[Haas' Mégane 1.9 DCi] Boem is... einde verhaal!
Afgelopen donderdag de distributieriem en multiriem+waterpomp vervangen. Het zat allemaal weer lekker tegen doordat vorige eigenaars blijkbaar niet veel kaas gegeten hadden van fatsoenlijk sleutelwerk.
Mede daardoor was het nogal een gedoe om de timing van de riem goed te krijgen. Ik had een blokkeerpen voor de krukas, dus die stond netjes op zijn plek. De nokkenaspulley en de pulley van de dieselpomp waren 'gelukkig' voorzien van meerdere merktekens op verschillende plekken, dus dat was lekker handig. Na veel tanden tellen, vergelijken met de nieuwe riem, filmpjes bekeken en zoeken op internet de riem er opgelegd. Ik was er alleen van overtuigd dat de pomp verkeerd op timing lag, toen ik de oude riem eraf haalde. Hij was onder andere afgetekend als een DOHC, maar dat heeft natuurlijk geen enkele logica in zich. Nu heb ik de pomp 2 tanden anders gelegd dan hij lag en dat bracht natuurlijk wat extra spanning met zich mee toen ik m de eerste keer wilde starten. Dat ging gelukkig goed en hij liep verder prima, dus de boel maar afgebouwd en (veeeeeel later dan de bedoeling was...) naar huis gereden. Het voelt verder goed aan en hij rijdt prima.
Ik heb van het begin af aan gevonden dat hij, zeker voor een diesel, onderin slecht trok, maar na het controleren en schoonmaken van wat dingen, heb ik dat maar gelaten voor wat het was. Nu heb ik het idee dat hij onderin beter trekt en meer doet waar hij toe in staat is. Daarbij lijkt hij 'stiller' te lopen, niet zozeer qua vloeiendheid van de motor, maar wel qua geluid (iets minder tractor), maar dat kan ook bedrog zijn.
Hoe zit t nou precies bij een pomp als deze? Hij moet op tijd staan neem ik aan, ivm piekdruk en openen van een verstuiver?
Bij het K9K blok van mijn Clio zat er een positiesensor bij de pomp, dus die moest zeker op tijd staan. Deze F9Q heeft dat dus niet.
Het geeft me wel een raar gevoel dat de timing verkeerd zou hebben gestaan, maar de motor loopt er zeker niet minder om. Daarbij verbaasd het me niet als ik de rest van het sleutelwerk beoordeel... Kan het kwaad dat de pomp nu andere timing heeft? En heeft iemand een duidelijke foto wat het originele merkteken op de pulley van de nokkenas en dieselpomp is?
Pluspunt is wel, dat ik in tegenstelling tot mijn vorige Coupé niet naar de dokter hoefde voor wat naaiwerk Heb daarentegen wel een nieuwe T-40 bit nodig
Mede daardoor was het nogal een gedoe om de timing van de riem goed te krijgen. Ik had een blokkeerpen voor de krukas, dus die stond netjes op zijn plek. De nokkenaspulley en de pulley van de dieselpomp waren 'gelukkig' voorzien van meerdere merktekens op verschillende plekken, dus dat was lekker handig. Na veel tanden tellen, vergelijken met de nieuwe riem, filmpjes bekeken en zoeken op internet de riem er opgelegd. Ik was er alleen van overtuigd dat de pomp verkeerd op timing lag, toen ik de oude riem eraf haalde. Hij was onder andere afgetekend als een DOHC, maar dat heeft natuurlijk geen enkele logica in zich. Nu heb ik de pomp 2 tanden anders gelegd dan hij lag en dat bracht natuurlijk wat extra spanning met zich mee toen ik m de eerste keer wilde starten. Dat ging gelukkig goed en hij liep verder prima, dus de boel maar afgebouwd en (veeeeeel later dan de bedoeling was...) naar huis gereden. Het voelt verder goed aan en hij rijdt prima.
Ik heb van het begin af aan gevonden dat hij, zeker voor een diesel, onderin slecht trok, maar na het controleren en schoonmaken van wat dingen, heb ik dat maar gelaten voor wat het was. Nu heb ik het idee dat hij onderin beter trekt en meer doet waar hij toe in staat is. Daarbij lijkt hij 'stiller' te lopen, niet zozeer qua vloeiendheid van de motor, maar wel qua geluid (iets minder tractor), maar dat kan ook bedrog zijn.
Hoe zit t nou precies bij een pomp als deze? Hij moet op tijd staan neem ik aan, ivm piekdruk en openen van een verstuiver?
Bij het K9K blok van mijn Clio zat er een positiesensor bij de pomp, dus die moest zeker op tijd staan. Deze F9Q heeft dat dus niet.
Het geeft me wel een raar gevoel dat de timing verkeerd zou hebben gestaan, maar de motor loopt er zeker niet minder om. Daarbij verbaasd het me niet als ik de rest van het sleutelwerk beoordeel... Kan het kwaad dat de pomp nu andere timing heeft? En heeft iemand een duidelijke foto wat het originele merkteken op de pulley van de nokkenas en dieselpomp is?
Pluspunt is wel, dat ik in tegenstelling tot mijn vorige Coupé niet naar de dokter hoefde voor wat naaiwerk Heb daarentegen wel een nieuwe T-40 bit nodig
Laatst gewijzigd door Haas op ma 2 jun 2014 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Pomp van de dci hoeft niet op tijd te staan.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Klopt, maakt geen zak uit bij een 1.9 dci.
Maar waarom staat er dan een merkteken op de pulley en op de riem?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
die merktekens op de riem kun je sowieso vaak wel vergeten. Zo heel boeiend zijn die niet (een evt. draairichting is belangrijker). Wat zegt dialogys? En is het een echt merkteken of heeft er gewoon iemand met een witte verfpen picasso zitten spelen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
fijn dat het gelukt is Haas
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
als de stand hetzelfde blijft is het niet interessant nee, maar het is wel fijn om nog even een controlemiddel te hebben. Die streepjes staan er immers niet voor niks op.Tom schreef:die merktekens op de riem kun je sowieso vaak wel vergeten. Zo heel boeiend zijn die niet (een evt. draairichting is belangrijker). Wat zegt dialogys? En is het een echt merkteken of heeft er gewoon iemand met een witte verfpen picasso zitten spelen?
Picasso heeft zich flink uitgeleefd, maar de hamer en centrepunt zijn ook langsgeweest. Een wirwar van streepjes, puntjes, stipjes, butjes, inkepingkjes enz...
Dialogys heb ik nog niet in gekeken, weet eigenlijk niet of mijn versie wel instructies heeft.... Waar kan ik die vinden in Dialogys?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Wellicht iemand met een beetje actuele versie die even wil kijken.
Als controle middel altijd na het wisselen van een distributieriem gewoon de krukas 2x rond gooien. Dan moet alles weer op tijd staan en weet je dat je goed zit.
Als controle middel altijd na het wisselen van een distributieriem gewoon de krukas 2x rond gooien. Dan moet alles weer op tijd staan en weet je dat je goed zit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert, tnx Zo zit het nu bij mij ook!
Klopt, doe ik ook altijd, al is het maar ter controle of je de kleppen niet raakt. Maar de pomptiming controleer je daar niet mee en daar zat nou net mijn grootste euvelTom schreef:Als controle middel altijd na het wisselen van een distributieriem gewoon de krukas 2x rond gooien. Dan moet alles weer op tijd staan en weet je dat je goed zit.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een hogedruk pomp voor een commonrail systeem heeft nooit timing, het enige wat de pomp doet is druk opbouwen.
De aansturing van de inspuiting wordt uiteraard elektronisch gedaan en is alleen afhankelijk van de BDP sensor.
Voor het inspuiten is dus alleen druk nodig in de commonrail, die druk moet er uiteraard constant zijn en is dus ook niet aan timing onderhevig.
Bij een K9K zit er inderdaad een sensor op de pomp, maar dat is alleen voor de aansturing van de inspuiting, niet omdat de pomp
zelf onderhevig is aan een bepaalde timing.
De aansturing van de inspuiting wordt uiteraard elektronisch gedaan en is alleen afhankelijk van de BDP sensor.
Voor het inspuiten is dus alleen druk nodig in de commonrail, die druk moet er uiteraard constant zijn en is dus ook niet aan timing onderhevig.
Bij een K9K zit er inderdaad een sensor op de pomp, maar dat is alleen voor de aansturing van de inspuiting, niet omdat de pomp
zelf onderhevig is aan een bepaalde timing.
Iemand ideeën over het volgende:
De klapraampjes achter wilden niet meer open en dicht, links deed gewoon niks meer en rechts was het wormwiel gaar, dus die sloeg constant over. Paar weekjes terug 2 andere exemplaren op de kop getikt en erin gezet, maar ze gaan bij een aantal keer bedienen steeds langzamer, tot ze op een gegeven moment niks meer doen. Een paar minuten wachten en het gaat weer, totdat het er weer mee ophoud.
Daarbij is mijn achterruitenwisser er al een tijd geleden mee opgehouden en heeft t raam van mijn bestuurdersdeur dezelfde kuren als mijn achterruitjes (weliswaar in wat mindere mate).
Nu heb ik de accu al doorgemeten, nieuwe massakabel aan de accu gezet en de massapunten van de achterlichten en motor schoongemaakt. Het lijkt helaas allemaal geen effect te hebben.
Waar moet ik gaan zoeken?
( Als ik het goed heb, zitten bijna alle bovenstaande componenten aan de linkertak van de interieurkabelboom. Wie weet waar dat massapunt zit?)
De klapraampjes achter wilden niet meer open en dicht, links deed gewoon niks meer en rechts was het wormwiel gaar, dus die sloeg constant over. Paar weekjes terug 2 andere exemplaren op de kop getikt en erin gezet, maar ze gaan bij een aantal keer bedienen steeds langzamer, tot ze op een gegeven moment niks meer doen. Een paar minuten wachten en het gaat weer, totdat het er weer mee ophoud.
Daarbij is mijn achterruitenwisser er al een tijd geleden mee opgehouden en heeft t raam van mijn bestuurdersdeur dezelfde kuren als mijn achterruitjes (weliswaar in wat mindere mate).
Nu heb ik de accu al doorgemeten, nieuwe massakabel aan de accu gezet en de massapunten van de achterlichten en motor schoongemaakt. Het lijkt helaas allemaal geen effect te hebben.
Waar moet ik gaan zoeken?
( Als ik het goed heb, zitten bijna alle bovenstaande componenten aan de linkertak van de interieurkabelboom. Wie weet waar dat massapunt zit?)
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Klinkt als gare bedrading/massa/stekkerverbindingen. Naar mate de stroom langer gaat lopen, wordt de kabel heet en heeft hij meer weerstand... Meet het aantal ohm's door de bedrading anders eens na belasting en ervoor. Klinkt stom, maar is de zekering nog "goed". wellicht heeft die teveel weerstand?
gr. M
gr. M
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Massapunt vermoed ik onderaan de A-stijl/dorpel bestuurder.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maar even uit het ACT: Megane I gecopieerd:
Inmiddels heeft Niels de Megane uitgelezen en daar kwamen helaas geen echte foutmeldingen uit naar voren. Ik heb de BDP sensor preventief vervangen, maar helaas, uitvallen doet hij nog steeds, als is t nu even wat minder vaak (toeval?).
Wel stond er (stationair) een vreemde waarde bij PR086 VERSCHIL REGELKRING RAILDRUK, deze schommelde van de 1 bar naar -3272 bar Weet iemand of dit normaal is en welke sensor dit is? PR083 DRUK IN DE HOOFDINSPUITBUIS bleef wel mooi op ong. 280 bar staan.
Daarbij heb ik nog eens gekeken en nagedacht over de brandstofopvoerpomp. Als de auto op kontakt gaat hoor je de pomp lopen, deze stopt na een paar seconden. Is het de bedoeling dat deze ook nog gaat lopen als de motor eenmaal loopt?
Iemand ideeen om verder te kijken?
Ik blijf het opvallend vinden dat de motor weer direct aanslaat, wanneer de motor al rijdend uitvalt, de contactsleutel even uit en aan gaat. Net of er even wat 'gereset' wordt, waardoor het probleem weg is.
Haas schreef:Vorige week een keer stil gevallen met mijn Megane en vanmorgen weer.. Auto start en rijdt zonder problemen, maar na ongeveer 10 minuten rijden (stukje stad en kort stukje snelweg) kom ik bij een stoplicht uit. Vorige week viel de motor zonder aankondiging uit toen ik de koppeling intrapte. Na veel starten en gehannes met mijn gaspedaal toch weer met moeite aan de praat gekregen. Motor liep daarna prima, maar na een minuut of 2 a 3 rijden zat er een paar keer een hik in. Daarna niks meer van gemerkt. Vanmorgen hetzelfde verhaal, weliswaar hikte hij 2x wat bij stationair lopen, maar bleef hij wel aan (met wat extra gas). Helaas viel hij 1 stoplicht later wel meteen uit .... en kon ik starten wat ik wilde, maar aanslaan ho maar. Auto weggeduwd en na veel start + gaspedaalpogingen sloeg hij met veel pijn en moeite aan, al bleef hij stationair niet aan. Na even op 3000+ rpm te hebben gelopen, deed hij dat wel weer. Maar weer op pad gegaan en binnen 5 minuten 3x een hik, waarbij de motor uitviel tijdens het rijden. Contact eraf en erop bleek de oplossing, want alle 3 de keren sloeg hij meteen weer aan.
Nu de vraag : Wat is het probleem?
Ik heb links en rechts wat reacties gezien over het diesel opvoerpompje onder de voetenruimte van de passagier, maar die lijkt in orde, aangezien hij netjes draait als ik er handmatig 12V op zet.
Daarbij gaat het voorgloeilampje me te vaak/lang branden, wat me de gaspedaalsensor doet vermoeden (heb dit bij mijn Clio II dci ook gehad).
MartijnG schreef:BDP / nokkenas sensor ? Kun je m uitlezen?
Haas schreef:Ik kan m zelf niet uitlezen helaas.....
De gaspedaalsensor kost bij de dealer ongev. 150 ex BTW, dus dat is ook niet echt een 'gokwaardige' prijs.....
Haas schreef:Ben net naar huis gereden en hij is willekeurig 4x tijdens het rijden uitgevallen. Het opvallende eraan vind ik dat hij 2x bokt en uitvalt, het voorgloeilampje gaat branden en meteen weer loopt bij het contact uit en weer aan. Daarbij hoef ik het contact amper uit te zetten, voor ik hem weer aan zet en het probleem is weer 'weg'.
Inmiddels heeft Niels de Megane uitgelezen en daar kwamen helaas geen echte foutmeldingen uit naar voren. Ik heb de BDP sensor preventief vervangen, maar helaas, uitvallen doet hij nog steeds, als is t nu even wat minder vaak (toeval?).
Wel stond er (stationair) een vreemde waarde bij PR086 VERSCHIL REGELKRING RAILDRUK, deze schommelde van de 1 bar naar -3272 bar Weet iemand of dit normaal is en welke sensor dit is? PR083 DRUK IN DE HOOFDINSPUITBUIS bleef wel mooi op ong. 280 bar staan.
Daarbij heb ik nog eens gekeken en nagedacht over de brandstofopvoerpomp. Als de auto op kontakt gaat hoor je de pomp lopen, deze stopt na een paar seconden. Is het de bedoeling dat deze ook nog gaat lopen als de motor eenmaal loopt?
Iemand ideeen om verder te kijken?
Ik blijf het opvallend vinden dat de motor weer direct aanslaat, wanneer de motor al rijdend uitvalt, de contactsleutel even uit en aan gaat. Net of er even wat 'gereset' wordt, waardoor het probleem weg is.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ga er maar van uit dat je ergens een probleem in je retour hebt, controleer alle retour slangetjes op de verstuivers eens, waarschijnlijk zit er een heel klein scheurtje in, komt vaker voor zeker bij hoge km. standen. De druk in de retour hoeft maar iets te laag te zijn en je hebt afslaan en niet willen starten problemen.
Deze slangetjes:
http://www.pkrok.ival.pl/france/allegro/8200059243.JPG
Deze slangetjes:
http://www.pkrok.ival.pl/france/allegro/8200059243.JPG
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb je ook niet een nokkenassensor bij de hogedrukpomp zitten? Daarnaast ook nog de raildruksensor (+ bekabeling) zelf?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
voordat je dure dingen wilt gaan kopen, ik heb mijn megane staan voor de sloop. 1.9 dci . die liep tot stilstand perfekt (zelfs met "tuningskastje" merkbaar). dus als je iets wilt proberen laat het maar weten..
afslaan van de 1.9 dci weleens meegemaakt maar dan gaf hij ook storing aan op nokkenassensor die linksachter (als je voor de auto staat) je kleppendeksel zit..
verstuivertest misschien een idee? retouropbrengst ff meten..
dat pompje voor de brandstof hoor je ook echt draaien elke keer dat hij niet wil starten of afslaat?
afslaan van de 1.9 dci weleens meegemaakt maar dan gaf hij ook storing aan op nokkenassensor die linksachter (als je voor de auto staat) je kleppendeksel zit..
verstuivertest misschien een idee? retouropbrengst ff meten..
dat pompje voor de brandstof hoor je ook echt draaien elke keer dat hij niet wil starten of afslaat?
Ik heb bij mijn oude coupe (f7r) ook een keer een uitvallende motor gehad.
Daarbij was de massakabel gebroken onder het oliefilter. Aangezien de dci ook een f-motor is zou ik die ook eens nakijken.
De massa van de ecu zat daarop.
Daarbij was de massakabel gebroken onder het oliefilter. Aangezien de dci ook een f-motor is zou ik die ook eens nakijken.
De massa van de ecu zat daarop.
Bedankt voor jullie reacties. Heb me anderhalve week gewaand in de gedachte dat het opgelost is, aangezien het die tijd prima ging. Helaas was het vanmorgen weer mis...
Zal jullie reacties eens bezien bij de auto, kijken of ik wat kan ontdekken...
Zal jullie reacties eens bezien bij de auto, kijken of ik wat kan ontdekken...
Ik heb het bij een Trafic meegemaakt dat de drukregelaar op de pomp stuk was. Die sloeg koud altijd af en was dan moeilijk aan de praat te krijgen.
Gisteravond nog naar de Megane gekeken en retourtest gedaan voor de verstuivers:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 7632c6.jpg[/img]
Opbrengst na 4 minuten stationair lopen (ijskoude motor):
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 268794.jpg[/img]
Voor zover ik er verstand van heb geen hele schokkende verschillen?? Of het binnen de norm valt, moet ik nog even nazoeken.
Verder e.e.a. gecontroleerd:
- Nieuwe massakabel van carrosserie naar accupool gemaakt (was slecht)
- Massa gecontroleerd van blok en ECU, zijn naar mijn idee in orde
- Retourleiding van de verstuivers zweet wel iets, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem oplevert (althans, niet in de onregelmatigheid waar het nu mee gaat)
- Bekabeling visueel gecontroleerd, daar kwam wel het volgende uit van verstuiver 1 (vliegwielzijde):
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... aa3295.jpg[/img]
Een van de vorige eigenaren heeft de rubbers waar het luchtfilterhuis mee vast zit eruit gehaald en met wat grote sluitringen direct vastgeschroefd. Voor de kabelboom van de verstuivers blijft dus weinig ruimte over met slijtplekken als deze tot gevolg. De overige kabels zijn nog 'goed/heel', maar die ga ik in de toekomst nog wel even opnieuw isoleren. Daar had ik gisteravond weinig zin meer in. Bovendien het luchtfilterhuis meteen op wat rubbertjes gemonteerd.
- Motor loopt prima op alleen de krukassensor. Als ik de stekker van de nokkenassensor eraf haal bij lopende motor, maakt dit geen verschil. Is dat normaal?
- Electrische opvoerpomp gaat telkens netjes aan en uit bij op contact zetten. Wanneer de motor loopt doet hij niks meer naar mijn idee (stationair niet althans..)
Ideeën/opmerkingen?
Zijn de stekkers van de verstuivers ook los te koop? De stekker van injector 4 is denk ik een keer gesneuveld, de contacten zijn op de injector gezet en afgekit (voordat ik er eigenaar van werd). Het zal best prima werken, maar met een stekker is toch wat degelijker. Mag ik de bekabeling van de verstuivers eigenlijk gewoon knippen en solderen of....?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 7632c6.jpg[/img]
Opbrengst na 4 minuten stationair lopen (ijskoude motor):
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 268794.jpg[/img]
Voor zover ik er verstand van heb geen hele schokkende verschillen?? Of het binnen de norm valt, moet ik nog even nazoeken.
Verder e.e.a. gecontroleerd:
- Nieuwe massakabel van carrosserie naar accupool gemaakt (was slecht)
- Massa gecontroleerd van blok en ECU, zijn naar mijn idee in orde
- Retourleiding van de verstuivers zweet wel iets, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem oplevert (althans, niet in de onregelmatigheid waar het nu mee gaat)
- Bekabeling visueel gecontroleerd, daar kwam wel het volgende uit van verstuiver 1 (vliegwielzijde):
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... aa3295.jpg[/img]
Een van de vorige eigenaren heeft de rubbers waar het luchtfilterhuis mee vast zit eruit gehaald en met wat grote sluitringen direct vastgeschroefd. Voor de kabelboom van de verstuivers blijft dus weinig ruimte over met slijtplekken als deze tot gevolg. De overige kabels zijn nog 'goed/heel', maar die ga ik in de toekomst nog wel even opnieuw isoleren. Daar had ik gisteravond weinig zin meer in. Bovendien het luchtfilterhuis meteen op wat rubbertjes gemonteerd.
- Motor loopt prima op alleen de krukassensor. Als ik de stekker van de nokkenassensor eraf haal bij lopende motor, maakt dit geen verschil. Is dat normaal?
- Electrische opvoerpomp gaat telkens netjes aan en uit bij op contact zetten. Wanneer de motor loopt doet hij niks meer naar mijn idee (stationair niet althans..)
Ideeën/opmerkingen?
Zijn de stekkers van de verstuivers ook los te koop? De stekker van injector 4 is denk ik een keer gesneuveld, de contacten zijn op de injector gezet en afgekit (voordat ik er eigenaar van werd). Het zal best prima werken, maar met een stekker is toch wat degelijker. Mag ik de bekabeling van de verstuivers eigenlijk gewoon knippen en solderen of....?
Best kans dat Rick Donkers ze kan leveren http://www.rdae.nl/multistekkers/superseal-connectors/
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
officiele lektest moet motor juist 60 graden zijn en word hij met tussenpozen aangestuurd door de clip zodat hij ff gasgeeft en weer terugvalt stationaire,. vaak als je ook zonder clip een lektest doet (mits mogelijk met warmere motor), zie je al gauw genoeg bij stationaire draaien of er afwijkende retouren zijn..
de kale kabel is echter niet best, als die kontakt maakt met je motorblok kan ik me voorstellen dat ie dan probleempjes geeft..
hopen dat dat je euvel is geweest en het nu over is..
de kale kabel is echter niet best, als die kontakt maakt met je motorblok kan ik me voorstellen dat ie dan probleempjes geeft..
hopen dat dat je euvel is geweest en het nu over is..
Inmiddels loopt de Megane al weer wat weken probleemloos, dus die blootliggende kabel zal toch wel de oorzaak zijn geweest.
Daarnaast een paar weken terug overgestapt op de winteruitdossing:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... h4gacl.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... bl0gm9.jpg[/img]
Daarnaast een paar weken terug overgestapt op de winteruitdossing:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... h4gacl.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... bl0gm9.jpg[/img]
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Alleen de velgen nog aflakken lijkt me...?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Staat gaaf moet ik zeggen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Eerder pruts smurf
het valt wel op iig!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Kruiwagen wielen
ze zijn een beetje vies op de foto, er zit RAL 5015 op.
Dit gaf mij het idee:
Dit gaf mij het idee: