R5 Gtt nieuw leven inblazen
Ik moet nog bepalen of ik het op de oude wijze monteer. Daar hadden ze koperen buizen ertussen gemonteerd.
Fase 2 zal het anders worden. Dan kan ik altijd nog een watergekoelde turbo plaatsen en zijn de leidingen aanwezig.
Fase 2 zal het anders worden. Dan kan ik altijd nog een watergekoelde turbo plaatsen en zijn de leidingen aanwezig.
Koelslangen komen overmorgen binnen.
Daarnaast wil ik de imitatie grn trompet bestellen.
Iemand ervaring met hun? Of een ander adres?
http://www.gtturbo-online.fr/78-echappement
Daarnaast wil ik de imitatie grn trompet bestellen.
Iemand ervaring met hun? Of een ander adres?
http://www.gtturbo-online.fr/78-echappement
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Jammer dat op die site de imitatie trompet niet levrbaar meer is, die zoek ik ook nog (demperloos).
Alternatieven staan hier;
http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... -gra-inox/
Ik zou meteen een 63mm systeem kiezen. Inclusief dikke downpipe levert dat weer wat pk-winst op. Als je toch gaat vervangen
Alternatieven staan hier;
http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... -gra-inox/
Ik zou meteen een 63mm systeem kiezen. Inclusief dikke downpipe levert dat weer wat pk-winst op. Als je toch gaat vervangen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Volgens mij is hij nog wel leverbaar. Of bedoel jij het deel met de demper?
Zonder demper is als set leverbaar. Is group n dus denk 50 mm
Ik kijk even op de pagina van ax.
Heb nog een nette trompet demper liggen en losse trompetten. Dus misschien anders maar wat laten maken.
Zonder demper is als set leverbaar. Is group n dus denk 50 mm
Ik kijk even op de pagina van ax.
Heb nog een nette trompet demper liggen en losse trompetten. Dus misschien anders maar wat laten maken.
http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... o-621.html
Is rvs alleen 50 mm en trompet. Is deze kwaliteit minder dan die andere? Iemand ervaring?
Is rvs alleen 50 mm en trompet. Is deze kwaliteit minder dan die andere? Iemand ervaring?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Leuk project.
Kijk eens naar de achteras/trein. Als het goed is hebben ze er een stuk schuin uitgeslepen en weer vastgelast om de achterwielen meer camber te geven.
Leuk voor je bandenslijtage
Kijk eens naar de achteras/trein. Als het goed is hebben ze er een stuk schuin uitgeslepen en weer vastgelast om de achterwielen meer camber te geven.
Leuk voor je bandenslijtage
Koelslangen en nog wat delen waaronder de brandstof tank en pomp zitten gemonteerd. Ben nu bezig om de motor klaar te maken om te starten
- koelwatersysteem vullen.
- oliekoeler aansluiten.
- draad naar startmotor stekker aan maken
- olie verversen.
- beugeltjes etc monteren.
Nu wil ik dus de oliekoeler aansluiten.
Aan het blok zitten de twee leidingen die er naar toe moeten boven mekaar. Is er nog eentje voor aanvoer en de andere retour?
- koelwatersysteem vullen.
- oliekoeler aansluiten.
- draad naar startmotor stekker aan maken
- olie verversen.
- beugeltjes etc monteren.
Nu wil ik dus de oliekoeler aansluiten.
Aan het blok zitten de twee leidingen die er naar toe moeten boven mekaar. Is er nog eentje voor aanvoer en de andere retour?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Volgens mij niet op de oliecooler staat ook geen stoom richting en de aansluitingen zitten
aan een kant. Suc6!
aan een kant. Suc6!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Zijn daar ook plaatjes van hoe dat zit, cq wat er is weggeslepen en gelast? ik ben wel benieuwd (en heb nog een as over )Daaf (Davy) schreef:Leuk project.
Kijk eens naar de achteras/trein. Als het goed is hebben ze er een stuk schuin uitgeslepen en weer vastgelast om de achterwielen meer camber te geven.
Leuk voor je bandenslijtage
En een leuk project uiteraard
A een tijdje geen tijd. Vandaag de waterpomp los gehaald.
De motor loopt mooi alleen hij lekte langs de waterpomp sensor. Scheurtje in het huis.
Nieuwe waterpomp gemonteerd. Alleen de pakking tussen het blok en de pomp zat er niet bij.
Maandag maar eentje bestellen of zelf maken.
Na dit maar weer met het volgende klusje aan de gang.
De motor loopt mooi alleen hij lekte langs de waterpomp sensor. Scheurtje in het huis.
Nieuwe waterpomp gemonteerd. Alleen de pakking tussen het blok en de pomp zat er niet bij.
Maandag maar eentje bestellen of zelf maken.
Na dit maar weer met het volgende klusje aan de gang.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Eentje bestellen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gerry ...heeft het gedaan
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op zo 4 dec 2016 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
heb het gedaan bij de race vijf en het past.
maar ze zijn even breed.
maar ze zijn even breed.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Niets mis mee
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nooit t voordeel gezien van die heat zooi.
Gewoon hitte schild van de ph2 ziet er beter uit dan een ph1.
Gewoon hitte schild van de ph2 ziet er beter uit dan een ph1.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zou de downpipe gewoon inpakken. Is vooral gericht op je startmotor / aandrijfashoezen. Het wordt al heet genoeg daar.
Welke uitvoering heb je besteld? Met einddemper of open eindpijp?
Heb hetzelfde systeem en mét demper:
Zou liefst alsnog de open eindpijp willen hebben, alleen zonde dat ze die niet los verkopen
Welke uitvoering heb je besteld? Met einddemper of open eindpijp?
Heb hetzelfde systeem en mét demper:
Zou liefst alsnog de open eindpijp willen hebben, alleen zonde dat ze die niet los verkopen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Pasvorm is vrij aardig. De bocht over de achteras is wel kiele-kiele vanwege de diameter, maar verder ben ik er wel tevreden over.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Update:
60 mm downpipe zit er op. Uitlaat systeem zit er ook deels onder.
Nu kijken welke maat siliconenslang er op de turbo moet voor het openluchtfilter in een behuizing achter de koplamp.
Daarna de rest vh lijstje afwerken.
60 mm downpipe zit er op. Uitlaat systeem zit er ook deels onder.
Nu kijken welke maat siliconenslang er op de turbo moet voor het openluchtfilter in een behuizing achter de koplamp.
Daarna de rest vh lijstje afwerken.
nee wel een achterste
tuurlijk, je moet er alleen wat grotere gaten in de holle ruimte boren. Dus leeg trekken en schoon maken en laten zien aan een galvaniseerder. wat zijn mening is.
de meeste mensen die laten zo'n ding poedercoaten en dan wax/tectiel in de holle ruimtes
tuurlijk, je moet er alleen wat grotere gaten in de holle ruimte boren. Dus leeg trekken en schoon maken en laten zien aan een galvaniseerder. wat zijn mening is.
de meeste mensen die laten zo'n ding poedercoaten en dan wax/tectiel in de holle ruimtes
Zo weer een update.
[img]http://i67.tinypic.com/292v96e.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/2rxcxtk.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/292v96e.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/2rxcxtk.jpg[/img]
Mocht er interesse zijn in het verloop van mijn project :
[img]http://i64.tinypic.com/2eeybtd.jpg[/img]
[img]http://i68.tinypic.com/iw3hvb.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/n5jv9w.jpg[/img]
[img]http://i66.tinypic.com/2dkephs.jpg[/img]
[img]http://i68.tinypic.com/2vmj96t.jpg[/img]
[img]http://i65.tinypic.com/2lderdh.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2eeybtd.jpg[/img]
[img]http://i68.tinypic.com/iw3hvb.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/n5jv9w.jpg[/img]
[img]http://i66.tinypic.com/2dkephs.jpg[/img]
[img]http://i68.tinypic.com/2vmj96t.jpg[/img]
[img]http://i65.tinypic.com/2lderdh.jpg[/img]