ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerrit79 » Mon 6 Jan 2014 19:08

toen ik mij 19 kocht ging ik voor eerste keer tanken en kwam benzine er ook uitlopen
ze hadden benzine pomp vervangen maar die ring niet goed aangedraaid + kapje van boven ook niet terug gezet
2 weken benzine dampen in auto gehad :-(
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Tue 12 Aug 2014 19:57

Is de massa strip op de versnellingsbak universeel of is deze te bestellen?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Tue 12 Aug 2014 21:12

Massa strip is gewoon universeel te koop bij de automaterialenzaak 5 euro. Aan beide kanten een gaatje van 8mm.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 13 Aug 2014 5:09

Thanx.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Tue 23 Dec 2014 16:55

Vanmiddag is de drukgroep van mn 5 1.8 16v overleden,
wie heeft er een goed adres waar ik een complete set op de kop kan tikken?
Ben voornemens om direct de distributie te vervangen en de waterpomp,ook hiervoor graag een interessante aanbieder.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Tue 23 Dec 2014 16:57

Ik zou het hele spul bij Mister auto bestellen. Heb je nog een handleiding nodig voor de montage van de distributieriem?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Tue 23 Dec 2014 17:15

Heb ik idd ook bij gekeken maar ze bieden voor de distributie 4 verschillende setjes aan.
Wat zit daar onderling voor een verschil in behalve de prijs.
Handleiding is niet noodzakelijk, maar extra info is altijd welkom. (Y)
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Tue 23 Dec 2014 19:58

Ik zou voor SKF of Contitech gaan en dan de hele set. Spanrollen + distr. riem. Waterpomp is discutabel. Zelf voel ik op de pomp speling heeft op de as. Zo ja vervangen, zo nee laten zitten. Je kunt er altijd bij. Hij zit niet in de lijn van de distr. riem.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerald » Tue 23 Dec 2014 20:25

En vergeet de oliekering achter het vliegwiel nit. ;-) zou niet de eerste keer zijn dat een blok er 2x uit moet....
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11094
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Mon 19 Jan 2015 10:47

Is de olie pijlstok voor een phase1 nog leverbaar?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Sat 28 Feb 2015 19:34

Wat is de maat van de fusee gaten h.o.h.?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerald » Sat 28 Feb 2015 20:07

Alpine wrote:Wat is de maat van de fusee gaten h.o.h.?


gokje 58mm
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11094
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Sat 28 Feb 2015 20:23

Heb fusee s onder mn 5-16v met een hart maat van 52 :-(

Heb een GAZ schroefset klaar liggen maar die past niet, deze is 54 en dat zijn al mn losse fusee s en schokbrekers ook.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerald » Sat 28 Feb 2015 20:38

Net ff snel na gemeten.
Clio 16v met abs, 54 mm
gtt 54 mm

Was het niet zo dat de fusee's van een 1.4 en lichtere clio's (1) 52 mm fusee's hebben. Staat mij iets van bij in ieder geval. (I)

zou kunnen dat ze die ook onder een 5 hebben gehad weet ik niet. :(


enne de clio2 cup of ragnotti hadden 58 mm fusees dacht ik nu we het er over hebben.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11094
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Sat 28 Feb 2015 20:50

Dat zou dan goed kunnen, het was een 1.4 :D
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerald » Sat 28 Feb 2015 20:55

Fusees wisselen is toch ook het werk niet marcel. Aandrijfas los, rembrackets los van het fusee, fuseekogel los en de 2 bouten bovenop je schokbreker en je tild de hehe boel er tussenuit. ;-)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11094
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Sat 28 Feb 2015 21:15

Och nee daar lig ik ook niet wakker van.
Was van mening dat alle R5 fusee s gelijk waren dus dat viel even tegen |:
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerald » Sat 28 Feb 2015 21:24

Alpine wrote:Och nee daar lig ik ook niet wakker van.
Was van mening dat alle R5 fusee s gelijk waren dus dat viel even tegen |:

die fout heb ik bij een clio ook al eens gemaakt :smile:
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11094
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Abel » Mon 2 Mar 2015 12:27

mijn 5TL heeft de zelfde fusee's als een GT turbo (I) apart hoor.
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby larsdijkstra » Mon 2 Mar 2015 12:40

Wat is een goede waterpomp voor de 19 16v? SKF, VALEO? iemand ergens betere/mindere ervaringen mee? dank alvast
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1338
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Bas » Mon 2 Mar 2015 12:41

Marcel, 54mm boutgaten recht onder elkaar of schuin?

Schuin is ph 2 en Clio.
User avatar
Bas
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 3946
Joined: Mon 8 Jan 2001 0:00
Location: Om de hoek
Car: Revell 11T 1:1

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Sat 15 Aug 2015 16:31

Zijn de Beru UXF56 goede/geschikte bougies voor de 16v?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Roald » Wed 26 Aug 2015 7:05

Weet iemand wat het bestel nummer is bij Renault voor de lambda sonde van een ph2 19 16v ?
Alvast bedankt.
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Abel » Wed 26 Aug 2015 7:23

waarom een Renault nummer, universele van een goed merk, stekker overzetten en klaar voor een fractie van een van de dealer (F)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby larsdijkstra » Wed 26 Aug 2015 7:24

heel slim (Y) :worship:
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1338
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Roald » Wed 26 Aug 2015 15:14

Als ik hem bij de stealer ging halen zou ik niet om het nummer vragen :p
Kan ik namelijk het onderdeel vergelijken met het origineel nummer :beer:
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Wed 26 Aug 2015 15:40

77.00.746.375 240 euro excl btw in 2005 Ik zou een NGK kopen ben je 50 euro klaar (met stekker eraan!) en heb je een nulletje achter de komma bij emissietest.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Roald » Wed 26 Aug 2015 16:26

Thx Jacques (Y) (Y)
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Tue 1 Sep 2015 19:29

Even een vraag voor de techneuten:

Heb een 16v cabrio fase 2 staan die af en toe spontaan extreem verhoogd stationair gaat lopen.
De ene keer zo rond de 2000 met uitschieters naar 4000.
Het toerental blijft daar ook hangen tot ik het contact verbreek met ingetrapt koppeling, laat ik dan de koppeling weer opkomen loopt de auto weer normaal.
Al verwisseld/vervangen/gemeten:
* tps afgesteld op 0,14v
* stappenmotor gewisseld

Als de motor verhoogd stationair loopt dan kan ik aan alle stekkers en slangen prutsen maar het daalt niet.

Iemand een idee waar ik de oorzaak kan vinden?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby lekkerebert » Wed 2 Sep 2015 2:36

Probeer es een (nieuwe) andere accu?
Als die slecht of leeg is geeft dat de gekste symptomen; de pas 6 jaar oude Citroen van mn vriendin had al 2 jaar verschijnselen zoals jij ze beschrijft, en nog diverse bijverschijnselen, maar de garage (auto-van-de-baas) vond nooit wat. Opeens startte dat ding niet meer op dr werk, heeft de garagist m op een aanhanger naar zn garage gebracht, alles uitgelezen wat er uit te lezen valt, maar niks. Accu vervangen voor een splinternieuwe : klaar. Geen enkele storing meer en aanslaan, heel even rond de 1000 toeren draaien, dan terugvallen naar ongeveer 900, zoals het hoort.
lekkerebert
 
Posts: 58
Joined: Fri 18 May 2012 6:36

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Maarten-Jan » Wed 2 Sep 2015 5:15

Als je het armpje van de tps beweegt slaat die dan af?
Maarten-Jan
 
Posts: 4603
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 2 Sep 2015 7:41

Ja dan slaat de motor af.
Zal vanavond de accu eens wisselen kijken wat dat brengt.
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Geert » Wed 2 Sep 2015 8:13

Je zou de ecu ook eens kunnen controleren op vochtschade, en dan met name de printplaat zelf.
Geert
 
Posts: 3868
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 2 Sep 2015 8:51

Er loopt een draad buiten de kabelboom om waarvan ik niet weet waarom.
Die loopt vanaf de accu naar het relais van de brandstofpomp en dan vanaf een zekering in de relais box rechtstreeks naar de stekker van de Ecu.

Misschien zit er idd wel een probleem in de Ecu, is die van een fase2 gelijk aan een fase1?
Alpine
 
Posts: 1472
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby r5alpine » Wed 2 Sep 2015 10:35

nee is anders heb nog een fase 2 liggen zonder eprom maar met een voet waar een losse eprom in kan
r5alpine
 
Donateur
Posts: 324
Joined: Sat 9 Jul 2005 11:57
Location: emmen

Return to Renault 19



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron