Tuur's JS Clio R450T

Vertel hier alles over je project.

Re: Tuur's JS Clio R430

Postby okido » Tue 26 Sep 2017 14:48

Wat een beest Tuur! (Y)

Al enig idee hoe snel je de 0-100 km/h doet?
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 363
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: Tuur's JS Clio R430

Postby tutuur » Tue 26 Sep 2017 15:28

Dat heb ik nog niet gemeten, al blijft het natuurlijk een fwd dus heel schokkend snel zal het niet zijn.....
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R430

Postby Arno S. » Tue 26 Sep 2017 15:52

Ik zeg, een Kadjar 4x4 kopen en daar de Clio shell opbouwen, met jouw Megane motor (0)
Je project is nou toch al bijna af, moet wel een beetje uitdagend blijven (D)
Arno S.
 
Posts: 536
Joined: Thu 24 Nov 2011 19:00
Location: Zegveld

Re: Tuur's JS Clio R430

Postby tutuur » Tue 26 Sep 2017 16:10

Hahaha, als ik iets 4x4 ga bouwen dan ga ik sowieso geen prul van Renault gebruiken!

Nee, ik heb te veel te doen in te weinig tijd dus veel rigoureuzer zal het nu niet gaan worden
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R430

Postby Maarten-Jan » Wed 27 Sep 2017 5:45

Scheelt dat de 4x4 prul op de Kadjar niet van Renault is maar van Nissan :p
Maarten-Jan
 
Posts: 4557
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Tuur's JS Clio R430

Postby Arno S. » Wed 27 Sep 2017 12:54

Dank Maarten-Jan, Tuur - that's settled than :bang:
Arno S.
 
Posts: 536
Joined: Thu 24 Nov 2011 19:00
Location: Zegveld

Re: Tuur's JS Clio R430

Postby tutuur » Sun 22 Oct 2017 14:28

Gister weer even op de testbank bezig geweest, inmiddels 510nm en 450pk 8) Dit gaat zo blijven tot aankomende winter, dan gaat de motor er weer uit voor wat upgrades.

Image

Image
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Joost van der Hammen » Mon 23 Oct 2017 9:24

:worship: nog filmpjes van op de vermogensbank?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2411
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Thies » Mon 23 Oct 2017 16:27

Ziet er goed uit nu!

Waarom zou je nog meer vermogen en koppel willen ? Met het gewicht van de auto doet meer vermogen niet echt goed mijn inziens en hou je niet meer op de weg, zeker bij een voorwielaandrijver.
Thies
 
Posts: 172
Joined: Fri 23 Sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Alpine » Mon 23 Oct 2017 17:24

Niet omdat het moet maar omdat het kan :worship:
Alpine
 
Posts: 1458
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby antoine » Tue 24 Oct 2017 7:25

Volgende optie... ombouwen naar 4 x4 :-) vraag maar eens aan Marcel Neuy op facebook hoeveel dat werk dat is.
antoine
 
Posts: 7692
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Tue 24 Oct 2017 16:09

Joost van der Hammen wrote::worship: nog filmpjes van op de vermogensbank?


Nope, helaas.....

Thies wrote:Ziet er goed uit nu!

Waarom zou je nog meer vermogen en koppel willen ? Met het gewicht van de auto doet meer vermogen niet echt goed mijn inziens en hou je niet meer op de weg, zeker bij een voorwielaandrijver.


Er is prima mee te rijden hoor, upgrades aanstaande winter zullen dat overigens nog beter gaan maken. Vermogen vind ik prima zo, wil alleen het koppel nog wat hoger en eerder hebben!

antoine wrote:Volgende optie... ombouwen naar 4 x4 :-) vraag maar eens aan Marcel Neuy op facebook hoeveel dat werk dat is.

Haha, je hoeft me niks uit te leggen hoor, weet precies hoeveel werk dat is :p Maar nee, dit is prima te doen op de voorwielen :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Thies » Wed 25 Oct 2017 0:03

Thies wrote:Ziet er goed uit nu!

Waarom zou je nog meer vermogen en koppel willen ? Met het gewicht van de auto doet meer vermogen niet echt goed mijn inziens en hou je niet meer op de weg, zeker bij een voorwielaandrijver.


Er is prima mee te rijden hoor, upgrades aanstaande winter zullen dat overigens nog beter gaan maken. Vermogen vind ik prima zo, wil alleen het koppel nog wat hoger en eerder hebben!

Nog wel echter deed ik ook maar 5000KM met voorbanden op een dergelijke setup en rond de 550Nm. Meer vermogen en koppel was geen must, en dat zelfs bij een zwaardere auto!
Thies
 
Posts: 172
Joined: Fri 23 Sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Wed 25 Oct 2017 13:47

Dat is fijn om te weten dat jij dat niet wilde, ik wel :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Thies » Wed 25 Oct 2017 19:16

tutuur wrote:Dat is fijn om te weten dat jij dat niet wilde, ik wel :lol:


Maar je legt niet uit wat je er mee denkt te bereiken. Is het niet meer omdat het alleen maar kan ?
Thies
 
Posts: 172
Joined: Fri 23 Sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Wed 25 Oct 2017 20:32

Geef mij eens een reden waarom ik uit zou moeten leggen, wat ik met mijn auto wil doen?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Thies » Thu 26 Oct 2017 3:06

tutuur wrote:Geef mij eens een reden waarom ik uit zou moeten leggen, wat ik met mijn auto wil doen?


Je moet niets, is toch interessant ? Waarom laat je alles anders uberhaubt zien in een topic, je vraagt immers om aandacht op die manier ? (0)
Thies
 
Posts: 172
Joined: Fri 23 Sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Thu 26 Oct 2017 7:30

Er zijn meerdere redenen waarom ik dit hier deel, waar waardering voor het werk zeker 1 van is.

Ik kreeg alleen uit de manier waarop je reageert niet echt het idee dat je oprecht geïnteresseerd bent, eerder dat je een aanleiding zoekt om mijn mening te weerleggen.

Maar goed, bij deze mijn beredenering: het vermogen is prima op de weg te krijgen, ware het niet dat ik het koppel nog wat laat in vind komen. Gezien de originele ecu niet in staat is een turbo als deze knap aan te sturen in closed loop boost control blijf ik gebonden aan open loop control. Daarbij is een direct resultaat van meer duty cycle een hogere turbodruk en een lagere boost threshold. Daarbij ga ik ook proberen de vvt werkend te krijgen wat voor nog meer bottom end en een lagere boost threshold zal zorgen.

De rest van de upgrades kom ik vanzelf weer een keer mee, dan wordt het allemaal nog wat duidelijker ;-)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Thies » Thu 26 Oct 2017 17:52

Loop je dan inmiddels niet tegen de limitaties van je bak aan ? Niet dat de bak het niet aan kan maar meer dat je verhouding optimalisatie nodig hebben om het totaal resultaat te optimaliseren ?

Ik denk dat je closed/open loop opzich geen probleem moet opleveren, je gaat bij dergelijke setups denk ik niet meer een closedloop willen behouden. Verschilt uiteraard wel met je doel, het is een auto, geen dragracer hoewel je best kan sprinten ;)
Thies
 
Posts: 172
Joined: Fri 23 Sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Wed 1 Nov 2017 17:11

Heb je enig idee hoe lang die bak is? Daarmee is een theoretische top van 300km/h mee te halen, ik denk niet dat ik ooit de ballen heb om dat uit te proberen :p

Ik snap niet zo goed wat je met de laatste opmerking bedoeld, waarom zou ik geen closed loop boost control willen gebruiken volgens jou?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Thies » Fri 3 Nov 2017 18:46

tutuur wrote:Heb je enig idee hoe lang die bak is? Daarmee is een theoretische top van 300km/h mee te halen, ik denk niet dat ik ooit de ballen heb om dat uit te proberen :p


Theoretisch als in ??, wellicht lukt het in de praktijk net of je gaat er gewoon overheen ? Mijn auto liep er makkelijk overheen. Het ligt aan je vermogen en de aerodynamica hoe makkelijk het uiteindelijk echt gaat maar over het algemeen kan je zeggen dat het lastig wordt vanaf de 270-280 naar de 300 en daarboven.. en dat ligt dus ook aan je bak in combinatie met je vermogen. Ding kan nog zo lang zijn maar als de rest niet mee werkt wordt het toch lastig.

Ballen ? 250 echt niets met de juiste auto, met jouw gewicht zou het niet echt een scary beleving moeten zijn.

Ik snap niet zo goed wat je met de laatste opmerking bedoeld, waarom zou ik geen closed loop boost control willen gebruiken volgens jou?

[/quote]

Je hebt je eigen antwoord al gegeven, het kan problemen geven en met dergelijke type turbo's en hoge boost is de vraag of je het nog wel nodig hebt.
Thies
 
Posts: 172
Joined: Fri 23 Sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Sat 4 Nov 2017 7:30

Theoretisch als in dat ie bij de 300km/h in de toerenbegrenzer zal lopen. En omdat ik het nog niet uitgeprobeerd heb zeg ik theoretisch, alhoewel ik vrijwel zeker weet dat ie het wel gaat halen. We zullen zien of ik ooit de kans krijg op de duitse autobahn :)

Closed loop boost control is altijd voordelig, je kunt de turbo er sneller mee op laten spoelen en het houdt de druk veel stabieler, het is dus juíst een voordeel met een grote turbo! Enige ‘probleem’ wat er zou kunnen zijn is dat ik het met de originele ecu niet voor elkaar krijg, maar dat zou simpelweg betekenen dat ik het niet heb, en niet dat er iets kapot zal gaan oid. Maar gelukkig zijn daar ook standalone boost controllers voor (Y)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Fri 24 Nov 2017 20:29

Eindelijk een filmpje van de uitlaat, met dank aan het broertje van Franc voor het editen. God wat ga ik dit geluid missen deze winter!

User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Thies » Fri 24 Nov 2017 21:50

tutuur wrote:Eindelijk een filmpje van de uitlaat, met dank aan het broertje van Franc voor het editen. God wat ga ik dit geluid missen deze winter!



Hoezo missen ? Die auto moet rijden dus gewoon lekker knallen... er is altijd wat beter te bouwen, maken, tekoop eventueel!

/me had wel fun hoor met die setup op de voorwielen en lekker glad, leer je tenminste van rijden!
Thies
 
Posts: 172
Joined: Fri 23 Sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby NicoK » Fri 24 Nov 2017 22:30

En dat voor een 4 cilindertje. :gun: :grin: Mooi man! :worship:

Nieuwe project deadline op 8 april? ;-) (Y)
User avatar
NicoK
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 497
Joined: Sun 21 Feb 2016 17:27
Location: Makkum
Car: Clio 2.2 1.2 8V

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Roald » Sat 25 Nov 2017 7:37

Lekker hoor! 8) (Y)
Roald
 
Posts: 1702
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby StephRS » Sat 25 Nov 2017 10:51

:D Lekker!
StephRS
 
Posts: 215
Joined: Sat 21 Nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Sat 25 Nov 2017 17:48

NicoK wrote:En dat voor een 4 cilindertje. :gun: :grin: Mooi man! :worship:

Nieuwe project deadline op 8 april? ;-) (Y)


Ik hoop eerder al maar ja, dan moet ie er zeker weer bij zijn!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby HaDries » Sun 26 Nov 2017 6:23

Mooi pruttelen die koffieautomaat :grin:
HaDries
 
Posts: 232
Joined: Sat 4 Sep 2010 9:35
Location: Thuis

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Droes Junior » Sun 26 Nov 2017 13:35

:worship: :worship:
5 Alpine Turbo
User avatar
Droes Junior
 
Donateur
Posts: 747
Joined: Sun 18 Jun 2006 11:45
Location: België
Car: R5 Alpine Turbo

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Rik Hamberg » Sun 26 Nov 2017 21:46

Chickenskinnnnnn :p

:bang:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2329
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Thu 30 Nov 2017 11:59

Geen vlammen ... :S |: :X
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6114
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby tutuur » Thu 30 Nov 2017 18:57

Ik heb de toerenbegrenzer niet zo agressief staan, zou ik zo kunnen doen hoor :p Maar dat ga ik nu niet meer doen, hij staat weer lekker warm in de garage te wachten op zijn upgrades :D
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14240
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Tuur's JS Clio R450T

Postby ericon » Thu 30 Nov 2017 21:53

Fantastisch geluid Tuur (Y)
ericon
 
Posts: 719
Joined: Fri 18 Mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group