Rick's '94 Clio 16v
Morgen wat fototjes maken
Zoals beloofd! Ding is in 2 delen te monteren, lekker
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3643_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9865_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 1746_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3816_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3643_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9865_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 1746_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3816_n.jpg[/img]
zo bling bling hoor
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
K-Tec dus?
kost dat nu inclusief versturen?
Bedrag (euro) 433,23 Af
Is de volledig RVS variant.
Inclusief.
Zit trouwens een losse flens tbv montage cat. aan!
Is de volledig RVS variant.
Inclusief.
Zit trouwens een losse flens tbv montage cat. aan!
supersprint spruitstukje, heb hem ook. bevalt me goed.
Normale clio compressie van een 1.8 16v is 10:1?!
Boring 82mm
Slag 83,5
Volume is toch de kwadraat van de straal vermenigvuldigen met de hoogte en dan maal pie?!
Het is al jaren geleden dat ik hier mee bezig ben geweest, R2xhx3,14= volume?
Ik probeerde de theorie van een winst kwa vermogen te achterhalen, erg lastig hoor.
Kwam ergens deze formule tegen: E=(Vs+Vc)/Vc zegt met niet erg veel
Misschien dat er hier iemand is die zin heeft het uit te leggen?
[edit]
Ja, ik heb op het forum gezocht
Boring 82mm
Slag 83,5
Volume is toch de kwadraat van de straal vermenigvuldigen met de hoogte en dan maal pie?!
Het is al jaren geleden dat ik hier mee bezig ben geweest, R2xhx3,14= volume?
Ik probeerde de theorie van een winst kwa vermogen te achterhalen, erg lastig hoor.
Kwam ergens deze formule tegen: E=(Vs+Vc)/Vc zegt met niet erg veel
Misschien dat er hier iemand is die zin heeft het uit te leggen?
[edit]
Ja, ik heb op het forum gezocht
laatste formule die je hebt is de compressie verhouding....
de inhoud is volgens mij:
straal²xpixslag
de inhoud is volgens mij:
straal²xpixslag
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
wat de inhoud betreft zeggen jullie beide hetzelfde.tutuur schreef:laatste formule die je hebt is de compressie verhouding....
de inhoud is volgens mij:
straal²xpixslag
Project: GTT Blue Sport
Mooi spruitstuk, maar wel scheurgevoelig omdat het een vrij starre constructie is. Die veren doen niet zo veel, en er komt dus veel spanninng op het spruitstuk zelf als de motor beweegt. Ik zou er dus zeker een extra flexibel stuk tussen zetten om het spruitstuk te ontlasten.
Wat betreft die formule:
E = epsilon = de compressieverhouding.
VS = slagvolume
VC = ruimte boven de zuiger op BDP.
Dus als je die optelt en deelt door VC weet je de compressieverhouding. VC weet je overigens alleen als je de motor uitlitert. VS kan je berekenen met de eerder genoemde formule straal² x pi x slag.
Wat betreft die formule:
E = epsilon = de compressieverhouding.
VS = slagvolume
VC = ruimte boven de zuiger op BDP.
Dus als je die optelt en deelt door VC weet je de compressieverhouding. VC weet je overigens alleen als je de motor uitlitert. VS kan je berekenen met de eerder genoemde formule straal² x pi x slag.
Ik ga een poging wagen! Bedankt.
of op zijn minst een extra 19 baksteun monteren.Bart V schreef:Mooi spruitstuk, maar wel scheurgevoelig omdat het een vrij starre constructie is. Die veren doen niet zo veel, en er komt dus veel spanninng op het spruitstuk zelf als de motor beweegt. Ik zou er dus zeker een extra flexibel stuk tussen zetten om het spruitstuk te ontlasten.
ik denk dat het makkelijkste oplossing is met flexibel..
Let op: Geen update
Het revisie bedrijf waar Atec mijn blok naartoe gebracht heeft, geeft al meer dan 2 maanden aan dat men "bezig" is met de motor.
Na velen malen contact en laatst zelfs een bezoek blijkt dat er nog niets mee is gedaan.
Mooie beloftes van dat revisie bedrijf, weinig van waar helaas.
Atec komt binnenkort met een oplossing, ze zijn zelf aan het bestellen gegaan.
Het lijkt wel of ik (of de auto) dit soort dingen aantrek!
Hettis Ongelaufelik
Het revisie bedrijf waar Atec mijn blok naartoe gebracht heeft, geeft al meer dan 2 maanden aan dat men "bezig" is met de motor.
Na velen malen contact en laatst zelfs een bezoek blijkt dat er nog niets mee is gedaan.
Mooie beloftes van dat revisie bedrijf, weinig van waar helaas.
Atec komt binnenkort met een oplossing, ze zijn zelf aan het bestellen gegaan.
Het lijkt wel of ik (of de auto) dit soort dingen aantrek!
Hettis Ongelaufelik
ophalen en naar een ander!
Tis echt geen rocketscience, dus zij zijn niet enigen die dit goed kunnen doen
Tis echt geen rocketscience, dus zij zijn niet enigen die dit goed kunnen doen
Ik denk dat ze daar ook mee bezig zijn hoor
Volgens Track en Trace komen de zuigers etc morgen binnen... dan kunnen ze eindelijk beginnen.
423 euro?Rick16v schreef:Zoals beloofd! Ding is in 2 delen te monteren, lekker
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3643_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9865_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 1746_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3816_n.jpg[/img]
Niet gek, mijn flens is al verrot geroest.. Mischien maar 'ns dit bestellen!
ik hoop dat alles dit jaar nog klaarkomt... beloof niets... waarschijnlijk kom ik weer met de zakelijke skoda fabia aangeprutteld, helaas.
Hallo gasten,
heb een (financieel) lastige periode achter de rug.
Eind 2010 heb ik een appartement gekocht (eerste woning)!
Na een paar maanden "zorgeloos" wonen heb ik een onwijze lekkage gehad, heb er zelf niet erg veel last van gehad maar mijn onderburen wel, gelukkig een hoop verzekeringswerk.
Vanaf de verhuizing was ik al helemaal blut, DUS een goed begin van 2011! Goed voornemen: weer actief deel te nemen aan het forum!
Nu weer on-topic
Ooit eens gepost dat ik compressie verlies in één van de cilinders had, dit was door een slechte uitlaatklep/geleider. Waarschijnlijk een keer op Zandvoort gebeurt, was toen spontaan een verschil in motor geluid/vermogen (had ik het idee).
Groeten Rick.
heb een (financieel) lastige periode achter de rug.
Eind 2010 heb ik een appartement gekocht (eerste woning)!
Na een paar maanden "zorgeloos" wonen heb ik een onwijze lekkage gehad, heb er zelf niet erg veel last van gehad maar mijn onderburen wel, gelukkig een hoop verzekeringswerk.
Vanaf de verhuizing was ik al helemaal blut, DUS een goed begin van 2011! Goed voornemen: weer actief deel te nemen aan het forum!
Nu weer on-topic
Ooit eens gepost dat ik compressie verlies in één van de cilinders had, dit was door een slechte uitlaatklep/geleider. Waarschijnlijk een keer op Zandvoort gebeurt, was toen spontaan een verschil in motor geluid/vermogen (had ik het idee).
Groeten Rick.
En wat ga je er aan doen om het te verhelpen?
Nog steeds proberen die koperen bus eruit te krijgen (geleider). Een een stel uitlaat kleppen plaatsen .
Succes!
Dan kun je het beter naar PtrGte brengen. Weet alles van deze blokken en een eerlijke prijs.Rick16v schreef:Nog steeds proberen die koperen bus eruit te krijgen (geleider). Een een stel uitlaat kleppen plaatsen .
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Nou de wagen heeft een zo goed als nieuw blok en rijd weer prima... heeft even geduurt maar dan heb je ook wat.
Weet iemand misschien nog waar ik mijn linker achter scherm rond de wielkast (naar dorpel) kan laten repareren, is lekker knapperig geworden.
Groeten, Rick.
Weet iemand misschien nog waar ik mijn linker achter scherm rond de wielkast (naar dorpel) kan laten repareren, is lekker knapperig geworden.
Groeten, Rick.
Thanks ik ga gelijk bellen!
Hahaha, goed idee.
Misschien dat ik de Clio kan inruilen voor een diesel hoogwerker.
Tot die tijd, fijn weekend!
En met de auto gaat het verder goed
Misschien dat ik de Clio kan inruilen voor een diesel hoogwerker.
Tot die tijd, fijn weekend!
En met de auto gaat het verder goed
Begin volgend jaar roest wegwerken... even wat tijd nodig om te sparen.
Wel weer leuk om terug op het forum te zijn
Wel weer leuk om terug op het forum te zijn
Opzoek naar een goed werkende stappenmotor merk Bosch voor mijn 16v.
Voorlopig ligt de connector even los om het toerental "normaal" te houden.
Huidige status:
250.000km op de klok en volledig gereviseerd .
De clio had wat problemen met lekkages, dit is verholpen.
Binnenkort nog even de uitlaat opnieuw bevestigen en dan roest weghakken in de linkerwielkast.
Voorlopig ligt de connector even los om het toerental "normaal" te houden.
Huidige status:
250.000km op de klok en volledig gereviseerd .
De clio had wat problemen met lekkages, dit is verholpen.
Binnenkort nog even de uitlaat opnieuw bevestigen en dan roest weghakken in de linkerwielkast.