Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vandaag bij siem gezien dat je een 21 dynamo systeem kan installeren en dan met een kortere snaar alleen de waterpomp en dynamo aandrijven.

Anders heb ik nog een stb vrije Clio 16v staan waar ik dan de steun en poulie van monteer...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

F7P zonder stuurbekrachtiging:
Lees dit even vanaf 14 september 2010 http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zie hier dus al 3 oplossingen. Had zelf ook in het topic gereageerd maar was het vergeten. Bedankt! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zou iemand voor mij kunnen kijken wat een lepel plus verlengbracket van bv een dci jc5 bak kost...

aangezien de koppeling van de williams vrijwel nieuw is maar toch aardig zwaar gaat denk ik dat er een uprated in zit. dmv deze lepel en bracket kan ik de arm vergroten waardoor het pedaal dus lichter gaat.

heb al wat gevonden op MP voor 30 euro maar vraag me af wat zoiets nieuw kost....

bedankt (Y)

edit: bij deze advertentie kan je duidelijk zien wat ik bedoel:
http://link.marktplaats.nl/408696596
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pussy

zet er dan ook ff stuurbekrachtiging op
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!

heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!

sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel :(
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!

heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!

sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel :(
Ik heb ook een verlengde koppelingsvork bij mijn 2.0 gehad en dat was 10x niks, de slag van het pedaal is te kort om 'm dan te bedienen en dan komt het spul net niet lekker vrij soms dus aan de pedaalkant moet je volgens mij ook nog iets aanpassen.

Ik zou eerder de koppeling zelf eens controleren en de kabel, als het busje waar het druklager overheen schuift helemaal vol met bagger zit koppelt ie ook voor geen meter meer. :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!

heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!

sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel :(
zeg je nu zelf wat nuttigs?? :lol:

kijk dan eerst is ff wat erachter zit, als het er gewoon standaard uitziet zou ik toch ff verder zoeken dan dat (S)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ronald1916V schreef: Ik heb ook een verlengde koppelingsvork bij mijn 2.0 gehad en dat was 10x niks, de slag van het pedaal is te kort om 'm dan te bedienen en dan komt het spul net niet lekker vrij soms dus aan de pedaalkant moet je volgens mij ook nog iets aanpassen.

Ik zou eerder de koppeling zelf eens controleren en de kabel, als het busje waar het druklager overheen schuift helemaal vol met bagger zit koppelt ie ook voor geen meter meer. :)
bij mijn gtt had ik een splinternieuwe koppeling gemonteerd en het druklager etc. netjes ingevet met ook die koppelde als een hufter...

met die arm is dus niks zeg je? had eens gelezen dat sieger er ook mee bezig was geweest.
heb er nu overigens wel meer gevonden, ze zitten ook op volvo 440's...

ideaal die universele parts :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
tutuur schreef:zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!

heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!

sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel :(
zeg je nu zelf wat nuttigs?? :lol:

kijk dan eerst is ff wat erachter zit, als het er gewoon standaard uitziet zou ik toch ff verder zoeken dan dat (S)
Ik wou zeggen, ik heb een uprated MBperformance koppeling. je moet wel wat harder trappen en hij komt als een idioot omhoog bij het koppelen als je niet uitkijkt maar het koppelt best prima. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik ga wel even kijken, heb nog wel een paar koppelingen liggen en anders pleur ik gewoon zo'n drukgroep er op en zie ik wel :)

Edit: net ook maar even nieuwe distr.set besteld.
Was nog lang niet over de km's maar wel over tijd als ik martijn P moet geloven.

Aangezien het blok er toch uit ligt maar meteen doen. Wel weer 180 euri lichter |:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mijn originele koppeling ging ook gigantisch zwaar, vlak voor dat ik em kocht.
Bij de testrit ontplofte toen de hele bende uit elkaar, nu zit er al 25k een heerlijk soepele valeoset in. Ook met onder mijn bewind heb ik em nooit te licht gevonden.

En een oplossing zoeken zonder naar het probleem te kijken is ook lekker handig ja.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

moet er toch maar is achter wat het is dan. bij mijn 5 zit ook een splinternieuwe valeo set in maar ook die ging aardig zwaar. tevens nieuwe kopp. kabel echter wel een imitatie variant.

zou het daar aan kunnen liggen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zou kunnen, dattie onbelast soepel gaat maar belast zich in een rare bocht wringt ofzo.

Nu rijd ik zelf ook altijd met imitatie, maar kan me nog eens iemand herinneren die beweerde dat origineel beter zou moeten zijn...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

precies, nouja de 9 koppelde iig licht dus miss zet ik die drukgroep er dan wel op, dan weet ik iig zeker dat het goed moet zijn....

koppelingen op 5-9-11-16v etc. zijn allemaal hetzelfde toch?

edit: miss is dat teflon busje waarover de koppelingshevel schaniert wel helemaal weg gesleten (0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vandaag weer bezig geweest en het blokje hangt er in :smile: vond het overigens verbazingwekkend makkelijk gaan!

eerst maar de stuurpomp + lompe blok verwijderd en de oplossing van volvo gemonteerd incl. een nieuwe waterpomp:

Afbeelding

daarna alle motorsteunen van de 9 overgezet en de gte steun gemonteerd en toen kon het blok er zo in:

Afbeelding
Afbeelding

en gelukkig past de kap er ook nog op :lol:

Afbeelding

nu nog de bedrading doen, de brandstofpomp monteren en voeden, de schakelstang aanpassen en een uitlaat in elkaar fabrieken.

nu de uitdaging:
ik heb geen wphb van een clio en heb geen id wat alle stekkers precies zijn, heb wel wat printjes van steven STK gehad maar mijn frans is sowieso schijt en het is heel lastig te lezen!
iemand die een wphb heeft en voor mij wat kopietjes wil maken van de motor stekkers?

oja, geen zin gehad om de bak er van af te trekken en de boel maar gewoon in gebouwd, kennelijk lag het aan de koppelingskabel want nu koppeld hij als een tiet (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tof :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

bizar, een 9 met een willie motor 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Eigenlijk moet je in die 9 gewoon die dikke 2L turbo hanngen, die Williamsmotor in je 5ie, heb je daar een leuk racebakkie aan en die 9 is gewoon de ultimate sleeper.

Je zal straks nog opkijken dat het best goed stuurt, zo'n neger :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Schroefset van de williams komt er onder en heeft volgens mij ook aardig wat spoorbreedte voor? Heb niet gemeten maar lijkt aardig gelijk aan die van de williams...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan wel kloppen ja, je moet alleen ff opletten met die standaard achteras, daar krijg je nog wel eens 4 kante wielen van... Best irritant soms.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:lol: tis niet anders, je hebt echt geen ruimte over achter!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Weet je hoe dat komt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nou?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

D'r zit zo'n verdomd fijne handrem op, met die trommels...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:ja:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

kun je geen gtt of willie achteras onder zetten??
of past dat helemaal niet??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Andrews (supercinq) schreef:kun je geen gtt of willie achteras onder zetten??
of past dat helemaal niet??
19 16v as past gewoon.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Alleen kan je dan je wielen niet meer kwijt!

Handremmetje trekken heb ik nooit van gehouden dus dat scheelt :)
Alleen als er sneeuw ligt :D
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ha! Geweldig!! :worship:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Steven schreef:D'r zit zo'n verdomd fijne handrem op, met die trommels...
Ja dat antwoord gaf ik mij zelf ook op je eerdere vraag ........

Verdomd goeie handrem ivb de trommels :lol: :lol: :lol:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

trommels blokkeren lekker snel, doe niks anders met de ford ka van mijn vriendin :lol:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Toevallig gister ook even de handrem getest van de 5..., maareh geen klagen, toch Haas... :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wie heeft er documentatie van een 9 als ook van een clio motorgedeelte waar ik de hoofdstekker van de motorkabelboom terug kan vinden?

Heb al een hoop van jaques ontvangen maar ben nog niet compleet.

Als ik van beide weet waar alle aansluitingen voor dienen maak ik een stuk meer kans om de boel aankomende zaterdag draaiende te krijgen :D

Hecomo.de ligt er uit dus kan daar ook niks terug vinden...

Mocht je wat hebben, mail het gerust door!
Tutuur@hotmail.com

Alvast bedankt! P.s een schriftelijke uitleg van bv draadkleuren op de 16v stekker zou ook helpen (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Toevallig gister ook even de handrem getest van de 5..., maareh geen klagen, toch Haas... :lol:
Nope ging prima .....heb zelfs last van me nek :wink:
Plaats reactie