MartijnG: Renault Clio 1.8 16v (update: 24-3) Lassert?
De set van Rob idd, maar met gloednieuwe achterschokbrekers..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nieuw wiellagertje dus de Clio kon eindelijk eens op zijn eigen poten staan. Gelijk even de kans genomen om een GTT schroefset eronder te gooien, past prima
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 6d02b9.jpg[/img]
Zit er nog niet onder zoals ik wil maar het heeft wel potentieel. Dus de Gele Koni's kunnen binnenkort ook de verkoop in.
Verder nog weinig tijd gehad om iets aan de Clio te doen, de GTT vraagt nu eerst nog wat meer tijd. Eerst rustig op zoek naar wat onderdelen, ik moet nog een lange aandrijfas hebben, bouten voor de remklauw missen aan één kant, remschijf mist aan één kant, uitlaat moet ik nog even ophalen.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 6d02b9.jpg[/img]
Zit er nog niet onder zoals ik wil maar het heeft wel potentieel. Dus de Gele Koni's kunnen binnenkort ook de verkoop in.
Verder nog weinig tijd gehad om iets aan de Clio te doen, de GTT vraagt nu eerst nog wat meer tijd. Eerst rustig op zoek naar wat onderdelen, ik moet nog een lange aandrijfas hebben, bouten voor de remklauw missen aan één kant, remschijf mist aan één kant, uitlaat moet ik nog even ophalen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Die ligt op het dak
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vandaag eens bezig geweest met de Clio bij gebrek aan motivatie voor de 5;
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... d0b0a8.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... b2d53c.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... d0b0a8.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... b2d53c.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee, kooi zit er nog (lang) niet in Aankomende weken eerst bezig met de stoelframes om de kuipen te monteren. Daarna eerst de kooi eens proefpassen om de locatie van de lasplaten te bepalen. En dan nog schuren en spuiten...al met al zal het nog wel even gaan duren voor de kooi er echt in zit
Moet ook de motor eerst nog verder opbouwen en een remmenupgrade doen. En dat allemaal naast het belangrijkere project wat er naast staat
Moet ook de motor eerst nog verder opbouwen en een remmenupgrade doen. En dat allemaal naast het belangrijkere project wat er naast staat
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand tips voor de locatie van de volgende onderdelen;
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... d53424.jpg[/img]
De beugel in het midden is volgens mij voor bij de startmotor, maar ook echt nodig?
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... d53424.jpg[/img]
De beugel in het midden is volgens mij voor bij de startmotor, maar ook echt nodig?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
hitte schild start motor en oliedruk sensor. beugel is alleen nodig als je het hitteschild wil monteren.
Laatst gewijzigd door Geert op di 24 dec 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij zitten die 2 hitteschilden vast aan die startmotor steun.
Het linkse hitteschilde zit over je oliedrukzender onder het uitlaatspruitstuk, en het rechter schild is voor over de startmotor.
Die beugel komt mij niet bekend voor.
Het linkse hitteschilde zit over je oliedrukzender onder het uitlaatspruitstuk, en het rechter schild is voor over de startmotor.
Die beugel komt mij niet bekend voor.
Op foto 1, 2 en 3 zie je het hitteschild en de beugel. Beugel zit tegen het blok geschroefd. Dan zie je vanzelf wel hoe het hitteschild vast moet http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Thanks allen, hopelijk kan ik daar nog een beetje fatsoenlijk bij voor het monteren
@Wouter, indd een Devil.
Iemand nog een aandrijfas rechts (passagierszijde) en complete uitlaat (of vanaf kat) liggen voor een 16v-ke? (mag zonder einddemper)
@Wouter, indd een Devil.
Iemand nog een aandrijfas rechts (passagierszijde) en complete uitlaat (of vanaf kat) liggen voor een 16v-ke? (mag zonder einddemper)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ik had het wel gezien Alleen had iemandmanders dit onder mijn naam gepost..Steven schreef:Devil type 2, pannekoek! Dat herken je ALTIJD aan die achterbrug bevestiging.Wouter schreef:Martijn, wat voor kooi is dit?
Ga jij nou maar weer in je Megane zitten, Clio's zijn echt voorbij bij jou
Ik heb overigens nog welergens een 16flapper staan, komt nog wel een keertje
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hitteschild startmotor zou ik altijd monteren, bij de racevijf zit die er niet op en kost me elk jaar een startmotor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vandaar dat ik hoop dat ik die er nog op krijg met de uitlaat en spruitstuk al gemonteerd De uitlaat vond ik al een aardige uitdaging i.c.m. met de aandrijfas...ongelofelijk. Moet nog ff inkomen als het gaat om het sleutelen aan een 16flappert.
Maar uiteraard wil ik het hitteschild erop, die nieuwe startmotor is het redden wel waard
Maar uiteraard wil ik het hitteschild erop, die nieuwe startmotor is het redden wel waard
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zo, beugel en hitteschilden zijn gemonteerd...leuk klusje overigens met het spruitstuk er al op
Accu van de 5 er even in, huidige is dood. Starten lopen Echter nog wel met open uitlaat bij gebrek aan...
Ben nu nog even bezig met het monteren van de kuipstoelen. Daarna eens een lijst opstellen met benodigde onderdelen die ik nu mis, want helemaal compleet is ie helaas niet.
Even een vraag; zijn remslangen van een Williams langer dan een 16v? Of beter van een 19? Ik heb nu andere remklauwen, maar met maximale stuuruitslag staat mn remslang strak, dus wil wat langere gaan gebruiken.
Accu van de 5 er even in, huidige is dood. Starten lopen Echter nog wel met open uitlaat bij gebrek aan...
Ben nu nog even bezig met het monteren van de kuipstoelen. Daarna eens een lijst opstellen met benodigde onderdelen die ik nu mis, want helemaal compleet is ie helaas niet.
Even een vraag; zijn remslangen van een Williams langer dan een 16v? Of beter van een 19? Ik heb nu andere remklauwen, maar met maximale stuuruitslag staat mn remslang strak, dus wil wat langere gaan gebruiken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
williams is inderdaad langer. Ik pak altijd die van de 19 16v.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Aha, fusee is dus goed gekomen. strips waren ook op maat? Help me volgende keer even herinneren aan je aandrijfas moet even zoeken maar heb mogelijk nog wat voor je. Net als een lanbasonde trouwens.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Klinkt goed
Uitlaatpijp gaat m trouwens niet worden. Is een 45mm pijp, maar heb een aansluiting van 60mm (dikker dan standaard overigens). Standaard is 52mm.
Strips zijn op maar, heb alleen nog wat meer gaten nodig voor het monteren van de stoelframes op de strips. Kan ik nog een keer terecht voor die kolomboor?
Uitlaatpijp gaat m trouwens niet worden. Is een 45mm pijp, maar heb een aansluiting van 60mm (dikker dan standaard overigens). Standaard is 52mm.
Strips zijn op maar, heb alleen nog wat meer gaten nodig voor het monteren van de stoelframes op de strips. Kan ik nog een keer terecht voor die kolomboor?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Teken maar af wat en hoe en dan hebben we 2 jan wel ff contact.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ligt klaar Ik sms je 2 januari wel weer even
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nog niks met de platen gedaan, Chris. Eerst de Clio maar eens APK klaar maken
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Bij afwezigheid van de GT Turbo langzaamaan maar aan de slag gegaan met de 16-flappert.
Andere aandrijfas gemonteerd
Schroefset aangepast
Remmerij compleet gemaakt (nieuwe langere remslangen en nieuwe leiding RV)
Nieuw fuseekogeltje LV
Beide kuipen zitten er nu ook in;
Vraag aan de mede-16V rijders. Waar hebben jullie de ogen voor de 4-punts gordels bevestigd? Aan de buitenkanten gebruik ik de schroefgaten van de originele gordelbeugels, maar aan de binnen zijde zitten natuurlijk geen bevestigingsunten zoals bij een GTT Hebben jullie daar bevestigingsplaten voor op de cas gelast?
Verder even rondgekeken voor een oplossing voor de missende uitlaat. Uiteindelijk kwam ik nog een oude GTT pijp tegen die wonder boven wonder nog aardig lijkt te passen ook, incl einddemper Dus daar binnenkort ook nog maar eens mee aan de gang.
Verder kwam ik nog wel wat (niet geheel) onverwachte ellende tegen op de dorpels. Is al eens aardig opgelapt qua laswerk en plaatjes, maar bij de eerste de beste aanraking met een staalborstel vielen er nog meer gaten in Dusss...liefst bak ik de nieuwe gaten ook gewoon dicht zodat ik dit hok z.s.m. op de weg kan krijgen OF ik zet er gelijk twee nieuwe complete dorpels in. Enige nadeel is dat ik zelf dus niet in het bezit ben van een lasapparaat...
Iemand goedkope alternatieven wat betreft laswerkzaamheden? Een hobbylasser in de buurt van Arnhem (liefst die op locatie kan komen). Zit zelf ook wel rond te kijken naar een lasapparaat (gebruikt) maar minder dan €600 vind je niks fatsoenlijks...en daarnaast wil ik dit nu eigenlijk z.s.m. dicht gemaakt hebben.
Andere aandrijfas gemonteerd
Schroefset aangepast
Remmerij compleet gemaakt (nieuwe langere remslangen en nieuwe leiding RV)
Nieuw fuseekogeltje LV
Beide kuipen zitten er nu ook in;
Vraag aan de mede-16V rijders. Waar hebben jullie de ogen voor de 4-punts gordels bevestigd? Aan de buitenkanten gebruik ik de schroefgaten van de originele gordelbeugels, maar aan de binnen zijde zitten natuurlijk geen bevestigingsunten zoals bij een GTT Hebben jullie daar bevestigingsplaten voor op de cas gelast?
Verder even rondgekeken voor een oplossing voor de missende uitlaat. Uiteindelijk kwam ik nog een oude GTT pijp tegen die wonder boven wonder nog aardig lijkt te passen ook, incl einddemper Dus daar binnenkort ook nog maar eens mee aan de gang.
Verder kwam ik nog wel wat (niet geheel) onverwachte ellende tegen op de dorpels. Is al eens aardig opgelapt qua laswerk en plaatjes, maar bij de eerste de beste aanraking met een staalborstel vielen er nog meer gaten in Dusss...liefst bak ik de nieuwe gaten ook gewoon dicht zodat ik dit hok z.s.m. op de weg kan krijgen OF ik zet er gelijk twee nieuwe complete dorpels in. Enige nadeel is dat ik zelf dus niet in het bezit ben van een lasapparaat...
Iemand goedkope alternatieven wat betreft laswerkzaamheden? Een hobbylasser in de buurt van Arnhem (liefst die op locatie kan komen). Zit zelf ook wel rond te kijken naar een lasapparaat (gebruikt) maar minder dan €600 vind je niks fatsoenlijks...en daarnaast wil ik dit nu eigenlijk z.s.m. dicht gemaakt hebben.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heeft JP nog niet zo'n gordelbalk liggen ? Of wellicht zelf maken ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee, gordelbalk achterzijde heb ik wel dat is het probleem niet. Het gaat om de heupgordels aan de zijkanten
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ik heb ze aan het stoelframe gemaakt. In de autosport not done maar voor hobbie gebruik zie ik er geen probleem in.