Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dus hij spuit zeker te weten wel in?
Hoor je de injectoren tikken?
Ruik je benzine uit de uitlaat?
Hij vonkt echt?

Als er echt wordt ingespoten maar hij start niet, dan zal er wel iets mis zijn met de inspuit-/ontstekingsvolgorde? Dus kijken naar de verdeler?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Michiel Willemse
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 5 apr 2010 9:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Als je nou een hele lange dikke massakabel neemt dan is dat rugzakje zo vol :D

Anders zou ik toch denken aan de startonderbreker, heb je niet toevallig een gechipte computer liggen. Volgens mij zit daar iig geen startonderbreker op.

Wat ik wel had was bij een clio met de verkeerde computer, naar zeggen een computer uit een 2.0 ipv een 1.8. Starten is ok, rijden is ok geen problemen maar zodra de motor op temperatuur was wilde hij niet meer aanslaan totdat de temperatuur zo ver gezakt was dat het blok weer koud leek. Geen zin gehad om dat uit te zoeken wat dat was want had een andere computer dus dat was sneller qua oplossing.

Zal nog eens verder nadenken of ik iets kan bedenken.

Groeten Michiel
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hij spuit niet in. Vonken doet ie anders zou die niet lopen op remmenreiniger...

Ga voor de zekerheid iig een startkabel op het blok en cass hangen om te kijken voor het massaprobleem maar overal waar ik gemeten heb staat de massa gewoon in verbinding...

Starten heb ik ook geprobeerd met een computer uit een oudere 16v. Dit gaf precies hetzelfde resultaat. Denk dus ook geen startonderbreker of bij toeval heeft die ook een startonderbreker. Is het niet zo dat de startmotor dan al niet rond gaat? Weet van mijn vorige auto dat er dan gewoon niks gebeurd...

Ga iig ook met een schroevendraaier luisteren maar weet vrijwel zeker dat de injectoren niet open gaan...

Geert, zou je nog willen toelichten waarom de benzine slangen omwisselen en terug wisselen zou kunnen helpen?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb je gabri zn oplossing nou al nagekeken? hij heeft precies hetzelfde gehad, ook na een transplantatie...
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef: Geert, zou je nog willen toelichten waarom de benzine slangen omwisselen en terug wisselen zou kunnen helpen?
Ik heb geen idee maar het heeft mij nu al twee keer geholpen. Het is ook makkelijk te testen :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben nog niet bij de auto geweest. Welk stekkerblok bedoel je gabri?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

van de motorkabelboom, ga er dan wel vanuit dat je die aan gaat sluiten op die van de 'neger'.

ik heb destijds dewoon een 'koppelstuk' gemaakt tussen de orginele kabelboom van het 16v-blok en de orginele kabelboom van de 21 die naar binnen gaat.
Heb momenteel even geen foto's voorhanden maar kan deze altijd maken als het nodig is.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

We hebben 3 extra voedingen aangelegd naar de hoofdstekker.
Bij de 9 is het helaas niet zo dat je 1 centrale stekker hebt. Er is heel wat meer bij komen kijken dan bv bij een 5 :(

Ik kan het nog even controleren maar alles bij de hoofdstekker zou goed moeten zitten... Volgens jou is 1 pin daar massa voor de injectoren? Dan zal ik in de tekening even opzoeken welke dat is.....

De injectoren krijgen wel signaal (met een lampje getest) maar heb geen id of daar wel genoeg vermogen op komt om ze open te trekken....

So far, nogmaals bedankt voor de hulp allen!!
Michiel Willemse
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 5 apr 2010 9:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Mijn cliko met alarm wilde als startonderbreker wel rondgaan maar niet aanslaan. Had niets met de computer gemalen maar met het ingebouwde alarm. Denk dus idd dat er dan niet wordt ingespoten of niet gevonkt of beide. Maar ronddraaien dat deed hij wel.

Succes, en je weet, achteraf is het altijd iets kleins :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is helaas altijd zo, maar vind het maar :p
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Geert schreef:
tutuur schreef: Geert, zou je nog willen toelichten waarom de benzine slangen omwisselen en terug wisselen zou kunnen helpen?
Ik heb geen idee maar het heeft mij nu al twee keer geholpen. Het is ook makkelijk te testen :p
Was de enige reden waarom mijn 5 na z'n blokwissel niet wilde starten. 50% kans en toch misgegokt. :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

startonderbreker laat soms ook gewoon de barndstofpomp niet draaien.
loopt deze wel?
effe luisteren!!
anders effe rechtstreeks 2 draden er op en nog eens starten.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

hij zegt:
"Weet 100% zeker dat ik de leidingen goed om heb zitten, anders had er ook geen druk in de fuelrail gekomen...
"

Dus neem aan dat de pomp het doet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Idd, hebben de drukregelaar op de fuelrail los gehaald, gelukkig had ik een veiligheidsbril op 8)

Daarna op contact gezet en er kwam een flinke straal uit, dat is het probleem niet... Ga morgen weer naar huis dus ga iig luisteren of de injectoren wel iets doen. Ook al weet ik het vrijwel zeker.

Als dat zo is maar eens op zoek naar een massa die wellicht niet 100%
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Idd, hebben de drukregelaar op de fuelrail los gehaald, gelukkig had ik een veiligheidsbril op 8)

Daarna op contact gezet en er kwam een flinke straal uit, dat is het probleem niet... Ga morgen weer naar huis dus ga iig luisteren of de injectoren wel iets doen. Ook al weet ik het vrijwel zeker.

Als dat zo is maar eens op zoek naar een massa die wellicht niet 100%
Geef de injectoren allemaal eens een tik.. ik heb het ooit eens gehad dat er 3 gewoon vastzaten van het stilstaan en dat die ene cilinder niet genoeg was om 'm aan de praat te krijgen. :p

Was wel toevallig maargoed, dat was toen wel het probleem en hij loopt nog steeds. :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ga het proberen maar lijkt me stug na 4 weken stilstaan...
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:Ga het proberen maar lijkt me stug na 4 weken stilstaan...
Ik had het ook na 3 weken. Dus tikje geven om zoals eerder vermeld leidingen een keer verkeerd om monteren. De theorie hier achter ontgaat mij ook maar het werkte :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:
tutuur schreef:Ga het proberen maar lijkt me stug na 4 weken stilstaan...
Ik had het ook na 3 weken. Dus tikje geven om zoals eerder vermeld leidingen een keer verkeerd om monteren. De theorie hier achter ontgaat mij ook maar het werkte :lol:
Ik snap daar soms ook geen ruk van.. mijn 19 staat soms ook wel eens een paar maanden stil en start altijd, maar ik heb een tijd terug een motor in een andere 19 16V gehangen en die had ook maar een paar maand stilgelegen maar zat echt geen leven in. Ook 't zelfde verhaal, ECU spanning, pomp loopt, vonk, aansturing injectoren OK maar nooit lopen.

Even een paar tikken op de injectoren en in 2slagen lopen. volgens mij heeft JP ook al eens een keer zoiets gehad ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Yes, maar uiteraard ligt dat soort spul bij mij 3 jaar stil en geen 3 weken :D Bij mij hielp dat ook, even tikken en lopen.

Als je zeker weet dat je druk en vonk hebt blijft er eigenlijk niks meer over dan injectoren die niet opengaan :) bij doorstarten zou je ook geen benzine moeten ruiken in dit geval.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik ruik idd geen benzine bij doorstarten, zou toch wel een grap zijn zeg! Ga eerst het tikken even proberen en hopen dat er dan wat leven in komt.

Als ik dit eerder had geweten had ik er nu al in rond gereden :lol: (mocht dit het zijn dan)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Helaas heeft tikken en een extra massa kabel niet geholpen |:

Zaterdag de multimeter er maar bij pakken :~
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je weet wel zeker dat je de draden goed om gemonteerd heb?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Alles is volgens schema gegaan...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Alles is volgens schema gegaan...
Ik wil niet al te veel in Trail & Error gaan denken maar heb je al eens een andere BDP sensor geprobeerd ? :)

Zo ben ik de hele week bezig geweest met een VW Polo 1.3 die ik ff aan het in elkaar schroeven ben om ff dagelijks mee te sturen die op het ene op het andere moment niet meer wou lopen.. ding spoot in en had een best aardige vonk... ik heb me helemaal suf gezocht, 20x de accu leeg gestart, 2 liter remmenreiniger maar no-show..

Vanmiddag op de sloop ff een bobine geleent van een andere Polo en in 2 slagen lopen. soms mag het gewoon even niet zo zijn. :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hij vonkt op het juiste moment dus lijkt me niet de bdp...

Hij spuit gewoon niks in... |:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: @ ronald dat had ik geweten mijn maat heeft hetzelfde gehad.
was een 1300cc multipoint zeker?
is een kwaal van die dingen.
onder compressie doven de bougies gewoon.

anyway je kan nu dus sturen mooi dat het opgelost is (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

mark 5t schreef::lol: :lol: :lol: @ ronald dat had ik geweten mijn maat heeft hetzelfde gehad.
was een 1300cc multipoint zeker?
is een kwaal van die dingen.
onder compressie doven de bougies gewoon.

anyway je kan nu dus sturen mooi dat het opgelost is (Y)
Ja, dat vertelden ze me bij de sloop ook... Bobine van een Polo 1.3? kwam ie aan met een bak vol. "die gaan nog wel eens" :p
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Krijgt je ecu ook tijdens het starten spanning ? , dat was bij mij destijds de reden dat hij niet wilde , kwestie van even direct voeding op de ecu gooien ipv via het contact slot.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De injectoren kregen ook signaal dus dat is het probleem niet lijkt me...
Kan overigens wel ff het blok bij de ecu open halen dan kan ik meten of ook tijdens starten de boel verbonden blijft :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hij doet het!!!!

Nou steven, precies hetzelfde als bij jou dus :lol:

We hebben de voedingen allemaal geschakeld gemaakt via een relais. De aansturing hiervan hadden we gebruik van de verklikker van het remvloeistofpijl. De meter zat er namelijk niet op maar wel de draden...

Echter had ik natuurlijk eerder kunnen bedenken dat alles uit valt op het moment van starten |:

Volgende week maar weer verder.
Ga de draden van de oude ontsteking als signaal gebruiken voor het relais.
Ook nog even checken waarom de remlichten en de knipperlichten het niet doen .

Dan ook nog een uitlaat in elkaar flansen en kan ie voor de APK :smile:

Maar hij loopt!!!! :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Mooi om te horen! (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En toch heb ik liever dat ie rijd............lopen kan ik zelf ook :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Haha :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

beter dat hij het doet (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Eindelijk!!! 1,5 dag bezig geweest met alle bedrading door meten dus weet nu iig zeker dat alles goed zit :lol:
Plaats reactie