PaulM's Clio II 1.6 16v Initiale Paris

Vertel hier alles over je project.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

even jullie mening:

met:
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0147.jpg[/img]
of zonder:
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 0266-1.jpg[/img]
spatlappen?

zag ook deze lading in de spatborden voor, onder bij de dorpel zitten:
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0265.jpg[/img]

compost hoop mooi weggehaald en wielkastplastic kap weer teruggeplaatst :) beide kanten zat goed vol. had ik die nog met hogedruk spuit uit moeten spuiten of is zooi weghalen voldoende? :)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

dat zit er al een behoorlijke tijd aangezien het plastic er zelfs van is gaan roesten (ha ha ha grapje natuurlijk he) ,. over een tijdje zit dat toch weer vol met zooi dat blijft nou eenmaal zo... spatlappen ik zeg zonder!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ja beetje raar systeem zo, roest is van de schroef :P volgens mij vallen de bladeren erin via de motorkap schanier bij het parafaan.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Beetje zooi daar is normaal bij veel auto's. Maar hier kan je een groente tuintje in beginnen :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

klein updatetje, heb inmiddels spoiler gevonden! (met dank aan benzinemonster) moet ik alleen nog laten overspuiten. Monteren is appeltje eitje, heb even proef gemonteerd. Nu heb ik alleen dit nog op de planning:

- nieuwe automatten
- trekhaak
- remmen controleren/vervangen

trekhaak ga ik zelf monteren, ik wacht nog even met bestellen tot de maand mei, voor de remmen, voor kan ik zelf wel vervangen als het nodig is, wat voor onderhoud is er nodig voor de remtrommels achter? auto heeft nu 62dkm gelopen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niets eigenlijk. Trommels ff loshalen en schoonmaken. Wellicht ff de remcilinders contr. of ze nat zijn. That's it.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

wel belangrijk om ook ff wat (koper/keramisch)vet achter de glijpunten van je remschoenen te doen. op 6 punten in totaal midden /boven / onder zowel links als rechts. dit om te voorkomen dat je zo'n irritant piepje krijgt bij remmen/rem los en je handrem erop/eraf doen.

owhja en natuurlijk afstellen mits nodig.. vaak na verloop van tijd merk je dat je remmen wat later pakken ,. en je handrem kun je dan met gemak 7 tanden omhoog trekken voordat ie echt remt,. ik stel m meestal zo af dat je je handrem 3 tanden kunt optrekken en dan echt pakt..
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heren, is er bij de clio 2 een manier om de startonderbreker eraf te halen zonder werkende CV in je sleutel? het druk knopje is afgebroken van het printplaatje in de sleutel en krijg de startonderbreker er niet meer af. Gelukkig heb ik een reserve sleutel die 11km verderop bij me ouders lag :~
Kan nu even niet de clio gebruiken totdat ik de sleutel heb :D

ps, nieuwe sleutel is zeker 200 euro bij renault? (N) iemand idee waar je printplaatje kan laten solderen? :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nieuwe handzender viel wel mee geloof ik, maar bij elke fatsoenlijke electra boer moet je dat wel kunnen laten solderen. Dat zou ik zeker eerst proberen!

Kun je niet ff met de hand contactmaken?
Sterker nog, volgens mij werkt de onderbreking op signaal en niet op het wel of niet openen van deuren. Heb je het al zo geprobeerd?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heb geprobeerd met de drukknop weer op het printplaatje, dan doet de CV in de auto het wel (als ik het goed erop zet). Alleen is de startonderbreking er nog niet vanaf. De sleutel met het printplaatje moet iig wel in het contact (had eerst zonder prinplaatje de sleutel in contact gestopt). Het lampje knipperde toen niet meer (op het dash) maar starten lukte nog niet.

Vrijdag krijg ik de reserve sleutel, zal dan kijken of ik de kapotte sleutel kan fixen bij een electro boer. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hedde gij genne fiets?! ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

fiets? :P
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

net bij technica in nijmegen geweest, mega oude shop (gevalletje jaren 70/80) zonder pinapparaat, afstandse kassa en ouwe knakker achter toonbank. Maarrrrr die kon wel mijn sleutel solderen voor noppes.

+1 voor ouwe knar :D
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

even snelle vraag, hoe kan je zien dat je remschijf (voor) is versleten? Op de buitenste rand zit GEEN opstaand randje alleen bij de binnenste rand valt de schijf iets naar binnen. Oppervlake van de schijf zelf is licht golvend. (km stand auto is 63k)
Moet deze vervangen worden? Heb namelijk nieuwe blokken en schijven gehaald, schijven is alleen de verkeerde maat (N) (23,8 ipv 25,8 ) die moet ik nog terugbrengen. Maar vraag me nu af of ik de schijf uberhaupt wel al moet vervangen.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heb de blokken vervangen en schijf erop gelaten, nu ff rustig inrijden.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Schijven lekker laten zitten als ik het zo lees. Als het geventileerde zijn, dan kunnen ze met nieuwe blokken wel weer een ronde mee.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

op een nieuwe schijf staat meestal de minimale dikte op de zijkant. Op een oude is dat in veel gevallen niet meer te lezen. Even de schuifmaat erop dus.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Of bij autopartsonline.nl ff opzoeken.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

@Arco, ja zijn geventileerde. Heb ze idd laten zitten :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dit gevalletje zag ik zaterdag ook nog linksvoor, wordt al aan gewerkt!

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 78E001.jpg[/img]

had dit bij de clio 1 ook al, sterk spul die veren van renault! ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bekend kwaaltje inderdaad, vooral bij de Twingo's...

Zijn je remklauwen en zadels nog goed gangbaar?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ja heb alles schoongemaakt en ook het uitschuif gedeelte (met de rubbers) getest.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vanmiddag de nieuw gespoten spoiler opgehaald en gemonteerd (tussen de buien door :~ ), ziet er 10x beter uit moet ik zeggen :D

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 83E001.jpg[/img]

nu nog te doen:

- afgebroken veer vernieuwen (bijna fix :) )
- nieuwe automatten
- brandstoffilter vervangen
- koplamp insmeren met spul tegen uitdroging
- nog iets met ICE
- trekhaak
- disriem (heb nog 1 jaar)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

gister bij Haas de veren vervangen door het eibach setje wat hij nog had liggen. in +- 2 uur gefixed! wat verder nog opviel was het zwembad in de schokbreker kom zowel links als rechts, afvoer gaten zaten verstopt. Rijdt nu nog best comfie maar wel stuk strakker in bochten. :) Zaterdag wordt hij opnieuw uitgelijnd.

@Haas, thnx! :beer:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Wat zouden jullie zijn zonder een HAAS ....? :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan werd er in ieder geval weinig gesleuteld ;)

Waar blijft die foto sjaak?? Nu is het droog en redelijk zonnig :P
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

jaja hold on to your (many) horses... moet hem nog maken! :D
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Haas schreef:dan werd er in ieder geval weinig gesleuteld ;)

Waar blijft die foto sjaak?? Nu is het droog en redelijk zonnig :P
bij deze:

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 84E001.jpg[/img]
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 85E001.jpg[/img]
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 86E001.jpg[/img]

:)
nu nog trekhaak eraan sjorren en ben aan buitenkant klaar.
(na plaatsen van rtc kentekenplaat houder :P)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vanmiddag auto apk laten keuren, stuurhuishoes zat gat in en moest vervangen worden voor de apk, meteen laten doen :) Wat ook ter sprake kwam was eventueel vervangen van de stabilisatiestang rubbers bij de wielen. Hoeveel werk is dit als je dat zelf doet en moet je dan weer de auto uitlijnen etc?
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Is makkelijk zelf te doen... mits je het speciale gereedschap kan lenen....
Anders kan je goed lopen kloten! Uitlijning veranderd niks aan.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Gister de cliko op 70000 km gezet zonder verder problemen. Disriem moet rond okt 2013 gedaan worden, handig om dit al eerder te doen? (zekerheidje?)

wat kost het +- om dit te laten doen tegenwoordig bij een 1.6 initiale met airco etc.?
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Reken maar snel op een euro of 600 - 700 bij de gemiddelde garage incl onderdelen, btw en uren :)

EDIT, vraag Haas even, die sleuteld toch al teveel :D
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zal eens bij die jongen polsen of hij nog te porren is :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

"wat voel ik nou toch.....? "

;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

klein updatetje:

kom er nu pas achter (na 1 jaar) dat ik waarschijnlijk ook automatisch ingeschakelde koplamp verlichting heb (maar die uit staat). Binnenkort maar eens kijken hoe dat werkt :) heb ook trekhaak besteld, is morgen binnen die ga ik zaterdag eronder fietsen als het weer het toelaat :)
Plaats reactie