MartijnG: Renault Clio 1.8 16v (update: 24-3) Lassert?

Vertel hier alles over je project.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ghehe, teveel botsautolak erop zeker :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:lol:

De set van Rob idd, maar met gloednieuwe achterschokbrekers..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nieuw wiellagertje dus de Clio kon eindelijk eens op zijn eigen poten staan. Gelijk even de kans genomen om een GTT schroefset eronder te gooien, past prima :smile:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 6d02b9.jpg[/img]

Zit er nog niet onder zoals ik wil maar het heeft wel potentieel. Dus de Gele Koni's kunnen binnenkort ook de verkoop in.

Verder nog weinig tijd gehad om iets aan de Clio te doen, de GTT vraagt nu eerst nog wat meer tijd. Eerst rustig op zoek naar wat onderdelen, ik moet nog een lange aandrijfas hebben, bouten voor de remklauw missen aan één kant, remschijf mist aan één kant, uitlaat moet ik nog even ophalen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bumperlip mist ook... ;)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Die ligt op het dak ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vandaag eens bezig geweest met de Clio bij gebrek aan motivatie voor de 5;

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... d0b0a8.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... b2d53c.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heel mooie kooi! (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Leuk kooitje goossens (Y) je clio staat echt mooi laag (L) erg dik met de oz supers oude stijl eronder :)
Racing is the best way to convert money into noise
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zit de kooi er al in? wel ff zagen in de dashboard ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nee, kooi zit er nog (lang) niet in :smile: Aankomende weken eerst bezig met de stoelframes om de kuipen te monteren. Daarna eerst de kooi eens proefpassen om de locatie van de lasplaten te bepalen. En dan nog schuren en spuiten...al met al zal het nog wel even gaan duren voor de kooi er echt in zit :p

Moet ook de motor eerst nog verder opbouwen en een remmenupgrade doen. En dat allemaal naast het belangrijkere project wat er naast staat :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haas en ik hebben nog een dash liggen. Gaat binnenkort de kliko in. Mocht je iets nodig hebben, laat het dan maar weten. (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Martijn, wat voor kooi is dit?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand tips voor de locatie van de volgende onderdelen;
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... d53424.jpg[/img]

De beugel in het midden is volgens mij voor bij de startmotor, maar ook echt nodig?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

hitte schild start motor en oliedruk sensor. beugel is alleen nodig als je het hitteschild wil monteren.
Laatst gewijzigd door Geert op di 24 dec 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Volgens mij zitten die 2 hitteschilden vast aan die startmotor steun.
Het linkse hitteschilde zit over je oliedrukzender onder het uitlaatspruitstuk, en het rechter schild is voor over de startmotor.
Die beugel komt mij niet bekend voor.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Op foto 1, 2 en 3 zie je het hitteschild en de beugel. Beugel zit tegen het blok geschroefd. Dan zie je vanzelf wel hoe het hitteschild vast moet http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wouter schreef:Martijn, wat voor kooi is dit?
Devil type 2, pannekoek! Dat herken je ALTIJD aan die achterbrug bevestiging. :p

Ga jij nou maar weer in je Megane zitten, Clio's zijn echt voorbij bij jou :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Thanks allen, hopelijk kan ik daar nog een beetje fatsoenlijk bij voor het monteren :p

@Wouter, indd een Devil.

Iemand nog een aandrijfas rechts (passagierszijde) en complete uitlaat (of vanaf kat) liggen voor een 16v-ke? (I) (mag zonder einddemper)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:
Wouter schreef:Martijn, wat voor kooi is dit?
Devil type 2, pannekoek! Dat herken je ALTIJD aan die achterbrug bevestiging. :p

Ga jij nou maar weer in je Megane zitten, Clio's zijn echt voorbij bij jou :D
Ik had het wel gezien :P Alleen had iemandmanders dit onder mijn naam gepost..

Ik heb overigens nog welergens een 16flapper staan, komt nog wel een keertje
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Hitteschild startmotor zou ik altijd monteren, bij de racevijf zit die er niet op en kost me elk jaar een startmotor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vandaar dat ik hoop dat ik die er nog op krijg met de uitlaat en spruitstuk al gemonteerd :( De uitlaat vond ik al een aardige uitdaging i.c.m. met de aandrijfas...ongelofelijk. Moet nog ff inkomen als het gaat om het sleutelen aan een 16flappert.

Maar uiteraard wil ik het hitteschild erop, die nieuwe startmotor is het redden wel waard ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haas en ik hebben die van ons laatst vervangen (lees: opgefrist en opnieuw gemonteerd). Is een k*twerkje, maar het lijkt vast. :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zo, beugel en hitteschilden zijn gemonteerd...leuk klusje overigens met het spruitstuk er al op :(

Accu van de 5 er even in, huidige is dood. Starten lopen (Y) Echter nog wel met open uitlaat bij gebrek aan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu nog even bezig met het monteren van de kuipstoelen. Daarna eens een lijst opstellen met benodigde onderdelen die ik nu mis, want helemaal compleet is ie helaas niet.

Even een vraag; zijn remslangen van een Williams langer dan een 16v? Of beter van een 19? Ik heb nu andere remklauwen, maar met maximale stuuruitslag staat mn remslang strak, dus wil wat langere gaan gebruiken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

williams is inderdaad langer. Ik pak altijd die van de 19 16v.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je kunt ze ook makkelijk zelf op maat maken als je voor staalomvlochten gaat. Biesheuvel heeft het zo liggen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Aha, fusee is dus goed gekomen. :D strips waren ook op maat? Help me volgende keer even herinneren aan je aandrijfas ;-) moet even zoeken maar heb mogelijk nog wat voor je. Net als een lanbasonde trouwens.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Klinkt goed :smile:

Uitlaatpijp gaat m trouwens niet worden. Is een 45mm pijp, maar heb een aansluiting van 60mm (dikker dan standaard overigens). Standaard is 52mm.
Strips zijn op maar, heb alleen nog wat meer gaten nodig voor het monteren van de stoelframes op de strips. Kan ik nog een keer terecht voor die kolomboor? :p :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Teken maar af wat en hoe en dan hebben we 2 jan wel ff contact.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ligt klaar (Y) Ik sms je 2 januari wel weer even (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Gaaf Martijn, goed bezig! (Y)

Was het nog gelukt met de nummerplaten?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nog niks met de platen gedaan, Chris. Eerst de Clio maar eens APK klaar maken ;-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Bij afwezigheid van de GT Turbo langzaamaan maar aan de slag gegaan met de 16-flappert.

Andere aandrijfas gemonteerd
Schroefset aangepast
Remmerij compleet gemaakt (nieuwe langere remslangen en nieuwe leiding RV)
Nieuw fuseekogeltje LV

Beide kuipen zitten er nu ook in;
Afbeelding

Vraag aan de mede-16V rijders. Waar hebben jullie de ogen voor de 4-punts gordels bevestigd? Aan de buitenkanten gebruik ik de schroefgaten van de originele gordelbeugels, maar aan de binnen zijde zitten natuurlijk geen bevestigingsunten zoals bij een GTT (I) Hebben jullie daar bevestigingsplaten voor op de cas gelast?

Verder even rondgekeken voor een oplossing voor de missende uitlaat. Uiteindelijk kwam ik nog een oude GTT pijp tegen die wonder boven wonder nog aardig lijkt te passen ook, incl einddemper :smile: Dus daar binnenkort ook nog maar eens mee aan de gang.

Verder kwam ik nog wel wat (niet geheel) onverwachte ellende tegen op de dorpels. Is al eens aardig opgelapt qua laswerk en plaatjes, maar bij de eerste de beste aanraking met een staalborstel vielen er nog meer gaten in (S) Dusss...liefst bak ik de nieuwe gaten ook gewoon dicht zodat ik dit hok z.s.m. op de weg kan krijgen OF ik zet er gelijk twee nieuwe complete dorpels in. Enige nadeel is dat ik zelf dus niet in het bezit ben van een lasapparaat...

Iemand goedkope alternatieven wat betreft laswerkzaamheden? Een hobbylasser in de buurt van Arnhem (liefst die op locatie kan komen). Zit zelf ook wel rond te kijken naar een lasapparaat (gebruikt) maar minder dan €600 vind je niks fatsoenlijks...en daarnaast wil ik dit nu eigenlijk z.s.m. dicht gemaakt hebben.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heeft JP nog niet zo'n gordelbalk liggen ? Of wellicht zelf maken ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nee, gordelbalk achterzijde heb ik wel dat is het probleem niet. Het gaat om de heupgordels aan de zijkanten ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb ze aan het stoelframe gemaakt. In de autosport not done maar voor hobbie gebruik zie ik er geen probleem in.
Plaats reactie