MartijnG; Clio 1.5 dCi...uitgezwaaid
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik wilde eigenlijk die roze van MP eronder...maar wilde even op Haas wachten om te kijken of het eigenlijk wel mooi staat Vindt 17" toch net iets té
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik vind het (met deze velgen) al erg dik staan!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
17inch is perfect joh!
Als ik het goed heb twijfelt Remon nu ook om toch 17 te gaan monteren..
Als ik het goed heb twijfelt Remon nu ook om toch 17 te gaan monteren..
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Ligt lekker laag zo Martijn !
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Staat gaaf zo Martijn !
zegguh.....Wouter de Wit schreef:ik zeg Nervasport
Die roze mag je hebben, ik houd het bij een roze, bonte stuur
Heb nog wel een setje IDE velgen liggen. Das 16 inch en mag de deur uit
EDIT:
Laag zat??
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C01996.jpg[/img]
EDIT:
Laag zat??
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C01996.jpg[/img]
Staat netjes zo Vind de velgen er ook wel leuk bij staan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Cliootje gaat nog steeds goed rond...inmiddels alweer 264 op de klok
Dus het is alweer tijd voor de tweede oliewissel...laatste keer heb ik er 5W40 Kroon Emperol olie in laten mikken bij de garage. Eigenlijk sinds dat moment wat last van tikkende kleppen (zoals eerder in dit topic besproken). De olie die daarvoor inzat was Comma Syner-D 5W40 (volgens de bonnen). Eigenlijk wil ik terug naar de Comma om te kijken of het tikken dan weer verdwijnt en of Kroon olie dus echt K is, alleen kan ik hier in de buurt nergens aan Comma olie komen...
Dus heeft iemand andere goede opties voor mijn diesel? Castrol? Eurol? Shell? Elf? Ook zat ik te twijfelen of het verstandig is om er 10W40 in te gaan gooien ipv de huidige 5W40. Aangezien alles al een tikje ouder is, is een wat dikkere olie misschien verstandig?
Dus het is alweer tijd voor de tweede oliewissel...laatste keer heb ik er 5W40 Kroon Emperol olie in laten mikken bij de garage. Eigenlijk sinds dat moment wat last van tikkende kleppen (zoals eerder in dit topic besproken). De olie die daarvoor inzat was Comma Syner-D 5W40 (volgens de bonnen). Eigenlijk wil ik terug naar de Comma om te kijken of het tikken dan weer verdwijnt en of Kroon olie dus echt K is, alleen kan ik hier in de buurt nergens aan Comma olie komen...
Dus heeft iemand andere goede opties voor mijn diesel? Castrol? Eurol? Shell? Elf? Ook zat ik te twijfelen of het verstandig is om er 10W40 in te gaan gooien ipv de huidige 5W40. Aangezien alles al een tikje ouder is, is een wat dikkere olie misschien verstandig?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
10W40 kan prima in een K9K, Comma olie is hier in Zwolle bij zowel Ferwerda als Schaftenaar automaterialen te koop. dus moet toch wel te vinden zijn daar ? Ik gebruik al jaren Comma olie, bevalt prima.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik rij op brega 10w40 sinds aankoop
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Castrol kun je gewoon bij de bp kopen.
Me vader kocht deze voor zijn alfa ook niet echt duur:
20 liter voor 100 euro.
http://cgi.ebay.de/Agip-7008-5W-30-Long ... _787wt_905
Me vader kocht deze voor zijn alfa ook niet echt duur:
20 liter voor 100 euro.
http://cgi.ebay.de/Agip-7008-5W-30-Long ... _787wt_905
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op do 9 jun 2011 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
vooral olie bij een tankstation kopen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
krijg 50 % korting he ik werk er btw is de castrol bij ons net zo duur als bij de halfords
Ik heb laatst 20 liter Castrol besteld voor €113,- inclusief verzendkosten.
Normaal betaal je zo'n €60,- voor een kannetje van 5 liter.
http://www.dekruibergolie.nl
Normaal betaal je zo'n €60,- voor een kannetje van 5 liter.
http://www.dekruibergolie.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb nu in Eindhoven de Comma 5W40 gevonden die er ook inzat bij de aankoop van de auto. Ga toch die proberen om te kijken of het tikken minder wordt. 10W40 is allemaal half syntheet en wil wel gewoon vol syntheet houden.
Dit weekend waarschijnlijk olie wisselen en kijken of het beter wordt...
Dit weekend waarschijnlijk olie wisselen en kijken of het beter wordt...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Zelf weten, die van mij rijdt prima op action olieMartijnG schreef:Heb nu in Eindhoven de Comma 5W40 gevonden die er ook inzat bij de aankoop van de auto. Ga toch die proberen om te kijken of het tikken minder wordt. 10W40 is allemaal half syntheet en wil wel gewoon vol syntheet houden.
Dit weekend waarschijnlijk olie wisselen en kijken of het beter wordt...
alhoewel er de laatste keer brega in is gegaan, de keer ervoor zat er gewoon action 10w40 in, hoppa
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik rijd op 10w40 van Eurol, beviel altijd prima, alleen heb ik het idee dat het olieverbruik de laatste weken een pietsje toeneemt. Heb nog niet heel ver gezocht, maar denk eigenlijk ergens een klein lekje te hebben. Of zou de olie te dun zijn?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Hmm 10w40 is eerder te dik dan te dun je zou er iets 5w40 in kunnen stoppen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
waarom zou je er nog dunnere olie bij in mikken, zodat hij nog meer kan verbruiken/lekken?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Inderdaad, zou geen dunnere nemen. Misschien heeft het wel t emaken met semi-/volsyntetisch? De meeste 10W40 is in elk geval semi. Naja, een beetje olie gebruiken is niet gek na zoveel kilometers?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
10W40 is altijd half-syntheet. kan er prima in en zou ik er eerder in gooien dan vol-syntheet.MartijnG schreef:Inderdaad, zou geen dunnere nemen. Misschien heeft het wel t emaken met semi-/volsyntetisch? De meeste 10W40 is in elk geval semi. Naja, een beetje olie gebruiken is niet gek na zoveel kilometers?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ook als er altijd al volsyntheet ingezeten heeft? Dacht dat het eigenlijk not-done was, of is dat eerder andersom? Van half naar vol omdat de volsyntheet alle troep losweekt met alle ellende vandien?
Ach, we gaan eerst even kijken of het teruggaan naar de oorspronkelijke olie het een beetje beter maakt, wordt het niet beter dan is het wel een keer te doen om er 10W40 in te gooien. Sowiezo moet ie binnen een half jaar wéér ververst worden, dus dat komt wel goed
Ach, we gaan eerst even kijken of het teruggaan naar de oorspronkelijke olie het een beetje beter maakt, wordt het niet beter dan is het wel een keer te doen om er 10W40 in te gooien. Sowiezo moet ie binnen een half jaar wéér ververst worden, dus dat komt wel goed
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En we zijn weer wat kilometers verder, totdat gisteren de Clio even zijn dikke middelvinger naar me opstak en zei; ga maar lopen
Goed...een hele poos geleden (maandje terug ofzo) wilde de Clio de eerste keer niet aanslaan. Vreemd, nog nooit eerder gehad. Maar tweede keer sloeg hij als vanouds meteen aan.
Gisteren daarentegen was er niemand thuis. 6-7-8 keer doorstarten, niks. Gaat goed rond met hoorbare weerstand (probeert in te spuiten maar wil niet) totdat het storingslampje aangaat en het Stop Engine lampje begint te knipperen. Tijdens het laatste wordt volgens mij de injectie gestopt want er is geen hoorbare weerstand van een eventueel beginnende plof meer. Afin...universeel OBD uitleesapparaat eraan gehangen met mn laptop, maar die geeft geen fouten aan (wat waarschijnlijk aan het apparaat ligt want zoveel opties heeft ie niet).
Na overdag stil te hebben gestaan, 's avonds weer gestart en na zo'n 3x kwam er weer leven in de brouwerij. Eerst even beetje beroerd, maar later weer zoals 'normaal' met de altijd aanwezige tik bij koude motor (verstuivers?).
Een nacht stil gestaan, ingestapt en in één keer starten 's Middags in de auto gestapt na mn werk...niemand thuis Na 4x keer sloeg hij uiteindelijk toch aan...
Nu is het vertrouwen dus weg en moet er gezocht worden naar de oorzaak...
* verstuiver(s)?
* BDP sensor
* Sensor op de pomp
Bij het starten wordt er geen toerental weergegeven. Zowel bij het niet aanslaan als bij het normaal aanslaan. Toerental komt pas binnen zodra de motor ook echt loopt. Dus die truc kan ik niet proberen om te kijken of het aan de BDP ligt.
Sensor op de pomp registreert wanneer hij in moet spuiten. Als ik de sensor lostrek duurt het inderdaad langer voordat de motor aanslaat, maar hij slaat wél aan. Verder moeilijk uit te sluiten
Verstuivers...sja...die vertrouw ik eigenlijk persoonlijk niet. Tik bij koude motor lijkt ook vaak verstuiver gerelateerd, vermogen lijt steeds verder af te nemen, verbruik ligt ook wat hoger dan normaal en ik zie steeds vaker een wat zwartere pluim achter de auto
Nu is mijn vraag...hoe klinken 'goede' verstuivers en hoe klinken 'slechte'?
Luister en huiver;
Nummer 1 (distributiekant) maakt gewoon totaal geen geluid. Ook geen drukpulsen in de leiding voelbaar. Nummer 4 daarentegen hakkelt er stevig op los. Die lijk ik ook in de auto het duidelijkst te horen...horen de verstuivers als nummer 1 juist zo stil te zijn? Of doet die helemaal niks...
Wat zijn de meningen hier? Ik persoonlijk zit even te denken aan een fatsoenlijke verstuivertest...
Goed...een hele poos geleden (maandje terug ofzo) wilde de Clio de eerste keer niet aanslaan. Vreemd, nog nooit eerder gehad. Maar tweede keer sloeg hij als vanouds meteen aan.
Gisteren daarentegen was er niemand thuis. 6-7-8 keer doorstarten, niks. Gaat goed rond met hoorbare weerstand (probeert in te spuiten maar wil niet) totdat het storingslampje aangaat en het Stop Engine lampje begint te knipperen. Tijdens het laatste wordt volgens mij de injectie gestopt want er is geen hoorbare weerstand van een eventueel beginnende plof meer. Afin...universeel OBD uitleesapparaat eraan gehangen met mn laptop, maar die geeft geen fouten aan (wat waarschijnlijk aan het apparaat ligt want zoveel opties heeft ie niet).
Na overdag stil te hebben gestaan, 's avonds weer gestart en na zo'n 3x kwam er weer leven in de brouwerij. Eerst even beetje beroerd, maar later weer zoals 'normaal' met de altijd aanwezige tik bij koude motor (verstuivers?).
Een nacht stil gestaan, ingestapt en in één keer starten 's Middags in de auto gestapt na mn werk...niemand thuis Na 4x keer sloeg hij uiteindelijk toch aan...
Nu is het vertrouwen dus weg en moet er gezocht worden naar de oorzaak...
* verstuiver(s)?
* BDP sensor
* Sensor op de pomp
Bij het starten wordt er geen toerental weergegeven. Zowel bij het niet aanslaan als bij het normaal aanslaan. Toerental komt pas binnen zodra de motor ook echt loopt. Dus die truc kan ik niet proberen om te kijken of het aan de BDP ligt.
Sensor op de pomp registreert wanneer hij in moet spuiten. Als ik de sensor lostrek duurt het inderdaad langer voordat de motor aanslaat, maar hij slaat wél aan. Verder moeilijk uit te sluiten
Verstuivers...sja...die vertrouw ik eigenlijk persoonlijk niet. Tik bij koude motor lijkt ook vaak verstuiver gerelateerd, vermogen lijt steeds verder af te nemen, verbruik ligt ook wat hoger dan normaal en ik zie steeds vaker een wat zwartere pluim achter de auto
Nu is mijn vraag...hoe klinken 'goede' verstuivers en hoe klinken 'slechte'?
Luister en huiver;
Nummer 1 (distributiekant) maakt gewoon totaal geen geluid. Ook geen drukpulsen in de leiding voelbaar. Nummer 4 daarentegen hakkelt er stevig op los. Die lijk ik ook in de auto het duidelijkst te horen...horen de verstuivers als nummer 1 juist zo stil te zijn? Of doet die helemaal niks...
Wat zijn de meningen hier? Ik persoonlijk zit even te denken aan een fatsoenlijke verstuivertest...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, dat wel. Alleen koud loopt ie wat ruwer. Toerental blijft wel netjes constant, alleen de pook schudt dan lekker heen en weer...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Lijkt inderdaad op een gare verstuiver. De startproblemen verklaren dat ook wel
Vroeger was het bij de dti motoren zo dat de startmotor zoveel stoorde dat het BDP signaal niet doorkwam. OMdat je het over 'geen toerental' hebt... Aanduwen was instant start
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Renault mag hopen dat ie een paar generaties verder dat probleem wel opgelost heeft. Ik zet nog steeds in op een verstuiver. 't blijft een kwaaltje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Even een offerte opgevraagd voor testen en eventueel vervangen van één verstuiver door een gereviseerde. Komt op 650 euro inclusief En dan maar hopen dat het maar één gare verstuiver is...Misschien zelf maar demonteren en laten testen en dan kijken hoeveel er verrot zijn. Scheelt weer de- en montagekosten.
Iemand nog goede adresjes?
Iemand nog goede adresjes?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Bij Carrec Technocenter. Is voor het testen en het eventueel plaatsen van 1 gereviseerde verstuiver. Incl 4 uur arbeidsloon
Gereviseerde verstuivers kosten 190 ex BTW, maar nieuwe rond de 300 ex PER STUK
Maar ga ze nu zelf demonteren en laten testen. En dan eventueel mijn eigen verstuivers laten reviseren indien nodig. Ik denk dat er sowiezo 2 versleten zijn.
Gereviseerde verstuivers kosten 190 ex BTW, maar nieuwe rond de 300 ex PER STUK
Maar ga ze nu zelf demonteren en laten testen. En dan eventueel mijn eigen verstuivers laten reviseren indien nodig. Ik denk dat er sowiezo 2 versleten zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hou wel even de juiste verstuiver bij de juiste cilinder. die dingen hebben een code en die moet bij de juiste cilinder horen. anders kun je de boel opnieuw inleren.MartijnG schreef:Bij Carrec Technocenter. Is voor het testen en het eventueel plaatsen van 1 gereviseerde verstuiver. Incl 4 uur arbeidsloon
Gereviseerde verstuivers kosten 190 ex BTW, maar nieuwe rond de 300 ex PER STUK
Maar ga ze nu zelf demonteren en laten testen. En dan eventueel mijn eigen verstuivers laten reviseren indien nodig. Ik denk dat er sowiezo 2 versleten zijn.
Diesel Buchli in Harderwijk al geprobeerd ? die zijn ook erg goed met verstuivers.