Tuur's JS Clio R450T

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan moet het inderdaad kunnen, yotah had alleen een circuit auto dus minder problemen met de ecu. Voor zover ik weet rijdt deze op standalone en heeft dus geen functies in de auto meer
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Wat werkt er waarschijnlijk allemaal niet meer na zo'n ombouw?? En de twingo zal gekeurd moeten worden omdat vermogen teveel toe is genomen.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:
Niels V Dijk schreef:Echt super gedaan Arthur! :worship: Dikke respect! Wat een verschil met het standaard atmo blok.. Totaal andere auto geworden zo!
Ben je nog van plan om een bezoekje rdw te doen of laat je hem zo? Staat wel erg stoer op kenteken :smile:
Valt netjes binnen de 20% vermogensstijging dus zie het nut niet om €1500 uit te geven voor een ander getalletje op het kenteken (0)

Hoe kom jij bij €1500? Auto met ander blok laten keuren bij RDW kost echt niet zoveel. Dacht iets van €70 kwijt te zijn.
En ik vond de vermogens toename niet zo belangrijk.
Het is meer dat je misschien in een andere gewichtsklasse uitkomt en daardoor meer belasting moet betalen. Als je hem dan, net als bij mij, al een paar jaar op naam hebt kan dat in de papieren gaan lopen.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dat ligt aan het bouwjaar van de auto, auto's van 1999 en ouder: je hoeft alleen maar naar een RDW keuringsstation betaald 50 euro en klaar (althans was 50 euro zou kunnen dat het 70 is geworden)
Auto's van na 1999 moet je naar Lelystad toe, en dan doen ze een eenmalige type goedkeuring, kost je rond de €800 geloof ik.
Anything worth doing is worth doing right!.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Herrie, er is een groot verschil bij autos van na 1999, dan moet je opeens wel weer aan testrijden etc. gaan voldoen, is een stuk omslachtiger helaas.

Edit: Shit, Roald was sneller ;-)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dat van 1999 wist ik niet.
Ik ben persoonlijk langs de rdw gegaan en gevraagd wat ik nodig had en wat de kosten waren voor het omkeuren van mijn vijfje.
Er veranderd wel eens iets mbt de regelgeving hier in Nederland.

Ik bedoelde ook te zeggen dat niet alleen vermogens toename een rede voor omkeuring is.
Misschien dat ook een verzekering moeilijk kan doen als je ze nodig hebt.
Oom agent die er toevallig wel verstand van heeft?

Met deze argumenten kan €800 misschien toch niet zo duur zijn.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zullen we dit topic verder maar niet vervuilen?

I'll leave this here:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9l3ay1.jpg[/img]
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Mooie waardes Arthur!
Wat zal dat af gaan :worship: Ben benieuwd wat je plannen verder zijn, jou kennende is dit nog niet genoeg :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tuurlijk gaat het meer worden, dit is nog maar stage 1. Wel op het randje overigens, inlaatlucht werd wel een beetje warm zegmaar.

Spullen voor stage 2 liggen al klaar ;-)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gekke Henkie ! :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

tutuur schreef:Tuurlijk gaat het meer worden, dit is nog maar stage 1. Wel op het randje overigens, inlaatlucht werd wel een beetje warm zegmaar.

Spullen voor stage 2 liggen al klaar ;-)
(Y) (Y)

En die naam, geweldig: Clio Tuur Turbo.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Bart0ving
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
Car: Clio 3 RS PH2
Locatie: Zwolle
Contacteer:

270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...
Simpel....omdat het 201 wielpk is.. ☺
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hoop aandrijf verlies...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...
Kan toch ook minder gas geven? ;-)

@Jochem
Vergeleken met?
Bart0ving
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
Car: Clio 3 RS PH2
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Arno17 schreef:
Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...
Simpel....omdat het 201 wielpk is.. ☺
Ohja shit, gewoon kats verkeerd gelezen! Dan is het inderdaad nog goed te doen... gaat wel een boel verloren dan.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ook met 400pk aan de wielen is gewoon te rijden hoor, jij geeft toch ook niet altijd volgas :p
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Met 260 aan de wielen kom je ook nog van de plek, goede bandjes wel verijst (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

tutuur schreef:
Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...
Kan toch ook minder gas geven? ;-)

@Jochem
Vergeleken met?
Als je 271 krukas pk's hebt...en er dan 201 overhoud aan de wielen. ..

Of lees ik het grafiek nou verkeerd uit ?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Daan2D schreef:Met 260 aan de wielen kom je ook nog van de plek, goede bandjes wel verijst (Y)

Nou heb er soms wel moeite mee...
Naja de banden.....zeker als de asr uitvalt...
Dan heeft ie op droog wegdek bij lomp gebruik in zijn drie nog niet echt altijd grip.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jochem de Haas schreef:
tutuur schreef:
Als je 271 krukas pk's hebt...en er dan 201 overhoud aan de wielen. ..

Of lees ik het grafiek nou verkeerd uit ?
Nee je leest het goed hoor, ik ben alleen benieuwd waarmee je het vergelijkt, alhoewel ik het antwoord natuurlijk wel weet :beer:

Wil de dyno discussie wel opstarten als iemand denkt er wat van op te gaan steken, dan alleen niet in dit topic!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Correctie volgens DIN 70020 oftewel DIN pk (een omreken standaard uit 1986), altijd een beetje optimistisch. leesvoer.
In elk geval, 202 pk aan de wielen is erg lekker (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat scheelt inderdaad maarliefst 1,371% :beer:

Maar laten we een topic openen en discussieren over testbanken, er zijn zoveel misconcepties over dat het me verbaast dat er nog nooit een topic over geweest is!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

tutuur schreef:Dat scheelt inderdaad maarliefst 1,371% :beer:

Maar laten we een topic openen en discussieren over testbanken, er zijn zoveel misconcepties over dat het me verbaast dat er nog nooit een topic over geweest is!
Zijn zat topics over, zoek maar eens op maha + dynojet, komen dan verschillende discussies naar boven.

Maar idd, laten we jouw topic er niet mee vervuilen :-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik bedoel hier op het forum :) Zal zo even een topic aanmaken, hopen dat mensen er wat van op kunnen steken (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja ik bedoel ook op dit forum, maar dat was van voor jouw tijd, 2003 enzo, toen fietste jij nog rond ;)

De topics van Robke's 16v, de eerste jouw vs. andere auto en de bankdag bij freddy cane zitten vol met de discussie 1 rol vs. 2
Maar maak m maar aan, altijd goed (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

tutuur schreef:
Jochem de Haas schreef:
tutuur schreef:
Als je 271 krukas pk's hebt...en er dan 201 overhoud aan de wielen. ..

Of lees ik het grafiek nou verkeerd uit ?
Nee je leest het goed hoor, ik ben alleen benieuwd waarmee je het vergelijkt, alhoewel ik het antwoord natuurlijk wel weet :beer:

Wil de dyno discussie wel opstarten als iemand denkt er wat van op te gaan steken, dan alleen niet in dit topic!
Ha ik begrijp ook wat jij bedoelt tuur...maar zo had ik nog niet eens gedacht.
Ik zag alleen t verschil...blok of wiel. .

Verschil op diverse banken stond er voor mij buiten.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb inmiddels een topic aangemaakt met alles over dyno's, uitdraaien, verschillen en heel wat feiten. http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 31&t=33648

Dan behoudt ik mijn topic voor verdere ontwikkelingen (Y)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Erg mooie ontwikkeling Arthur! Respect wat je d'r allemaal mee kan/doet! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Inmiddels is de auto voorzien van een aftermarket intercooler, forge boostpipes, 3"decat downpipe, nu rest alleen het uitlaatsysteem nog en dan eens kijken hoeveel er uit te halen valt met de huidige setup.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zat er al op te wachten ;-)

Mappie 'm zelf?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ben ook wel benieuwd wat er uit komt (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Steven schreef:Ik zat er al op te wachten ;-)

Mappie 'm zelf?
Uiteraard!

Het zal niks bijzonders zijn tov andere stage 2 auto's, enige verschil is dat er bij mij een nummertje aan hangt met krukas vermogen....
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Wat een gruwelijk gaaf ding :D ...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Thanks!

Hij is inmiddels weer omgebouwd naar zomertrim, nu ook eindelijk de cup spoiler er op en de H&R set gewisseld voor een KW V2 set met solid/camber topmounts:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... wgq0cv.jpg[/img]

Zitten inmiddels ook andere achterlichten in, daar heb ik alleen nog geen foto van gemaakt :beer:
Plaats reactie