21 Sep 2016 20:49

Volgens mij is de bruine voor de meter en de witte voor de computer.
Dacht juist dat de koude start beroerd ging als die defect is,
koud starten gaat goed maar eenmaal rollend (na 1km) begint het inhouden pas.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Wed 21 Sep 2016 21:51

Even testen in een pan water met temperatuurmeter. Zo'n ding waar je vlees temperatuur mee meet bijvoorbeeld.
20 graden 3060 4045 Ohm
40 graden 1315 1600 Ohm
80 graden 300 370 Ohm
90 graden 210 270 Ohm
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Ronald1916V » Fri 23 Sep 2016 10:36

Alpine wrote:Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.

Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?


Je bedoeld tijdens het rijden onder deellast? bijvoorbeeld met een streepje gas en met ongeveer 20km/h de straat uit rollen dat hij steeds inhoud en pas weer oppakt nadat je iets meer gas geeft ? Zoja dan zou ik het in de lambda-sensor zoeken. Die geven ook zulke rare symptomen als ze stuk zijn.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Fri 23 Sep 2016 11:14

Quad snelheid maakt het niet uit, zowel binnen de bebouwde kom als ook bij 100km/h.
Valt echt dood en pakt dan weer op, gaan geen controle lampjes branden. (kan ook niet bij een oud type R5 dashboard :-)
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Ronald1916V » Fri 23 Sep 2016 11:19

Ik zou de lambda-sensor eens nameten. met de stekker afgekoppeld op de pinnen meten van de lambdasensor bij voorkeur met iets verhoogd toerental (even een vacuum-slangetje lostrekken ofzo) . Moet een beetje tussen 0,1 en 0,9 Volt schommelen bij warme motor, als hij continue 1 vast voltage blijft geven is ie niet goed.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Job Janssen » Sat 24 Sep 2016 9:34

Heb ong hetzelfde gehad. Probeer eens te rijden met lambda stekker los, toen liep de mijne beter en heb de sensor vervangen
User avatar
Job Janssen
 
Donateur
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Mon 26 Sep 2016 16:03

Watertemperatuur sensor is vervangen zonder resultaat.
Lambda geeft een wisselend signaal dus dat zou ook goed moeten zijn.
Wie heeft er nog tips?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Return to Renault 19



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron