MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik denk dat je het beste idd gewoon voor de 270 kan gaan.
Dan blijft het ook nog mooi lopen en er zijn al mooie resultaten mee geboekt (Y)

Goed om te lezen dat er weer leven in de brouwerij is!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kijk even in het Carb-dag topic... Daar staat volgens mij wel 1 en ander in over een te scherpe nokkenas voor een GT Turbo.

Jasper (m1n1) heeft ook een erg scherpe nokkenas, maar dat resulteerde erin dat zijn maximaal vermogen te hoog in de toeren lag en er dus nooit aan kwam! Nu twijfel ik even of hij een 270 of een nog scherpere nokkenas heeft... Navraag is misschien wel even handig.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hij heeft een 300 :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ok... Da's dus duidelijk te scherp. :) Ik dacht dat ie geen 300 had, maar een 270 of een 285 of zo.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hij heeft een Piper 300 indd, die is 276 graden. De Piper 285 is een 270 graden en de Piper 270 is een 260 graden.

Ik kan verder weinig ervaringen vinden, buiten Jasper. Volgens mij had Steven hroeger ook een andere nokkenas, maar geen idee welke.

Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen de Piper 270 en 285 aangezien je voor de 285 ook je klepveren aan moet passen wat dus weer keer werk en geld met zich meebrengt :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je kan ook een nokkenas van een atmo 1.4 pakken geloof ik :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

MartijnG schreef: Volgens mij had Steven vroeger ook een andere nokkenas, maar geen idee welke.
Steven had gewoon een Standaard GT blok met bijna 250.000km,alleen voorzien van versterkte 1.9mm koppakking met 12.9 bouten
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Vraag Bart GTT anders even welke nokkenas hij genomen heeft, met 191 wpk zal het iig niet de verkeerde zijn ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

270 graden iirc
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zie nu al meerdere mensen over de 270 graden nokkenas (dus de Piper 285). Denk dat de 260 graden te tam is en de 276 graden net een stapje té...

Dan moeten er toch andere klepveren in als ik voor de 270 graden ga...en dus meteen maar de kop eraf en dikkere koppaking met sterkere bouten erop als we dan toch bezig zijn.

Nog ff €€€ bij elkaar schrapen dus... :lol:

Turbokeuze wordt nu de volgende stap...voorlopig ga ik nog niet naar injectie, dus is een Stage 3 (CGB) / KTR 230 niet te groot? MBE300 zou in principe ook al te groot zijn waarschijnlijk? (ook al is die niet meer leverbaar). Whehe lastig, wil wel wat vermogen, maar ook weer niet overdreven, maar wil straks ook weer niet zitten met een te kleine turbo :P

@Florus; Jij rijdt met een T25? Waar is die mee te vergelijken als je kijkt naar de CGB/K-Tec turbo's?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb hier nog wel een gereviseerde mbe300 liggen die voor weinig weg mag :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@ martijn,

je er toch al ergens een T25 opzitten? OF is dat een van de andere blokken, er staat mij bij dat op die zwarte een T25 zat.

ene, er staat nu ook een T25 op marktplaats. :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

joh, van wie zou die nou toch zijn :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Bij mij heeft er altijd de originele T2 opgezeten hoor :beer:

MBE300 hoor ik ook af en toe minder goede verhalen over, maar wat ik daarvan moet geloven? Er is eens wat gezeur gehad dat die dingen onwijs gingen roken toch? De MBE300 is ook T25 en dus te vergelijken met de Stage 3 (CGB) of KTR 230 zeker? De specs van de site van MB zijn antuurlijk verdwenen :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

waarom zou het een mbe300 heten? :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Breng mijn mbe300 binnenkort maar naar de oudijzerboer. Daar hoort tie thuis.

Ik houd het wel bij garrett. Die worden speciaal voor mij Gerry-proof gemaakt :D (0)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hoeveel graden is een nokkenas van een R5 1,4 atmo eigenlijk?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

mischien iets voor
gtt chat o.i.d??
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:mischien iets voor
gtt chat o.i.d??
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..
Als iemand de apparatuur heeft om te meten wil ik nog wel een 1.4-as langsbrengen om het na te (laten) meten. ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gisteren even een reisje door NL gemaakt :smile:

[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9459_n.jpg[/img]

Nu alleen even kijken of ik een kleurkeuze kan maken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Dat is toch een huuraanhanger?
Die mag je toch niet zomaar een ander kleurtje geven?....



:p ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik heb het over de kooi en interieurdelen Will |: :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ooooooowwwhh...

:smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Even naar het noorden geweest dus. :) mooi spul!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Schandalig! Heb hier nog niet eens bijgewerkt...

Afgelopen week is de GT dus naar de spuiter gebracht, voor (nogmaals) laswerk en verdere strakmakerij, grondverf en gedeeltelijk kleur.

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 7670_n.jpg[/img]

Met een kleine sneak preview van de (waarschijnlijke) kleur, maar daar is mijn hoofd nog ernstig druk mee bezig om daar en besluit over te maken :smile:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... _sized.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... _sized.jpg[/img]

Binnenkort een grote bestelling plaatsen bij CGB in de UK, een ander blok ophalen en een schroefsetje lag ook nog ergens geloof ik :smile:

En nee....ik hang er geen einddatum aan. Maar ik hoop wel de auto ergens volgend jaar al af te gaan krijgen :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oeh... Lekker kleurtje !
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

top die kleur!

niet wijzigen gewoon doen! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik weet hoe het is om over een kleur te beslissen :beer:

blokkie, vertel? ik heb ook nog wel een leuk blokkie staan namelijk :D
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Hele mooie kleur Martijn, hij wordt dus ongeveer zoals op je avatar?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Is uiteindelijk wel de bedoeling ja :smile: Lang leve Photoshop in elk geval (Y)

ZIt alleen nog met een voorbumperkeuze m.b.t. de FMIC. Het wordt óf een open voorbumper met de IC erin, of een standaard bumper met de IC erachter/watergekoelde IC.

Lastig...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sja lastige keuze idd! Ik zeg lekker laten zien dat het een turbo is (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan zeg ik lekker origineel houden en achter de bumper, al die openzaag oplossingen kom je vroeg of laat op terug.

Uiteraard is het bij Toethoer nog veels te vroeg :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ben benieuwd Goossens ! :) waarom niet gewoon weer zwart, die zwarte was gaaf man (Y)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven schreef:Dan zeg ik lekker origineel houden en achter de bumper, al die openzaag oplossingen kom je vroeg of laat op terug.

Uiteraard is het bij Toethoer nog veels te vroeg :p
:yest:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maarten-Jan schreef:
Steven schreef:Dan zeg ik lekker origineel houden en achter de bumper, al die openzaag oplossingen kom je vroeg of laat op terug.

Uiteraard is het bij Toethoer nog veels te vroeg :p
:yest:
:yest:

Florus is er toen ook op teruggekomen en heeft het weer origineel gemaakt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie