Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Rijd bijna elke civic mee rond :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Met een knalrode stabilisatorstang wel ja maar hier zit wel meer serieus spul onder :) en die kachelpijp zal wel gedaan zijn om net onder het decibel-limiet te blijven.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Vandaag weer wat verder geknutseld, kreeg bij de kooi van Koen ook glasvezel panelen met carbon look voor de wielkasten achter na wat bij schaven pasten ze.
Heb ook gelijk even een vraag zijn er nog mensen die iets weten ter vervanging van de deur panelen ? de standaard panelen waren lelijk en heb ik eruit gehaald maar wil er eigenlijk wel iets voor terug.
Dus tips zijn welkom (Y) :beer:

[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0ab0d4.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 6152f1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door LuukRS op di 11 feb 2014 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

ja zoiets maar dan niet voor zulke idioten prijzen |:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Dit kan natuurlijk ook met aluminium of plastic

[img]http://i14.photobucket.com/albums/a341/ ... 009121.jpg[/img]
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Kijk dat is precies wat ik bedoel Geert, denk dat ik de aluminium versie ga maken en als dit blikkerig gaat klinken dan plaats ik dempstof er achter.
En de deurklinken laat ik ook achterwegen dat word de Porsche oplossing gewoon omdat het ken
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3b166d.jpg[/img]
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

kan ook gewoon een hondenriempje kopen en het zelf knutselen
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

bij mijn clio heb ik het ook van alu en de hele deur leeg gehaald en weggeslepen ook het raam mechaniek enz aangezien ik lexaan ramen heb, je kan ook van je oude gordels een deurstrip maken, nog goedkopere oplossing :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tof Luuk! wil dat met de 19 ook nog een keer maar dat is vrij lastig omdat het niet allemaal vlak is daar..
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Inderdaad, gordels eruit en afknippen op lengte! Zie foto, zo heb ik het met onze BMW ook gedaan:

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... WA0002.jpg[/img]
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

LuukRS schreef:Vandaag weer wat verder geknutseld kreeg bij de kooi van Koen ook glasvezel panelen met carbon look voor de wielkasten achter na wat bij schaven pasten ze.
Keurig!

Ik heb ze zelf open gelaten. Ideaal plekje om schuifvrij wat rotzooi te bewaren.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Thanks voor de reactie's en tips :worship: wat het gaat worden is deurklink en deurgreep maak ik van oude keycord's nog lichter dan iets van gordel's en net iets kleiner ook, alleen het stuk aluminium duurt nog wel even heb het even te druk op het werk :gun:
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Bij deze even een grote vraag ik wil het liefst (mits de hulptroepen ook kunnen) de motor van Rusty over iets meer dan een maand gaan aanpakken.
Kop heeft al een goed adres en wordt helemaal opgeknapt. Waar ik voornamelijk mee zit is de rest

Drijfstanglagers waar kopen Ebay of Reno
Welke keringen zijn een pre en ook weer waar kopen
Groep A olie pomp kopen ? Denk dat de huidige na bijna 200,000 wel een keer vervangen mag worden, Ebay of Reno
Nieuwe bougies met nieuwe bougie kabels is 7mm een knappe dikte hiervoor ?


Alle vloeistoffen worden vervangen, olie van 10w40 na 5w40, nieuwe waterpomp loop en spanrollen nieuwe distri nieuwe multi riem en overal nieuwe pakkingen tussen.
En de knalpijp recht hangen
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Drijfstanglagers Federal Mogule 71-4311/4 STD Gewoon bij revisiebedrijf. Type met lipje. ca 50 euro (Niet bij Renault, die verkoopt ze zonder lipje)

koppakkingsets samen met kopboutenset: via e-bay shirley 9236 (ca 50 euro)
- onderblokpakkingsets + alle keerringen: via e-bay shirley 9236 (ca 25 euro)
- set van 16 hydr. klepstoters: via e-bay ca 4 euro per stuk!!!!
- distr. sets (zie ook e-bay)
Laatst gewijzigd door jacques op do 14 nov 2013 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zuigerveren meenemen. Je hebt de drijfstanglagers los en de kop er vanaf. Kan je meteen ff een hoontje doen in de cilinders.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

als je zo ver gaat als Arco zegt, flikker heel't blok dan gewoon bij patrick biggelaar binnen voor ene grote beurt :D
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik zou dat geld dan weer eerder in een 2.0 steken.
Nieuwe drijfstanglagers en ff klepsealtjes en gaan!
Dan rustig een frisse 2.0 opbouwen of beter geld investeren in een goed onderstel en een jaarkaart kopen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Helemaal eens met marcel. Niet te veel geld stoppen in een f7p.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het grote voordeel van een F7R is dat de cylinders/zuigers veel minder hard slijten als bij een F7P. Met 2 ton staan de hoonsporen er nog in en voelde ik nog geen stootranden. En ik ben niet de enige die dit constateerde. (plaatjes http://team1916vforum.nl/viewtopic.php? ... 6&start=20 )
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Toch zie je op de foto van de link wel degelijk slijtagesporen (niet gek na 2 ton natuurlijk). Waar de drukkant van de zuiger is (grootste moment = kracht x arm als de zuiger op de helft van de slag is), zit een 'kale' plek, in beide cilinders. Of ligt dit aan de foto?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Komt door de flits. Voor de zekerheid heeft Patric de cylinders gehoond en zitten er nieuwe zuigerveren in.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Dan is het zeker weten goed in ieder geval! (Y)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

:~ :~ :~ uuuuh nu begin ik weer te twijfelen ik heb ff geen 2.0 F7R staan, en als ik er een zoek dan moet er niet nog eens een hele revisie worden uitgevoerd om hem knap te krijgen dat gaat mij gewoon teveel kosten eerlijk gezegd.
Ook lopen er nog wat andere dingen dus ik wacht nog heel even ik probeer nu gewoon zoveel mogenlijk info te verzamelen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb ik wel staan
is echt super blok.
slechts 80.000km na complete revisie.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Is dat dat blok wat zelf is opgeboord ?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Is dat het oude blok uit je racer mark?
Racing is the best way to convert money into noise
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kan ook een hele megane kopen dan krijg je de JC5 bak erbij cadeau. Zo heb ik het gedaan. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is een door biggelaar opgeboorde 1800 naar 2000 dus goed gedaan.
loopt als een zonnetje.

is niet mijn cup blok das een 1800. (kok motorsport ook te koop)

verder heb ik mijn zelf gebouwde rode blok 2000cc (ook een geboorde) nu in mijn cup clio liggen.(loopt ook super!)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Eigenlijk is het heel vreemd, de slag van een 2.0 is veel groter wat hogere zuigersnelheden geeft, tevens is het gevolg met drijfstangen van dezelfde lengte een ongunstigere slag/drijfstang verhouding, en toch! Lijken f7r's minder te slijten.

Als je twijfelt mag je best eens langs komen, heb nog een williams onderblok staan met 325dkm waarvan de laatste 75dkm op action olie. Als je deze bekijkt zou je denken dat ie niet ouder dan 100dkm is...

Als ik lees dat jij je complete kop wil laten reviseren ( :( ? ) snap ik eerlijk gezegd niet waarom je het over kosten van een f7r hebt...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Opzich niet heel vreemd. De F7P (83,5mm slag) zit bij 7200RPM op een gemiddelde zuigersnelheid van 20m/s en een F7R (93mm slag) zit daar al bij 6500RPM op. Je zou denken dat de slijtage aan zuigerveren en cilinderwanden daardoor groter is bij een F7R aangezien 20m/s wel redelijk de max is waarbij een fatsoenlijke smering tussen zuigerveer en cilinderwand gegarandeerd is.

Maar...

Een F7P trekt onder de 4500RPM nog geen worst van een nat dak af en op het circuit wordt je door het hele veld links en rechts voorbij gevlogen als je een keer net een versnelling te hoog te pakken hebt. Een F7R heeft daar beslist minder moeite mee en een Megane F7R al helemaal niet dus de gemiddelde toerentallen liggen gewoon lager over de gehele levensduur. Een Megane F7R is onderin een stuk krachtiger maar levert bovenin daarintegen weer in en dat is waarschijnlijk de reden dat juist die F7R's er na 250.000 km er best aardig uit zien. Bij de F7P's kun je het voornamelijk zien aan de drijfstanglagers, die zijn na 200.000km vaak al volledig aan snot (als ze er niet eerder uit stappen via de nooduitgang) en ik heb F7R lagers gezien die na 250.000 km nog acceptabel zijn. F7P's doen op het circuit over het algemeen weinig onder voor F7R's zolang je ze maar op toeren weet te houden. Ik bleef schakelen met dat rot ding en door het vaak wisselen van versnellingen kwam vaak ook het vaak wisselen van versnellingsbakken. Zelfs met de schamele 150nm kreeg ik die dingen naar de klote.

Ik blijf er overigens bij dat ik een F7P gewoon het leukste vind om mee te rijden maar als je echt serieus meer vermogen wil (lees 180/190PK) dan zou ik m'n geld niet in een F7P steken. Zonder absurde toerentallen te draaien komt dat er gewoon niet uit. Daar is de slag gewoon niet lang genoeg voor. Wil je gewoon lekker sturen met dat ding, dan zou ik die kop even opfrissen en de rest van je budget steken in het onderstel en trackdays. Je kunt veel vermogen hebben maar in de meeste gevallen zit de grootste bottleneck tussen de stoel en het stuurwiel.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

tutuur schreef:Als ik lees dat jij je complete kop wil laten reviseren ( :( ? ) snap ik eerlijk gezegd niet waarom je het over kosten van een f7r hebt...
Kijk n1 vind maar eens een knappe F7R die is er niet dus aanschaf F7R + revisie :nopom: dat noem ik dubbele kosten dan laat ik liever de 1.8 reviseren kop revisie kost de wereld niet bij Ronald :smile:
Maar misschien loopt het nog anders wie weet ik vind in ieder geval voor nu dat de 1.8 voldoende vormogen levert ik zou er trouwens eerder een F4R in gooien dan F7R gewoon omdat het kan :p

Gisteren ook een kuip stoel gescoord via marktplaats hij is nog splinter nieuw en nooit gemonteerd geweest.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... b0a03b.jpg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

reviseer lekker die f7p kop. Gooi je later een megane f7r onderblok onder. Zoals je hebt gelezen zijn ze redelijk slijt vast en die gaat prima samen met een f7p kop. f4r inbouwen is verre van plug&play.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

beide blokken heb ik voor je staan F7P en een F7R in zeer goeie conditie.
maak je keuze en plug and play er in gooien
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie