Jochem's 21 TURBO apk is een feit

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Geen last mee. :)

Wel dat het verbruik hoger is dan de boordcomputer berekent. En ook de tankinhoud wordt daarmee berekend (exacte hoeveelheid minus verbruikte liters), maar die laatste wordt dus te laag aangehouden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

-jo- schreef:ik ga nooit onder 10L, die van mij doet dat dus ook. Alsook diverse andere 21's die ik ken. :lol:
Das dus nu ook me nieuwe regel.........
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Goed zo langzaam aan vallen we van het 1 in het ander.....

Mijn koppeling slipt iets....bij in 1x op het gas gaan, ook in zijn 5 doe ik het met beleid dan is het goed te doen.

Oftewel tijd voor een nieuwe .....maar na ff gezocht te hebben op H-base e.d kan ik eigenlijk niet echt wat vinden

Wat ik ook nog nodig heb en wat niet meer leverbaar is bij Renault is het pakkingsetje van de A.B.S ...daarin zit een rubbertje dat tussen een 6kantige cilinder moet halverwege de 21 in het rem systeem ...
Dat lekt bij mij ...

Als iemand een site weet ........... :smile:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Leuk he die ouwe rommel.... :lol:
Wel baluh Haas....., enne die XS bestaat nergens meer trouwens, denk het verkeerde kenteken....
Gooi nog ff 1 keer het juiste kenteken door
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

jo zal vast wel wat adressjes kennen (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Leuk he die ouwe rommel.... :lol:
Wel baluh Haas....., enne die XS bestaat nergens meer trouwens, denk het verkeerde kenteken....
Gooi nog ff 1 keer het juiste kenteken door
o stom ..pm!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Jochem de Haas schreef: Oftewel tijd voor een nieuwe .....maar na ff gezocht te hebben op H-base e.d kan ik eigenlijk niet echt wat vinden
Ik weet nog wel een goedkope..........oplossing,.......turbodruk iets terugschroeven?! :smile: :lol:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

check hem ff voor je
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Florus schreef:
Jochem de Haas schreef: Oftewel tijd voor een nieuwe .....maar na ff gezocht te hebben op H-base e.d kan ik eigenlijk niet echt wat vinden
Ik weet nog wel een goedkope..........oplossing,.......turbodruk iets terugschroeven?! :smile: :lol:
Geen optie :p ..hij loopt zo lekker op 1,2 bar
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hierzo, rechtstreekse dealerinfo

L485/L48L - 2X4 7701464673 £153.40 + Vat (New kit)
L485/L48L - 2X4 7711134834 £162.06 + Vat (Service exchange unit) And don't ask why it costs more??
L485/L48L - 4X4 7711134844 £101.98 + Vat (Service exchange unit) This is the only one avalible for the quadra
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

en als je een goeie wil:

http://www.performanceclutch.co.uk/p0/2 ... 240409.htm

en als je een nog betere wil moet je maar even pm'n.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Maar is alleen een nieuwe standaard koppeling wel genoeg? kan die dat vermogen wel aan dan?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

bijlange ni, maar wie ben ik om dat te zeggen. In frankrijk beweren ze 380 pk te rijden op een std koppeling

( :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dat kon ik even niet laten)

ik gooi je quote hier effe bij Florus:
Florus schreef:Maar is alleen een nieuwe standaard koppeling wel genoeg? kan die dat vermogen wel aan dan?
de plaat kan het wel hebben, het is steeds de drukgroep die te zwak is. Eigenlijk zou het volstaan om die upgrade drukgroep van Helix aan te schaffen (afhankelijk hoeveel koppel je gaat rijden natuurlijk)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja euh dat ligt er een beetje aan wat ie er zaterdag eruit gaat gooien.
Dat is bepalend...want veel meer ga ik er niet aan doen ( hou maar een slag om de arm, ik ken mezelf :smile: )
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hahaha, dat is haas :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik denk maar luidop nu hoor...maar wat ga je zaterdag doen ivm de custom icm een slippende koppeling ? Doet hij het constant of enkel als je hem brusk op de bodem stampt ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Enkel als ie volop op de bodem gaat.
en dan de ene x wel en de andere x niet .........
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ivo van Achthoven schreef:enne die XS bestaat nergens meer
Stom, ik ging gelijk deze tjekken:

[img]http://www.5gt.nl/images/ca8ae59147bdde ... f7-558.jpg[/img]
Datum eerste toelating 23-09-1989(21,1 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 11-10-2010(35 dagen)
Datum eerste afgifte Nederland 23-09-1989(21,1 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd
(U)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zonda, was echt een leuk karretje...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jochem de Haas schreef:Enkel als ie volop op de bodem gaat.
en dan de ene x wel en de andere x niet .........
als het maar af en toe is zal je het wel redden op de dyno. Er wordt daar niet zo bruusk afgetrapt.

Die helix koppeling is wel een aanradertje.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee dat denk ik ook wel jo ...het moet maar.
Wel weer ku t dat het precies 1 week voor het afstellen gebeurd.
Dacht het aardig op de rit te hebben :(
Ja ik geloof wel dat dat wat is, maar kost wel weer ff een 475 euro ofzo iets.
Als ik het ff omreken.....naja maar ff wat beunklusjes doen :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef:
Ivo van Achthoven schreef:enne die XS bestaat nergens meer
Stom, ik ging gelijk deze tjekken:

[img]http://www.5gt.nl/images/ca8ae59147bdde ... f7-558.jpg[/img]
Datum eerste toelating 23-09-1989(21,1 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 11-10-2010(35 dagen)
Datum eerste afgifte Nederland 23-09-1989(21,1 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd
(U)
O tja was toch wel erug rot dan denk ik .........
De laatste x dat ik hem zag was ie al op aan het gaan
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Mijn dagelijkse 21 draaide in goes 228 pk en ruim 350 nm aan de wielen.

Met een orginele koppeling heb ik ruim 100 000 km gereden en toen is de auto verkocht.

Zoals gewoonlijk weer een hoop bang makerij, gewoon een orginele er inzetten.

Tenzij je gekke dingen gaat doen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou vandaag maar weer eens een kijkje genomen bij de Dyno in Goes.
De vorige x dat ik daar was pingelde de 21 een beetje.
Of te wel dat word afstellen op de bank, de volgende keer.

De uitdraai van vorige x ( toen ie pingelde)
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 1Turbo.jpg[/img]

Nu andere injectoren er in brandstofdrukregelaar en een iets dikkere uitlaat.
De 207.7pk en 384.9nm was de eerste run met deze bovengenoemde aanpassingen wel een betere prestatie, alleen pingelde ie nog steeds..

[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... JOCHEM.jpg[/img]


En dat heeft Henk aangepast met als gevolg dat de pk's en koppel iets minder werden, maar ze zijn wel bij een lagere toeren aanwezig....
Maar goed hij pingelt niet meer, en dat was de opzet.

Wel zag je dat de inlaat temp behoorlijk opliep na de diverse runs en ook dat scheelt wat vermogen............
Mijn volgende stap is een andere IC er voor in zetten, een grote frontmount.
Want de 2 orginele ic's zijn nu de ristrictie..


Hij draait dus 195.2 pk en 328,9 nm

Allemaal bedankt nog (Y)
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op zo 21 nov 2010 16:57, 4 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) mooi hoor deze waardes en je koppeling?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Netjes Jochem.

Eerst draaide die toch 210? Is valt het verlies na 207 toch wel mee?

Wat hebben deze dingen origineel eigenlijk?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Mooie waardes Haasie... (Y)
Nu ga je gewoon verder natuurlijk...., IC aangepast, dan door naar een andere Turbo... :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

mark 5t schreef:(Y) mooi hoor deze waardes en je koppeling?
Ja het is goed zo.

De koppeling hield het aardig op de bank ....maar is wel aan vervanging toe.
Wouter de Wit schreef:Netjes Jochem.

Eerst draaide die toch 210? Is valt het verlies na 207 toch wel mee?

Wat hebben deze dingen origineel eigenlijk?
Ja dat draaide ie wel maar met pingelen ....dus das niet goed!
175 pk krukas en 270 nm
Ivo van Achthoven schreef:Mooie waardes Haasie... (Y)
Nu ga je gewoon verder natuurlijk...., IC aangepast, dan door naar een andere Turbo... :lol:
IC ja als ik er tegenaan loop, ooit.... turbo nee...........
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Als ik het goes lees dus nu 195 krukaspk's ..?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ivo van Achthoven schreef:Als ik het goes lees dus nu 195 krukaspk's ..?
Neen, wielpk
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb een hele mooie grote intercooler voor je, kost wat maar heb je ook wat, scheelde bij mij ruim 30pk :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Momenteel is alles te duur............platzak! :lol:

Komt wel........die FMIC
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zo het was al ff nodig ( sinds de vakantie ) maar nu toch echt ff nieuwe schijven en blokken gemonteerd aan de voorzijde....had tussen tijds al wel iets frissere blokken gemonteerd maar ook dat hield niet over.

Oud schijfje met haarscheurtjes en een ingelopen rand ...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0852.jpg[/img]

Nieuw schijfje en blokjes ( gewoon standaard van autoparts online)

[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0851.jpg[/img]

Van de week nog ff de ABS terugslagklep vervangen
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Bling bling 8)

Speciale dingen voor zoon 21 of op meerdere Renault's geleverd?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie