Bozo's 182

Vertel hier alles over je project.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

bozothenutter schreef:eerste trackday is een feit!

enige vraag...wanneer weer?
Tja, we hadden je al gewaarschuwd hè :lol:

Mooi dat het goed is gegaan en je genoten hebt.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Geert schreef:rc6'jes zijn echt geniaal. En koud inderdaad nog altijd beter dan standaard.
Als je met RC06 op straat rijd brokkelen ze helemaal af.
Tenminste dat is mijn ervaring. (was wel zonder trilplaatjes/veertjes)

Remt wel echt super (Y) En slijtage is echt minimaal vergeleken met DS 3000
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ben nu nog aan het leren rijden......als ik dat een beetje kan denk ik dat ik pas de blokken en banden voldoende kan belasten....
en dat geld kan ik dan weer in een trackday steken.....zieje.....heb het echt te pakken! :grin:
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

was ik nog vergeten te zeggen....m'n achterschokdempers matchten niet met m'n voorste.... :smile: vond de 'handling' best ok misschien het beste bewijs voor niet teveel denken maar gewoon rijden....dan weet je pas waar je staat......

zo, ga nu eerst even m'n thermostaat fixen.....
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Nieuwste speelgoed is binnen......nu nog tijd om het in the bouwen!

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/537/NQbKij.jpg[/img]
Born Grippy
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Nice 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch even een kritische vraag, je begint net met circuitrijden, als ik het goed begrijp tenminste? Je hebt dan nog een hoop te leren + andere upgradestappen te volgen. (onderstel, stoelen, stuurtje, gewicht eruit, banden).

Waarom dan nu al meteen beginnen met dit soort real hardcore upgrades, die zelfs de meeste die hards nog niet eens hebben?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Het was een laatse kans.....een groupbuy op cliosport.net.....tis geen cup onderstel, maar een imitatie op basis van normale uprights.

en ik vind het gewoon leuk om aan de auto te kloten.... :grin:
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dat snap ik en ik wil je verder ook niet ontmoedigen, maar dit zijn nu echt de upgrades die ik als laatst op m'n lijstje zou hebben.
Maargoed je hebt ze nu al, dusja daar is weinig meer aan af te raden :p

Dus als je toch lekker investeert, dan verwacht ik straks ook wel een fatsoenlijk onderstel, je gaat nu niet wegkomen met een cheapass schroefsetje of alleen wat koni's :D
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Moet tot m'n schaamte bekennen dat er nu een setje spax onder zit.....(ik weet het .... :-( )
ze zijn niet slecht en beter dan standaard (maar die waren dan ook al X Km oud)...kwaliteit is het niet (heb de twee achterste al onder garantie vervangen, en de nieuwe waren anders, dus toch een redesign)
Rij deze nu op en ga dan verder kijken..(AST oid)
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou hoef je je toch niet voor te schamen hoor, ik heb m'n eerste 100 ringrondes met de Williams ook op origineel onderstel met verlagingsveren gedaan, totdat het lek ging.
Denk zelfs nog wel dat m'n snelste rondes ook met dat onderstel nog zijn geweest :)

Belangrijkste is dat je het rustig opbouwt en dat je met name tijd en moeite steekt in ervaring opdoen, dus nu lekker remblokken erin en rustig rondes draaien en zeker als je 'm nog als daily gebruikt is een AST onderstel + die fuseestukken (en grotere remmen, semislicks etc.) een behoorlijke comfort teruggang.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je kan er ook voor kiezen om de upgrade te verkopen, door te sparen en een compleet cupset te monteren? Er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome leiden, ik verwacht dat een cupset uiteindelijk het goedkoopst en het beste is.

Maargoed, wel mooi dat je ermee aan de gang bent. Als je vaker iets van pure nodig hebt geef ff een gil, scheelt je wat in de kosten ;-)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Je kan er ook voor kiezen om de upgrade te verkopen, door te sparen en een compleet cupset te monteren? Er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome leiden, ik verwacht dat een cupset uiteindelijk het goedkoopst en het beste is.

Maargoed, wel mooi dat je ermee aan de gang bent. Als je vaker iets van pure nodig hebt geef ff een gil, scheelt je wat in de kosten ;-)

En al het gesleutel en gevloek missen.....ech nie. :smile:

komt trouwens niet van Pure (gemaakt door bridgecraft engineering) af maar ontworpen een doorgerekend door iemand van cliosport.net....maar ik hou het in gedachten...ze maken mooie spullen! (heb de strutbrace al)
Born Grippy
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat vloeken en tieren vind ik altijd het minste :smile:
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Tim schreef:Dat vloeken en tieren vind ik altijd het minste :smile:
ach, tot nu toe nog niks gehad wat ECHT vast zat......spannendste vond ik tot nu toe een nieuw spruitstuk monteren, alles eraf en de laatste onderste bout aan distrizijde maar niet gestart krijgen.......en het was 16.:00 en ze gingen om 17:00 dicht.... (N)
Born Grippy
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Steven schreef:Nou hoef je je toch niet voor te schamen hoor, ik heb m'n eerste 100 ringrondes met de Williams ook op origineel onderstel met verlagingsveren gedaan, totdat het lek ging.
Denk zelfs nog wel dat m'n snelste rondes ook met dat onderstel nog zijn geweest :)

Belangrijkste is dat je het rustig opbouwt en dat je met name tijd en moeite steekt in ervaring opdoen, dus nu lekker remblokken erin en rustig rondes draaien en zeker als je 'm nog als daily gebruikt is een AST onderstel + die fuseestukken (en grotere remmen, semislicks etc.) een behoorlijke comfort teruggang.
grotere remmen heb ik ook al... :smoke:

weten we in elk geval zeker dat het niet aan de auto ligt denk ik maar.
Born Grippy
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

haha Bozo :) mijne zijn ook toegekomen en staan al in 2 lagen Hammerite, klaar om gemonteerd te worden tezamen met de AP Racing klauwen :)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Entity_Razer schreef:haha Bozo :) mijne zijn ook toegekomen en staan al in 2 lagen Hammerite, klaar om gemonteerd te worden tezamen met de AP Racing klauwen :)
jij bent snel!

moeten bij mij nog lagers in, en ga meteen maar alle rubbers vervangen.....
Born Grippy
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Mja lagers liggen er nog naast dat moet'k toegeven maar is normaal niet zooooo een probleem om die er in te krijgen....
Plus ik heb alles al vervangen door ofwel Uniballs ofwel door Powerflex Zwart ... dus valt niet veel meer te vervangen bij mij (buiten motorsteunen, die zijn nieuw maar wel "standaard")
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

link naar een projectpagina?
Born Grippy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja Koen, hoezo heb je nu 'standaard' motorsteunen? Dat is bij Renault zo ongeveer het meest 'comfort' en als je dan toch al z'n tandenrammelend onderstel monteerd, neem dan ook harde steunen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

misschien standaard cup??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Heb zelf ook vibratechnics....als je uit stationair bent voelt het wel erg goed hoor!
Born Grippy
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Steven schreef:Ja Koen, hoezo heb je nu 'standaard' motorsteunen? Dat is bij Renault zo ongeveer het meest 'comfort' en als je dan toch al z'n tandenrammelend onderstel monteerd, neem dan ook harde steunen?
Ja, dat was de bedoeling Steven (en dat tandenrammelend onderstel valt heus nog mee ...) maar Vibratechnic maakt helaas geen R19 motorsteunen (motor staat ipv hangt). Ben al langer op zoek naar het vibratechnics equivalent voor op de R19 maar nog steeds niet gevonden ...

Mocht je een adres hebben ... laat het me gerust weten ben er al een klein jaar naar op zoek !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ok laatste keer offtopic in Bozo's topic, anders moet je maar 'n topic aanmaken Koen ;)

Ja logisch, de 19's zijn er nauwelijks meer, daar gaan ze geen ontwikkelingskosten insteken.
Maargoed, ze zijn prima zelf te maken, kijk naar deze GTT steunen, je regelt een standaard motorrubber, last er een schuin voetje onder en je bent klaar:
[img]http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... 0_3536.JPG[/img]

Kun je ook met die verzonken versie van vibratechnics doen, die kosten los ws. 3-knaak-50
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Born Grippy
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Mooie update, straks denk je: waarom had ik dat niet eerder gedaan?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Even quick'n dirty pic





[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/674/e2ePwY.jpg[/img]

rijd geweldig!, ik heb nu het tussenstuk er nog in zitten dus heb een beetje een WTCC houding, maar dat rijd eigenlijk best fijn.
Moet de pook nog een beetje stellen zodat de knop wat naar achter komt.

ga een weekje zo rijden en een weeke met het tussenstuk eruit, kijken wat fijner is.
Born Grippy
BlueClioRS
Berichten: 88
Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
Contacteer:

Mooi hoor , kost zoiets als ik vragen mag?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

was 150 pond.....niet echt goedkoop, maar voor een daily het echt wel waard.
Born Grippy
BlueClioRS
Berichten: 88
Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
Contacteer:

Ik heb het gisteren gezien en ik moet zeggen dat de zitpositie stukker beter is dan orgineel! Heb je een link?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

te vinden op cliosport.net

of via de mail: giacomo.pinzoni@tiscali.it
Born Grippy
BlueClioRS
Berichten: 88
Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
Contacteer:

Thanks
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Born Grippy
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Pfffff, met moeite door de APK......CO en Lambda wouden niet echt goedkomen.....of de ene was goed of de andere, maar nooit beide tegelijk.

twee weken geleden een foutmelding gekregen op de voorste lambda, gereset en niet meer teruggekomen, maar nut toch het vermoeden dat het de lambda was (omdat ik het verbruik bijhou...weet ik het nu zeker, vanochtend getankt...vorige tank was 1 op 8.8...veel te hoog!) dus de lambda vervangen.......zelfde resultaten.
Toen dus maar even een italian tuneup gedaan (30 min flink op zn donder geven)....en toen was het eindelijk goed.
in de garage denken ze dat m'n kat op z'n donder heeft gekregen (is een sportkat van Milltek) is het mogelijk om een kat visueel te controleren oid?
Born Grippy
Plaats reactie