Arco's Twingo DCi RS Gordini "Le Panda Blanc" [VERKOCHT]
waarom zou je hem niet meer hebben en hoe zit het met je motorswap plannen? Ik vond mijn megane coupe echt een lekker stak sturend bakkie. Als ik nu een fun auto zou willen zou ik meteen een Megane Coupe f7r of ide kopen. Wel op lpg natuurlijkArco schreef:Ach... met die km's komt het wel goed ... Zo'n 750 km minimaal per week momenteel.
Op naar de 300.000 op 1 april 2014 (als ik 'm dan nog heb )
Ik snap alleen niet dat jou 1.4 16V (98 pk) maar een liter per 100Km minder nodig heeft als mijn Megane 2 2.0 16V (136pk) die ook veel zwaarder is
Ik tank maximaal 53liter gas en verbruik per tankbeurt 1a2 liter benzine. dan rijd ik altijd 500 tot bijna altijd 550Km. Ik rijd altijd mijn gas tank leeg stomme hobby maar ik tank altijd als het moet...(met iedere auto die ik rijd. Nooit eens slim zijn en tanken als het kan. )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
de gewenste 1,8 16V op LPG ? Nog geen slopert tegengekomen voor weinigh
Praktisch is een coupe niet om het voorzichtig te zeggen. Een Clio II vind ik zelf wat meer hebben (is ook iets lichter en iets nieuwer)
Nu gemiddeld zo'n 9,4 liter LPG / 100km. Hoop snelweg met zo'n 110-120
en dat 1,4-tje (die allang geen 98pk meer heeft ) moet er toch aan trekken. Veels te hoog in de toeren. Mijn vorige 1,6 16V reed wat lager in de toeren en soepeler. Ik denk dat een 1,8 met wat meer koppel nog soepeler rijd en verbruik wellicht minder ?
Ik tank elke 2 dagen. Kom er dagelijks langs. Benzine zit op 2/5 vol. Gaat niet zo snel
Praktisch is een coupe niet om het voorzichtig te zeggen. Een Clio II vind ik zelf wat meer hebben (is ook iets lichter en iets nieuwer)
Nu gemiddeld zo'n 9,4 liter LPG / 100km. Hoop snelweg met zo'n 110-120
en dat 1,4-tje (die allang geen 98pk meer heeft ) moet er toch aan trekken. Veels te hoog in de toeren. Mijn vorige 1,6 16V reed wat lager in de toeren en soepeler. Ik denk dat een 1,8 met wat meer koppel nog soepeler rijd en verbruik wellicht minder ?
Ik tank elke 2 dagen. Kom er dagelijks langs. Benzine zit op 2/5 vol. Gaat niet zo snel
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tja, en dan heb je ineens een auto die nog meer geluid maakt dan een Honda op zaterdagavond bij de Mac..
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 5f147c.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... c0acfb.jpg[/img]
Op oudjaarsdag in Gouda ff boodschappen doen resulteerde in een afgebroken uitlaat. Flexibel gedeelte is afgebroken dankzij 1 of ander heel schuin drempeltje
Gisteren de auto via de berger gekregen. Vandaag 'ff' de uitlaat eronder vandaan halen ... NOT. Moertjes van de flens muur en muurvast, dus moest het spruitstuk verwijderd worden Maandag op zoek naar een nieuw flexibel stukje en ertussen lassen.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 5f147c.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... c0acfb.jpg[/img]
Op oudjaarsdag in Gouda ff boodschappen doen resulteerde in een afgebroken uitlaat. Flexibel gedeelte is afgebroken dankzij 1 of ander heel schuin drempeltje
Gisteren de auto via de berger gekregen. Vandaag 'ff' de uitlaat eronder vandaan halen ... NOT. Moertjes van de flens muur en muurvast, dus moest het spruitstuk verwijderd worden Maandag op zoek naar een nieuw flexibel stukje en ertussen lassen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Met alleen de trein komt Arco nog niet thuis volgens mij. Dan is het nog een stukje lopenAdinsx schreef:En hoe beviel de trein?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup
Gister de uitlaat terug gekregen met een nieuw flexibel stuk ertussen
Vandaag "ff" monteren dacht ik ... Niet dus.
Flens van de uitlaat paste niet tussen subframe en schutbord door ... @@&&&^$%*&((*^%
Kon 2 dingen doen ; subframe laten zakken of de slijptol pakken. Het werd dus het laatste. Ik had maar zo'n 7mm nodig ...
Zo gezegd, zo gedaan. Flex erop en slijpen maar. Nog ff passen en .... Nope. Gaat nog niet. Klote hitteschild in de weg. Ff stukkie verder slijpen en wat rammen.
Katalysator zit gemonteerd Nu nog "ff" het inlaatspruitstuk, luchtfilter en gasklep terug monteren. Dat ging probleemloos.
Snel ff naar de dealer om 3 uitlaatrubbers op te halen.... 35 euro !!!!!!!!!!!!!!!! En dat inclusief korting. Kanonne zeg, zijn die dingen van een speciaal soort rubber gemaakt of zo ?
Daarna nog "ff" de tussenpijp vastknopen aan de kat ... He... ik mis een cm of 2 Heeft de middenpijp/achterdemper ook een klap te verwerken gehad
Maar ja, dat buig/trek je niet ff recht als de auto op bokjes staat .... Morgen de buurman met een brug en brander maar eens ff vragen voor wat hulp.
Moedeloos wordt ik er van ...
Gister de uitlaat terug gekregen met een nieuw flexibel stuk ertussen
Vandaag "ff" monteren dacht ik ... Niet dus.
Flens van de uitlaat paste niet tussen subframe en schutbord door ... @@&&&^$%*&((*^%
Kon 2 dingen doen ; subframe laten zakken of de slijptol pakken. Het werd dus het laatste. Ik had maar zo'n 7mm nodig ...
Zo gezegd, zo gedaan. Flex erop en slijpen maar. Nog ff passen en .... Nope. Gaat nog niet. Klote hitteschild in de weg. Ff stukkie verder slijpen en wat rammen.
Katalysator zit gemonteerd Nu nog "ff" het inlaatspruitstuk, luchtfilter en gasklep terug monteren. Dat ging probleemloos.
Snel ff naar de dealer om 3 uitlaatrubbers op te halen.... 35 euro !!!!!!!!!!!!!!!! En dat inclusief korting. Kanonne zeg, zijn die dingen van een speciaal soort rubber gemaakt of zo ?
Daarna nog "ff" de tussenpijp vastknopen aan de kat ... He... ik mis een cm of 2 Heeft de middenpijp/achterdemper ook een klap te verwerken gehad
Maar ja, dat buig/trek je niet ff recht als de auto op bokjes staat .... Morgen de buurman met een brug en brander maar eens ff vragen voor wat hulp.
Moedeloos wordt ik er van ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mooi verhaal
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
heb ik niet. Dan had ik er alleen maar boos en kwaad op gestaan
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Had gekund, maar dat is werk verzinnen om werk af te maken
Voorste gedeelte zit er al onder Jacques. Nu alleen nog de midden- & achterpijp enigszins rechtbuigen zodat het fatsoenlijk aansluit op de voorpijp.
Voorste gedeelte zit er al onder Jacques. Nu alleen nog de midden- & achterpijp enigszins rechtbuigen zodat het fatsoenlijk aansluit op de voorpijp.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
doet 't weer
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Onlangs een paar kleine werkzaamheden gedaan aan de coupe.
- Zomerwielen gemonteerd.
- Schokdempers achter vervangen. (na exact 2 jaar was de fut eruit bij het goedkope Racelandsetje )
- Wisserblad achterruit vervangen.
- Rempedaal- & koppelingspedaalrubber vervangen.
- Vandaag ff gewassen & gepoetst.
- Zomerwielen gemonteerd.
- Schokdempers achter vervangen. (na exact 2 jaar was de fut eruit bij het goedkope Racelandsetje )
- Wisserblad achterruit vervangen.
- Rempedaal- & koppelingspedaalrubber vervangen.
- Vandaag ff gewassen & gepoetst.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
yup. Spulletjes kwamen weer van pas
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mooi plaatje zo Arco
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Toen je dat uitlaatspul op kwam halen dacht ik dat je wielen Antraciet waren
Ziet er goed uit man!
Ziet er goed uit man!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat waren nog m'n winterwielen Zo vies was ie nou ook weer niet
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
APK voor de coupe.... nog ff niet ....
Afkeur op
- Corrossie op remleiding LA
- Gberoken ABS-ring RV
- Mistlicht LV die het niet deed
Attentiepunten op :
- Fuseekogel LV
- Banden rondom matig
Weer wat extra werkzaamheden op 't lijstje ...
Afkeur op
- Corrossie op remleiding LA
- Gberoken ABS-ring RV
- Mistlicht LV die het niet deed
Attentiepunten op :
- Fuseekogel LV
- Banden rondom matig
Weer wat extra werkzaamheden op 't lijstje ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nope. Geen brandend lampje... Toch wonderlijk dat zo'n keurmeester het dan vind
Heb via the UK al 2 ringen besteld, waar ik er in hier in NL nog geen eens een halve voor had Schijnt niet al te moeilijk te zijn. Wel weer ff het fusee loshalen en zo ...
Overigens staat er alweer zo'n 279.500km op de teller met het originele blok en cilinderkop KM's gaan niet meer zo hard
Heb via the UK al 2 ringen besteld, waar ik er in hier in NL nog geen eens een halve voor had Schijnt niet al te moeilijk te zijn. Wel weer ff het fusee loshalen en zo ...
Overigens staat er alweer zo'n 279.500km op de teller met het originele blok en cilinderkop KM's gaan niet meer zo hard
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Abs ringen zijn iets van 20€ bij renault.
Komt echt heel vaak voor vandaar dat ze er ook op letten
Vervangen hoef je alleen fuseekogel en aandrijfasmoer los en je trekt zo de as uit het lager.
As hoeft niet uit de bak ring kun je er zo af en opkloppen met een hamertje.
Is echt 15min werk.
Komt echt heel vaak voor vandaar dat ze er ook op letten
Vervangen hoef je alleen fuseekogel en aandrijfasmoer los en je trekt zo de as uit het lager.
As hoeft niet uit de bak ring kun je er zo af en opkloppen met een hamertje.
Is echt 15min werk.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
ABS-ringen zijn helaasch niet los te krijgen bij Renault (voor een Megane 1, Clio 2, Laguna 1 met 44 tandjes). Had al Dialogys doorgespit, vandaar m'n bestelling in the UK.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bijna 281.000 km 's ... Het gaat nog steeds niet hard helaas (al hoop ik binnenkort van wel )
Afgelopen week de distributieriem incl. spanrol en looprol vervangen. Meteen een nieuwe waterpomp erop gezet en nieuwe multiriem er omheen gelegd.
Moest ff shoppen en prijzen vergelijken maar voor zo'n 100.- aan onderdelen (dsitr.riem, waterpomp + pakking, spanrol, looprol, multiriem, bout krukaspoelie & 2 afdekkapjes nokkenassen) was het echt een koopje
En tjonge, jonge, jonge... Renault snapt echt niet dat er ook wel eens gesleuteld moet worden aan een auto Heb je zoveel ruimte onder de motorkap en dan toch nog plaatsen ze de motor bijna tegen de veerkoker aan
Maar goed, ff een hele dag sleutelen en de riem was vervangen Mag weer 5 jaar en 120.000km blijven zitten (als ie het haalt )
Het motorblok, de (tot nu toe) betrouwbare 1,4 16V op LPG
Nieuwe waterpomp
Nieuwe rollen
Nieuwe riem
Had een setje besteld voor het herstellen van de koplampen, dus die waren ook weer aan de beurt
De vorige keer had ik een setje aangeschaft van Turtle Wax, daar was nu de coating van verdwenen
Dit setje is iets beter met een 2K lak voor de koplampen en meerdere korrels schuurpapier en polijstschijf
Al met al een hoop werk... voor 100.- euro had ik 2 nieuwe imitatie koplampen kunnen kopen
Meteen ook weer de Philips XtremeVision's teruggeplaatst i.p.v. de gele lampen. Ik heb weer topzicht
Winterwielen staan ook al klaar, maar daar wacht ik nog even mee met monteren tot het echt wat kouder wordt.
Daarnaast staan er nog wat kleine reparaties / vervangingen op het lijstje het komende jaar :
- nieuwe zomerbanden
- stabilisatorbalk/stang achteras
- remleiding LA
- fuseekogel LV
- nieuwe budget schroefset / schokdempers
- motorsteun RV
Afgelopen week de distributieriem incl. spanrol en looprol vervangen. Meteen een nieuwe waterpomp erop gezet en nieuwe multiriem er omheen gelegd.
Moest ff shoppen en prijzen vergelijken maar voor zo'n 100.- aan onderdelen (dsitr.riem, waterpomp + pakking, spanrol, looprol, multiriem, bout krukaspoelie & 2 afdekkapjes nokkenassen) was het echt een koopje
En tjonge, jonge, jonge... Renault snapt echt niet dat er ook wel eens gesleuteld moet worden aan een auto Heb je zoveel ruimte onder de motorkap en dan toch nog plaatsen ze de motor bijna tegen de veerkoker aan
Maar goed, ff een hele dag sleutelen en de riem was vervangen Mag weer 5 jaar en 120.000km blijven zitten (als ie het haalt )
Het motorblok, de (tot nu toe) betrouwbare 1,4 16V op LPG
Nieuwe waterpomp
Nieuwe rollen
Nieuwe riem
Had een setje besteld voor het herstellen van de koplampen, dus die waren ook weer aan de beurt
De vorige keer had ik een setje aangeschaft van Turtle Wax, daar was nu de coating van verdwenen
Dit setje is iets beter met een 2K lak voor de koplampen en meerdere korrels schuurpapier en polijstschijf
Al met al een hoop werk... voor 100.- euro had ik 2 nieuwe imitatie koplampen kunnen kopen
Meteen ook weer de Philips XtremeVision's teruggeplaatst i.p.v. de gele lampen. Ik heb weer topzicht
Winterwielen staan ook al klaar, maar daar wacht ik nog even mee met monteren tot het echt wat kouder wordt.
Daarnaast staan er nog wat kleine reparaties / vervangingen op het lijstje het komende jaar :
- nieuwe zomerbanden
- stabilisatorbalk/stang achteras
- remleiding LA
- fuseekogel LV
- nieuwe budget schroefset / schokdempers
- motorsteun RV
Laatst gewijzigd door Arco op za 8 nov 2014 8:30, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Netjes hoor!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nog steeds de originele cilinderkop
Het is een 16V, geen 8V
Het is een 16V, geen 8V
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Good job Arco!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
- Car: Megane Cabrio F4R746
- Locatie: Melkweg
Arco schreef:Nog steeds de originele cilinderkop
I know, hydrolische klepstoters met geharde klepzetels toch?Arco schreef:Het is een 16V, geen 8V
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Correct
Ik heb ze gezien met 340, 390 en zefs met 420 op de teller
Ik heb ze gezien met 340, 390 en zefs met 420 op de teller
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"