ACT: Algemeen Chat Topic
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ga jij ff mensen bij de openingsmeet weglokken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zonde zeg:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... xqkcoi.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... xdrequ.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... xrfql2.jpg[/img]
Iemand nog een 1.6 16v Initiale op LPG met 125.000km kopen? Ben benieuwd of ie total loss wordt verklaard...
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... xqkcoi.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... xdrequ.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... xrfql2.jpg[/img]
Iemand nog een 1.6 16v Initiale op LPG met 125.000km kopen? Ben benieuwd of ie total loss wordt verklaard...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ai!!! watskeburt? Hoop dat jij wel in orde bent?
P.s, Dci kopen?
P.s, Dci kopen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja met mij is niks...iedereen was verder OK. Gevalletje kop-staart. Ik en mijn achterligger (Scenic) remden op tijd. Een Opel Insignia vergat te remmen en klapte er volle vaart achterop. Ik heb nog de minste schade in elk geval. Scenic en Insignia zijn sowieso total loss...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Goed om te lezen dat het met jou iig goed gaat! En de auto, sja balen man! Helaas is de dagwaarde nooit evenredig met de vervangingswaarde
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gadver, balen man. Hopen dat hij niet total loss wordt verklaard.
gezien dat achterscherm zal het toch wel einde verhaal zijn vrees ik... Wellicht weer rijdbaar maken en met plaatwerkschade verkopen? Levert wellicht meer op.
Balen is het zeker martijn!
Balen is het zeker martijn!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, economisch total loss issie nu al. Ik wacht even schade taxatie af van de expert. Kijken wat ik er voor terug zou kunnen krijgen. Er is niks vergelijkbaars nu rechtsreeks te koop (Initial op LPG en 125.000km). Een Initiale benzine met 125.000 ligt rond de €3500 en hopelijk kunnen ze hem vanwege de 1 jaar oude LPG installatie nog wat hoger krijgen, maar veel hoop heb ik niet.
Moeilijke keuze wordt het zeker. Ik kan deze laten opknappen en vrolijk doortuffen, zij het niet dat daarvoor de dagwaarde min restwaarde die ik uitgekeerd krijg te weinig is (lees: er moet zeker €1000 bij). Of ik lever deze in voor de dagwaarde en zoek een benzine Initiale (sorry, maar ik wil echt alleen maar die uitvoering) en gooi daar weer LPG (lees: kost me zeker €1600 alleen voor LPG inbouw) of ik zoek naar een andere Renault met al LPG erin en een respectabele km-stand (lees: ik heb nu 2x een Megane gezien met ~150.000km waar ik dan nog zo'n €1000-€1500 extra op moet bijleggen).
Was ik gisteren maar in bed blijven liggen...
Moeilijke keuze wordt het zeker. Ik kan deze laten opknappen en vrolijk doortuffen, zij het niet dat daarvoor de dagwaarde min restwaarde die ik uitgekeerd krijg te weinig is (lees: er moet zeker €1000 bij). Of ik lever deze in voor de dagwaarde en zoek een benzine Initiale (sorry, maar ik wil echt alleen maar die uitvoering) en gooi daar weer LPG (lees: kost me zeker €1600 alleen voor LPG inbouw) of ik zoek naar een andere Renault met al LPG erin en een respectabele km-stand (lees: ik heb nu 2x een Megane gezien met ~150.000km waar ik dan nog zo'n €1000-€1500 extra op moet bijleggen).
Was ik gisteren maar in bed blijven liggen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Balen he zoiets, daar word je met oudere auto's bijna nooit beter van.
Probeer te versieren dat je een taxateur op locatie laat komen, ik heb daar persoonlijk wel een goeie ervaring mee.
Zo kon ik met die man tenminste mijn verhaal doen, iets met emotionele waarde, die LPG die je er zelf in hebt laten zetten etc, dan kom je sneller tot een reële prijs.
Probeer te versieren dat je een taxateur op locatie laat komen, ik heb daar persoonlijk wel een goeie ervaring mee.
Zo kon ik met die man tenminste mijn verhaal doen, iets met emotionele waarde, die LPG die je er zelf in hebt laten zetten etc, dan kom je sneller tot een reële prijs.
He balen, daar gaat mijn kans om de Clio aan een clublid kwijt te kunnen
Ik hoop dat je er naar omstandigheden nog een beetje gunstig uitkomt Martijn!
Ik hoop dat je er naar omstandigheden nog een beetje gunstig uitkomt Martijn!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm... dat is mooi balen zeg. Geeft altijd een berg gedoe, en dan nog het financiële deel waar je meestal niet beter van wordt...
Succes
Succes
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wat steven zegt kan inderdaad nooit kwaad! Plus dat ik destijds met mijn Megane heb aangegeven dat ik een auto nodig heb voor mijn werk en daardoor een investering heb gedaan voor de komende 2 a 3 jaar, die me nu ontnomen was. Het zal geen duizenden euro's schelen, maar de dagwaarde die ik er destijds voor gekregen heb, was 1000 eu hoger dan de standaardprijs. Het is de moeite van de poging waard denk ik!
(Kun je niet een Initiale kopen en de blokken omleggen...?)
(Kun je niet een Initiale kopen en de blokken omleggen...?)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb nu gevraagd of de expert aankomende donderdag langs kan komen, dan ben ik zelf ook vrij. Wil er inderdaad gewoon bij zijn en mijn verhaal doen. Precies wat jij zegt Haas, ik wil dat er rekening wordt gehouden met mijn investering van een jaar geleden.
We zullen zien...beter wordt je er hoe dan ook niet van.
Alles ombouwen kan altijd, maar ik heb daar echt ff geen zin en tijd voor
We zullen zien...beter wordt je er hoe dan ook niet van.
Alles ombouwen kan altijd, maar ik heb daar echt ff geen zin en tijd voor
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
- Car: Megane Cabrio F4R746
- Locatie: Melkweg
Onthoudt dat je in deze óók de 'penningmeester' bent, geen overhaaste beslissingen nemen. Wacht de exepertise eerst af en bekijk ook welke 'opkoper' / schadebedrijf het hoogste biedt. Voor de (zgan) LPG-tank dient eveneens met een bepaalde restwaarde rekening te worden gehouden (ligt de ringtank door de klap niet 'knel' ?).
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel
Ik zit sinds twee weken naar Clio RS'jes te kijken als potentiele kandidaat. Ik heb nog nooit een Clio RS V6 gezien in het wild en ga ik zondag een stukje rijden, komt er een voorbij vlakbij Elburg Wat een monsterlijk dik ding zeg. Was op groene platen.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Succes met de afhandeling Martijn! inderdaad of een goed schadebedrijf hebben die een goed verhaal voor je doen, of zelf aanwezig zijn kan helpen. Facturen die je investering(en) aantonen helpen ook altijd, al word je er met oudere auto's nooit beter van helaas. Ik neem aan dat je alles goed uitgezocht hebt wat betreft recht op vervangend vervoer (voor een aantal dagen bij total loss) enzo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vandaag is de expert geweest, ze hadden geen tijd (lees: zin) om bij te bellen en op mij te wachten. Ik was dus niet bij de expertise aanwezig
Expert heeft me naderhand nog wel even gebeld, maar gaf ook al aan dat het een aardige schade is voor een relatief 'oude' auto...maargoed, hij begreep mijn verhaal wat betreft kilometers en investering LPG installatie. De factuur van inbouw heeft hij er ook bij gehad en ik heb de kilometerstand doorgegeven (tellerbak en boordcomputer doen het niet...zekering is eruit geklapt).
4 werkdagen wachten op het rapport (dan zijn ook de biedingen gedaan) en dan hoor ik wel wat voor verlies ik ga lijden.
Vervangend vervoer is optie Paul, maar dan wordt max. 75% vergoed door de verzekering van de tegenpartij. Nou, dan is de Twingo gebruiken die er toch staat een makkelijkere keus (voorlopig).
Expert heeft me naderhand nog wel even gebeld, maar gaf ook al aan dat het een aardige schade is voor een relatief 'oude' auto...maargoed, hij begreep mijn verhaal wat betreft kilometers en investering LPG installatie. De factuur van inbouw heeft hij er ook bij gehad en ik heb de kilometerstand doorgegeven (tellerbak en boordcomputer doen het niet...zekering is eruit geklapt).
4 werkdagen wachten op het rapport (dan zijn ook de biedingen gedaan) en dan hoor ik wel wat voor verlies ik ga lijden.
Vervangend vervoer is optie Paul, maar dan wordt max. 75% vergoed door de verzekering van de tegenpartij. Nou, dan is de Twingo gebruiken die er toch staat een makkelijkere keus (voorlopig).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Je wordt er nooit beter van..... Klote altijd zeg...
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Waarom wordt dat maar voor 75% vergoed door de verzekering v/d tegenpartij? dat is toch raar of niet...
klote van de aanrijding Martijn. Hopelijk vind je nog een andere initiale.
ps, heb net ook een donatie gedaan
ps, heb net ook een donatie gedaan
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Wellicht dat iemand het hier weet;
Een collega van me heeft een Peugeot 407 waarbij de onderste fuseekogels vervangen moeten worden. Moet de nieuwe kogel echt geperst worden of is dat met een beetje kracht van hamer/krik ook te doen met het fusee op de auto?
Ik kom nogal tegenstrijdige verhalen tegen, maar mijn boerenverstand zegt me dat dat nooit heel lastig kan zijn om dat met wat precisie en een hamer op zijn plek te slaan op de auto.
(Het is geen onwil, maar heb geen pers tot mijn beschikking )
[img]http://clube407.com/images/ParagemBox/D ... ior/11.jpg[/img]
[img]http://i134.photobucket.com/albums/q116 ... ics037.jpg[/img]
Een collega van me heeft een Peugeot 407 waarbij de onderste fuseekogels vervangen moeten worden. Moet de nieuwe kogel echt geperst worden of is dat met een beetje kracht van hamer/krik ook te doen met het fusee op de auto?
Ik kom nogal tegenstrijdige verhalen tegen, maar mijn boerenverstand zegt me dat dat nooit heel lastig kan zijn om dat met wat precisie en een hamer op zijn plek te slaan op de auto.
(Het is geen onwil, maar heb geen pers tot mijn beschikking )
[img]http://clube407.com/images/ParagemBox/D ... ior/11.jpg[/img]
[img]http://i134.photobucket.com/albums/q116 ... ics037.jpg[/img]
Als je nu dat lager voorzichtig opwarmt tot een graadje of 50-70 (dat kan het gerust wel hebben) en bij voorkeur ook nog even ergens een CO2 blusser lenen, dan kun je 'm er zeker met gemak opkrijgen. Wel zorgen dat je het vochtvrij houd en probeer in 1x goed hard te meppen.
Vladimir hier lijkt het erg makkelijk af te gaan, zie @7:33
Fusee goed schoonschuren, beetje vet eraan en dan zou het moeten gaan?
Als ik een (bijvoorbeeld) Clio RS zie rijden of staan in Zwolle, welke bekend is in het register, heeft het dan zin om een fototje te maken voor het register? Fiets nu regelmatig langs een redelijk knappe Phase 1 (Clio RS 2) namelijk.