Afgelopen vrijdag nieuwe olie en filtertje erop laten gooien. Is dus 5W40 geworden van Kroon. Lijkt meteen wel een stuk lekkerder te lopen.
En gisteren kreeg ik bijna een beroerte...
Was op weg naar mn ouders 100km verderop. Afrit van de snelweg af, even tanken om de hoek. Rijdt weer verder, kom bij een rotonde en laat mn gas los en ineens hoor ik daar een heel fijn ratelend geluid van onder kap
Meteen koppeling in, uitgerold en gestopt waar het kon. En waar denk je dan meteen aan met een 1.5 Dci...juistem...drijfstanglagers.
SLIK. Weer gestart en met een beetje gasgeven begon het geratel weer. Toch besloten om ee stukje te rijden om te kijken hoe erg het echt was. Lage toeren bleef het weg, het ging met het toerental mee zowel onbelast als belast. Dus lagers leek me al wat minder waarschijmnlijk. Toch rustig naar mn ouders gereden (was nog een kilomtertje verder) en ANWB maar gebeld voor een inspectie. Nog eens gestart, stationair niks te horen, toeren maken en vanaf zo'n 2000 begon het ratelen weer. Kwam toch duidelijker meer van bovenaf en klonk heel erg als kleppen geluid. Conclusie....hydraulische klepstoters verrot. Advies was om 's avonds toch weer rustig naar huis te rijden met een laag toerental. Mocht het erger worden zou de ANWB de auto opladen en naar huis brengen.
's Avonds met mn ouders uit eten en dus met de auto naar het restaurant. Straat uit hoorde ik nog een tikje, maar na een paar honderd meter was het miraculeus weg
Toch rustig aan gedaan en 's avonds ook gewoon weer terug naar Arnhem gereden en geen geluidje meer gehoord...
Vandaag ook weer gereden en niks raars te horen...hopelijk was het een tijdelijk weigerende klepstoter, maar zal vast wat geld opzij gaan zetten
Misschien iets te maken gehad met de oliewissel maar lijkt me stug?