Dumpvalve plaatsen
Hallo jongens, ik ben nieuw hier op het forum en nog niet zo goed haha .
Maar ik heb eergisteren een GTT Fase 2 gekocht en wou lekker als eerste een dumpvalve plaatsen. Maar ik heb dus geen idee waar je dat zou moeten plaatsen en welke het beste is voor dit blokje??
Ik hoop dat ik wat reacties krijg!!
PS : Als ik iets fout doe op het forum gewoon zeggen! ^^
Bedankt!!
Maar ik heb eergisteren een GTT Fase 2 gekocht en wou lekker als eerste een dumpvalve plaatsen. Maar ik heb dus geen idee waar je dat zou moeten plaatsen en welke het beste is voor dit blokje??
Ik hoop dat ik wat reacties krijg!!
PS : Als ik iets fout doe op het forum gewoon zeggen! ^^
Bedankt!!
Je kunt de dumpvalve plaatsen tussen de slang die van je intercooler naar de carburateur loopt. Die snijd je dus ergens doormidden en met behulp van een t-stuk plaats je de dumpvalve. De vacuumslang die aan de bovenkant aan je DV vast zit, moet je met behulp van een klein t-stuk op het slangetje tussen je ontsteking en je carburateur plaatsen.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ik heb een forge zuigerdumpvalve erop zitten.. lekker geluid, aansluitset erbij genomen en alles zit erbij!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
http://www.mbcarperformance.com
als je nog vragen ofzo hebt, gewoon even bellen naar Maurice van MB!
als je nog vragen ofzo hebt, gewoon even bellen naar Maurice van MB!
Kan ik dan het beste deze nemen?? http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 450ff067b8
Of zit daar geen aansluitings kit bij? Is eventueel wel zelf te maken toch ?[/google]
Of zit daar geen aansluitings kit bij? Is eventueel wel zelf te maken toch ?[/google]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
nope maurice geeft alleen korting bij groepsaankopen volgens mij...
Riël's post was meer algemeen bedoeld dan?
Riël's post was meer algemeen bedoeld dan?
Sjjjj
Hoe ver zijn ze doorgerot? Je kunt 'overzet'dorpels kopen en die erin laten lassen, zoals ik heb laten doen. Je kunt er ook voor kiezen om alleen de slechte delen aan te pakken. De eerste optie is misschien beter, maar het komt er wel op neer dat je meer geld kwijt bent aan laswerk en er hoogstwaarschijnlijk spuitwerk aan te pas komt.
Hoe ver wil je gaan??
Hoe ver wil je gaan??
Nou die overzet dorpels lijken me idd wel handig!!
Ja bestuurderskant is toch wel gatenkaas bijna maar heeft Teun de Beun een plaat op gelast wat "volgens apk goed is"... .
Alleen als ik nieuwe dorpels of die overzet dorpels nog aan kan komen.. Toppie!
Ja bestuurderskant is toch wel gatenkaas bijna maar heeft Teun de Beun een plaat op gelast wat "volgens apk goed is"... .
Alleen als ik nieuwe dorpels of die overzet dorpels nog aan kan komen.. Toppie!
In principe zou je het bij elke automaterialenboer moeten kunnen bestellen. Heb ik ook gedaan en die zijn jqua pasvorm toch best goed te noemen.
Als je de delen bij de dealer zou willen halen, zul je een compleet achterscherm en een voorste dorpel moeten bestellen. Dat kost je per kant een dikke 350 euro. Afrader dus...
Als je de delen bij de dealer zou willen halen, zul je een compleet achterscherm en een voorste dorpel moeten bestellen. Dat kost je per kant een dikke 350 euro. Afrader dus...
Heb je wel eens het forum gewoon doorgelezen daar vind je ook wel antwoord op ál je vragen.
Ze passen op de phase 2, en je moet de ouwe er met een slijptol uit slijpen en de nieuwe er netjes inlassen, goed behandelen, en klaar. T zijn imitatiedorpels, ze komen vast niet op de millimeter uit. MAar een goede plaatwerker weet daar wel raad mee Soms moet je ook de binnendorpel aanpakken, als je de buitendorpel ervanaf hebt. Hier kun je gewoon een stuk plaatwerk in lassen. Eveneens goed afwerken.
Ze passen op de phase 2, en je moet de ouwe er met een slijptol uit slijpen en de nieuwe er netjes inlassen, goed behandelen, en klaar. T zijn imitatiedorpels, ze komen vast niet op de millimeter uit. MAar een goede plaatwerker weet daar wel raad mee Soms moet je ook de binnendorpel aanpakken, als je de buitendorpel ervanaf hebt. Hier kun je gewoon een stuk plaatwerk in lassen. Eveneens goed afwerken.
Jongens ik ga een HKS dumpvalve plaatsen om mijn 5je, Alleen 1 vraag...Die aansluiting voor op een slang he : http://www.h2mracing.se/webbutik/images/sqvII.jpg
Dese dus... Moet je dan gewoon een gaatje in de turboslang naar carb maken en erin proppen... lijkt me toch erg overduidelijk dat dat gaan lekken??? HELLUP?? En hij gaat zo te zien een aardig stuk die slang in... Krijg ik er dan nog wel geluid door.. lijkt mij dat al die lucht er gewoon langs gaat en niet die opening dan in zeg maar...
Dese dus... Moet je dan gewoon een gaatje in de turboslang naar carb maken en erin proppen... lijkt me toch erg overduidelijk dat dat gaan lekken??? HELLUP?? En hij gaat zo te zien een aardig stuk die slang in... Krijg ik er dan nog wel geluid door.. lijkt mij dat al die lucht er gewoon langs gaat en niet die opening dan in zeg maar...
Zoals je hier kkunt zien moet je de DV monteren met behulp van een T-stuk en een stukje slang...
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... %20kit.jpg[/img]
Ik zou niet weten hoe je dit wil doen zonder aansluitsetje.
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... %20kit.jpg[/img]
Ik zou niet weten hoe je dit wil doen zonder aansluitsetje.