Arthur's R9-R > Jan's R9-R
Vandaag bij siem gezien dat je een 21 dynamo systeem kan installeren en dan met een kortere snaar alleen de waterpomp en dynamo aandrijven.
Anders heb ik nog een stb vrije Clio 16v staan waar ik dan de steun en poulie van monteer...
Anders heb ik nog een stb vrije Clio 16v staan waar ik dan de steun en poulie van monteer...
F7P zonder stuurbekrachtiging:
Lees dit even vanaf 14 september 2010 http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Lees dit even vanaf 14 september 2010 http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ik zie hier dus al 3 oplossingen. Had zelf ook in het topic gereageerd maar was het vergeten. Bedankt!
zou iemand voor mij kunnen kijken wat een lepel plus verlengbracket van bv een dci jc5 bak kost...
aangezien de koppeling van de williams vrijwel nieuw is maar toch aardig zwaar gaat denk ik dat er een uprated in zit. dmv deze lepel en bracket kan ik de arm vergroten waardoor het pedaal dus lichter gaat.
heb al wat gevonden op MP voor 30 euro maar vraag me af wat zoiets nieuw kost....
bedankt
edit: bij deze advertentie kan je duidelijk zien wat ik bedoel:
http://link.marktplaats.nl/408696596
aangezien de koppeling van de williams vrijwel nieuw is maar toch aardig zwaar gaat denk ik dat er een uprated in zit. dmv deze lepel en bracket kan ik de arm vergroten waardoor het pedaal dus lichter gaat.
heb al wat gevonden op MP voor 30 euro maar vraag me af wat zoiets nieuw kost....
bedankt
edit: bij deze advertentie kan je duidelijk zien wat ik bedoel:
http://link.marktplaats.nl/408696596
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
pussy
zet er dan ook ff stuurbekrachtiging op
zet er dan ook ff stuurbekrachtiging op
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!
heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!
sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel
heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!
sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb ook een verlengde koppelingsvork bij mijn 2.0 gehad en dat was 10x niks, de slag van het pedaal is te kort om 'm dan te bedienen en dan komt het spul net niet lekker vrij soms dus aan de pedaalkant moet je volgens mij ook nog iets aanpassen.tutuur schreef:zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!
heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!
sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel
Ik zou eerder de koppeling zelf eens controleren en de kabel, als het busje waar het druklager overheen schuift helemaal vol met bagger zit koppelt ie ook voor geen meter meer.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zeg je nu zelf wat nuttigs??tutuur schreef:zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!
heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!
sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel
kijk dan eerst is ff wat erachter zit, als het er gewoon standaard uitziet zou ik toch ff verder zoeken dan dat
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
bij mijn gtt had ik een splinternieuwe koppeling gemonteerd en het druklager etc. netjes ingevet met ook die koppelde als een hufter...Ronald1916V schreef: Ik heb ook een verlengde koppelingsvork bij mijn 2.0 gehad en dat was 10x niks, de slag van het pedaal is te kort om 'm dan te bedienen en dan komt het spul net niet lekker vrij soms dus aan de pedaalkant moet je volgens mij ook nog iets aanpassen.
Ik zou eerder de koppeling zelf eens controleren en de kabel, als het busje waar het druklager overheen schuift helemaal vol met bagger zit koppelt ie ook voor geen meter meer.
met die arm is dus niks zeg je? had eens gelezen dat sieger er ook mee bezig was geweest.
heb er nu overigens wel meer gevonden, ze zitten ook op volvo 440's...
ideaal die universele parts
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wou zeggen, ik heb een uprated MBperformance koppeling. je moet wel wat harder trappen en hij komt als een idioot omhoog bij het koppelen als je niet uitkijkt maar het koppelt best prima.Martijn Kool schreef:zeg je nu zelf wat nuttigs??tutuur schreef:zeg dan wat nuttigs! die koppeling is echt geen pretje hoor!
heb in joost z'n gt gezeten en wilde de kopp. even voelen, hij zei: hij gaat wel zwaar hoor! nou ik kan je vertellen, dat was een verademing vergeleken met die van de williams!!!
sowieso de bak van het blok af halen om te kijken, maar wat kan nou de oorzaak zijn? kopp. is nog geen 50k oud.... kabel loopt ook gewoon soepel
kijk dan eerst is ff wat erachter zit, als het er gewoon standaard uitziet zou ik toch ff verder zoeken dan dat
ik ga wel even kijken, heb nog wel een paar koppelingen liggen en anders pleur ik gewoon zo'n drukgroep er op en zie ik wel
Edit: net ook maar even nieuwe distr.set besteld.
Was nog lang niet over de km's maar wel over tijd als ik martijn P moet geloven.
Aangezien het blok er toch uit ligt maar meteen doen. Wel weer 180 euri lichter
Edit: net ook maar even nieuwe distr.set besteld.
Was nog lang niet over de km's maar wel over tijd als ik martijn P moet geloven.
Aangezien het blok er toch uit ligt maar meteen doen. Wel weer 180 euri lichter
Mijn originele koppeling ging ook gigantisch zwaar, vlak voor dat ik em kocht.
Bij de testrit ontplofte toen de hele bende uit elkaar, nu zit er al 25k een heerlijk soepele valeoset in. Ook met onder mijn bewind heb ik em nooit te licht gevonden.
En een oplossing zoeken zonder naar het probleem te kijken is ook lekker handig ja.
Bij de testrit ontplofte toen de hele bende uit elkaar, nu zit er al 25k een heerlijk soepele valeoset in. Ook met onder mijn bewind heb ik em nooit te licht gevonden.
En een oplossing zoeken zonder naar het probleem te kijken is ook lekker handig ja.
moet er toch maar is achter wat het is dan. bij mijn 5 zit ook een splinternieuwe valeo set in maar ook die ging aardig zwaar. tevens nieuwe kopp. kabel echter wel een imitatie variant.
zou het daar aan kunnen liggen?
zou het daar aan kunnen liggen?
Zou kunnen, dattie onbelast soepel gaat maar belast zich in een rare bocht wringt ofzo.
Nu rijd ik zelf ook altijd met imitatie, maar kan me nog eens iemand herinneren die beweerde dat origineel beter zou moeten zijn...
Nu rijd ik zelf ook altijd met imitatie, maar kan me nog eens iemand herinneren die beweerde dat origineel beter zou moeten zijn...
precies, nouja de 9 koppelde iig licht dus miss zet ik die drukgroep er dan wel op, dan weet ik iig zeker dat het goed moet zijn....
koppelingen op 5-9-11-16v etc. zijn allemaal hetzelfde toch?
edit: miss is dat teflon busje waarover de koppelingshevel schaniert wel helemaal weg gesleten
koppelingen op 5-9-11-16v etc. zijn allemaal hetzelfde toch?
edit: miss is dat teflon busje waarover de koppelingshevel schaniert wel helemaal weg gesleten
vandaag weer bezig geweest en het blokje hangt er in vond het overigens verbazingwekkend makkelijk gaan!
eerst maar de stuurpomp + lompe blok verwijderd en de oplossing van volvo gemonteerd incl. een nieuwe waterpomp:
daarna alle motorsteunen van de 9 overgezet en de gte steun gemonteerd en toen kon het blok er zo in:
en gelukkig past de kap er ook nog op
nu nog de bedrading doen, de brandstofpomp monteren en voeden, de schakelstang aanpassen en een uitlaat in elkaar fabrieken.
nu de uitdaging:
ik heb geen wphb van een clio en heb geen id wat alle stekkers precies zijn, heb wel wat printjes van steven STK gehad maar mijn frans is sowieso schijt en het is heel lastig te lezen!
iemand die een wphb heeft en voor mij wat kopietjes wil maken van de motor stekkers?
oja, geen zin gehad om de bak er van af te trekken en de boel maar gewoon in gebouwd, kennelijk lag het aan de koppelingskabel want nu koppeld hij als een tiet
eerst maar de stuurpomp + lompe blok verwijderd en de oplossing van volvo gemonteerd incl. een nieuwe waterpomp:
daarna alle motorsteunen van de 9 overgezet en de gte steun gemonteerd en toen kon het blok er zo in:
en gelukkig past de kap er ook nog op
nu nog de bedrading doen, de brandstofpomp monteren en voeden, de schakelstang aanpassen en een uitlaat in elkaar fabrieken.
nu de uitdaging:
ik heb geen wphb van een clio en heb geen id wat alle stekkers precies zijn, heb wel wat printjes van steven STK gehad maar mijn frans is sowieso schijt en het is heel lastig te lezen!
iemand die een wphb heeft en voor mij wat kopietjes wil maken van de motor stekkers?
oja, geen zin gehad om de bak er van af te trekken en de boel maar gewoon in gebouwd, kennelijk lag het aan de koppelingskabel want nu koppeld hij als een tiet
Tof
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
bizar, een 9 met een willie motor
Eigenlijk moet je in die 9 gewoon die dikke 2L turbo hanngen, die Williamsmotor in je 5ie, heb je daar een leuk racebakkie aan en die 9 is gewoon de ultimate sleeper.
Je zal straks nog opkijken dat het best goed stuurt, zo'n neger
Je zal straks nog opkijken dat het best goed stuurt, zo'n neger
Schroefset van de williams komt er onder en heeft volgens mij ook aardig wat spoorbreedte voor? Heb niet gemeten maar lijkt aardig gelijk aan die van de williams...
tis niet anders, je hebt echt geen ruimte over achter!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
kun je geen gtt of willie achteras onder zetten??
of past dat helemaal niet??
of past dat helemaal niet??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Alleen kan je dan je wielen niet meer kwijt!
Handremmetje trekken heb ik nooit van gehouden dus dat scheelt
Alleen als er sneeuw ligt
Handremmetje trekken heb ik nooit van gehouden dus dat scheelt
Alleen als er sneeuw ligt
Ha! Geweldig!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja dat antwoord gaf ik mij zelf ook op je eerdere vraag ........Steven schreef:D'r zit zo'n verdomd fijne handrem op, met die trommels...
Verdomd goeie handrem ivb de trommels
trommels blokkeren lekker snel, doe niks anders met de ford ka van mijn vriendin
Wie heeft er documentatie van een 9 als ook van een clio motorgedeelte waar ik de hoofdstekker van de motorkabelboom terug kan vinden?
Heb al een hoop van jaques ontvangen maar ben nog niet compleet.
Als ik van beide weet waar alle aansluitingen voor dienen maak ik een stuk meer kans om de boel aankomende zaterdag draaiende te krijgen
Hecomo.de ligt er uit dus kan daar ook niks terug vinden...
Mocht je wat hebben, mail het gerust door!
Tutuur@hotmail.com
Alvast bedankt! P.s een schriftelijke uitleg van bv draadkleuren op de 16v stekker zou ook helpen
Heb al een hoop van jaques ontvangen maar ben nog niet compleet.
Als ik van beide weet waar alle aansluitingen voor dienen maak ik een stuk meer kans om de boel aankomende zaterdag draaiende te krijgen
Hecomo.de ligt er uit dus kan daar ook niks terug vinden...
Mocht je wat hebben, mail het gerust door!
Tutuur@hotmail.com
Alvast bedankt! P.s een schriftelijke uitleg van bv draadkleuren op de 16v stekker zou ook helpen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nope ging prima .....heb zelfs last van me nekIvo van Achthoven schreef:Toevallig gister ook even de handrem getest van de 5..., maareh geen klagen, toch Haas...