Megane Rs225 Pieter

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Hallo allemaal,

ben al een tijdje lid op dit forum en dacht word wel eens tijd om me voor te stellen, heb in maart 2013 een megane rs gekocht, ben werkzaam bij Renault, dus wist er al wel wat van, heb een tijdje met een demo van dit model gereden, en was toch op zoek naar een goed onderhouden auto om privé mee te rijden. heb zelf een lease auto, dus mijn vrouw rijd hoofdzakelijk met deze RS, en vond deze op internet
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AF3CUANF.jpg[/img]

dus samen met mijn vrouw op pad, en met de auto gereden, er mankeerde wat kleine dingen aan die ik bij aankoop wel opgelost wou hebben, dus dat geregeld en 2 weken later de auto opgehaald. in tussen tijd dat we de auto hadden wel wat problemen gehad, maar wel onderling met bedrijf waar auto weg komt netjes opgelost gelukkig. de auto had bij aanschaf wat lak beschadigingen en restyle werk dus dat heb ik er zelf laten uithalen, o.a. voorbumper hoek beschadigd, en lakbeschadiging op voorbumper, dus auto z.s.m. naar spuiter gedaan om het te laten verhelpen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJV7U3UZ.jpg[/img]

ook was de beugel in de stoel afgebroken en stoelvulling kapot, dus ook die vervangen en laten herstellen, airco bleek het niet te doen, en dus ook laten afvullen op hoop van zegen, maar bleek gewoon leeg te zijn, in april gevuld en nu nog steeds werkend!!. was eigenlijk wel op zoek naar wat andere velgen, en oude velgen laten herstellen en gebruiken voor winterbanden, heb voor de 18 inch trophy velgen gekozen in het antraciet wat ik geweldig vind staan
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-F47DQGPB.jpg[/img]

moest er wel een eindje voor rijden, maar vond het zeker de moeite waard, dus nieuwe wielsensoren besteld, en zomerbanden omlaten zetten op trophy velgen en ventielen inlezen (geen problemen met ventielen gehad, en vind het mooi origineel)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4EPACEDV.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7OVTK4U.jpg[/img]



aangezien ik wel vaker op auto's dumpvalve had zitten, toch overwogen om op de RS ook maar weer 1 besteld
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JTKMBXVZ.jpg[/img]


aangezien mijn glaasjes van kentekenverlichting waren vergaan heb ik daar nieuwe voor besteld en de originele buislampjes vervangen voor led verlichting
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3N4CAUW.jpg[/img]


ook nog een foto van mijn hobby auto en rs (samen 399pk)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQZJWAAM.jpg[/img]


er zullen in de tijd nog wel wat update's komen,

to do list
- verlagingsveren rond 2cm
- kijken naar andere audio, zitten nu pioneers in deuren maar niet naar het zin
- aanpassing aan uitlaatsysteem

ook zit er sinds kort een forge intercooler op. auto is inmiddels gechipt via RS Tuner die ik heb aangeschaft. het meest recente vermogen wat op bank gemeten is zit op 260pk en 388nm koppel!!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

welkom! Mooie rs heb je daar en de bebop velgen staan erg goed (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Goed dat het gelukt is... :beer:

Welkom bij RTC Pieter, prachtige RS heb je! Geniet ervan! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Welkom!! Mooie RS!! (Y)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Welkom Pieter,
Mooi kleur op je RS...
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Welkom bij de RTC Pieter. Leuk dat er steeds meer mensen uit de buurt bij komen (Y)
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Welkom hier! :D
Ook weer een mooie kleur.
Met erg mooie velgen!

Volgens mij gaat iedereen de oude RS velgen gebruiken als winterset ;) :D
Renault Clio III RS
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Welkom! Erg gave RS met leuke updates! (Y) :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

MooiMooi hoor; Hoop je nog es tegen te komen :D
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Ja haha moeten maar een keer meeten
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Welkom nog (Y)
Trust me. I know what I'm doing.
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

heb vorige week de Milltek catback eronder gekregen, wat een mooi geluid zit er nu in, miste echt een beetje geluid. vooral beneden 3000 toeren is hij mooi rustig en daarna begint hij steeds meer. ook de roffel en ploffen die eruit komen zijn echt super
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi ding!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
cabriault
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
Car: R19 1.8 16v cabrio
Locatie: Kampen

Gave auto zeg.
RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

na een tijdje offline te zijn geweest nu dan even weer een berichtje van mijn kant. helaas heb ik na een jaar rijden en 13000km rijden weer motorische problemen :discrunt: . en staat de auto op het moment bij een monteur van renault in de schuur wegens een motor wissel. kon een motor kopen compleet met turbo e.d. voor een relatief goede prijs en slechts 3000km aantoonbaar. dus als het goed is rijd hij op korte termijn weer. uiteraard veel werk, direct distributie met waterpomp weer vervangen aangezien de motor eruit is. maar wil de auto wel gewoon houden dus heb de moeite en kosten ervoor over. zal binnenkort wel even wat foto's uploaden
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das vervelend!

Wat waren de problemen precies?
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Vorig jaar de koppakking en nu weer. vorig jaar cilinderkop gevlakt en gereviseerd. maar waarschijnlijk door nu te hoge compressie er weer uit. maar het is wel lekker dat je weet dat je er nu weer even tegenaan kan
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Dacht dat deze blokken zo goed waren, tenminste, dat is toch zo?
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Prima...
Kan er altijd 1 minder zijn
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Dat zeker Jochem!

Balen Pieter, maar hopelijk kun je weer jaren vooruit met de nieuwe 225 paarden!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

ja inderdaad heb er nu al zin in. zijn er al geen 225 paarden meer maar iets meer :smile:
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

gister ook eindelijk een paar andere veren eronder laten zetten. wat een verschil om te zien, maar ook om te rijden, bochten minder overhellen e.d. echt een super vooruitgang. nu eigenlijk alleen nog de ramen achter licht tinten :grin: voor de rest eigenlijk geen aanpassingen meer in gedachten. inmiddels heb ik 1500km gereden met de nieuwe motor, hij heeft nog nooit zo mooi gelopen als nu (Y)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Mooi om te horen!! Top!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Hallo allemaal, zo even weer een verhaal met een update. Zoals de meesten weten heb ik mijn megane rs vorig jaar een full wrap gegeven wit metallic. omdat ik nogal snel ben uitgekeken op een auto, en deze wel heel goed bevalt ondanks de problemen wat ik ermee heb gehad. Heb inmiddels een andere radio geïnstalleerd een pioneer dubbel din app radio met een subtiele subwoofer onder de passagiers stoel om het geluid iets op te krikken. Heb vorige week ook mijn racekat binnen gekregen dus die moet er uiteraard zo snel mogelijk onder en dan stage 2 fastchip erin. Dus kan niet wachten tot er weer een afsteldag is
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Mooie updates Pieter! (Y)

Ziet er inderdaad super uit in het metallic wit. Kan me nog goed die grote muil van je RS vol afgevallen bladeren in mijn binnenspiegel herinneren op weg naar de Afsluitmeeting. Dat gaf een mooi contrast met het wit, helaas geen foto :-(
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Mooie auto zeg!, ben benieuwd hoe het er uit ziet in het wit!.
Welk interieur heb je in de RS?.
Jammer van de motor zeg!, deze motoren staan over het algemeen bekend dat ze sterk zijn.
Mss niet goed gelezen maar is er tijdens de motorwissel ook een andere koppeling in gegaan ivm de stage2 plannen?.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Afbeelding
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Zow dat staat hem goed zeg!.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Waar moet ik aan denken qua kosten voor zo'n wrap?
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Ziet er mooi uit toch? Ben niet zo handig met het foto's online zetten, heb er een nieuwe koppeling in zitten dus moet goed komen dacht ik. Heb vol lederen interieur met gewoon zwarte gordels erin zitten.
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Wat voor koppeling heb je er in zitten?
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Dat wou ik jou nog even vragen, jij rijdt ook op stage 2 toch? Heb er vorig jaar een nieuwe in laten zetten. Maar weet nu niet meer wat er in is gekomen. Wat heb jij er nu inzitten?
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Bij mij is de koppeling nog steeds standaard, Rij nog steeds met stage 1 maar heb wel alle modificaties voor stage 2 behalve de koppeling. 2 weken geleden 70mm downpipe van milltek laten monteren, hoop dat de dynodagen snel beginnen kan ik hem weer laten rollen wil eens zien of de downpipe wat winst heeft geboekt!! Had zonder de downpipe 235 pk en 384 nm op de wielen hopen dat er nog een paar pks bij komen :bang:
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Ik heb hem nog nooit in goes op de bank gehad, heb ook alles voor stage 2 alleen koppeling niet blijkt is gewoon originele in gekomen vorig jaar. Maar kijken wat er mogelijk is. Volgende keer zoiezo naar goes toe voor op maat afstellen. Eerst de racekat er maar even onder
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik meen dat Arno ....ook gewoon stage 2 rijd....met een standaard koppeling.
Hij heeft ff in mijne gereden( Helix koppeling) maar was die snel zal...
Plaats reactie