MartijnG; Estafette...au revoir mon ami!
GT Turbo motor past toch?
Immer wieder die verdammte Holländer
Wat er wel in past is een 1.4 volvo blok, schijnt ie alleen iets zuiniger van te rijden, snelheid blijft een probleem, bak is de boosdoener. Er is een Fransman die de bak heeft weten aan te passen door onderdelen van een bak van een Matra D-jet te gebruiken, hij heeft nu een topsnelheid van zo'n 125km/uur. Helaas is de Matra D-jet niet heel veel gemaakt
nope, zover ik weet past alleen de 1.4. Ik ben toen ook een tijd bezig geweest met die van mij om uit te zoeken hoe en wat
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: wo 10 feb 2010 16:27
- Locatie: zwolle
gave estaffette, zou zouden er meer van moeten zijn
clio RS 2001 voor een goed bod te koop.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hebben jullie daar al een lasapparaat dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
je kan er een 5 alpine blok in maken , een 5 at blok, of een gtt blok
De laatste is het makkelijkste
alleen je hebt als basis om het blok op te bouwen een b13 of 14 blok van volvo nodig, omdat die in het blok de bevestiging hebben voor staan de steunen
Je bak is doormiddel van andere verhoudingen best aan te passen
als je open fusee stukken hebt achter dan is er misschien een achterwiel aandrijver van te bouwen op basis van de volvo constructies maar dan moet ik de achteras constructie zien
De laatste is het makkelijkste
alleen je hebt als basis om het blok op te bouwen een b13 of 14 blok van volvo nodig, omdat die in het blok de bevestiging hebben voor staan de steunen
Je bak is doormiddel van andere verhoudingen best aan te passen
als je open fusee stukken hebt achter dan is er misschien een achterwiel aandrijver van te bouwen op basis van de volvo constructies maar dan moet ik de achteras constructie zien
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
De verhoudingen aanpassen was volgens de kogelman niet te doen en vergeet niet dat de Estafette rondom trommelremmen heeft en je dus eigenlijk helemaal niet hard wilt gaan
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ook dat is aan te passen ...........het zal wat kosten her en der
das waar
Tja als het simpel was dan reden er wel meet Estafette Turbo's rond denk ik zo. Dat wil je ook helemaal niet, enige wat je zou willen is bijv. een 1.4 of 1.6 (uit een R16?) en wat langere versnellingen. Iets wat direct indropt zonder het hele ding gigantisch te verbouwen.
Waarom zou je van zo'n bus nu weer een brullend en sissend pk monster willen maken
Waarom zou je van zo'n bus nu weer een brullend en sissend pk monster willen maken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gewoon een vette tor erin met 250pk en dan op de achterwielen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die 1600 past niet of je zou al een 1550 cc kit van een 5 alpine of dikke turbo erin moeten droppen
waarom past zo een blok van een 16 niet?
omdat het geen staand blok is zoals de estafette
waarom past zo een blok van een 16 niet?
omdat het geen staand blok is zoals de estafette
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Zou een 1.9d niet meer op zijn plek zijn? Als je op vakantie zou gaan met dat ding lijkt me een dieselke wat prettiger.
Zo een blokje uit een clio is niet zo groot, 65pk.. Even veel als er nu in zit alleen een bergje meer koppel!
Zo een blokje uit een clio is niet zo groot, 65pk.. Even veel als er nu in zit alleen een bergje meer koppel!
Nee das niets, een diesel draait veel minder toeren en met die bak die eigenlijk te kort is kom je dan misschien net boven de 50 uit.
Als het niet makkelijk is om die bak te doen, dan kun je alleen nog op zoek naar wat meer toeren. Dan zou ik zeggen pak een 1.4 met iets wildere nokkenas van een 5Alpine ofzo en doe het daarmee.
Het moet gewoon direct drop-in en rijden zijn, veel meer moeite zou ik in zo'n bus niet steken. om reden die Thijs hierboven al noemt, tis een oud antiek lor met trommels rondom.
Anders kun je beter een VW bus nemen, daar kun je bij porsche tenminste nog shoppen
Als het niet makkelijk is om die bak te doen, dan kun je alleen nog op zoek naar wat meer toeren. Dan zou ik zeggen pak een 1.4 met iets wildere nokkenas van een 5Alpine ofzo en doe het daarmee.
Het moet gewoon direct drop-in en rijden zijn, veel meer moeite zou ik in zo'n bus niet steken. om reden die Thijs hierboven al noemt, tis een oud antiek lor met trommels rondom.
Anders kun je beter een VW bus nemen, daar kun je bij porsche tenminste nog shoppen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Die trommel remmen kan je wel ombouwen dat is het grootste probleem niet.
Waarschijnlijk past een fusee stuk van een renault met schijfremmen wel.
Die diesel motor past niet want ,again, je hebt geen staande motor in een clio tenminste niet op de punten die een estafette nodig hebt.
En dan nog dan moet je naar de rdw voor een volledige keuring omdat die dingen er nooit als diesel waren
Dus er moet een complete nieuwe toelating voor afgegeven worden en dat gaat al snel heeeeeel erg in de papieren en uren lopen.
Waarschijnlijk past een fusee stuk van een renault met schijfremmen wel.
Die diesel motor past niet want ,again, je hebt geen staande motor in een clio tenminste niet op de punten die een estafette nodig hebt.
En dan nog dan moet je naar de rdw voor een volledige keuring omdat die dingen er nooit als diesel waren
Dus er moet een complete nieuwe toelating voor afgegeven worden en dat gaat al snel heeeeeel erg in de papieren en uren lopen.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Omkeuren is niet zo moeilijk meer hoor bij de RDW voor een auto van voor '98Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Die trommel remmen kan je wel ombouwen dat is het grootste probleem niet.
Waarschijnlijk past een fusee stuk van een renault met schijfremmen wel.
Die diesel motor past niet want ,again, je hebt geen staande motor in een clio tenminste niet op de punten die een estafette nodig hebt.
En dan nog dan moet je naar de rdw voor een volledige keuring omdat die dingen er nooit als diesel waren
Dus er moet een complete nieuwe toelating voor afgegeven worden en dat gaat al snel heeeeeel erg in de papieren en uren lopen.
Ik heb Martijn trouwens helemaal niet gehoord over een andere motor
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Gaaf ding geworden!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
zag gister thv Swalmen/Roermond op de A73 nog een oranje rijden met wit dak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Whehe...nee geen nieuwe motor voor dit apparaat. Nog een project is geen optie.
Maargoed...na in 2 weken de teller zo'n 1650km verder te hebben gezet, zijn er weinig problemen te melden.
Dwars door Duitsland, naar Zwitserland, terug naar Duitsland, naar Frankrijk, naar Luxemburg, naar België en weer terug naar Nederland ging prima
Tuurlijk...veel automobilisten (en vrachtwagens) vinden het niet zo tof als je de bult niet zo hard op kan, maar daar moet je nou eenmaal schijt aan hebben
Eigenlijk is alleen de regen (werd soms nat bij de voeten) en kermisverlichting van de fietsendrager bij het remmen de enige 'echte' problemen.
Nog een plaatje van het bussie op de camping (met stickers dankzij Ad )
Maargoed...na in 2 weken de teller zo'n 1650km verder te hebben gezet, zijn er weinig problemen te melden.
Dwars door Duitsland, naar Zwitserland, terug naar Duitsland, naar Frankrijk, naar Luxemburg, naar België en weer terug naar Nederland ging prima
Tuurlijk...veel automobilisten (en vrachtwagens) vinden het niet zo tof als je de bult niet zo hard op kan, maar daar moet je nou eenmaal schijt aan hebben
Eigenlijk is alleen de regen (werd soms nat bij de voeten) en kermisverlichting van de fietsendrager bij het remmen de enige 'echte' problemen.
Nog een plaatje van het bussie op de camping (met stickers dankzij Ad )
Laatst gewijzigd door MartijnG op vr 10 sep 2010 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De bestaande optie is om er een Volvo 1.4 in te hangen, dat is vaker gedaan. Dr is ook een andere ontsteking voor te krijgen enzo, maar die poespas is zo'n oud hok ook niet waard. Met zo'n ding moet je gewoon nostalgisch toerenjenken met oorkappen op
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gaaf Martijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
En? "bangt ie" een beetje lekker??
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
echt vet Tinus!
Heb je die hele route in 2 weken afgelegd?
Zeker dag en nacht gereden dan.
Wel een dikke camper zo
Maar hadden die bloemen geen borsten moeten zijn?
Zeker dag en nacht gereden dan.
Wel een dikke camper zo
Maar hadden die bloemen geen borsten moeten zijn?
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
GJ heeft een vriend toch?Ferdy schreef:Borsten....hoor hem...
Je hebt zeker een vriendin ?
Koele bus, Tinus !!!
Gaat ie nu weer de stalling in ?
Of gewoon voor het huis op de parkeerplaats ?
wat een super gaaf ding martijn, echt vet
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
het zal hem ook een worst wezen, ze hebben beide hetzelfde gaatjeFerdy schreef:Vanmiddag zei ie dat ie een vriendin had, dus ik ben in totale verwarring !
(sorry GJ )
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hij 'bangt' prima hoor Goed afgeveerd voor zn tijd
En ja, indd 1650km in 12 dagen. Meer in de auto gezeten dan wat anders, maar de rit zelf was ook erg mooi.
Just cruizin';
Voorlopig blijft ie voor de deur staan (naja, iets verderop, want nu staan er al 4 voor de deur ) zodat ik ff wat tijd heb om andere zooi die ik heb staan op te ruimen...richting de winter moet ie eigenlijk nog wel naar binnen, maar de kans is groot dat ie naar iemand anders gaat om serieuze laswerkzaamheden te laten verrichten zodat ie er weer een tijdje tegenaan kan. Maar daar ben ik nog naar op zoek...
En ja, indd 1650km in 12 dagen. Meer in de auto gezeten dan wat anders, maar de rit zelf was ook erg mooi.
Just cruizin';
Voorlopig blijft ie voor de deur staan (naja, iets verderop, want nu staan er al 4 voor de deur ) zodat ik ff wat tijd heb om andere zooi die ik heb staan op te ruimen...richting de winter moet ie eigenlijk nog wel naar binnen, maar de kans is groot dat ie naar iemand anders gaat om serieuze laswerkzaamheden te laten verrichten zodat ie er weer een tijdje tegenaan kan. Maar daar ben ik nog naar op zoek...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
MartijnG schreef: zodat ik ff wat tijd heb om andere zooi die ik heb staan op te ruimen......
dat hebben we wel eens vaker gehoord.....