Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer
Rijd bijna elke civic mee rond
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Met een knalrode stabilisatorstang wel ja maar hier zit wel meer serieus spul onder en die kachelpijp zal wel gedaan zijn om net onder het decibel-limiet te blijven.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Vandaag weer wat verder geknutseld, kreeg bij de kooi van Koen ook glasvezel panelen met carbon look voor de wielkasten achter na wat bij schaven pasten ze.
Heb ook gelijk even een vraag zijn er nog mensen die iets weten ter vervanging van de deur panelen ? de standaard panelen waren lelijk en heb ik eruit gehaald maar wil er eigenlijk wel iets voor terug.
Dus tips zijn welkom
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0ab0d4.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 6152f1.jpg[/img]
Heb ook gelijk even een vraag zijn er nog mensen die iets weten ter vervanging van de deur panelen ? de standaard panelen waren lelijk en heb ik eruit gehaald maar wil er eigenlijk wel iets voor terug.
Dus tips zijn welkom
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0ab0d4.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 6152f1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door LuukRS op di 11 feb 2014 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit kan natuurlijk ook met aluminium of plastic
[img]http://i14.photobucket.com/albums/a341/ ... 009121.jpg[/img]
[img]http://i14.photobucket.com/albums/a341/ ... 009121.jpg[/img]
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Kijk dat is precies wat ik bedoel Geert, denk dat ik de aluminium versie ga maken en als dit blikkerig gaat klinken dan plaats ik dempstof er achter.
En de deurklinken laat ik ook achterwegen dat word de Porsche oplossing gewoon omdat het ken
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3b166d.jpg[/img]
En de deurklinken laat ik ook achterwegen dat word de Porsche oplossing gewoon omdat het ken
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3b166d.jpg[/img]
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
kan ook gewoon een hondenriempje kopen en het zelf knutselen
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
bij mijn clio heb ik het ook van alu en de hele deur leeg gehaald en weggeslepen ook het raam mechaniek enz aangezien ik lexaan ramen heb, je kan ook van je oude gordels een deurstrip maken, nog goedkopere oplossing
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Tof Luuk! wil dat met de 19 ook nog een keer maar dat is vrij lastig omdat het niet allemaal vlak is daar..
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Inderdaad, gordels eruit en afknippen op lengte! Zie foto, zo heb ik het met onze BMW ook gedaan:
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... WA0002.jpg[/img]
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... WA0002.jpg[/img]
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Keurig!LuukRS schreef:Vandaag weer wat verder geknutseld kreeg bij de kooi van Koen ook glasvezel panelen met carbon look voor de wielkasten achter na wat bij schaven pasten ze.
Ik heb ze zelf open gelaten. Ideaal plekje om schuifvrij wat rotzooi te bewaren.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Thanks voor de reactie's en tips wat het gaat worden is deurklink en deurgreep maak ik van oude keycord's nog lichter dan iets van gordel's en net iets kleiner ook, alleen het stuk aluminium duurt nog wel even heb het even te druk op het werk
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Bij deze even een grote vraag ik wil het liefst (mits de hulptroepen ook kunnen) de motor van Rusty over iets meer dan een maand gaan aanpakken.
Kop heeft al een goed adres en wordt helemaal opgeknapt. Waar ik voornamelijk mee zit is de rest
Drijfstanglagers waar kopen Ebay of Reno
Welke keringen zijn een pre en ook weer waar kopen
Groep A olie pomp kopen ? Denk dat de huidige na bijna 200,000 wel een keer vervangen mag worden, Ebay of Reno
Nieuwe bougies met nieuwe bougie kabels is 7mm een knappe dikte hiervoor ?
Alle vloeistoffen worden vervangen, olie van 10w40 na 5w40, nieuwe waterpomp loop en spanrollen nieuwe distri nieuwe multi riem en overal nieuwe pakkingen tussen.
En de knalpijp recht hangen
Kop heeft al een goed adres en wordt helemaal opgeknapt. Waar ik voornamelijk mee zit is de rest
Drijfstanglagers waar kopen Ebay of Reno
Welke keringen zijn een pre en ook weer waar kopen
Groep A olie pomp kopen ? Denk dat de huidige na bijna 200,000 wel een keer vervangen mag worden, Ebay of Reno
Nieuwe bougies met nieuwe bougie kabels is 7mm een knappe dikte hiervoor ?
Alle vloeistoffen worden vervangen, olie van 10w40 na 5w40, nieuwe waterpomp loop en spanrollen nieuwe distri nieuwe multi riem en overal nieuwe pakkingen tussen.
En de knalpijp recht hangen
Drijfstanglagers Federal Mogule 71-4311/4 STD Gewoon bij revisiebedrijf. Type met lipje. ca 50 euro (Niet bij Renault, die verkoopt ze zonder lipje)
koppakkingsets samen met kopboutenset: via e-bay shirley 9236 (ca 50 euro)
- onderblokpakkingsets + alle keerringen: via e-bay shirley 9236 (ca 25 euro)
- set van 16 hydr. klepstoters: via e-bay ca 4 euro per stuk!!!!
- distr. sets (zie ook e-bay)
koppakkingsets samen met kopboutenset: via e-bay shirley 9236 (ca 50 euro)
- onderblokpakkingsets + alle keerringen: via e-bay shirley 9236 (ca 25 euro)
- set van 16 hydr. klepstoters: via e-bay ca 4 euro per stuk!!!!
- distr. sets (zie ook e-bay)
Laatst gewijzigd door jacques op do 14 nov 2013 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zuigerveren meenemen. Je hebt de drijfstanglagers los en de kop er vanaf. Kan je meteen ff een hoontje doen in de cilinders.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
als je zo ver gaat als Arco zegt, flikker heel't blok dan gewoon bij patrick biggelaar binnen voor ene grote beurt
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik zou dat geld dan weer eerder in een 2.0 steken.
Nieuwe drijfstanglagers en ff klepsealtjes en gaan!
Dan rustig een frisse 2.0 opbouwen of beter geld investeren in een goed onderstel en een jaarkaart kopen.
Nieuwe drijfstanglagers en ff klepsealtjes en gaan!
Dan rustig een frisse 2.0 opbouwen of beter geld investeren in een goed onderstel en een jaarkaart kopen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Helemaal eens met marcel. Niet te veel geld stoppen in een f7p.
Het grote voordeel van een F7R is dat de cylinders/zuigers veel minder hard slijten als bij een F7P. Met 2 ton staan de hoonsporen er nog in en voelde ik nog geen stootranden. En ik ben niet de enige die dit constateerde. (plaatjes http://team1916vforum.nl/viewtopic.php? ... 6&start=20 )
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Toch zie je op de foto van de link wel degelijk slijtagesporen (niet gek na 2 ton natuurlijk). Waar de drukkant van de zuiger is (grootste moment = kracht x arm als de zuiger op de helft van de slag is), zit een 'kale' plek, in beide cilinders. Of ligt dit aan de foto?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Dan is het zeker weten goed in ieder geval!
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
uuuuh nu begin ik weer te twijfelen ik heb ff geen 2.0 F7R staan, en als ik er een zoek dan moet er niet nog eens een hele revisie worden uitgevoerd om hem knap te krijgen dat gaat mij gewoon teveel kosten eerlijk gezegd.
Ook lopen er nog wat andere dingen dus ik wacht nog heel even ik probeer nu gewoon zoveel mogenlijk info te verzamelen.
Ook lopen er nog wat andere dingen dus ik wacht nog heel even ik probeer nu gewoon zoveel mogenlijk info te verzamelen.
heb ik wel staan
is echt super blok.
slechts 80.000km na complete revisie.
is echt super blok.
slechts 80.000km na complete revisie.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Je kan ook een hele megane kopen dan krijg je de JC5 bak erbij cadeau. Zo heb ik het gedaan. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
is een door biggelaar opgeboorde 1800 naar 2000 dus goed gedaan.
loopt als een zonnetje.
is niet mijn cup blok das een 1800. (kok motorsport ook te koop)
verder heb ik mijn zelf gebouwde rode blok 2000cc (ook een geboorde) nu in mijn cup clio liggen.(loopt ook super!)
loopt als een zonnetje.
is niet mijn cup blok das een 1800. (kok motorsport ook te koop)
verder heb ik mijn zelf gebouwde rode blok 2000cc (ook een geboorde) nu in mijn cup clio liggen.(loopt ook super!)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Eigenlijk is het heel vreemd, de slag van een 2.0 is veel groter wat hogere zuigersnelheden geeft, tevens is het gevolg met drijfstangen van dezelfde lengte een ongunstigere slag/drijfstang verhouding, en toch! Lijken f7r's minder te slijten.
Als je twijfelt mag je best eens langs komen, heb nog een williams onderblok staan met 325dkm waarvan de laatste 75dkm op action olie. Als je deze bekijkt zou je denken dat ie niet ouder dan 100dkm is...
Als ik lees dat jij je complete kop wil laten reviseren ( ? ) snap ik eerlijk gezegd niet waarom je het over kosten van een f7r hebt...
Als je twijfelt mag je best eens langs komen, heb nog een williams onderblok staan met 325dkm waarvan de laatste 75dkm op action olie. Als je deze bekijkt zou je denken dat ie niet ouder dan 100dkm is...
Als ik lees dat jij je complete kop wil laten reviseren ( ? ) snap ik eerlijk gezegd niet waarom je het over kosten van een f7r hebt...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Opzich niet heel vreemd. De F7P (83,5mm slag) zit bij 7200RPM op een gemiddelde zuigersnelheid van 20m/s en een F7R (93mm slag) zit daar al bij 6500RPM op. Je zou denken dat de slijtage aan zuigerveren en cilinderwanden daardoor groter is bij een F7R aangezien 20m/s wel redelijk de max is waarbij een fatsoenlijke smering tussen zuigerveer en cilinderwand gegarandeerd is.
Maar...
Een F7P trekt onder de 4500RPM nog geen worst van een nat dak af en op het circuit wordt je door het hele veld links en rechts voorbij gevlogen als je een keer net een versnelling te hoog te pakken hebt. Een F7R heeft daar beslist minder moeite mee en een Megane F7R al helemaal niet dus de gemiddelde toerentallen liggen gewoon lager over de gehele levensduur. Een Megane F7R is onderin een stuk krachtiger maar levert bovenin daarintegen weer in en dat is waarschijnlijk de reden dat juist die F7R's er na 250.000 km er best aardig uit zien. Bij de F7P's kun je het voornamelijk zien aan de drijfstanglagers, die zijn na 200.000km vaak al volledig aan snot (als ze er niet eerder uit stappen via de nooduitgang) en ik heb F7R lagers gezien die na 250.000 km nog acceptabel zijn. F7P's doen op het circuit over het algemeen weinig onder voor F7R's zolang je ze maar op toeren weet te houden. Ik bleef schakelen met dat rot ding en door het vaak wisselen van versnellingen kwam vaak ook het vaak wisselen van versnellingsbakken. Zelfs met de schamele 150nm kreeg ik die dingen naar de klote.
Ik blijf er overigens bij dat ik een F7P gewoon het leukste vind om mee te rijden maar als je echt serieus meer vermogen wil (lees 180/190PK) dan zou ik m'n geld niet in een F7P steken. Zonder absurde toerentallen te draaien komt dat er gewoon niet uit. Daar is de slag gewoon niet lang genoeg voor. Wil je gewoon lekker sturen met dat ding, dan zou ik die kop even opfrissen en de rest van je budget steken in het onderstel en trackdays. Je kunt veel vermogen hebben maar in de meeste gevallen zit de grootste bottleneck tussen de stoel en het stuurwiel.
Maar...
Een F7P trekt onder de 4500RPM nog geen worst van een nat dak af en op het circuit wordt je door het hele veld links en rechts voorbij gevlogen als je een keer net een versnelling te hoog te pakken hebt. Een F7R heeft daar beslist minder moeite mee en een Megane F7R al helemaal niet dus de gemiddelde toerentallen liggen gewoon lager over de gehele levensduur. Een Megane F7R is onderin een stuk krachtiger maar levert bovenin daarintegen weer in en dat is waarschijnlijk de reden dat juist die F7R's er na 250.000 km er best aardig uit zien. Bij de F7P's kun je het voornamelijk zien aan de drijfstanglagers, die zijn na 200.000km vaak al volledig aan snot (als ze er niet eerder uit stappen via de nooduitgang) en ik heb F7R lagers gezien die na 250.000 km nog acceptabel zijn. F7P's doen op het circuit over het algemeen weinig onder voor F7R's zolang je ze maar op toeren weet te houden. Ik bleef schakelen met dat rot ding en door het vaak wisselen van versnellingen kwam vaak ook het vaak wisselen van versnellingsbakken. Zelfs met de schamele 150nm kreeg ik die dingen naar de klote.
Ik blijf er overigens bij dat ik een F7P gewoon het leukste vind om mee te rijden maar als je echt serieus meer vermogen wil (lees 180/190PK) dan zou ik m'n geld niet in een F7P steken. Zonder absurde toerentallen te draaien komt dat er gewoon niet uit. Daar is de slag gewoon niet lang genoeg voor. Wil je gewoon lekker sturen met dat ding, dan zou ik die kop even opfrissen en de rest van je budget steken in het onderstel en trackdays. Je kunt veel vermogen hebben maar in de meeste gevallen zit de grootste bottleneck tussen de stoel en het stuurwiel.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Kijk n1 vind maar eens een knappe F7R die is er niet dus aanschaf F7R + revisie dat noem ik dubbele kosten dan laat ik liever de 1.8 reviseren kop revisie kost de wereld niet bij Ronaldtutuur schreef:Als ik lees dat jij je complete kop wil laten reviseren ( ? ) snap ik eerlijk gezegd niet waarom je het over kosten van een f7r hebt...
Maar misschien loopt het nog anders wie weet ik vind in ieder geval voor nu dat de 1.8 voldoende vormogen levert ik zou er trouwens eerder een F4R in gooien dan F7R gewoon omdat het kan
Gisteren ook een kuip stoel gescoord via marktplaats hij is nog splinter nieuw en nooit gemonteerd geweest.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... b0a03b.jpg[/img]
reviseer lekker die f7p kop. Gooi je later een megane f7r onderblok onder. Zoals je hebt gelezen zijn ze redelijk slijt vast en die gaat prima samen met een f7p kop. f4r inbouwen is verre van plug&play.
beide blokken heb ik voor je staan F7P en een F7R in zeer goeie conditie.
maak je keuze en plug and play er in gooien
maak je keuze en plug and play er in gooien
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl