MartijnG; Clio 1.5 dCi...uitgezwaaid
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is het zinvol om zelf eerst nog een retouropbrengst meting te doen? Even 4 leidingen aan de verstuivers hangen in een potje en kijken wat de verschillen zijn?
Iemand die misschien aan de retouropbrengst waardes kan komen?
Dan heb ik in elk geval misschien al een idee welke er stuk kunnen zijn.
Iemand die misschien aan de retouropbrengst waardes kan komen?
Dan heb ik in elk geval misschien al een idee welke er stuk kunnen zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Da's nooit een slecht idee, er zijn niet echt bepaalde waardes voor zover ik weet. ze moeten alleen alle 4 enigzins gelijk zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vanavond even de retour gemeten;
Gemeten in ongeveer 10 minuten koud stationair.
Nogal grote afwijking op cilinder 4, dat is ook de verstuiver die de meeste herrie maakt. Cilinder 2 heeft ook een afwijking maar minder extreem.
Viel me op dat de verstuiver in cilinder 4 er ook ietwat anders/ouder uitziet dan de overige 3. Als ik zo de opbrengst bekijk, dan lijkt me vrij zeker dat de 4e een beetje gaar is, ook gezien het geluid die hij maakt.
Beste optie na deze test is vervangen van verstuiver 4 denk ik...
Gemeten in ongeveer 10 minuten koud stationair.
Nogal grote afwijking op cilinder 4, dat is ook de verstuiver die de meeste herrie maakt. Cilinder 2 heeft ook een afwijking maar minder extreem.
Viel me op dat de verstuiver in cilinder 4 er ook ietwat anders/ouder uitziet dan de overige 3. Als ik zo de opbrengst bekijk, dan lijkt me vrij zeker dat de 4e een beetje gaar is, ook gezien het geluid die hij maakt.
Beste optie na deze test is vervangen van verstuiver 4 denk ik...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
wat kost 1 nieuwe verstuiver?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
1 nieuwe is €350ex bij de dealert. Gereviseerd rond de 190ex.
Staat een setje op MP, maar die lijken uit een 65pk te komen. Geen idee of er verschil zit in verstuivers van een 65pk en een 80pk. En echt fris zien die er ook niet meer uit...
En andere gebruikte vind je (bijna) niet, ik ben ze verder nog niet tegen gekomen in elk geval. Overal worden gereviseerde aangeboden.
Staat een setje op MP, maar die lijken uit een 65pk te komen. Geen idee of er verschil zit in verstuivers van een 65pk en een 80pk. En echt fris zien die er ook niet meer uit...
En andere gebruikte vind je (bijna) niet, ik ben ze verder nog niet tegen gekomen in elk geval. Overal worden gereviseerde aangeboden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mijn god. je zou dan haast een compleet ander blok met weinig of minder kms zoeken... of idd ultrasoon, als dat een optie is.
lastig.
lastig.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
een nieuwe moet je inleren, als je je huidige reviseert/reinigt, moet je hem dan ook inleren??
scheelt ook weer knaken
scheelt ook weer knaken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Let wel op hetgeen ronald zegt. als die dingen idd bij een cilinder horen kan dat lastig worden als je ze lukraak vervangt.
Ik weet dat bij VAG in sommige gevallen die verstuivers ook gekoppeld zijn aan de computer. Vervangen voor andere loopt hij wel op maar zeker niet lekker (ervaring? ja ).
Ik weet dat bij VAG in sommige gevallen die verstuivers ook gekoppeld zijn aan de computer. Vervangen voor andere loopt hij wel op maar zeker niet lekker (ervaring? ja ).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
let er wel op mocht je een gereviverfte kopen dat die wel voor een 80/100 is
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zonder inleren doet ie niets meer, 1 verkeerde verstuivercode en hij doet niets meer. Inleren stelt niets voor. Bij de dealer ff laptop er aan. Verstuivercode staat op de verstuiver. Invoeren, bevestigen klaar. Met een Bosch KTS tester bij een universeel bedrijf kan 't ook wel denk ik
Vind juist cilinder 1 slecht qua retour. Hoe minder retouropbrengst, hoe beter de verstuiver
Vind juist cilinder 1 slecht qua retour. Hoe minder retouropbrengst, hoe beter de verstuiver
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vandaag de verstuivers er (eindelijk) uitgetrokken;
De verstuiver van cilinder 4 (dus met de minste retour) heeft een ander codenummer dan de overige 3 verstuivers.
Nu had ik ook 4 tweedehands verstuivers gekocht, maar daar blijkt er maar ééntje van aan de spec te voldoen Deze verstuiver heeft overigens wéér een ander codenummer dan mijn eigen verstuivers.
Onderzoek in Dialogys geeft dat alle verstuivers gebruikt kunnen worden, alleen de onderdeelnummers zijn blijkbaar doorgenummerd. De exacte info van Delphi zelf kan ik helaas nergens terugvinden om de verschillen tussen de verstuivers te verklaren...het zal vast een reden hebben?
Nu zijn twee verstuivers echt zeiknat uit de motor gekomen, dus ik 'hoop' dat dit het probleem zal verklaren. Cilinder 3 was zelfs besmeurd met een grijs/zwarte smurrie...hopelijk voorspeld dat niks ernstigs Misschien olie verdund met diesel? Morgen even naar de revisieboer om ze te laten testen...hopelijk zit er nog wat bruikbaars tussen
De verstuiver van cilinder 4 (dus met de minste retour) heeft een ander codenummer dan de overige 3 verstuivers.
Nu had ik ook 4 tweedehands verstuivers gekocht, maar daar blijkt er maar ééntje van aan de spec te voldoen Deze verstuiver heeft overigens wéér een ander codenummer dan mijn eigen verstuivers.
Onderzoek in Dialogys geeft dat alle verstuivers gebruikt kunnen worden, alleen de onderdeelnummers zijn blijkbaar doorgenummerd. De exacte info van Delphi zelf kan ik helaas nergens terugvinden om de verschillen tussen de verstuivers te verklaren...het zal vast een reden hebben?
Nu zijn twee verstuivers echt zeiknat uit de motor gekomen, dus ik 'hoop' dat dit het probleem zal verklaren. Cilinder 3 was zelfs besmeurd met een grijs/zwarte smurrie...hopelijk voorspeld dat niks ernstigs Misschien olie verdund met diesel? Morgen even naar de revisieboer om ze te laten testen...hopelijk zit er nog wat bruikbaars tussen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zal gelijk ff nieuwe brandplaatjes meenemen inderdaad
Iemand trouwens nog tips voor het schoonmaken van de verstuiverkanalen in de kop? Gewoon doek met schroevendraaier of...? Er zit nog wel wat zooi in namelijk.
Iemand trouwens nog tips voor het schoonmaken van de verstuiverkanalen in de kop? Gewoon doek met schroevendraaier of...? Er zit nog wel wat zooi in namelijk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Geen ervaring bij reno maar bij MB wel. Ik zou nooit met een schroevendraaier in dat gat gaan zitten schrapen! Zijn speciale ruimers voor die het gat schoon maken en het aanlegvlak 100% recht maken. Dan eigenlijk de onderkant van de verstuiver ook doen en dat icm schoon werken en een nieuw brandplaatje is een heel eind. beetje vet langs de verstuiver smeren en terug zetten met nieuw bevestigingsmateriaal op het juiste moment. Leidingen (massief) worden ook nogal eens vervangen bij een verstuiver die los geweest is omdat de flenzen vervormen bij aandraaien. Retour leiding ook effe nakijken.
Er staan enorme drukken op dat systeem, en flink groef van een schroevendraaier geeft veel ellende als je pech hebt!!
Er staan enorme drukken op dat systeem, en flink groef van een schroevendraaier geeft veel ellende als je pech hebt!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Sja...verstuivers laten testen, alle 4 goed/gelijke resultaten. Echt identiek.
Ze zitten wel tegen het einde van de toelaatbare specs, maar er zit geen uitschieter tussen. Met andere woorden, gewoon weer monteren
En dus verder zoeken...de revisieboer gaf nog aan dat er misschien lucht in de leidingen aanwezig is gebleven. Ik weet dat cilinder 4 zeker weten vervangen is bij aanschaf van de auto, misschien dat ze die leiding niet goed ontlucht hebben? Misschien verklaard dat ook het harde tikken in de leiding? Geen idee...
Zoeken in de richting van het probleem van Riël/Jan? Dus kleppendeksel eraf en nokkenas/stoters inspecteren?
Anders zal het toch waarschijnlijk iets IN de motor zijn.
* Kantelende zuiger?
* Zuigerpen oid?
* Lagers? Betwijfel ik zeer aangezien het bij warm zo goed als compleet verdwijnt. En ik rij er ook al meer als een half jaar mee, dus dan was ie allang kapot gelopen.
* HD pomp? Maar dan zou er toch zeker wel een foutmelding moeten komen?
Ideeën zijn welkom Verstuivers gaan er weer in en gelukkig hoef ik ze dus nu ook niet in te leren bij de dealert...
Ze zitten wel tegen het einde van de toelaatbare specs, maar er zit geen uitschieter tussen. Met andere woorden, gewoon weer monteren
En dus verder zoeken...de revisieboer gaf nog aan dat er misschien lucht in de leidingen aanwezig is gebleven. Ik weet dat cilinder 4 zeker weten vervangen is bij aanschaf van de auto, misschien dat ze die leiding niet goed ontlucht hebben? Misschien verklaard dat ook het harde tikken in de leiding? Geen idee...
Zoeken in de richting van het probleem van Riël/Jan? Dus kleppendeksel eraf en nokkenas/stoters inspecteren?
Anders zal het toch waarschijnlijk iets IN de motor zijn.
* Kantelende zuiger?
* Zuigerpen oid?
* Lagers? Betwijfel ik zeer aangezien het bij warm zo goed als compleet verdwijnt. En ik rij er ook al meer als een half jaar mee, dus dan was ie allang kapot gelopen.
* HD pomp? Maar dan zou er toch zeker wel een foutmelding moeten komen?
Ideeën zijn welkom Verstuivers gaan er weer in en gelukkig hoef ik ze dus nu ook niet in te leren bij de dealert...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ja, check die klepstoters dan maar. Die lagers vervangen, ja ik kan het alleen maar adviseren.
Flinke slijtage aan de nokkenas, als je aan een nok kan voelen (check mijn foto) zie/voel je het misschien ook al.
Flinke slijtage aan de nokkenas, als je aan een nok kan voelen (check mijn foto) zie/voel je het misschien ook al.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Weet iemand trouwens hoe de brandplaatjes gemonteerd moeten worden? Met de bolle kant naar boven (tegen de verstuiver) of met de bolle kant naar beneden (tegen het blok)?
Bij de verstuivers die eruit komen zitten ze willekeurig namelijk. En zag net ook een zwarte teerlaag bij cilinder 2, wat volgens mij komt door een lekkende brandplaat. Geen idee hoe de brandplaat op die cilinder heeft gezeten overigens...
Bij de verstuivers die eruit komen zitten ze willekeurig namelijk. En zag net ook een zwarte teerlaag bij cilinder 2, wat volgens mij komt door een lekkende brandplaat. Geen idee hoe de brandplaat op die cilinder heeft gezeten overigens...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ik zou zeggen met de bolle kant tegen de kop....... maar die redenatie is eigenlijk nergens op gebaseerd Gevoel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het gevoel had ik zelf ook...maar wil het 100% weten Google verteld beide mogelijkheden in verschillende auto's dus daar heb ik ook niks aan
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bolle kant naar onder inderdaad.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik had nog eens verder nagevraagd en het klopt inderdaad. Bolle kant naar onderen. Vreemd dat het bij een aantal verstuivers dus andersom zat.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Alles zit er weer in en het loopt weer...mét tik Morgen eens even het kleppendeksel eraf trekken denk ik, kijken of we daar wat raars kunnen ontdekken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bolle kant naar onder zodat het brandplaatje centreert in het gat van de kop trek dat kleppendeksel er maar af idd, zal wel ergens klepspeling zitten.MartijnG schreef:Ik had nog eens verder nagevraagd en het klopt inderdaad. Bolle kant naar onderen. Vreemd dat het bij een aantal verstuivers dus andersom zat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed, ondertussen alweer op de 290.000
Motortje tikt nog vrolijk verder als ie koud is, nog geen tijd gehad om klepspeling te checken.
Nu een iets dringender probleem Een enorme tik vanuit (ik denk) de hogedrukpomp. Ik hoorde vandaag namelijk een bijgeluid vanuit de motorruimte, eenmaal thuis gekomen kap open gegooid en een aanzienlijk tikkend/ratelend geluid vanuit de richting van de pomp. Kan het niet exact aanwijzen helaas, maar het komt zeker uit die buurt...(ik reken niet op de dynamo oid eigenlijk)
Vraag is nu...komt zoiets vaker voor of is een pomp meestal gewoon meteen overleden? Ik merk overigens nog niet echt enorme power-loss ofzo.
Denk dat ik de auto morgen/zaterdag maar eens wegzet bij een garage voor diagnose. Ik heb geen zin om er zo verder mee te rijden, klinkt niet echt jofel
Motortje tikt nog vrolijk verder als ie koud is, nog geen tijd gehad om klepspeling te checken.
Nu een iets dringender probleem Een enorme tik vanuit (ik denk) de hogedrukpomp. Ik hoorde vandaag namelijk een bijgeluid vanuit de motorruimte, eenmaal thuis gekomen kap open gegooid en een aanzienlijk tikkend/ratelend geluid vanuit de richting van de pomp. Kan het niet exact aanwijzen helaas, maar het komt zeker uit die buurt...(ik reken niet op de dynamo oid eigenlijk)
Vraag is nu...komt zoiets vaker voor of is een pomp meestal gewoon meteen overleden? Ik merk overigens nog niet echt enorme power-loss ofzo.
Denk dat ik de auto morgen/zaterdag maar eens wegzet bij een garage voor diagnose. Ik heb geen zin om er zo verder mee te rijden, klinkt niet echt jofel
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik heb hetzelfde gehad, flink ratelen!
2 dagen later ging het dynamo-lampje branden en had ik geen laadstroom meer
2 dagen later ging het dynamo-lampje branden en had ik geen laadstroom meer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zat toch even te zoeken en kom ook vaak de vrijlooppoulie tegen van de dynamo. Die zou naar één kant vrij moeten kunnen lopen als de riem eraf is. Nou heb ik de riem laten zitten maar even met een schroevendraaier de waaier aan de binnenkant verdraaid, de riem/poulie draait in beide richtingen mee...niet goed dus lijkt me?
Zou beter zijn dan de hogedrukpomp in elk geval
Zou beter zijn dan de hogedrukpomp in elk geval
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nooit van gehoord..... Beide dynamo's bij mij hebben het iig niet...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
In het werkplaatshandboek van Dialogys staat het in elk geval wel.
Hmm, morgen maar eens navragen bij de dealer of er nu wel of geen vrijlooppoulie op zit. Mijn gok gaat uit van wel...
Net even snel gemeten, direct na het starten is het geluid nog vrij zacht, laadspanning 14,1V max. Na een tijdje wordt het geluid wat erger, laadspanning zakt naar 13,95 max.Onmisbaar speciaal gereedschap:
Mot. 1732 Gereedschapset voor het vervangen van de freewheelpoulie van de dynamo
Hmm, morgen maar eens navragen bij de dealer of er nu wel of geen vrijlooppoulie op zit. Mijn gok gaat uit van wel...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dynamo pouly heb je idd speciaal gereedschap voor nodig. als je erbij kunt is dat zo vervangen. En ze horen idd 1 kant op vrij te draaien. Kunnen ooit wel aardig duur zijn, die kleine dingen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zonder speciaal gereedschap lukt het ook kan ik uit ervaring vertellen, het duurt wel wat langer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Vrijloopdynamos zijn knap pittig qua prijs
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vrijlooppoulie is niet los te bestellen zeggen ze bij de dealert, dus zou een complete dynamo worden Die is gelukkig maar 250 euro.
Eerst maar eens de riem eraf halen en checken of het wel echt van de dynamo afkomt.
Eerst maar eens de riem eraf halen en checken of het wel echt van de dynamo afkomt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi