ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19

Postby Jeff rsi » Sat 24 Aug 2013 8:54

Dat valt ook te repareren met 1 tie-wrap :D
Jeff rsi
 
Posts: 1234
Joined: Fri 26 Feb 2010 19:20
Location: Noord-Holland

Postby FS1 » Sat 24 Aug 2013 11:09

heb hier nog een pas gedemonteerd volledige pedaal assembly liggen indien nodig (uit 19 16v uiteraard)
FS1
 
Posts: 321
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Postby Roald » Sat 24 Aug 2013 11:46

Jeff rsi wrote:Dat valt ook te repareren met 1 tie-wrap :D


Dat is geen repareren maar een beun oplossing :P

Maar heb zowaar op zaterdag nog een setje kunnen vinden :smile:
Dus dalijk de hap er zetten en weer vlammen met die ouwe bak 8)

@FS1

Thx maar heb dus inmiddels een setje gevonden en hier al klaar liggen 8)
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Ronald1916V » Sat 24 Aug 2013 18:03

Nou, ik was er na 6 jaar en 3 koppelingsmechanismes wel klaar mee en heb de zooi met een trekbandje aan elkaar geknoopt. werkt perfect!
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Sun 25 Aug 2013 12:06

Ok ik heb het oude pedaal+stel mechanisme er uit grekregen, tis ff priegelen als je het voor het eerst doet maar ok das gelukt.

Alleen de volgorde van het monteren loop ik even tegen aan, je hebt er heerlijk veel ruimte daar bij de pedalen mij niet heus.

Ik heb geprobeerd eerst de twee busje en die plastic pootjes en al op de as te schuiven zodat alles al goed zit ivm die nokjes op de busjes, uitsparingen in die plastic pootjes die het tandwieltje op zijn plek houden.
Maar dan heb je daar dus niet genoeg ruimte om dat veertje aan dat plastic tandwieltje te hangen achteraf.

Heb ook geprobeerd om dat plastictandwieltje met pootjes, veertje en al er op te krijgen maar dat lukt ook niet echt dan moet je de zooi onder spanning gaan monteren, resultaat is dat alles alleen maar weg schiet.

Kortom iemand een idee hoe ik het beste dit kan gaan aanpakken ?

alvast bedankt,

Roald
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby jacques » Sun 25 Aug 2013 14:14

Ik zet de boel in elkaar buiten de auto en doe er een stukje rond staal in. Vervolgens schuif ik de hele cominatie over de as is in de auto. Dan ringetje en clip erop. vervolgens de kopp. kabel erop.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby Roald » Sun 25 Aug 2013 17:01

Ha jacques, ja zo'n manier had ik ook zitten bedenken maar helaas niks van dat formaat van 'hulpas' tot mijn beschikking.
Maar goed gerrit heeft even geholpen met het pedaal dus die zit er nu in.
Bleek het achteraf dus toch de kabel te zijn we hebben er even voor moeten zoeken om te vinden wat het was.

Net onder de steun van het luchtfilter huis heb je nog zo'n rubber klemblok zitten en die was kapot gegaan en gaan schuiven, had zelfs de rubberachtige bescherm huls van de buiten kabel helemaal opgestroopt :(
Lekker dan voor een 3 maanden oude kabel.... :gun:
Echt geluk had ie gewoon een reserve koppelingskabel bij ik ff mazzel!!!
Dus eind goed al goed, 16v rijd weer alleen jammer dat ik het pedaal voor niks heb vervangen, najah heb ik iig een reserve!

Zal morgen nog wel een foto van de oude kabel hier posten.
Ga wel terug met oude kabel na 3 maanden en amper een paar duizend vind ik toch wel dat ik een punt heb.
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Geert » Sun 25 Aug 2013 17:05

ik heb het zelfde gehad met een hagelnieuwe originele renault koppelingskabel. Ook binnen een paar maand. Toen een imitatie item gepakt en die doet het nog steeds perfect. Heb wel altijd een reserve kabel bij me.
Geert
 
Posts: 3868
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Roald » Sun 25 Aug 2013 18:02

Ga ook maar eens een koppelingskabel in de kofferbak mee nemen.
Voordeel van dit hele verhaal is wel dat ik er nu heel handig in ben geworden die koppelingskabel te vervangen :lol:
2 keer los gehaald en vast gezet in 24 uur tijd :p
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Ronald1916V » Sun 25 Aug 2013 21:32

Roald wrote:Ok ik heb het oude pedaal+stel mechanisme er uit grekregen, tis ff priegelen als je het voor het eerst doet maar ok das gelukt.

Alleen de volgorde van het monteren loop ik even tegen aan, je hebt er heerlijk veel ruimte daar bij de pedalen mij niet heus.

Ik heb geprobeerd eerst de twee busje en die plastic pootjes en al op de as te schuiven zodat alles al goed zit ivm die nokjes op de busjes, uitsparingen in die plastic pootjes die het tandwieltje op zijn plek houden.
Maar dan heb je daar dus niet genoeg ruimte om dat veertje aan dat plastic tandwieltje te hangen achteraf.

Heb ook geprobeerd om dat plastictandwieltje met pootjes, veertje en al er op te krijgen maar dat lukt ook niet echt dan moet je de zooi onder spanning gaan monteren, resultaat is dat alles alleen maar weg schiet.

Kortom iemand een idee hoe ik het beste dit kan gaan aanpakken ?

alvast bedankt,

Roald


Haha, probeer 't zelfde eens maar dan met een rolkooi er in. :lol: da's ook de reden dat ik de zooi er uit getrokken heb en cup-megane spul gemonteerd heb. Die heeft gewoon een vast pedaal met kabel er aan en een stelmoertje bij de koppelingshevel. Ik knikkerde altijd de bestuurderstoel er uit en op mn rug languit onder het dashboard kruipen :D

Ik trek die hele pen er altijd een stuk uit, die plastic dopjes met je vingers bij elkaar houden en dan die pen er doorheen drukken.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Mon 26 Aug 2013 4:30

Ha kijk dat cup megane spul is er dan makkelijker in te krijgen, wat een naar K@%$! systeem om te monteren is dat stel mechanisme zeg :p
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Roald » Mon 26 Aug 2013 6:04

Dit was er dus gebeurd met de kabel:

Image

Je ziet dat die plastic houder rechts los gelaten heeft en de beschermhuls van de kabel een stukje opgestroopt. :discrunt:
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Ronald1916V » Mon 26 Aug 2013 7:51

Nu begrijp ik waarom ik een telefoontje van je gemist heb, zat in de auto. wou nog terugbellen maar is er even helemaal bij in geschoten. is 't nog nodig ? of kom je er wel uit zo. :)
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Roald » Mon 26 Aug 2013 8:27

Klopt , nee is niet meer nodig tis al opgelost, Gerrit had gelukkig nog een nieuwe kabel liggen, he really saved my day :smile:

Alleen jammer dat ik het zelf niet eerder had gezien omdat ik gewoon stomweg te lui was om de hele kabel er uit te halen en daardoor de verkeerde conclusie had getrokken dat het stel mechanisme van de koppeling kapot was :bonk:

Najah wat ik al eerder zei nu weet ik precies hoe ik het koppelingspedaal moet uit en inbouwen en de kabel los krijgen van het pedaal kost me nu nog maar 5 minuten, en mocht het stel mechanisme eens kapot gaan dan heb ik nog een complete reserve set liggen :P
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Entity_Razer » Mon 26 Aug 2013 19:41

ff een "dom" vraagje dat denkelijk al 30 keer gepasseerd is maar de zoek functie levert me geen concrete info op:

Voor een R19 (Phase 2 maar denk niet dat dit uit maakt ?) zoek ik een bumperlip, ik heb er gewoon GEEN nu :p

Iemand wat aanraders ? Ik wil niet te groot of te laag of weet ik veel maar gewoon "netjes" en wat meer dan die drie-ledige snor dat ze normaal af fabriek hebben :p

En de belangrijkste vraag:

Productcodes om te bestellen :lol:

Was eerst aan het denken aan een cupra lip zoals op clio 2's ook wel eens voorkomt maar ... geen idee of het wat is op zo'n 19 en het moet er ook nog iet of wat leuk uit zien :lol:
Entity_Razer
 
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby Willem-Jan » Mon 26 Aug 2013 19:58

Je kan een Laguna 1 lip monteren, of een originele 19 16V lip. Ik zal even zoeken naar codes.

Lagunalip: 77 00 818 802

19 16V: 77 01 367 301 (denk ik)
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5594
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Postby FS1 » Mon 26 Aug 2013 20:33

ik zou dat er gewoon af laten zoals bij de gewone r19 (ph2)

Image
FS1
 
Posts: 321
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Postby Roald » Mon 26 Aug 2013 20:54

Persoonlijk vind ik de laguna lip het mooiste staan op een PH2 19 16v.

Image[/URL]
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Martijn Kool » Mon 26 Aug 2013 21:05

uit proportie die laguna lip, orgineel staat het mooist vind ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Gerrit79 » Tue 27 Aug 2013 10:44

Graag gedaan het was een makkelijk te maken als je het materialen standaard in auto heb
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Postby Entity_Razer » Thu 29 Aug 2013 10:57

Er is licht in de duisternis !

Compbrake maakt solid-topmounts voor de R19 (nuja .. ."generische" maar ze passen wel gewoon) als je de maten door geeft en via GAZ (of andere) kan je top-hats bestellen (zo van die lampenkap toestanden).

zodat je op zoiets uit komt:

Image

Heb mijn solid-topmounts met uniballs al in bestelling staan en als GAZ mijn formaat top-hat nu heeft dan komt het compleet slim (D)
Entity_Razer
 
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby jacques » Fri 30 Aug 2013 16:19

Ik heb voor de zekerheid maar een extra koppelingskabel gekocht. Ik had ook al eens een nacht in een hotel moeten doorbrengen omdat de kabel brak en ik er niet een op voorraad had. Een vraag: Hoelang moet dit stuk zijn?

Image
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerrit79 » Sat 21 Dec 2013 15:55

de interval van ruitenwisser achter kapot wat moet ik vervangen
dacht zelf de complete motor
maar voor het geval dat het iets anders is bespaar ik misschien wat tijd
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Tom » Sat 21 Dec 2013 16:10

de wisser doet het wel maar dus niet op de interval?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Bas » Sat 21 Dec 2013 20:42

Relais kapot?
User avatar
Bas
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 3946
Joined: Mon 8 Jan 2001 0:00
Location: Om de hoek
Car: Revell 11T 1:1

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerrit79 » Sat 21 Dec 2013 21:24

hij doet het wel maar moet shakelaar vast houden ander staat die half wegen op het raam
rij er al 1 jaar mee rond heeft ook geen haast
heb nog achter klep met alles er op liggen wou heb een keer maken als ik er tijd voor heb
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Willeon de Zoete » Sun 5 Jan 2014 20:43

Als de passagiersdeur niet 'meedoet' met de centrale vergrendeling, is het een kwestie van deurpaneel demonteren, bedrading nalopen, motortje controleren en de boel smeren?
Volgens mij wil hij wel, maar is de 'kracht' er niet meer.

En als de mistlampen niet branden, maar in de tellerbak wel het controlelampje aan is, moet ik dan bij de zekering of relais zoeken? Of zou de schakelaar kapot zijn, ondanks dat je de aan-uit schakeling wel ziet in de tellerbak?
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 7014
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Gerrit79 » Mon 6 Jan 2014 10:41

Als de deur niet 'meedoet' met de centrale vergrendeling
heb ik ook wel is gehad bij bestuurders kant was smeren oplossing gebeurde vooral met koud weer.

mistlampen misschien gewoon kapot ?
User avatar
Gerrit79
 
Donateur
Posts: 87
Joined: Sat 3 Dec 2011 18:02
Location: Breda
Car: 19 16v PhII

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Roald » Mon 6 Jan 2014 11:26

Zou de mistlampen aanzetten en kijken of je met de multimeter spanning krijgt.
Roald
 
Posts: 1729
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Willeon de Zoete » Mon 6 Jan 2014 11:35

Ok, nog een vraag.

Als je een 19 16V voltankt en hij stinkt daarna vooral IN de auto naar benzine, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Lekkage van de vulhals? Zit er een overloop op? Of is het de ontluchting?
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 7014
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Chris » Mon 6 Jan 2014 13:03

Willeon, heb je die mooie phase 1 gekocht?! (Y)

Maak anders even een topic aan! (I)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21987
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby -jo- » Mon 6 Jan 2014 15:04

Willeon de Zoete wrote:Ok, nog een vraag.

Als je een 19 16V voltankt en hij stinkt daarna vooral IN de auto naar benzine, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Lekkage van de vulhals? Zit er een overloop op? Of is het de ontluchting?


identieke rubber k*tring als bij een clio. Waarschijnlijk heb je daar een lekkage.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Willeon de Zoete » Mon 6 Jan 2014 15:44

Chris wrote:Willeon, heb je die mooie phase 1 gekocht?! (Y)

Maak anders even een topic aan! (I)


Waarom denk je dat, inspecteur Heemskerk? Omdat ik wat vragen stel over een 19 16V? :p

Goed geraden hoor, topic komt nog wel als ik ff meer tijd heb. En wat foto's heb gemaakt. (Y)



-jo wrote: identieke rubber k*tring als bij een clio. Waarschijnlijk heb je daar een lekkage.


En wat kan ik daar aan doen?
Ring is te vervangen? Of moet je dan de complete tank verwijderen?

Of gewoon minder vol tanken? :-(
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 7014
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Jochem de Haas » Mon 6 Jan 2014 17:31

Ja dat...en dat je interesse hebt in mijn ph 1 motorkap....
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14130
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Mon 6 Jan 2014 17:46

Ik heb het ook gehad en uiteindelijk bleek na lang zoeken en veel vervangen, dat het 6mm nippelje bij de vulhals was afgebroken. Ik heb toen op een stukje koperen pijp M6 draad getapt en die heb ik in de vulhals gedraaid met Loctice en slangetje erweer op en probleem was opgelost.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Return to Renault 19



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron