Hatsikidee! Toch maar weer een èchte GTT [ontkoppelen]

Vertel hier alles over je project.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Blokje gaat sowieso uit elkaar.
Gaan nieuwe bussen/zuigers/etc in. (drijfstangen afhankelijk van de staat van de huidige, maar sowieso opgeknapt)
Lijkt mij een mooie gelegenheid om meteen alles te laten balanceren.
Onbalans is onbalans...natuurlijk wordt dit effect versterkt door de hoeveelheid toeren die je draait, maar het veroorzaakt naar mijn mening altijd extra slijtage. (en vibratie)
Vliegwiel ga ik nog even over nadenken. Maar misschien kan een mooi vers vliegwiel geen kwaad. (baat het niet dan schaadt het niet...)
Ga (op dit moment) geen extreme dingen doen met het blokje. Maar wil gewoon een net geheel. Iets dat lang mee gaat en zo soepel als het maar kan loopt. Met misschien nog wat ruimte voor toekomstplannen....

Net het ding weer opgehaald van de APK.
Ruitenwissertjes vervangen en twee adviespuntjes: olielekkage (... :p ) en speling op een stuurkogel.
Lekkende remdrukverdeler is niet eens ter sprake gekomen. (was ook minimaal...maar toch).
Oftewel....hier zit een zeer tevreden eigenaar van een gekeurde GTT te typen! :smile: (Y)

Bijna zonde om het ding uit elkaar te halen................. :p
Maar dat is toch precies wat we gaan doen! :lol:

to be continued....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

eerste goodies beginnen ook binnen te komen... :smile:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Lekker bezig! Als ik dat geweten had.. heb 2 dagen geleden mijn spal ventilator(volgensmij dezelfde) vervangen voor een zwaarder exemplaar.. die had je voor weinig over kunnen nemen! :~ (Y)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Heb je dat hitteschild bij de dealer gehaald of ergens anders?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Kom je nu mee Niels..... :p

Johan; CGB
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nog even een paar dingetjes...

- koppakking?
Welke? (standaard/versterkt/dikker? )

- brandstofpomp
Upgraden?
Heb niet lang geleden een verse standaard Bosch (2.5bar?) pomp onder mn TRT gehangen dus als het niet noodzakelijk is om te upgraden gebruik ik die gewoon.
Weet dat er mensen zijn die een sterkere pomp gebruiken, maar vraag me af of dat nut heeft....(tenzij je echt hoge druk/vermogen gaat draaien....)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Stel jezelf een realistisch doel qua vermogen Krijn. Ik heb ook gekeken naar balanceren van complete drijfwerk (krukas i.c.m. vliegwiel) maar werd me ook afgeraden. Kosten wegen niet op tegen het (niet eens merkbare) verschil. Elk vliegwiel is in de basis al gebalanceerd, dus je gaat daar echt verder niks aan merken. De rest van het zaakje draait ook gewoon netjes z'n rondjes. Als je nou een >7000+rpm hoog vermogen 1/4 mijl C1J wil bouwen...ok, maar voor straat ga je daar echt niks mee bereiken.

Ik zou het blokje lekker open trekken en bekijken. Drijfstangen zijn ook hufterproof dus daar is een nieuw setje ook haast overbodig (tenzij er zware slijtage te zien is natuurlijk). Nieuwe bussen, zuigers en veren is altijd goed. Koprevisie kan ook nooit kwaad. Wellicht scherper nokkenasje met wat andere klepveren erop. Maar ga geen exclusieve dingen erop schroeven, dat is echt zonde. Een C1J is echt bulletproof als je deze goed af stelt en onderhoudt.

Ik heb zelf gekozen voor een dikkere 1.9mm koppakking i.v.m. hogere turbodrukken (>1.2 bar dus wilde de compressieverhouding wat lager hebben) en komt van CGB vandaan. Brandstofpomp upgrade is altijd mooi meegenomen, er zit bij mij een uprated Bosch exemplaar onder die ook bij CGB vandaan komt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bedankt Martijn. Advies wordt altijd gewaardeerd. (Y) Of ik het ook altijd opvolg is een tweede...(ben gewoon vreselijk eigenwijs... :p ) maar ik ga er in ieder geval nog even over nadenken en na praten.
Heb nu gewoon de kans om het goed aan te pakken en dan wil ik het het liefst ook gewoon ècht goed doen. Ongeacht of ik er iets van ga merken...
Gaat me echt niet alleen maar om vermogen. Hoef ook helemaal niet het onderste uit de kan te halen. Wil gewoon vooral dat het ding nog een keer 30 jaar rond blijft rijden!
Ik weet wel dat het erg verleidelijk is om je volledig te laten gaan met dingen die je uiteindelijk echt niet nodig hebt...
Probeer mezelf daar ook wel voor te behoeden. Maar misschien lukt dat soms niet helemaal... :smile:

Zat al naar die pakkingset van CGB te kijken. Zit ook een dikkere koppakking bij.
http://www.cgbmotorsport.net/head-gaske ... -176-p.asp
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Oké...volgende onderwerp...
Lamdba sondes
Wil graag de AFR af kunnen lezen dus wil er een wideband lambda in hebben.
Maar heb verder weinig ervaring met hoe dat precies in zn werk gaat...
Neem aan dat je een sensor ergens in het uitlaattraject plaatst?
Zijn er nog verschillende sensoren? Dingen waar ik rekening mee moet houden? Advies over de locatie/plaatsing van zo'n sensor?
Etc.... :smile:

Zoiets als dit?
http://m.ebay.nl/itm/AEM-DIGITAL-WIDEBA ... nav=SEARCH
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Meeste gebruiken inderdaad een AEM...heb zelf een Innovate. Wideband in de downpipe. Bij mij werd er gewoon een Bosch sensor en las-bung meegeleverd. Ben heel benieuwd naar het project verder, ik zie veel herkenbare probleempjes en dingetjes :D
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik gebruik hier ook de AEM. Erg fijne meter (Y) En ik blijf het roepen; de beste investering voor een goede betrouwbare motor. Zeker in het geval van een carb.

Sensor wordt gemonteerd op ongeveer 30-40cm na de turbo, dus in de downpipe (bij mij aan de bovenkant van de downpipe). Gezien de upgrades zou ik je ook kunnen aanraden om op zoek te gaan naar een 2,5" downpipe in plaats van het standaard pijpje. Vaak zit er in de dikke downpipe al een bung aangebracht waarin je de sensor kunt schroeven. Onder de auto kan ook, maar beste locatie is in de downpipe. En de bung er achteraf op laten lassen is ook goed te doen, de bung krijg je bij de meter erbij.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Voor je een dikke downpipe gaat bestellen, bedenk je eerst even wat voor turbo je gaat gebruiken.
verschillende flensen willen nog wel eens niet pasklaar zijn voor de verschillende downpipe's.
Er rijden hier ook meerdere met custom downpipes hierdoor. (denk aan joost, arco, ik zei de gek)

En wat martijn zegt, hier ook een AEM, :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Top mensen bedankt voor de reacties!
AEM it is....

Zit al een 2.5" downpipe op (op allebei de 5jes...) maar heb daar nooit een bung op zien zitten volgens mij.
Gaan we checken.
Anders lassen we de bijgeleverde bung erop.

Turbo is nog niet zeker. Ben ik me nog steeds in aan het verdiepen.
Maar dat komt wel goed. Kan altijd een downpipe laten aanpassen als alles eronder vandaan ligt.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Ik heb zelf innovate, werkt prima. Voordeel van zelf lassen is dat je de plek waar de sonde moet komen kan bepalen. Ik heb begrepen dat deze toch 50 tot 60 cm van de turbo af moet zitten.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

okido schreef:Ik heb begrepen dat deze toch 50 tot 60 cm van de turbo af moet zitten.
staat in de werkomschrijving van je afr-meter. :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik dacht ik neem voor het mooie ook meteen de andere meters van AEM.......
|:
Meteen bankroet........ :(
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hahahaha. Maar je bent lekker bezig. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Helaas vandaag dan toch het al zo gevreesde moment...
(U)
Niet meer in een versnelling te krijgen. :-(
Merkte al dat hij de laatste dagen steeds slechter ontkoppelde en zei nog tegen mezelf dat ik er beter eerst naar kon (laten) kijken voordat ik straks kon duwen..........
Maar toch eigenwijs en weer een stuk gereden.
Totdat ik in de stad aankwam en merkte dat hij wel heeel erg lastig in zn 1 te duwen was....
Volgende stoplicht er echt niet meer in te krijgen (rammen...).... Trok hem toen met veel moeite in zn twee en ben zo weggereden.
Stoplicht daarna was het over. Merkte het ook aan het pedaal. Veel te licht/slap ineens. Geen versnelling meer in te duwen...alleen maar knarsende tanden...... :~

Gelukkig vlak bij huis dus ik heb hem netjes een parkeervak ingeduwd en nog even gekeken of ik wat kon zien/voelen.
Helaas lastig te zien in je eentje wat er beweegt (en wat niet) als het pedaal wordt ingetrapt....
En ook was alles nog hartstikke heet, dus ik laat het even rusten.

Nieuwe koppeling-set is al onderweg dus misschien hang ik die er wel gelijk in.
Of ik vervoer hem naar de garage waar hij uit elkaar gaat en vervang hem als het blok er toch uit gaat.
Ga ik nog even over piekeren.
Misschien is het zelfs alleen de kabel of mechanisme ofzo....kan natuurlijk ook nog.
We gaan het zien.....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Alles ligt eruit...
Koppeling lijkt nog niet heel lang geleden te zijn vervangen.
Maar daarbij hebben ze het kennelijk nodig gevonden om de koppelingshevel te verneuken..... |:
Die moet dus vervangen worden.
Heeft iemand toevallig zo'n ding liggen zodat ik die op korte termijn over kan nemen?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hier nog even de "getunede" koppelingshevel/-vork....
Ik heb nog niemand gevonden die mij kan vertellen wat hier het nut van is.
Terwijl er toch duidelijk iemand moeite in heeft gestoken om hem op deze manier aan te passen......
|:
Afbeelding

Afbeelding


En hier nog even met een "standaard" vork ernaast... (met dank aan Joost (Y) (Y) )

Afbeelding


Duidelijk te zien ook dat het beugeltje dat het kunststof dopje vasthoudt is afgebroken.
Waarschijnlijk is door die combinatie van mankementen de boel onbruikbaar geworden.

Afbeelding

Zonde dat door zoiets lulligs de hele zooi er vroegtijdig uit moest..... Maar goed.
We kunnen in ieder geval weer verder.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Die is flink afgebeuld. (U)

Maar krijn heb je nu ook het "bolletje" mee vervangen? Want ik kan me niet voorstellen dat daar nog veel van over is... :lol:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het zooitje zit ondertussen weer in elkaar, maar hij ontkoppeld nog steeds niet zoals het zou moeten.
Nieuwe koppeling (incl. Drukgroep/lager) en nieuwe kabel gemonteerd.
Waar kan dit nou nog aan liggen dan???!
Pedaal is het enige dat ik nog kan bedenken, maar ik zie er zo niet aan wat er mis mee zou kunnen zijn.....

Alle ideeën zijn welkom!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zelfstelmechanisme van hey pedaal al los gehaald en op maximaal gezet?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Er zijn 2 type koppelingskabel.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Pedaal vervangen voor eentje die ik had liggen (en goed zou moeten werken...) maar nog steeds niet in orde.... :gun:

Hoe zet ik dat stelmechanisme op maximaal dan?

En hoe weet ik of ik de juiste kabel heb?
En is de verkeerde kabel te kort of juist te lang?

Ugh....wordt hier een beetje moedeloos van....
Zoveel werk en nul resultaat...
Nou jaaahh....hij ontkoppeld weer....Maar het houdt allemaal niet over...... :-(
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Kwam even een ander "projectje" tussendoor...
Zat al lang in mn achterhoofd en een paar weken geleden toch de knoop doorgehakt en zojuist een week in geleefd... :smile: :lol:
(nee...het is geen Renault...I know...maar toch wel heel erg leuk...)

https://goo.gl/photos/LaEo4WnuYjYpa4qD9

Afbeelding

Weer een 30+jaar oude roestbak erbij..... :(
Binnenkort ook een beetje opknappen hier en daar. Beetje roest weg werken etc. (the usual...)
Ligt een 1.9 TDI (AFN) uit een Passat in dus het rijdt heerlijk. Niks geen gepruttel over de snelweg, maar gewoon lekker kilometers maken.
Gaan we binnenkort even (een) mooie trip(s) mee maken!

Maar goed...genoeg "vervuiling"

De 5 staat momenteel gereed om uit elkaar te gaan.
Eerst helemaal strippen en volledig laten stralen.
Vrijwel alle nieuwe onderdelen zijn inmiddels binnen dus we gaan nu lekker aan de slag.
Binnenkort ook beginnen met het "looten" van de TR...
Aantal onderdelen gaan hergebruikt worden in de GTT.
Zodra er nieuws/foto's is/zijn meld ik me vanzelf wel weer.

Oh...koppeling werkte uiteindelijk weer....
Uurtje zitten klooien met het pedaal/stelmechanisme en toen deed hij het goed.
Maar vraag me niet wat ik nou exact heb gedaan.... :smile:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Erg leuk zo'n T3 camper! En gewoon een originele NL 85-er.
Lekker van genieten, maar ook gewoon een goede investering! (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Helaas is het geen originele fabrieks-camper...
Dus wat investering betreft niet het allerbeste.
Maar daar gaat het me ook niet om.
Gewoon een camper zoals ik hem wil. (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Gaaf zo'n Camper! Zat er toevallig vanmorgen 1 op facebook te bekijken.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hoog tijd voor een update...
De laatste maanden is de 5 volledig uit elkaar gehaald en gestript.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarna is de carrosserie naar de straler gegaan en is voorzichtig alles met soda kaal gemaakt.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/Rt9P4 ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/Vpowp ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/OTp9U ... 50-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/AwBuY ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/xGa5U ... 50-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/SFKQM ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/N31uk ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/vTfCq ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/2BS5Q ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/lIu56 ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/Sncy7 ... 00-h600-no[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/HKUzx ... 00-h600-no[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik zat erg te twijfelen of ik hem wel volledig wilde laten stralen aangezien hij er erg goed uit zag en vanwege het prijskaartje dat er aan hing.... :(
Maar ben erg blij dat ik het toch gedaan heb.
Komen toch altijd plekken naar boven die je eerst niet zag.
Deuk in het portier was al duidelijk toen de lak er nog op zat.
Maar hier en daar zijn toch wat plekjes/gaatjes naar voren gekomen.
Binnenzijde dorpels, accubak, bodem en krikpunten, binnenzijde achterschermen, etc, etc...
Allemaal zaken die je niet goed kon beoordelen omdat er van alles overheen gesmeerd zat en waarschijnlijk pas na enkele jaren zichtbaar zouden zijn geworden....door de nieuwe laklaag heen...... :~ :gun:
Maar goed, uiteindelijk is het echt best wel een harde kas. Ik heb ze vele malen erger gezien... Toch altijd even billen knijpen wat er uiteindelijk van je auto overblijft na zo'n behandeling....
Dus de hoeveelheid plaatwerk valt op zich heel erg mee.
Hier en daar wat gaten dichten en meteen wat nieuwe krikpunten erin.
Dat gaat helemaal goed komen.

Motor en bak gaan straks onder handen genomen worden voor een volledige revisie.
Als het plaatwerk klaar is kan de boel gespoten worden en dan kan het grote opbouwen gaan beginnen.
Heb ondertussen zo goed als alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld dus ik kan niet wachten tot alles weer in elkaar zit.
Heb alleen de grootste moeite om de raamrubbers te vinden van de portieren...(twee stuks per portier (binnen/buiten)).
Degene die erin zaten waren niet erg mooi meer... en Renault heeft ze niet meer.... dus mocht iemand iets weten dan hoor ik dat graag!

Ik heb nog VEEL meer foto's, maar die ga ik hier niet allemaal plaatsen.
Voor degene die het leuk vinden....
Hier kan je ze allemaal vinden (vanaf hoe hij er ooit bij stond na een aanrijding tot nu):
Foto's GTT rebuild
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Je pakt het grondig aan :worship:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ga je er s'winters weer mee rijden? Of houd je hem voor mooi weer?
Als je er niet mee in de winter rijdt zou ik de bodem gewoon mee spuiten en er geen teer producten op zetten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Deze auto gaat elke dag van het jaar gebruikt worden.
Het was inderdaad even de vraag wat ik met de bodem wilde doen.
Maar ik wil hem het liefst gewoon vol gesmeerd hebben. Ik kijk er toch niet tegenaan en roestpreventie heeft voor mij een hogere prioriteit dan looks...
Als het plaatwerk af is krijgt hij sowieso een volledige Dinitrol behandeling.
Ik wil gewoon echt voorlopig even geen roest meer zien op dat ding. Ben daar ZO klaar mee....
Een enkel gespoten bodem vind ik echt te riskant. De kans op steenslag en bijbehorende problemen vind ik gewoon te groot.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Mooi werk Krijn, goede keuze ook inderdaad.

Maar onder het teer zit wel lak straks toch? Want je zou ook nog kunnen overwegen de bodem te spuiten en daarna met een raptorpaint eroverheen. Toch net iets netter dan teer en net zo sterk.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Super!! Dat gaat leuk worden (L)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Plaats reactie