MartijnG; "Rusty"... oud ijzer

Vertel hier alles over je project.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

MartijnG schreef:Wou dat de schroefset nog lager kon, maar dat is helaas niet meer :~
Moet wel ff een andere manier vinden om lager te kunnen...
easy met een beetje geluk. heb je nu ph2 schotels? ph1 schotels erop en gaten iets uitvijlen van de schokbrekers ivm je camber.

pak je zo weer 30mm oid.

verder superbakkie dit ghehe :D

(had m al gesneakpreviewd laatst toen ik in jullie loods was ":P)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij deed Riël ooit eens met een standaard GT 9.3 secs oid? Bijna net zo snel als alle soebs die toen rond de 9 reden, althans dat was 2003 dusja wel ff terug :p
200mtr is nix, dan hangt alles zoveel af van je reactietijd en je wheelspin, dat je niet eens kunt toekomen aan flink vermogen gebruiken. Wel leuk als je er staat met een suzuki alto op goed rubber :D

Doe eens een x eens 400 meter (met een G-tech bijv.) dat zegt wel iets.
Volgens mij heb ik ooit samen met Florus nog eens een 14.2 gereden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

klopt ook, het is gewoon een te korte afstand, daarom vraag ik ook al aan hem wat z'n reactietijd was, geloof dat ze bij santa pod en dergelijken niet een reactie tijd hebben, das gewoon wanneer je de sensor voorbij gaat start de klok.....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Reactietijd van 0.2 ofzo denk ik. Ik vond een 9.92 ook niet bizar snel nee...maar het begin van die baan is zo spekglad dat je altijd wielspin hebt. Heb geprobeerd om 'rustig' weg te gaan, maar dan is het turbogat te groot voordat ik op gang kom. Een andere manier was met vol wielspin in de 1 en dat was sneller dan de rustige manier.

Ach, dit geeft helemaal geen goede indruk op zo'n klein stukkie. Maar het was gewoon ff voor de lol om te kijken of ie niet zou ploffen :D

Dit was met zo'n 0,9bar onder de gasklep. Maar zo snel heb ik de mijne nooit echt gevonden wat dat betreft.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Volgens mij deed Riël ooit eens met een standaard GT 9.3 secs oid? Bijna net zo snel als alle soebs die toen rond de 9 reden, althans dat was 2003 dusja wel ff terug :p
200mtr is nix, dan hangt alles zoveel af van je reactietijd en je wheelspin, dat je niet eens kunt toekomen aan flink vermogen gebruiken. Wel leuk als je er staat met een suzuki alto op goed rubber :D

Doe eens een x eens 400 meter (met een G-tech bijv.) dat zegt wel iets.
Volgens mij heb ik ooit samen met Florus nog eens een 14.2 gereden.
8.812 was dat :)

Maar ik kwam gewoon knoerhard weg steeds! Die 5 ging wel rap. Op 1.2 bar deed ik 121km/u op de streep.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

MartijnG schreef:Reactietijd van 0.2 ofzo denk ik. Ik vond een 9.92 ook niet bizar snel nee...maar het begin van die baan is zo spekglad dat je altijd wielspin hebt. Heb geprobeerd om 'rustig' weg te gaan, maar dan is het turbogat te groot voordat ik op gang kom. Een andere manier was met vol wielspin in de 1 en dat was sneller dan de rustige manier.

Ach, dit geeft helemaal geen goede indruk op zo'n klein stukkie. Maar het was gewoon ff voor de lol om te kijken of ie niet zou ploffen :D

Dit was met zo'n 0,9bar onder de gasklep. Maar zo snel heb ik de mijne nooit echt gevonden wat dat betreft.
zo langzaam vind ik dat niet, de snelste auto's van daar deze 8,5 en dat waren echt heel dik opgefuckte civic's, mja zoals meerdere al gepost hebben het is niet te doen daar....

niemand te vergelijken met die audi natuurlijk, allejezus wat was dat ding ziek :smile:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Het is in elk geval niet te vergelijken met de runs die Riël ooit gemaakt heeft.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

er zat ook geen asfalt meer onder de wielen maar rubber :(
Dolfijne5
Berichten: 525
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 20:06
Locatie: Zwaag

Gaaf gedaan! :worship:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

supertourismos terug en de orig bumper! Hoe vet!
en dat dakrek altijd erop houden! :bang:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

:worship:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Vette pica's (Y) :p :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Erg mooie foto's geworden zo Ronnie (Y)

Binnenkort wel weer even aan de gang met dit wagentje...wiellager achter is stuk gelopen na AutoMania, bediening van de verwarming maar eens fixen (of niet Ronnie) en nog even wat vage wegliggingproblemen opsporen. Hij is echt onwijs zwabberig de laatste tijd. Alsof ik met een lekke band aan het rijden ben :(
En ik heb ook zo'n gevoel dat er een motorsteuntje de geest heeft gegeven na het misbruik de afgelopen tijd, pookje gaat heftig heen en weer in elk geval...

En zo blijven we natuurlijk bezig :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ghehe, heerlijk alleen warme lucht :lol:
Maar wat is dat lekker rap zeg, echt lachen om met dat ding rond te rijden. (Y)
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

:kwijl: Meer zeg ik niet...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

indd :kwijl:
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

:worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

heb je een orginele achter as nog ipv een gt? een lt is ook een zwabber he
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, is geen GT achteras, maar ik heb het gezwabber pas sinds een paar weken. Na de complete ombouw heb ik er nog geen last van gehad.

Zal binnenkort eens even alle bouten en moeren eens aan gaan draaien. Gok dat er wel het één en ander los is gekomen. Het is ook pas na het sprinten tijdens AutoMania gekomen trouwens.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
xenon
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 16:30
Locatie: illy en france a la frontiére BELGE

:worship: (F)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vandaag voor de gein maar eens de A-Team Mattigs aan de achterkant gaan passen...

Allereerst met de ET20 met Bridgestone band (velgrandbescherming):

[img]http://www.vadrigar.com/gallery/albums/ ... C02971.JPG[/img]

[img]http://www.vadrigar.com/gallery/albums/ ... C02974.JPG[/img]

Loopt dus tegen de band aan (op de velgbeschermingsrand).

Daarna de ET13 met Fulda band (geen velgbeschermingsrand):

[img]http://www.vadrigar.com/gallery/albums/ ... C02977.JPG[/img]

[img]http://www.vadrigar.com/gallery/albums/ ... C02978.JPG[/img]

Valt ook net tegen de band aan. Logisch aangezien deze velg 7mm verder naar buiten staat.

De perfecte oplossing zou dus de ET20 met een band ZONDER velgrandbescherming zijn. Aan de andere kant zijn die ET13's wel lekker breed achteraan, dus misschien alleen de opstaande rand van de wielkast eraf slijpen zodat het nét kan :smile:

Ik ga nog ff peinzen...moet sowiezo een andere ET20 velg zien te vinden aangezien ik geen zin heb om de huidige kromme voorvelg te repareren.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Wat voor maat had je daar nou op Goosens ??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die opstaande rand gewoon weghalen man, of omvouwen en volkliederen met tectyl/kit.

Ik heb trouwens serieus wel eens iemand gezien die met de slijptol die velgbeschermingsrand eraf gumde. Kan ook makkelijk, het is alleen maar een opstaand rubber randje.
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

ja en dan uitschieten.....
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

als je dat met een schuurschijf doet moet dat geen probleem zijn denk ik.

Vraag me alleen af wat een keurmeester van die creativiteit vind
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Laag lager kan nog lager wat een mafkees :smile:

sneeuwschuiver :worship:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ad van Haperen schreef:als je dat met een schuurschijf doet moet dat geen probleem zijn denk ik.

Vraag me alleen af wat een keurmeester van die creativiteit vind
Naja, 't is wel een beetje "Ghetto-style", echt inleveren op de veiligheid doe je er niet mee, en tja.. de APK.. aanlopen = afkeur, canvas zichtbaar = ook afkeur.. maargoed, randje wegslijpen en niet aanlopen en geen canvas zichtbaar van de band is gewoon goedkeur..

Al zou ik die rand lekker omvouwen en volklodderen met tectyl.. dat heb ik toen ook gedaan bij m'n Clio 1.4 :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mark Coupe schreef:Wat voor maat had je daar nou op Goosens ??
175-50-13

Misschien dat ik ook 165-55-13 kan gebruiken zodat ie wat meer getrokken staat, maar dat is uiterste noodoplossing.

Bij de groene zaten de ET13 ook tegen de wielkastrand. Daar heb ik de opstaande rand van naar buiten geslagen. Toen liep de band tegen de rand aan maar dat snijdt niet omdat het tegen een plat vlak aanliep. Tuurlijk mis ik nu wel wat lettertjes op de band, maar dat boeit me niet zo.

Het verschil met deze wielkasten is dat hier geen plastic kappen opzitten, zodat ik hier al flink aan heb kunnen lurken om het wat breder te maken.
Ik moet toch ook nog andere banden hebben, dus ga gewoon voor die ZONDER velgbeschermingsrand, want met een lammellenschijf er langs zie ik nog niet echt zo zitten :smile: (alhoewel...voor de APK gaat er toch wel een ander setje op)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Dunlop SP 2000 175/50R13 is zonder velgrandbeschermer (Y)
zijn ook nog leverbaar :D
Renault 19 1.8 16V Cabrio
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Om er zeker van te zijn dat het past, wil ik waarschijnlijk dezelfde band(en) die ik nu heb. Bovenstaande band zonder velgrandbescherming is een Fulda Carat Assuro (waar trouwens ook bijna elke Duitser in 13" op rijd zag ik op Kreuztage). Anders zul je straks zien dat de Dunlop weer nét wat breder is en dan heb ik er nog niks aan :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ziet er zeker super uit zo laag en breed. De wielkasten zijn zeker niet een beetje uit te kloppen met al dat kunstof?
Cleaned Style
Projecttopic
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Hele leuke wagen man !!!

I love 5 jes
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ziet er zeker super uit zo laag en breed. De wielkasten zijn zeker niet een beetje uit te kloppen met al dat kunstof?
Zit geen kunststof verder Peter, dat heeft deze niet aan de zijkanten zoals de groene wel heeft. Dit is dus gewoon het staal wat je ziet. Heb er al flink aangehangen maar denk dat het nog wel een stukkie verder kan.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wiel eraf en even subtiel met de moker aan de slag :D
Plaats reactie