ACT: Algemeen Chat Topic
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik maak geen geintje hoor, deze motor zat aardig dicht gekoolt dus er is ws. nog wel aardig rustig mee gereden. tis de zoveelste F7P die ik los trek waar ze zo gaar er uit komen. Zegt genoeg..
ben dan toch wel benieuwd hoe die van mijn f7r er uit zien mocht ik de boel ooit open trekken
Iig gefeliciteerd met de aankoop!
Nu snel een mooie vervanger kopen!
Nu snel een mooie vervanger kopen!
Voorlopig eerst rustig rond kijken.
Wil een mooie sedan, het kan dus zowel een Renault 21 turbo worden, maar ook een Xantia turbo zoals ik eerder ook al heb gehad, verder heb ik nog niet echt een idee wat voor andere opvolger er kan komen.
Groetjess
Wil een mooie sedan, het kan dus zowel een Renault 21 turbo worden, maar ook een Xantia turbo zoals ik eerder ook al heb gehad, verder heb ik nog niet echt een idee wat voor andere opvolger er kan komen.
Groetjess
Er is een mooie 21 turbo tekoop van een bekende
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
En toch Ronald speelt er meer mee dan alleen die lagers zelf, ik kijk ze ook altijd even na als ik de kans heb. Maar ik heb ze ook gezien bij 2 & 3 ton waar nog helemaal niets aan te zien was. Dus of rijstijl of verkeerde olie of te lange verversing's interval.Ronald1916V schreef:Ik maak geen geintje hoor, deze motor zat aardig dicht gekoolt dus er is ws. nog wel aardig rustig mee gereden. tis de zoveelste F7P die ik los trek waar ze zo gaar er uit komen. Zegt genoeg..
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Een Nederlandse Fransman? Misschien iemand uit Den Bosch?Okkie schreef:Mijn renault 5 is zojuist verkocht.
De nieuwe eigenaar is een liefhebber van renault, heeft al 3 5jes gehad, en is een fransman.
Was al met al erg gezellig. maar zonde om me 5je te zien weg rijden!
Ciaoo
daarom ben ik benieuwd hoe die van mij er uit zien.Maarten-Jan schreef: En toch Ronald speelt er meer mee dan alleen die lagers zelf, ik kijk ze ook altijd even na als ik de kans heb. Maar ik heb ze ook gezien bij 2 & 3 ton waar nog helemaal niets aan te zien was. Dus of rijstijl of verkeerde olie of te lange verversing's interval.
altijd netjes warm gereden maar warm wel mee getrapt. ook gaat er gewoon action olie in de laatste 20 dkm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
jacques schreef:Hij moet ook een NL Burger Service nummer anders kan hij hem niet in NL op naam zetten. Ik weet dit van al mijn Engelse collega's die in NL wonen en al dan niet een BSN hebben.Jean-Paul-S schreef:Hij moet een nl paspoort of rijbewijs hebben, anders moet hij hem op frans kenteken hebben.
Het is volgens mij niet mogelijk om hier officieel te wonen zonder nl paspoort, in ieder geval niet voor eeuwig?!
Als je een paspoort hebt uit nl heb je ook een bsn, hetzelfde geld voor je rijbewijs.
Of bedoel je wat anders?
antoine schreef:Een Nederlandse Fransman? Misschien iemand uit Den Bosch?Okkie schreef:Mijn renault 5 is zojuist verkocht.
De nieuwe eigenaar is een liefhebber van renault, heeft al 3 5jes gehad, en is een fransman.
Was al met al erg gezellig. maar zonde om me 5je te zien weg rijden!
Ciaoo
Nee het was uit hoogvliet.
Werkt nu ongeveer 10 jaar op nederlandse bodem, heeft sinds een paar jaar een huisje hier. begreep ik uit zijn vrij net geprobeerde nederlands
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien boven de 2 ton waarbij ze nog fris waren. een F7P in ieder geval niet en daar heb ik er al heel wat van uit elkaar gehad.Maarten-Jan schreef:En toch Ronald speelt er meer mee dan alleen die lagers zelf, ik kijk ze ook altijd even na als ik de kans heb. Maar ik heb ze ook gezien bij 2 & 3 ton waar nog helemaal niets aan te zien was. Dus of rijstijl of verkeerde olie of te lange verversing's interval.Ronald1916V schreef:Ik maak geen geintje hoor, deze motor zat aardig dicht gekoolt dus er is ws. nog wel aardig rustig mee gereden. tis de zoveelste F7P die ik los trek waar ze zo gaar er uit komen. Zegt genoeg..
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Ronald, ongetwijfeld zelfs een stuk meer als ik, maar toch heb ik wel frisse F7P lagers gezien bij 2 ton. Nou ja, preventief vervangen is sowieso verstandig daar gaat het om.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hier nog een berichtje:Adrian schreef:Heeft iemand ervaring met deze video scope?
http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... ir=catalog
http://www.amt.nl/Nieuws/Op-inspectie-met-SnapOn.htm
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat had ik idd al gelezen Tom, maar ben benieuwd of iemand praktijk ervaring heeft met deze scoop.Adinsx schreef:Hier nog een berichtje:Adrian schreef:Heeft iemand ervaring met deze video scope?
http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... ir=catalog
http://www.amt.nl/Nieuws/Op-inspectie-met-SnapOn.htm
Wat gebruiken jullie voor endoscopen in de werkplaatsen?
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
@adrian
Nee klopt, is ook al een ouder bericht. Op ons forum is er geen 'ervaringen' topic over.
Is het niet handig een vakbeurs te bezoeken en daar wat info te vragen etc?
Nee klopt, is ook al een ouder bericht. Op ons forum is er geen 'ervaringen' topic over.
Is het niet handig een vakbeurs te bezoeken en daar wat info te vragen etc?
Laatst gewijzigd door Adinsx op do 21 jul 2011 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ik vraag het toch hier en niet aan AMT Ik bedoel ermee te vragen, aan de monteurs die hier rondhangen, wat zei gebruiken op hun werk.Tom schreef:Heeft AMT werkplaatsen?
Wil je zo'n ding prive aanschaffen? Daar lijkt het me een tamelijk duur stukje gereedschap voor.
en wat maakt de prijs jouw uit? Het is verrekte handig om een diagnose te stellen.
@Riel had dat stuk ook gelezen maar wilde hier nog even peilen voor wat gebruikerservaring met de Snap-on BK 5500A of de Maxscan MV201
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Wij hebben ook zo'n ding op het werk ( merk weet ik even niet ).
Maar het is verdomd handig met diagnose stellen met bijv koppakking, kleppen krom ect
Alleen wel even kijken hoe en wat, we hadden er eerst 1 die was te overbelicht. Dus als ik in de cillinder keek had ik wit beeld door de weerkaatsing van de cillinderwand.
Maar het is verdomd handig met diagnose stellen met bijv koppakking, kleppen krom ect
Alleen wel even kijken hoe en wat, we hadden er eerst 1 die was te overbelicht. Dus als ik in de cillinder keek had ik wit beeld door de weerkaatsing van de cillinderwand.
Wij hebben op het werk Iplex borescope's. Echter voor dat bedrag kan je een mooie auto kopen
Is dat niet zelf te bouwen door een of andere goedkope mobiel met camera te nemen, de camera los te solderen en die draden te verlengen
Alles is mogelijk. Dan zit je alleen nog met het verlichtingsprobleem...
Neu hoor, een ledje bovenop een flexibel stukje frotten is ook geen rocketscience toch.
Een camera+ een ledje word toch alweer een stuk groter.
En hoe ga je de bundel nog een bocht om sturen?
Ik zeg: niet zelf kloten maar gewoon kopen
En hoe ga je de bundel nog een bocht om sturen?
Ik zeg: niet zelf kloten maar gewoon kopen
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
In dat ding zit een camara en ledje en de kabel is 4 mm doorsnede + flexibel
Of de camera zit in het kastje samen met het ledje en dat gaat via een glasvezelkabel naar het uiteinde
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Bedankt voor de aanvullingen Ga de Snap-on maar proberen
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Jij hebt zeker veel scrapheap challenge gekeken op discovery channelRiël schreef:Neu hoor, een ledje bovenop een flexibel stukje frotten is ook geen rocketscience toch.
Ha nog makkelijker Dan hoef ik alleen maar een stuk glasvezeldraad op mijn foon te plakken!tutuur schreef:Of de camera zit in het kastje samen met het ledje en dat gaat via een glasvezelkabel naar het uiteinde
Hier is op vrijdagmiddag al regelmatig gebonk op kantoor te horen. Echt hard. We gingen ervanuit dat hier bij het Philips-fabriekje geheid werd (daar wordt gebouwd). Zo'n bonken waren dat af en toe. Een echt mysterie, zelfs de huisbaas wist het eigenlijk niet en de verdieping twee boven ons had ook al dit soort geluiden.
Vandaag dus wederom, en we werden wel benieuwd wat het was, want bij het fabriekje was het vrij rustig en het leek toch echt van boven te komen.
Bedenk, we hebben een behoorlijk serieus, modern kantoor in Centrum Eindhoven (de Admirant). Dus wij naar boven aan de huurders daar vragen of zij iets hoorden of er iets van wisten. Een leuke mevrouw:
"Ow, horen jullie dat dan?" Euh... ja... "Ja, wij hebben laatst een zomerborrel gehad, en daar deden we spijkeren. Dat vonden we zo leuk" ... " dat we dat op vrijdagmiddag wel eens doen met de borrel".
Staat daar een boomstronk midden op kantoor ahhahaha en maar meppen. Leek wel alsof ze daar met een voorhamer op bonkten WE hebben er goed om kunnen lachen
Vandaag dus wederom, en we werden wel benieuwd wat het was, want bij het fabriekje was het vrij rustig en het leek toch echt van boven te komen.
Bedenk, we hebben een behoorlijk serieus, modern kantoor in Centrum Eindhoven (de Admirant). Dus wij naar boven aan de huurders daar vragen of zij iets hoorden of er iets van wisten. Een leuke mevrouw:
"Ow, horen jullie dat dan?" Euh... ja... "Ja, wij hebben laatst een zomerborrel gehad, en daar deden we spijkeren. Dat vonden we zo leuk" ... " dat we dat op vrijdagmiddag wel eens doen met de borrel".
Staat daar een boomstronk midden op kantoor ahhahaha en maar meppen. Leek wel alsof ze daar met een voorhamer op bonkten WE hebben er goed om kunnen lachen