R 5 GTT Oldskool heeft nieuwe eigenaar

Vertel hier alles over je project.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ghehe :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zo weer schitterende vondst gedaan .
wa dan.
nog een set Pirelli velgen wuhuhuuuu.
ja nu 3 verschillende sets pirelli velgen allemaal 15 " uiteraard.
was op zoek naar banden en kreeg er de velgen bij
dit set is het .
[img]http://members.chello.nl/a.dokter6/auto ... 20(12).JPG[/img]

en zondag zitten de de wintervelgen er nog op helaas :-(
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geen naafkapjes ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Gave velgen !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Apart spul!

Echt oldskool! :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Arco schreef:Geen naafkapjes ?
tuurlijk wel

ben ook zeer blij dat ik ze heb gevonden de velgen .
deze set is uiterst zeldzaam ,dus leuk om te hebben
de rest vd verzameling kom je vaker tegen als je regelmatig op het internet rondsnuffelt .
nu nog 2 sets te gaan en dan heb ik wel ff genoeg velgen (denk ik)


[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwM ... f/$_85.JPG[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ah.. Kleine dopjes dus ? Ik dacht grote zoals bij de andere Pirelli-set.

Deze kan je nog redelijk makkelijk wijzigen naar bv een renaultlogo.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooie unieke velgen inderdaad ! (Y) 8)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zo gister na de meeting nog ff met een porsche carrera s4 gespeeld . (Y)
wat nadarhand bleek dat dat niet helemaal verstandig was geweest .
denk dat er een krukaslager ofzo uitligt nu .
of iets met de kleppen ofzo,wordt dus ff blokje eruit halen en.........................................
zal denk ik helaas in mei met de r11 naar frankrijk moeten afreisen . :-(
want ff op straat dit fixen dat gaat em niet worden uiteraard.
maarja zal nog wel goedkomen ergens dit jaar .

wordt vervolgd.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Hmm klote, succes met het herstellen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Balen man! Snel fixen dat ding 8)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Balen Marcel :( Wel die Porsche kunnen treiteren? :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hmm. drijfstang lager klinkt dan wel plausibel. Open trekken het blok, krukas of slijpen of vervangen. De aangetaste drijfstang als de lager heeft gedraait, kan je weg gooien. De zuiger en de bus kan je het makkelijkste samen vervangen uit een donor blok. Dat is de goedkoopste oplossing. Helemaal als je blok nog fris is. Een andere blok uit een lopende auto met geschiedenis is de aller simpelste en misschien nog voordeligere oplossing. Anders de oliepomp zou ik sowieso vervangen, alle pakkingen moet ook meteen. krukas checken en slijpen en andere lagers en 1 complete bus en zuiger uit een donor blok. Kop laten schoonmaken/minimaal vlakken zodat alle pakking resten weg zijn en dat je ook zeker weet dat de kop vlak is. totale kosten gauw zo'n 400 euro (olie en koelvloeistof nog geen rekening mee gehouden) (U) Nieuwe zuiger en bus per set ca 100 euro ex drijfstang+montage drijfstang
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Auw! Balen Marcel! (N)

Succes met het herstel!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Damn ... :-( Daar wordt je niet vrolijk van nee ... (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ach komt wel weer goed hoor ,maar niet voor frankrijk .
heb voorlopig geen plek waar ik binnen kan sleutelen dus moet ik ff wachten tot volgende maand .
als je stationair loopt hoor je niks pas als je gas geeft hoor je iets wat klinkt zo als het geluid van men 2 injectors.
klinkt niet hard maar wel hoorbaar .
tja blokje heeft pas 20-35 k gedraaid denk na revisie set .


kan ook nie zomaar ff alles ombouwen , hier zitte lage comp zuigers in enz .
heb hier nog wel wa blokken liggen maarja wil het wel weer beter maken dan het nu is .


eerst de r11 voorzien van een nieuwe distr. dan kan ik daar in ieder geval mee naaar La Chatre .
de gtti komt daarna wel aan de beurt het is nie anders ..

en ja Arco heb em flink opgeduwd enkele keren arme porsche .
emil
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 17 jan 2010 19:50
Locatie: zeewolde flevoland

Ik heb wel plek om te sleuten hoor
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

emil schreef:Ik heb wel plek om te sleuten hoor
bedankt voor het aanbod is alleen een stukkie tever om ff te sleutelen :-( (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Niet te snel bang worden hé, meteen conclusie trekken dat de lagers eruit liggen vind ik wel erg rap :p Gewoon even op je gemak kleppendeksel eraf en klepspeling checken. Lekkage uitlaatspruitstuk misschien controleren, dat kan ook rare geluiden geven. Dan het carter eraf en eerst drijfstangkappen eraf.

Het kán meevallen natuurlijk. Zeg niet dat het zo is, maar je weet het nooit :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

MartijnG schreef:Lekkage uitlaatspruitstuk misschien controleren, dat kan ook rare geluiden geven.
Klopt heb ik ook eens gehad (bij zo'n raceland ding)
Het duurde een tijdje voor ik door had waar dat getik tijdens belasting vandaan kwam.
kleppen stellen ,nieuwe stoterstangen, weer stellen, bleek het gewoon een lek uitlaatspruitstuk te zijn....
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ik ga met Martijn en Jasper mee , al diverse klanten gehad die met een dealer diagnose kwamen van lagers eruit ..
Bleek dan ook een simpel uitlaat lekje te zijn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

anders de carterpan er ff ondervandaan halen en kijken zo spannend is dat niet.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ik ben helamaal niet bang om te zoeken kijken wat nu het probleem is .
het enige is dat ik niks wil sleutelen op straat .,en de garageplek is volgende maand weer beschikbaar .
dan begin ik uiteraard met de klepseling en daarna carter er onder uit mocht het nodig zijn ..

maar dit wordt dus volgende maand ergens .

dus helaas ga ik met de r11 naar la france
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat zijn wel beunoplossingen heren, je kan nooit de krukas deftig meten in de auto.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

-jo- schreef:dat zijn wel beunoplossingen heren, je kan nooit de krukas deftig meten in de auto.
nee idd, maar je kan wel een diagnose stellen, als een drijfstang lager zo stuk is dat de motor tikt, dan kun je dat wel zien :D
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Dat zie je al wel als je de olie eruit laat lopen..en op straat kun je alles :D
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

tja oorzaak van het geluid kan van alles zijn .
maar begin met wat er onder de kleppendeksel zich bevindt en werk dan naar beneden toe mocht het nodig zijn .
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

te veel toeren kan ook resulteren in een kromme "pushrod" die lange stengel die de klep open duwt, die tikt natuurlijk ook als hij krom is. 2de hands ruim voorradig, en ook recht te tikken als het niet extreem is. :D
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zo weer ff een update.
vorige week maandag de r11 groot onderhoud gegeven om toch mee te kunnen naar la france .
en op dinsdag toch maar ff de r5 gestart en rijdt weg ,sta eindje verder voor stoplicht en wat zie ik .
weinig olie druk dus ding aan de kant afgezet ff gewacht olie gepeild grrrrrrrrrrrr
nivo op min hmmmmm had em toch echt gecontroleerd voor de rit naar de meeting .
dus wa olie bijgevult volgetankt en naar de broer gereden die zou luisteren .
kom daar aan kap open luisteren ,das gek geen bijgeluiden meer ,zou er dan .............. :X hhmmm
op woendsag een halve dag vrij genomen om de p slots te voorzien van het nodige rubber .
daarna weer happy naar huis toe vlug de krik eronder om de gewone turbines te vervangen .
velg er af andere erop en dan tot de conclusie komen dat de velg vast op de remklauw zit .
dus de turbines er weer onder pfff jammer hoor ..
verder de r5 ingeladen en toch naar la france gereden .
nu 1600km verder niks te horen aan rare bijgeluiden en weer thuis

vandaag meteen 4 x10mm spacers besteld met bijbehorende bouten .
kan ik volgende week toch de p slots monteren

ook weer schade opgelopen in la france
4 deuken /krassen in het dak en 1 in de motorkap
erg fijn gedaan met een metalen klapperpistool wat tussen de kap en voorruit lag :-(

volgende week de bestuurdersstoel ook weer ophalen is weer gerepareerd.
zo blijft men bezig met de oudere renaults
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het is een mooi land, jammer dat er Fransen wonen!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Fijn dat dit de oplossing was Marcel. Ik ben erg benieuwd naar de P-slots :worship:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zonde van de schade, pfff
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lekker dan die schade ... :-( :( :X
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Willem-Jan schreef:Fijn dat dit de oplossing was Marcel. Ik ben erg benieuwd naar de P-slots :worship:
ik ook erg benieuwd of het staat. :grin:
anders komen de monte carlos eronder met een schroefsetje uiteraard . (I)

tja en de vandaalschade erg jammer weer maar het is zo helaas komt ook wel weer goed .
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb het ook een keer meegemaakt, op de national day van rtoc, en waar wordt je niet bepaald vrolijk van.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie