Jochem's 21 TURBO apk is een feit
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Geen last mee.
Wel dat het verbruik hoger is dan de boordcomputer berekent. En ook de tankinhoud wordt daarmee berekend (exacte hoeveelheid minus verbruikte liters), maar die laatste wordt dus te laag aangehouden.
Wel dat het verbruik hoger is dan de boordcomputer berekent. En ook de tankinhoud wordt daarmee berekend (exacte hoeveelheid minus verbruikte liters), maar die laatste wordt dus te laag aangehouden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Das dus nu ook me nieuwe regel.........-jo- schreef:ik ga nooit onder 10L, die van mij doet dat dus ook. Alsook diverse andere 21's die ik ken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goed zo langzaam aan vallen we van het 1 in het ander.....
Mijn koppeling slipt iets....bij in 1x op het gas gaan, ook in zijn 5 doe ik het met beleid dan is het goed te doen.
Oftewel tijd voor een nieuwe .....maar na ff gezocht te hebben op H-base e.d kan ik eigenlijk niet echt wat vinden
Wat ik ook nog nodig heb en wat niet meer leverbaar is bij Renault is het pakkingsetje van de A.B.S ...daarin zit een rubbertje dat tussen een 6kantige cilinder moet halverwege de 21 in het rem systeem ...
Dat lekt bij mij ...
Als iemand een site weet ...........
Mijn koppeling slipt iets....bij in 1x op het gas gaan, ook in zijn 5 doe ik het met beleid dan is het goed te doen.
Oftewel tijd voor een nieuwe .....maar na ff gezocht te hebben op H-base e.d kan ik eigenlijk niet echt wat vinden
Wat ik ook nog nodig heb en wat niet meer leverbaar is bij Renault is het pakkingsetje van de A.B.S ...daarin zit een rubbertje dat tussen een 6kantige cilinder moet halverwege de 21 in het rem systeem ...
Dat lekt bij mij ...
Als iemand een site weet ...........
jo zal vast wel wat adressjes kennen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
o stom ..pm!Ivo van Achthoven schreef:Leuk he die ouwe rommel....
Wel baluh Haas....., enne die XS bestaat nergens meer trouwens, denk het verkeerde kenteken....
Gooi nog ff 1 keer het juiste kenteken door
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Geen optie ..hij loopt zo lekker op 1,2 barFlorus schreef:Ik weet nog wel een goedkope..........oplossing,.......turbodruk iets terugschroeven?!Jochem de Haas schreef: Oftewel tijd voor een nieuwe .....maar na ff gezocht te hebben op H-base e.d kan ik eigenlijk niet echt wat vinden
hierzo, rechtstreekse dealerinfo
L485/L48L - 2X4 7701464673 £153.40 + Vat (New kit)
L485/L48L - 2X4 7711134834 £162.06 + Vat (Service exchange unit) And don't ask why it costs more??
L485/L48L - 4X4 7711134844 £101.98 + Vat (Service exchange unit) This is the only one avalible for the quadra
L485/L48L - 2X4 7701464673 £153.40 + Vat (New kit)
L485/L48L - 2X4 7711134834 £162.06 + Vat (Service exchange unit) And don't ask why it costs more??
L485/L48L - 4X4 7711134844 £101.98 + Vat (Service exchange unit) This is the only one avalible for the quadra
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
en als je een goeie wil:
http://www.performanceclutch.co.uk/p0/2 ... 240409.htm
en als je een nog betere wil moet je maar even pm'n.
http://www.performanceclutch.co.uk/p0/2 ... 240409.htm
en als je een nog betere wil moet je maar even pm'n.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
bijlange ni, maar wie ben ik om dat te zeggen. In frankrijk beweren ze 380 pk te rijden op een std koppeling
( dat kon ik even niet laten)
ik gooi je quote hier effe bij Florus:
( dat kon ik even niet laten)
ik gooi je quote hier effe bij Florus:
de plaat kan het wel hebben, het is steeds de drukgroep die te zwak is. Eigenlijk zou het volstaan om die upgrade drukgroep van Helix aan te schaffen (afhankelijk hoeveel koppel je gaat rijden natuurlijk)Florus schreef:Maar is alleen een nieuwe standaard koppeling wel genoeg? kan die dat vermogen wel aan dan?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja euh dat ligt er een beetje aan wat ie er zaterdag eruit gaat gooien.
Dat is bepalend...want veel meer ga ik er niet aan doen ( hou maar een slag om de arm, ik ken mezelf )
Dat is bepalend...want veel meer ga ik er niet aan doen ( hou maar een slag om de arm, ik ken mezelf )
hahaha, dat is haas
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Enkel als ie volop op de bodem gaat.
en dan de ene x wel en de andere x niet .........
en dan de ene x wel en de andere x niet .........
Stom, ik ging gelijk deze tjekken:Ivo van Achthoven schreef:enne die XS bestaat nergens meer
[img]http://www.5gt.nl/images/ca8ae59147bdde ... f7-558.jpg[/img]
Datum eerste toelating 23-09-1989(21,1 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 11-10-2010(35 dagen)
Datum eerste afgifte Nederland 23-09-1989(21,1 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
als het maar af en toe is zal je het wel redden op de dyno. Er wordt daar niet zo bruusk afgetrapt.Jochem de Haas schreef:Enkel als ie volop op de bodem gaat.
en dan de ene x wel en de andere x niet .........
Die helix koppeling is wel een aanradertje.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee dat denk ik ook wel jo ...het moet maar.
Wel weer ku t dat het precies 1 week voor het afstellen gebeurd.
Dacht het aardig op de rit te hebben
Ja ik geloof wel dat dat wat is, maar kost wel weer ff een 475 euro ofzo iets.
Als ik het ff omreken.....naja maar ff wat beunklusjes doen
Wel weer ku t dat het precies 1 week voor het afstellen gebeurd.
Dacht het aardig op de rit te hebben
Ja ik geloof wel dat dat wat is, maar kost wel weer ff een 475 euro ofzo iets.
Als ik het ff omreken.....naja maar ff wat beunklusjes doen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O tja was toch wel erug rot dan denk ik .........Chris schreef:Stom, ik ging gelijk deze tjekken:Ivo van Achthoven schreef:enne die XS bestaat nergens meer
[img]http://www.5gt.nl/images/ca8ae59147bdde ... f7-558.jpg[/img]
Datum eerste toelating 23-09-1989(21,1 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 11-10-2010(35 dagen)
Datum eerste afgifte Nederland 23-09-1989(21,1 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd
De laatste x dat ik hem zag was ie al op aan het gaan
Mijn dagelijkse 21 draaide in goes 228 pk en ruim 350 nm aan de wielen.
Met een orginele koppeling heb ik ruim 100 000 km gereden en toen is de auto verkocht.
Zoals gewoonlijk weer een hoop bang makerij, gewoon een orginele er inzetten.
Tenzij je gekke dingen gaat doen.
Met een orginele koppeling heb ik ruim 100 000 km gereden en toen is de auto verkocht.
Zoals gewoonlijk weer een hoop bang makerij, gewoon een orginele er inzetten.
Tenzij je gekke dingen gaat doen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou vandaag maar weer eens een kijkje genomen bij de Dyno in Goes.
De vorige x dat ik daar was pingelde de 21 een beetje.
Of te wel dat word afstellen op de bank, de volgende keer.
De uitdraai van vorige x ( toen ie pingelde)
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 1Turbo.jpg[/img]
Nu andere injectoren er in brandstofdrukregelaar en een iets dikkere uitlaat.
De 207.7pk en 384.9nm was de eerste run met deze bovengenoemde aanpassingen wel een betere prestatie, alleen pingelde ie nog steeds..
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... JOCHEM.jpg[/img]
En dat heeft Henk aangepast met als gevolg dat de pk's en koppel iets minder werden, maar ze zijn wel bij een lagere toeren aanwezig....
Maar goed hij pingelt niet meer, en dat was de opzet.
Wel zag je dat de inlaat temp behoorlijk opliep na de diverse runs en ook dat scheelt wat vermogen............
Mijn volgende stap is een andere IC er voor in zetten, een grote frontmount.
Want de 2 orginele ic's zijn nu de ristrictie..
Hij draait dus 195.2 pk en 328,9 nm
Allemaal bedankt nog
De vorige x dat ik daar was pingelde de 21 een beetje.
Of te wel dat word afstellen op de bank, de volgende keer.
De uitdraai van vorige x ( toen ie pingelde)
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 1Turbo.jpg[/img]
Nu andere injectoren er in brandstofdrukregelaar en een iets dikkere uitlaat.
De 207.7pk en 384.9nm was de eerste run met deze bovengenoemde aanpassingen wel een betere prestatie, alleen pingelde ie nog steeds..
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... JOCHEM.jpg[/img]
En dat heeft Henk aangepast met als gevolg dat de pk's en koppel iets minder werden, maar ze zijn wel bij een lagere toeren aanwezig....
Maar goed hij pingelt niet meer, en dat was de opzet.
Wel zag je dat de inlaat temp behoorlijk opliep na de diverse runs en ook dat scheelt wat vermogen............
Mijn volgende stap is een andere IC er voor in zetten, een grote frontmount.
Want de 2 orginele ic's zijn nu de ristrictie..
Hij draait dus 195.2 pk en 328,9 nm
Allemaal bedankt nog
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op zo 21 nov 2010 16:57, 4 keer totaal gewijzigd.
mooi hoor deze waardes en je koppeling?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja het is goed zo.mark 5t schreef: mooi hoor deze waardes en je koppeling?
De koppeling hield het aardig op de bank ....maar is wel aan vervanging toe.
Ja dat draaide ie wel maar met pingelen ....dus das niet goed!Wouter de Wit schreef:Netjes Jochem.
Eerst draaide die toch 210? Is valt het verlies na 207 toch wel mee?
Wat hebben deze dingen origineel eigenlijk?
175 pk krukas en 270 nm
IC ja als ik er tegenaan loop, ooit.... turbo nee...........Ivo van Achthoven schreef:Mooie waardes Haasie...
Nu ga je gewoon verder natuurlijk...., IC aangepast, dan door naar een andere Turbo...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen, wielpkIvo van Achthoven schreef:Als ik het goes lees dus nu 195 krukaspk's ..?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik heb een hele mooie grote intercooler voor je, kost wat maar heb je ook wat, scheelde bij mij ruim 30pk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Momenteel is alles te duur............platzak!
Komt wel........die FMIC
Komt wel........die FMIC
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
21 in de sneeuw.....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 0761_1.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0762.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 0761_1.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0762.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo het was al ff nodig ( sinds de vakantie ) maar nu toch echt ff nieuwe schijven en blokken gemonteerd aan de voorzijde....had tussen tijds al wel iets frissere blokken gemonteerd maar ook dat hield niet over.
Oud schijfje met haarscheurtjes en een ingelopen rand ...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0852.jpg[/img]
Nieuw schijfje en blokjes ( gewoon standaard van autoparts online)
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0851.jpg[/img]
Van de week nog ff de ABS terugslagklep vervangen
Oud schijfje met haarscheurtjes en een ingelopen rand ...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0852.jpg[/img]
Nieuw schijfje en blokjes ( gewoon standaard van autoparts online)
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0851.jpg[/img]
Van de week nog ff de ABS terugslagklep vervangen