project Gio (BE)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Vandaag even de tps juist geplaatst. Nog steeds geen beterschap.
Wat opvalt is dat de motor koud perfect start en stationair draait.
Na enkele minuten beginnen de problemen bij het opwarmen van het blok.
Eens hij stilvalt kan je wel direct terug starten en blijft hij draaien de eerste 20 seconden.
Zou de lambdasonde hier kunnen een oorzaak in zijn.?
Dat is het enige wat ik nog niet kunnen check heb.
Nogthans deze is nieuw, maar nu zit ik te denken misschien heb ik hier kabelbreuk ofzo? Of slecht contact?
Wat opvalt is dat de motor koud perfect start en stationair draait.
Na enkele minuten beginnen de problemen bij het opwarmen van het blok.
Eens hij stilvalt kan je wel direct terug starten en blijft hij draaien de eerste 20 seconden.
Zou de lambdasonde hier kunnen een oorzaak in zijn.?
Dat is het enige wat ik nog niet kunnen check heb.
Nogthans deze is nieuw, maar nu zit ik te denken misschien heb ik hier kabelbreuk ofzo? Of slecht contact?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Bdp sensor misschien?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Trek de stekker er eens af en probeer het eens? Kan zijn dat ie onwijs wil bijregelen zodra de sensor op temperatuur is.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Kan ook aan de koelvloeistoftemp. sensor liggen of de luchtemp.sensor.
Kum je controlleren met een multimeter
F7P:
20 graden 3050 4050
80 graden 300 370
90 graden 210 270
Kum je controlleren met een multimeter
F7P:
20 graden 3050 4050
80 graden 300 370
90 graden 210 270
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar alles wat jij omschrijft heb ik voorgehad met een e30 325i, uren aan gezocht, gemeten, vervangen, brandstofpomp lmm, brandstofdrukregelaar,....
Uiteindelikl zat er draadachtig goedje in de naftbak, en als die ietd meer debiet vroeg slibte die dicht....
Hopelijk heb je er wat aan,
Geert
Uiteindelikl zat er draadachtig goedje in de naftbak, en als die ietd meer debiet vroeg slibte die dicht....
Hopelijk heb je er wat aan,
Geert
Owkeej vandaag nog eens wat checks gedaan.
Ik heb onder andere de stekker vernieuwd van de lambadasonde.
Helaas zonder resultaat.
Wat echt opvalt is dat de motor perfect start koud, en dan het langst blijft draaien.
Eens de koelvloeistof handwarm komt slaat ie af en bij het opnieuw starten blijft hij nu maar een 10 seconden draaien.
Bougies zijn zwart. Lamdasonde ook.
Alvast bedankt voor de tips. Dus ik blijf zoeken.
Ik heb onder andere de stekker vernieuwd van de lambadasonde.
Helaas zonder resultaat.
Wat echt opvalt is dat de motor perfect start koud, en dan het langst blijft draaien.
Eens de koelvloeistof handwarm komt slaat ie af en bij het opnieuw starten blijft hij nu maar een 10 seconden draaien.
Bougies zijn zwart. Lamdasonde ook.
Alvast bedankt voor de tips. Dus ik blijf zoeken.
Hoi Jacques, die waardes, is dit in Ohms of hoe kan ik die meten?jacques schreef:Kan ook aan de koelvloeistoftemp. sensor liggen of de luchtemp.sensor.
Kum je controlleren met een multimeter
F7P:
20 graden 3050 4050
80 graden 300 370
90 graden 210 270
Die waarden zijn Ohm (Ω) Met een Universeelmeter kun je dat meten. Die koop je voor 12 euro al bij de Gamma ( http://www.klusidee.nl/Forum/about67224.html )
Daar kan je gelijkspanning, wisselspanning, weerstand en ampere mee meten. Gewoon superhandig en een noodzakelijk tool als je storingen wilt oplossen.
Daar kan je gelijkspanning, wisselspanning, weerstand en ampere mee meten. Gewoon superhandig en een noodzakelijk tool als je storingen wilt oplossen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Vandaag bezoek gehad van 2 electra wizards.
Na wat hocus pocus met de multimeter, werd er besloten om de chip te vervangen door een geschreven exemplaar van Henk.
Sleuteltje overdraaien, en hopla ding draait perfect, eigenaardig dat dit de oplossing was maar. Mij hoor je niet meer klagen
Nogmaals een bedankje naar Jo en Maarten.
En al de fijne response hier
Morgen even ritje maken en dan kijken we verder.
Binnenkort nog een ritje naar Goes om perfect af te stellen
Na wat hocus pocus met de multimeter, werd er besloten om de chip te vervangen door een geschreven exemplaar van Henk.
Sleuteltje overdraaien, en hopla ding draait perfect, eigenaardig dat dit de oplossing was maar. Mij hoor je niet meer klagen
Nogmaals een bedankje naar Jo en Maarten.
En al de fijne response hier
Morgen even ritje maken en dan kijken we verder.
Binnenkort nog een ritje naar Goes om perfect af te stellen
Nu we al een paar weekjes rijden heb ik toch ondervonden dat er iets mis moet zijn met de versnellingsbak of toch de afstelling van de schakelstang.
Het probleem zit er al eigenlijk van bijna in het begin maar komt niet altijd voor.
Namelijk bij het achteruit schakelen springt hij soms in 3de ook.
Resultaat: schakelmechanisme blokkeert. Ik kan dan enkel nog verder rijden in 3de. De achteruit kan ik selecteren maar doet niets.
Alle andere versnellingen staan ook vast...
dus ondertussen heb ik al meerdere malen het deksel van de5de versnelling gedemonteerd en met een stang alles terug in neutraal getrokken.
De bak is er al uitgeweest maar die ziet er intern perfect uit.
Misschien moet ik de schakelstation onderaan eens wat anders afstellen?
Kan het door hem in achteruit te plaatsen ik misschien vanbinnen iets te ver ga met de schakelvinger waardoor ik nog iets mee trek?
Heel bizar allemaal.
Het probleem zit er al eigenlijk van bijna in het begin maar komt niet altijd voor.
Namelijk bij het achteruit schakelen springt hij soms in 3de ook.
Resultaat: schakelmechanisme blokkeert. Ik kan dan enkel nog verder rijden in 3de. De achteruit kan ik selecteren maar doet niets.
Alle andere versnellingen staan ook vast...
dus ondertussen heb ik al meerdere malen het deksel van de5de versnelling gedemonteerd en met een stang alles terug in neutraal getrokken.
De bak is er al uitgeweest maar die ziet er intern perfect uit.
Misschien moet ik de schakelstation onderaan eens wat anders afstellen?
Kan het door hem in achteruit te plaatsen ik misschien vanbinnen iets te ver ga met de schakelvinger waardoor ik nog iets mee trek?
Heel bizar allemaal.
het heeft niets met afstellen van je pook te maken. als je je bak in meer versnellingen kunt plaatsen mist of is er een palletje versleten. Die pallen zitten tussen/door de schakel stangen. in de bakhelften zitten veertjes met kogeltjes en pennen tussen die stangen. Deze blokkeren alle andere bewegingen, en je kan dus nooit een andere als 1 stang tegelijk bewegen.
welke balk heb je jc5 of jb3? zoek dan een exploded view dan zie je ze wel. Deze palletjes moet je ook vervangen bij revisie
check ook je blokkeer pen, of beter vervang die voor een nieuwe. Deze zit vlak bij je schakelvork en zorgt dat de "beugel" tussen de vingers in de bak blijft en niet per ongeluk er voor weg draait.
ff gegoogled en wel iets leuks gevonden
http://www.r21club.com/download/r21orga ... a2_ang.pdf
pagina 45!
welke balk heb je jc5 of jb3? zoek dan een exploded view dan zie je ze wel. Deze palletjes moet je ook vervangen bij revisie
check ook je blokkeer pen, of beter vervang die voor een nieuwe. Deze zit vlak bij je schakelvork en zorgt dat de "beugel" tussen de vingers in de bak blijft en niet per ongeluk er voor weg draait.
ff gegoogled en wel iets leuks gevonden
http://www.r21club.com/download/r21orga ... a2_ang.pdf
pagina 45!
Handig zeg!
Net even wat geprobeerd. Als ik de wagen in gelijk welke versnelling zet kan er geen andere worden ingeschakeld.
Behalve de achteruit.
Dus doen de arreteerkogels hun werk samen met de plunjer?
Wel moet er ergens een zwakke plek zitten want als je aan de wielen draaid en je probeert dan bij stilstand de achteruit in te schakelen dan voel je dat het tandwiel 9 op de 10 keer ergens een beetje blijft haperen op de schakelas van de 3de en 4de. Met als gevolg hij deze meetrekt. Maar als je die hapering voelt en je draaid wat bij aan de wielen dan schiet hij er als het ware over en zit het wel snor.
Ik ga het risico niet meet lopen denk ik van nogmaals de bak in en uit te bouwen om terug het probleem te hebben. Misschien ineens Ee andere erin.
Net even wat geprobeerd. Als ik de wagen in gelijk welke versnelling zet kan er geen andere worden ingeschakeld.
Behalve de achteruit.
Dus doen de arreteerkogels hun werk samen met de plunjer?
Wel moet er ergens een zwakke plek zitten want als je aan de wielen draaid en je probeert dan bij stilstand de achteruit in te schakelen dan voel je dat het tandwiel 9 op de 10 keer ergens een beetje blijft haperen op de schakelas van de 3de en 4de. Met als gevolg hij deze meetrekt. Maar als je die hapering voelt en je draaid wat bij aan de wielen dan schiet hij er als het ware over en zit het wel snor.
Ik ga het risico niet meet lopen denk ik van nogmaals de bak in en uit te bouwen om terug het probleem te hebben. Misschien ineens Ee andere erin.
Sow...
Ik kan aan een jc5 komen.
De vraag is wat er intern moet veranderd worden om de speedosensor zijn werk te laten doe.
Gaatje boren komt er al bij, maar moet het tandwiel met de uitsparing voor het signaal ook van bak veranderen of is dit voorzien?
Ik kan aan een jc5 komen.
De vraag is wat er intern moet veranderd worden om de speedosensor zijn werk te laten doe.
Gaatje boren komt er al bij, maar moet het tandwiel met de uitsparing voor het signaal ook van bak veranderen of is dit voorzien?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Of simpel ....Heb je nog je GTT dash ?
zo ja...opzoek naar het dash van een GTE die gaat met een kabel ipv electric.
zo ja...opzoek naar het dash van een GTE die gaat met een kabel ipv electric.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je zou dan ook nog enkel de snelheidsmeter raderwerk kunnen doen..zo hou je het aanzicht van je GTT dash.
Wel zou je de tellerbak omkasting moeten aanpassen of die van de GTE gebruiken dit ivm de aansluiting van je kilometertellerkabel.
Ik heb het ook gedaan dus t moet kunnen
Wel zou je de tellerbak omkasting moeten aanpassen of die van de GTE gebruiken dit ivm de aansluiting van je kilometertellerkabel.
Ik heb het ook gedaan dus t moet kunnen
Klopt als een bus. Ik had ook dat idee in mijn hoofd.Jochem de Haas schreef:Je zou dan ook nog enkel de snelheidsmeter raderwerk kunnen doen..zo hou je het aanzicht van je GTT dash.
Wel zou je de tellerbak omkasting moeten aanpassen of die van de GTE gebruiken dit ivm de aansluiting van je kilometertellerkabel.
Ik heb het ook gedaan dus t moet kunnen
Tot nu heb ik nog geen kmteller kunnen vinden. Laat staan een complete tellerbak.
Zitten hier GTE rijders op het forum?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Misschien heeft Willeon nog wel een tellerbak. Hij heeft net een GTE gesloopt.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Helaas! Die is al een tijdje in België, bij Davy Vanspauwen.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik heb nog wel ergens een gte teller bak liggen als het goed is
Owkeej. Dus dankzij steven heb ik een gte kmteller kunnen scoren om met de cliobak te kunnen communiceren.
Nu zit ik deze maand nog met een apk en moet het lukken dat de 5 maar ten vroegste op 25 mei tot bij Henk kan komen.
Voorlopig rij ik op een geleende inrijchip thanks to Jo.
Het probleem gaat dus de co waarde worden.
Wat het voorstel is, is om een regelbare brandstofdrukregelaar na de rail te plaatsen en kijken met een 4 gastester welke druk er maximum kan geschroefd worden om niet boven de grenswaarde te komen.
Op de oprit van de keuring dus ff uitstappen en terugschroeven
Maar ik zit met een fase 2 fail ( met verdikking) op het uiteinde de standaard drukregelaar (3bar?)
Kan ik deze laten zitten en erna de regelbare drukregelaar plaatsen?
Of gaat dit niet lukken?
Nu zit ik deze maand nog met een apk en moet het lukken dat de 5 maar ten vroegste op 25 mei tot bij Henk kan komen.
Voorlopig rij ik op een geleende inrijchip thanks to Jo.
Het probleem gaat dus de co waarde worden.
Wat het voorstel is, is om een regelbare brandstofdrukregelaar na de rail te plaatsen en kijken met een 4 gastester welke druk er maximum kan geschroefd worden om niet boven de grenswaarde te komen.
Op de oprit van de keuring dus ff uitstappen en terugschroeven
Maar ik zit met een fase 2 fail ( met verdikking) op het uiteinde de standaard drukregelaar (3bar?)
Kan ik deze laten zitten en erna de regelbare drukregelaar plaatsen?
Of gaat dit niet lukken?
Dat gaat dan niet lukken met de originele bdr er nog op.-jo- schreef:Gio vraagt dit omdat hij minder druk moet hebben voor een stationair co meeting. De druk zou onder de 3 bar (2 a 2.2 bar) moeten komen.
Ik heb een dop laten draaien die op de plaats van de originele bdr zit en dan kun je hem wel terug regelen naar 2bar.
Kheb ook wel eens een originele uitgeboord en een externe er achter gemonteerd
Werkt perfect.
Werkt perfect.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
En met 2 bdr's heb je geen gezeik?-jo- schreef:ik gooide de oem eraf en liet de rail dichtlassen om met een externe te werken. Gio wil de oem laten zitten vanwege het geblaat/gezeik op de BE-keuring.
Kun je geen kraantje tussen de slang naar je bdr zetten waarmee je het vacuüm/ druk kunt regelen?