ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
toen ik mij 19 kocht ging ik voor eerste keer tanken en kwam benzine er ook uitlopen
ze hadden benzine pomp vervangen maar die ring niet goed aangedraaid + kapje van boven ook niet terug gezet
2 weken benzine dampen in auto gehad
ze hadden benzine pomp vervangen maar die ring niet goed aangedraaid + kapje van boven ook niet terug gezet
2 weken benzine dampen in auto gehad
Is de massa strip op de versnellingsbak universeel of is deze te bestellen?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Thanx.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Vanmiddag is de drukgroep van mn 5 1.8 16v overleden,
wie heeft er een goed adres waar ik een complete set op de kop kan tikken?
Ben voornemens om direct de distributie te vervangen en de waterpomp,ook hiervoor graag een interessante aanbieder.
wie heeft er een goed adres waar ik een complete set op de kop kan tikken?
Ben voornemens om direct de distributie te vervangen en de waterpomp,ook hiervoor graag een interessante aanbieder.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Heb ik idd ook bij gekeken maar ze bieden voor de distributie 4 verschillende setjes aan.
Wat zit daar onderling voor een verschil in behalve de prijs.
Handleiding is niet noodzakelijk, maar extra info is altijd welkom.
Wat zit daar onderling voor een verschil in behalve de prijs.
Handleiding is niet noodzakelijk, maar extra info is altijd welkom.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Ik zou voor SKF of Contitech gaan en dan de hele set. Spanrollen + distr. riem. Waterpomp is discutabel. Zelf voel ik op de pomp speling heeft op de as. Zo ja vervangen, zo nee laten zitten. Je kunt er altijd bij. Hij zit niet in de lijn van de distr. riem.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
En vergeet de oliekering achter het vliegwiel nit. zou niet de eerste keer zijn dat een blok er 2x uit moet....
Project: GTT Blue Sport
Is de olie pijlstok voor een phase1 nog leverbaar?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Wat is de maat van de fusee gaten h.o.h.?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
gokje 58mmAlpine schreef:Wat is de maat van de fusee gaten h.o.h.?
Project: GTT Blue Sport
Heb fusee s onder mn 5-16v met een hart maat van 52
Heb een GAZ schroefset klaar liggen maar die past niet, deze is 54 en dat zijn al mn losse fusee s en schokbrekers ook.
Heb een GAZ schroefset klaar liggen maar die past niet, deze is 54 en dat zijn al mn losse fusee s en schokbrekers ook.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Net ff snel na gemeten.
Clio 16v met abs, 54 mm
gtt 54 mm
Was het niet zo dat de fusee's van een 1.4 en lichtere clio's (1) 52 mm fusee's hebben. Staat mij iets van bij in ieder geval.
zou kunnen dat ze die ook onder een 5 hebben gehad weet ik niet.
enne de clio2 cup of ragnotti hadden 58 mm fusees dacht ik nu we het er over hebben.
Clio 16v met abs, 54 mm
gtt 54 mm
Was het niet zo dat de fusee's van een 1.4 en lichtere clio's (1) 52 mm fusee's hebben. Staat mij iets van bij in ieder geval.
zou kunnen dat ze die ook onder een 5 hebben gehad weet ik niet.
enne de clio2 cup of ragnotti hadden 58 mm fusees dacht ik nu we het er over hebben.
Project: GTT Blue Sport
Dat zou dan goed kunnen, het was een 1.4
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Fusees wisselen is toch ook het werk niet marcel. Aandrijfas los, rembrackets los van het fusee, fuseekogel los en de 2 bouten bovenop je schokbreker en je tild de hehe boel er tussenuit.
Project: GTT Blue Sport
Och nee daar lig ik ook niet wakker van.
Was van mening dat alle R5 fusee s gelijk waren dus dat viel even tegen
Was van mening dat alle R5 fusee s gelijk waren dus dat viel even tegen
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
die fout heb ik bij een clio ook al eens gemaaktAlpine schreef:Och nee daar lig ik ook niet wakker van.
Was van mening dat alle R5 fusee s gelijk waren dus dat viel even tegen
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Wat is een goede waterpomp voor de 19 16v? SKF, VALEO? iemand ergens betere/mindere ervaringen mee? dank alvast
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Zijn de Beru UXF56 goede/geschikte bougies voor de 16v?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
heel slim
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
77.00.746.375 240 euro excl btw in 2005 Ik zou een NGK kopen ben je 50 euro klaar (met stekker eraan!) en heb je een nulletje achter de komma bij emissietest.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Even een vraag voor de techneuten:
Heb een 16v cabrio fase 2 staan die af en toe spontaan extreem verhoogd stationair gaat lopen.
De ene keer zo rond de 2000 met uitschieters naar 4000.
Het toerental blijft daar ook hangen tot ik het contact verbreek met ingetrapt koppeling, laat ik dan de koppeling weer opkomen loopt de auto weer normaal.
Al verwisseld/vervangen/gemeten:
* tps afgesteld op 0,14v
* stappenmotor gewisseld
Als de motor verhoogd stationair loopt dan kan ik aan alle stekkers en slangen prutsen maar het daalt niet.
Iemand een idee waar ik de oorzaak kan vinden?
Heb een 16v cabrio fase 2 staan die af en toe spontaan extreem verhoogd stationair gaat lopen.
De ene keer zo rond de 2000 met uitschieters naar 4000.
Het toerental blijft daar ook hangen tot ik het contact verbreek met ingetrapt koppeling, laat ik dan de koppeling weer opkomen loopt de auto weer normaal.
Al verwisseld/vervangen/gemeten:
* tps afgesteld op 0,14v
* stappenmotor gewisseld
Als de motor verhoogd stationair loopt dan kan ik aan alle stekkers en slangen prutsen maar het daalt niet.
Iemand een idee waar ik de oorzaak kan vinden?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36
Probeer es een (nieuwe) andere accu?
Als die slecht of leeg is geeft dat de gekste symptomen; de pas 6 jaar oude Citroen van mn vriendin had al 2 jaar verschijnselen zoals jij ze beschrijft, en nog diverse bijverschijnselen, maar de garage (auto-van-de-baas) vond nooit wat. Opeens startte dat ding niet meer op dr werk, heeft de garagist m op een aanhanger naar zn garage gebracht, alles uitgelezen wat er uit te lezen valt, maar niks. Accu vervangen voor een splinternieuwe : klaar. Geen enkele storing meer en aanslaan, heel even rond de 1000 toeren draaien, dan terugvallen naar ongeveer 900, zoals het hoort.
Als die slecht of leeg is geeft dat de gekste symptomen; de pas 6 jaar oude Citroen van mn vriendin had al 2 jaar verschijnselen zoals jij ze beschrijft, en nog diverse bijverschijnselen, maar de garage (auto-van-de-baas) vond nooit wat. Opeens startte dat ding niet meer op dr werk, heeft de garagist m op een aanhanger naar zn garage gebracht, alles uitgelezen wat er uit te lezen valt, maar niks. Accu vervangen voor een splinternieuwe : klaar. Geen enkele storing meer en aanslaan, heel even rond de 1000 toeren draaien, dan terugvallen naar ongeveer 900, zoals het hoort.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als je het armpje van de tps beweegt slaat die dan af?
Ja dan slaat de motor af.
Zal vanavond de accu eens wisselen kijken wat dat brengt.
Zal vanavond de accu eens wisselen kijken wat dat brengt.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Je zou de ecu ook eens kunnen controleren op vochtschade, en dan met name de printplaat zelf.
Er loopt een draad buiten de kabelboom om waarvan ik niet weet waarom.
Die loopt vanaf de accu naar het relais van de brandstofpomp en dan vanaf een zekering in de relais box rechtstreeks naar de stekker van de Ecu.
Misschien zit er idd wel een probleem in de Ecu, is die van een fase2 gelijk aan een fase1?
Die loopt vanaf de accu naar het relais van de brandstofpomp en dan vanaf een zekering in de relais box rechtstreeks naar de stekker van de Ecu.
Misschien zit er idd wel een probleem in de Ecu, is die van een fase2 gelijk aan een fase1?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
nee is anders heb nog een fase 2 liggen zonder eprom maar met een voet waar een losse eprom in kan